4.7 0

کابینت نسل 5، ارزان‌ترین، سریع‌ترین و راحت‌ترین کابینت!

  20 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  24 آذر 1401

احتمالا اسم کابینت نسل 5 تا حالا به گوش شما نخورده است. با توجه به قیمت‌های بالای کابینت آشپزخانه سفارشی در کشور، آیا می‌شود کسی خرید کابینت با حدود 20 تا 40% ارزان‌تر از قیمت‌های عُرف بازار را نپسندد؟ کابینت نسل 5، تحولی بزرگ در صنعت کابینتِ کشور است که برای اولین بار در ایران، توسط سلام ساختمان در حال اجرا است. این نوع کابینت، مشکل قیمت بالای کابینت را برای همیشه حل کرده است.

کابینت‌های نسل 5 اگرچه به صورت یونیت‌هایی آماده خریداری می‌شوند، اما قابلیت طراحی اختصاصی برای آشپزخانه شما را دارند و کیفیتی برابر با کیفیت کابینت‌های سفارشی دارند. نصب این کابینت‌ها هم، خیلی سریع و آسان است. در کشورهای دیگر حدود 60% کابینت‌ها به شیوه نسل 5 خریداری می‌شوند، اما از آنجایی که این کابینت‌ها در ایران جدید هستند، در ادامه به طور کامل آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

منظور از کابینت نسل 5 چیست؟

دیگر دوران خرید کابینت با روش‌های قدیمی آن تمام شده است و کابینت‌های نسل 5، جایگزینی ارزان، سریع و مناسب، برای کابینت‌های سفارشی و آماده هستند. یونیت‌های کابینت‌های نسل 5، به صورتِ آماده در فروشگاهِ سلام ساختمان وجود دارند، شما آن‌ها را مثل قطعات پازل خریداری می‌کنید، به منزل می‌آورید و نصاب به سرعت آن‌ها را برای شما نصب می‌کند.

قیمت کابینت‌های نسل 5 خیلی به صرفه‌تر از کابینت آشپزخانه سفارشی است. در کشورهای دیگر و به خصوص آمریکا، حدود 60% کابینت‌ها به صورت نسل 5 خریداری می‌شوند. اما تا به امروز در ایران چنین کابینتی وجود نداشته است و اکثر کابینت‌ها به صورت سفارشی خریداری می‌شدند.

اما خبر خوب اینجاست که کابینت‌های نسل 5 برای اولین بار در ایران، توسط سلام ساختمان در حال ارائه شدن هستند و شما می‌توانید با کمترین قیمت، صاحب کابینتی با کیفیت بالا شوید. در مورد این کابینت جدید و تفاوت‌های آن با کابینت سفارشی و آماده، در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه می‌دهیم.

تفاوت کابینت نسل 5 با کابینت سفارشی چیست؟

برای درک بهتر تفاوت‌های بین کابینت نسل 5 و سفارشی، ابتدا تعریفی کوتاه از این دو کابینت ارائه می‌کنیم:

  1. کابینت سفارشی: این نوع کابینت با طرح، رنگ، متریال، ابعاد و سایر ویژگی‌های دلخواه شما، طی مدت زمانی نسبتا طولانی، توسط کابینت ساز برایتان ساخته و نصب می‌شود. در این مدل کابینت‌ها، کابینت ساز به منزل شما می‌آید، اندازه‌ها را می‌گیرد و کابینتی سفارشی برای شما می‌سازد.
  2. کابینت نسل 5: این نوع کابینت به صورت یونیت‌هایی تکی و از قبل ساخته شده در بازار موجود است. شما فقط باید متناسب با فضای آشپزخانه خودتان، یونیت‌هایی با ابعاد مناسب را انتخاب و خریداری کنید. سپس کابینت‌ساز این یونیت‌ها را برای شما نصب می‌کند.

احتمالا طبق تعاریف بالا، تا حدودی با تفاوت کابینت نسل 5 و سفارشی آشنا شده‌اید. حالا تفاوت‌های دیگر این دو کابینت را در ادامه به شما می‌گوییم:

  • کابینت نسل 5 به صورت یونیت‌های تکیِ آماده که یونیت‌ها ابعاد مشخصی دارند خریداری می‌شود، اما کابینت سفارشی را کابینت ساز، مطابق طرح دلخواه شما و به صورت سفارشی می‌سازد.
  • قیمت کابینت‌های نسل 5، ارزان‌تر از کابینت سفارشی است، در صورتی که کیفیت متریال هر دو نوع کابینت بالا است.
  • کابینت‌های نسل 5 فرآیند خرید، طراحی و نصب سریع‌تری نسبت به کابینت‌های سفارشی دارند.
  • کابینت‌های نسل 5 دردسرهای طراحی و پیدا کردن کابینت ساز را ندارند و به صورت آماده در بازار، قابل خریداری هستند. لازم به ذکر است که کابینت‌های نسل 5 اگرچه نیاز به طراحی دارند، اما مرحله طراحی آن‌ها به اندازه کابینت سفارشی پردردسر نیست و بخش عمده این موضوع برعهده کابینت ساز است.
  • کابینت‌های نسل 5 نسبت به کابینت‌های سفارشی طرح و رنگ محدودتری دارند. یعنی شما نمی‌توانید هرکابینتی را که جایی دیدید و از آن خوشتان آمد، آن را به صورت نسل 5 خریداری کنید. اما می‌توانید آن را به صورت کابینت سفارشی به کابینت ساز سفارش دهید تا برایتان بسازند.

موارد بالا از مهم‌ترین تفاوت‌های کابینت نسل 5 و سفارشی بودند. در ادامه کابینت نسل 5 و آماده را مقایسه می‌کنیم.

تفاوت کابینت نسل 5 با کابینت آماده چیست؟

با کابینت نسل 5 در قسمت قبلی آشنا شدید. کابینت آماده هم، به کابینت‌هایی می‌گویند که به صورت پَک‌هایی آماده با ابعاد و طرح‌هایی مشخص، مانند کالا در بازار به فروش می‌رسند و سپس، نصاب یونیت‌های داخل این پک‌ها را برای شما نصب می‌کند. مهم‌ترین تفاوت بین کابینت‌های نسل 5 و کابینت آماده، در نوع طراحی این کابینت‌ها است. در ادامه به بررسی جزئیات این تفاوت مهم می‌پردازیم.

مواردی که باعث تفاوت در طراحی کابینت نسل 5 و کابینت پیش ساخته می‌شوند، عبارت‌اند از:

  1. متراژ و طول طراحی شده کابینت
  2. طراحیِ نوع جانمایی قطعات کابینت در آشپزخانه
  3. نحوه پر کردن فضاهای خالی آشپزخانه

در ادامه با هرکدام از تفاوت‌های کابینت نسل 5 و کابینت آماده که در بالا گفتیم، بیشتر آشنا می‌شوید.

1.    متراژ و طول طراحی شده کابینت

کابینت‌های نسل 5 را شما می‌توانید در هر متراژی که می‌خواهید تهیه کنید، زیرا این کابینت‌ها به صورت متری (شامل جمع طول قطعات انتخابی شما)، و به صورت قطعاتی با طول‌های متنوع به فروش می‌رسند. اما کابینت‌های آماده به صورت پک‌هایی از قبل طراحی شده و با متراژ محدودِ 3، 4 و 5 متری فروخته می‌شوند. تنوع طراحی طول قطعات در پک‌های کابینت آماده خیلی کمتر از تنوع طول قطعات در کابینت‌های نسل 5 است.

2.    طراحیِ نوع جانمایی قطعات کابینت در آشپزخانه

  • ابتدا به نحوه خرید و نوع جانمایی قطعاتِ کابینت آماده می‌پردازیم:

کابینت آماده به صورت پَک‌هایی شامل قطعات با اندازه‌های مشخص خریداری می‌شود، فرآیند طراحی خاصی هم ندارد، درنتیجه این پک بودن، دست و بال شما را می‌بندد. زیرا برای مثال فرض کنید پک کابینت آماده شما 5 تا قطعه دارد، حالا جانمایی این قطعات خیلی ریسک دارد که بتوانید دقیقا آن‌ها را متناسب با فضای آشپزخانه بچینید؛ طوری که مثلا سینک دقیقا بیافتد جای لوله فاضلابِ خانه، گاز دقیقا بیافتد جای لوله گاز و پرتی‌ها و فضاهای خالی هم پر شوند. معمولا در کابینت آماده، فروشنده به تناسب بین قطعات کابینت شما و تاسیسات آشپزخانه کاری ندارد. برای مثال شما یک پک 3 متری کابینت آماده را از فروشنده خریداری می‌کنید، اما همین که از فروشگاه بیرون رفتید، فروشنده هیچ تعهدی ندارد که ببیند کابینت در آشپزخانه شما جا می‌شود یا نه.

  • اما در کابینت نسل 5 اینطور نیست و کابینت ساز برای شما طراحی اختصاصی انجام می‌دهد، به این صورت که:

ما در سلام ساختمان، کابینت نسل 5 را به صورت قطعاتی جداگانه می‌فروشیم که چیدمان آن‌ها را متناسب با فضای شما طراحی می‌کنیم. یعنی اول ابعاد دقیق آشپرخانه شما و محل جانمایی بخش‌هایی مثل لوله فاضلاب، شیر گاز و … را طبق دستور العملی که به شما می‌دهیم، از شما می‌گیریم. سپس متناسب با این اطلاعات، برای شما طراحی انجام می‌دهیم.

برای مثال در طرح مورد نظر برای آشپزخانه شما، مشخص می‌کنیم که چه تعداد یونیت نیاز است و هر یونیت را باید کجا بگذارید. یعنی مثلاً محل قرار گرفتن سینک را با توجه به لوله فاضلاب مشخص می‌کنیم و در کنار آن هم، یک کابینت مناسب قرار می‌دهیم. در واقع ما یک نقشه، همانند پازل به شما می‌دهیم که مشخص می‌کند در هر قسمت از آشپزخانه خودتان، چه یونیتی باید بگذارید. بعد هم لیست یونیت‌ها را به شما می‌دهیم و می‌گوییم حالا می‌توانید این یونیت‌ها را از فروشگاه ما خریداری کنید. یعنی در واقع ما به مشتری کمک می‌کنیم تا متناسب با آشپزخانه خودش، از ما خرید کند.

1.    نحوه پر کردن بخش‌های خالی آشپزخانه

در کابینت‌های آماده شما ناچار هستید برای پر کردن بخش‌های خالی، از کابینت نیمه سفارشی استفاده کنید. یعنی باید برای فضاهای خالی، با 20 درصد هزینه بیشتر، کابینت نیمه سفارشی بسازید. بنابراین کابینت نیمه سفارشی، دردسرهای خاص خودش را دارد. برای مثال، یک نفر باید برای اندازه گیری کم و کسری ها بیاید. همچنین باید ببیند که آیا می‌تواند با همان کد رنگی و همان ابزار آلات کابینت آماده با مشخصات قبلی، برای شما کابینت نیمه سفارشی بسازد یا نه. دردسرهای فرآیندِ طراحی و ساخت و نصب و … هم که بماند. پس این دردسرها در کابینت نیمه سفارشی وجود دارند. اما در کابینت نسل 5 سعی کرده‌ایم تا تمام این مشکلات را پوشش بدهیم. یعنی دیگر نیازی به استفاده از کابینت نیمه سفارشی ندارید.

برای مثال، یک مزیت بزرگ که کابینت‌های نسل 5 نسبت به کابینت‌های آماده، برای پرکردن فضاهای خالی دارند، این است که در کابینت‌های نسل 5، کابینت گوشه وجود دارد. این درحالی است که در پک های کابینت آماده، کابینت گوشه وجود ندارد و اگر بخواهید قطعات را برای کُنج جایگذاری کنید، بخشی از کابینت در یک ضلع کُنج، پشت کابینتِ ضلع دیگر کُنج می‌ماند و دسترسی به آن بخش پشتی، بسیار سخت یا غیر ممکن می‌شود.

چرا کابینت نسل 5 ارزان ترین کابینت است؟

کابینت نسل 5 را می‌توان ارزان‌ترین نوع کابینت دانست، در این بخش به دلایل این موضوع می‌پردازیم:

  • چون اندازه‌ها مشخص و ثابت هستند، کمترین پرتی در مصرف ورق را داریم (تقریباً بدون پرتی).
  • به دلیل مصرف زیادِ یک نوع ورق، تولید کننده کابینت نسل 5 می‌تواند ورق‌ها را به صورت پالتی (یعنی به شکل انبوه و در نتیجه تخفیف دار) خریداری کند (تا 30% کاهش هزینه ورق).
  • چون حجم سفارشات بالا است، هزینه خدمات برش و نوار کمتر می‌شود (تا 30% کاهش هزینه خدمات).
  • به دلیلِ سری بودنِ کابینت‌ها، سرعت مونتاژ بیشتر بوده و کار ساده‌تر است، بنابراین هزینه کارگری هم کاهش می‌یابد.
  • معمولا طراحی ساده‌ای برای این کابینت‌ها انتخاب می‌شود که باعث کاهش هزینه ساخت کابینت نسل 5 می‌شود. (اغلب تاج و پاخور نمی‌زنند و می‌توانید اگر خواستید، این بخش‌ها را جدا تهیه کنید)
  • به همان نسبتی که هزینه‌ها کاهش می‌یابد، سود کابینت ساز هم کمتر می‌شود.

چرا کابینت نسل 5 راحت‌ترین و بی دردسرترین کابینت است؟

کابینت‌های نسل 5 را می‌توان راحت‌ترین و بی دردسرترین کابینت موجود دانست، زیرا:

  • کابینت‌های نسل 5، فرآیند سخت طراحی و همچنین دردسرهای سر و کله زدن با طراح و کابینت ساز را ندارند. مرحله طراحی این کابینت‌ها خیلی ساده و بی دردسر است.
  • این کابینت‌ها، کثیفی و ریخت و پاش‌های نصب کابینت سفارشی را ندارند و به سادگی و بدون دردسر نصب می‌شوند.
  • کیفیت این کابینت‌ها خیلی بالا است و در طولانی مدت، دردسرهایِ ناشی از کیفیتِ پایین برخی از کابینت‌های آماده را برای شما ایجاد نمی‌کنند.

چرا کابینت نسل 5 سریع ترین کابینت است؟

قطعات کابینت نسل 5 از قبل به صورت آماده وجود دارند و فرآیند خرید این کابینت‌ها خیلی سریع اتفاق می‌افتد. شما کابینت نسل 5 را از فروشگاه می‌خرید، به خانه می‌آورید و نصاب آن را طی مدت 2 الی 5 ساعت برای شما نصب می‌کند. درنتیجه شما می‌توانید یک روزه کابینت دار شوید!

نکته: البته بعضی افراد که برای انتخاب ابعاد و نوع چیدمان یونیت‌های کابینت نسل پنجِ خودشان، نیاز به طراحی دارند، فرآیند طراحی کابینت آن‌ها خیلی سریع‌تر از کابینت‌های سفارشی اتفاق می‌افتد. پس باز هم شما با سریع‌ترین کابینت مواجه هستید.

اندازه استاندارد کابینت نسل 5 چقدر است؟

کابینت‌های نسل 5 به صورت متری، یعنی متراژی شامل جمع طول قطعات مختلفِ طرح نهایی کابینت شما، به فروش می‌رسند. شما می‌توانید قطعات کابینت نسل 5 را با توجه به ابعاد استانداردی که در این بخش می‌گوییم، و متناسب با اندازه فضای آشپزخانه خودتان، تهیه کنید.

 

قطعات مختلف کابینت نسل 5 که باید ابعاد آن‌ها را بدانید عبارت‌اند از:

  1. ابعاد یونیت‌های کابینت زمینی
  2. ابعاد یونیت‌های کابینت دیواری
  3. فاصله بین کابینت زمینی و دیواری
  4. ابعاد کابینت کمدی
  5. ابعاد باکس یخچال و ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی

در ادامه، جزئیاتِ ابعاد و اندازه‌های مربوط به هر کدام از قطعات و یونیت‌های کابینت نسل 5 را به شما می‌گوییم.

1.    ابعاد یونیت‌های کابینت زمینی نسل 5

ابعاد یونیت‌های کابینت زمینی نسل 5، شامل ارتفاع، عمق و طول یونیت‌ها است که اعداد هر کدام عبارت‌اند از:

  • ارتفاع استاندارد برای کابینت‌های زمینی کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن، بدون در نظر گرفتن صفحه و پاخور و …، حدوداً 73 سانتی متر است.
  • عمق استاندارد کابینت‌های زمینی مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک، بدون احتساب ضخامت درب و …، 55 سانتی‌متر است.
  • طول یونیت‌ها ابعاد مشخصی ندارند. هر کابینت سازی به دلخواه خودش، طول یونیت‌ها را طوری تعیین می‌کند که کمترین میزان هدررفت در ورق کابینت ایجاد شود. به این صورت که با نرم افزاری به نام کات مستر، قطعات را طوری در کنار هم می‌چیند و طول آن‌ها را اندازه گذاری می‌کند، که کمترین پرتی در ورق ایجاد شود.

2.    ابعاد یونیت‌های کابینت دیواری نسل 5

ابعاد یونیت‌های کابینت دیواری هم شامل ارتفاع، عمق و طول است که اعداد هر کدام عبارت‌اند از:

  • ارتفاع استاندارد یونیت‌های کابینت دیواری کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن، بدون در نظرگرفتن صفحه و پاخور و …، 90 سانتی‌متر است.
  • عمق استاندارد یونیت‌های کابینت دیواری کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن، بدون احتساب ضخامت درب و …، 30 سانتی‌متر است.
  • طول این کابینت ها هم مشابه کابینت‌های زمینی، بر اساس کمترین میزان هدر رفت در ورق کابینت، توسط هر کابینت سازی به صورت دلخواه با نرم افزار کات مستر تعیین می‌شوند.

3.    فاصله بین کابینت زمینی و دیواری نسل 5

فاصله استاندارد بین کابینت‌های نسل 5 زمینی و دیواری، حدوداً بین 55 الی 60 سانتی متر در نظر گرفته میشه.

4.    ابعاد کابینت کمدی نسل 5

کابینت کمدی یک نوع کابینت یکدست است که از روی زمین شروع شده و بدون شکست، تا بالا ادامه دارد. یعنی به کابینت زمینی و دیواری تقسیم نمی‌شود. ابعاد کابینت کمدی نسل 5 برای تمام سبک‌های کابینت، به صورت زیر است:

  • طول استاندارد کابینت کمدی نسل 5 با احتساب ضخامت ورق‌های بیرونی و …، 60 و یا 40 سانتی‌متر است.
  • ارتفاع استاندارد کابینت کمدی نسل 5 بدون در نظر گرفتن صفحه و پاخور و …، 240 سانتی‌متری است.
  • عمق استاندارد کابینت کمدی نسل 5 بدون احتساب ضخامت درب، 60 سانتی‌متر است.

5.    ابعاد باکس یخچال و ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی کابینت نسل 5

در کابینت‌های نسل 5، بخش‌هایی مانند باکس یخچال و لباسشویی و … اندازه مشخصی ندارند. ابعاد این بخش‌ها معمولا متناسب با قد انسان، و بر اساس ابعاد استانداردِ وسایل آشپزخانه تعیین می‌شوند؛ طوری که بزرگ‌ترین یخچال و لباسشویی و … هم در این باکس‌ها جا شوند. برای مثال کابینت‌سازهای ما در سلام ساختمان، ابعاد باکس یخچال تمام سبک‌های کابینت نسل 5 را به دو صورت زیر در نظر گرفته‌اند:

  • برای یخچال‌های کوچک: ارتفاع باکس 240 سانتی‌متر، عمق باکس 60 سانتی‌متر و طول باکس 95 سانتی‌متر است.
  • برای یخچال‌های بزرگ: ارتفاع باکس 240 سانتی‌متر، عمق باکس 60 سانتی‌متر و طول باکس 130 سانتی‌متر است.

(در اعداد بالا، ارتفاع بدون در نظر گرفتن صفحه و پاخور و …، عمق بدون احتساب ضخامت درب، و طول با در نظر گرفتن ضخامت ورق‌های بیرونی و … است.)

نکته مهم:

به طور کلی اختلاف اصلی در ابعاد کابینت‌های سفارشی، آماده و نسل 5، در طولِ یونیت‌ها و متراژ این کابینت‌ها است و این کابینت‌ها اغلب، عمق و ارتفاع یکسانی دارند. در یک جمع بندی می‌توانیم بگوییم که:

  • متراژ و طول یونیت‌های کابینت سفارشی که کاملا سفارشی و بر اساس درخواست مشتری طراحی می‌شوند.
  • کابینت‌های آماده هم به صورت پک‌هایی با متراژ مشخص به فروش می‌رسند که داخل این پک‌ها، قطعاتی با طول‌های مشخص وجود دارند.
  • در کابینت‌های نسل 5 هم، یونیت‌ها با طول‌های مشخص، اما با تنوع طولی خیلی بالا به فروش می‌رسند. بنابراین با توجه به تنوع بالا در هنگام انتخاب طول قطعات، شما می‌توانید مانند کابینت‌های سفارشی به راحتی، خودتان متراژ کابینت آشپرخانه را تعیین کنید.

قیمت کابینت نسل 5 چند است؟

کابینت‌های نسل 5 را می‌توانید به صورت آنلاین و حضوری، از تنها مرجع فروش آن در ایران، یعنی فروشگاه سلام ساختمان، خریداری کنید. این کابینت‌ها از قبل آماده هستند و فرآیند خرید آن‌ها خیلی سریع‌تر از کابینت‌های سفارشی انجام می‌شود. در جدول زیر، قیمت هر متر از کابینت نسل پنج با متریال‌های مختلفِ درب و بدنه را برای شما آورده‌ایم تا قبل از خرید، با حدود قیمت کابینت دلخواهتان آشنا شوید:

جدول قیمت

برای اطلاع دقیق‌تر از جرئیات قیمت کابینت نسل 5 و شناخت قیمت مدل‌های مختلف این کابینت، می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

فروشگاه انواع کابینت نسل 5

نکته 1: فرآیند قیمت گیری کابینت نسل 5 هم، مانند کابینت سفارشی است. به این صورت که یک قیمت متری به مشتری می‌دهیم و سپس برای تک تک آیتم‌های مختلف، این قیمت متری را در ضریب قیمتیِ هر آیتم کابینت ضرب می‌کنیم. تنها تفاوت قیمت متری کابینت نسل 5 با کابینت سفارشی، در این است که قیمت متری در کابینت نسل 5، خیلی ارزان‌تر از قیمت متری در کابینت آماده است، زیرا پرتی ورق و سایر هزینه‌ها که در قسمت مزایا گفتیم، در کابینت نسل 5 به حداقل رسیده‌اند.

نکته 2: هزینه صفحه کابینت نسل 5 هم، گاهی روی کابینت در نظر گرفته می‌شود و گاهی به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. در مورد این موضوع باید از کابینت ساز خودتان سوال کنید.

مدت زمان و هزینه حمل و نصب و طراحی کابینت نسل 5 چقدر است؟

در این بخش به طور جداگانه به بررسی دو موضوع زیر می‌پردازیم:

  1. مدت زمان و هزینه حمل و نصب کابینت نسل 5
  2. مدت زمان و هزینه طراحی کابینت نسل 5

ابتدا به ارائه توضیحاتِ مربوط زمان و هزینه، در مورد حمل و نصب کابینت می‌پردازیم.

1.    مدت زمان و هزینه حمل و نصب کابینت نسل 5

معمولاً کابینت‌های نسل 5 به همراه صفحه دست ساز (دوبل)، در محل فروشگاه به مشتری تحویل داده می‌شوند و هزینه حمل و نصب آن‌ها به عهده مشتری است. مدت زمان و هزینه حمل این کابینت‌ها به مسافت بین محل شما تا فروشگاه بستگی دارد و مقدار ثابتی ندارد.
اما نصب کابینت‌های نسل 5، توسط نصاب های سلام ساختمان در تهران و کرج، حداکثر بین 2 الی 5 ساعت زمان می‌برد. این کابینت‌ها به صورت آماده، نصب و خریداری می‌شوند و نصب سریع و راحتی دارند. هزینه نصب این کابینت‌ها در جدول زیر آمده است:

هزینه

حداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)
هزینه نصب هر متر کابینت نسل 5 زمینی و دیواری300,000

500,000

خبرخوشحال کننده این است که نصب کابینت نسل 5 نسبت به کابینت سفارشی آسان‌تر است، به نحوی که حتی خود مشتری هم می‌تواند کابینت‌های نسل 5 را نصب کند (البته در صورتی که ابزار لازم مثل دریل، پیچ و رولپلاک را داشته باشد).

2.     مدت زمان و هزینه طراحی کابینت نسل 5

منظور از طراحی کابینت نسل 5 این است که چیدمان، تعداد و محل قرارگیری یونیت‌ها، طوری انتخاب شوند که هیچ فضایی به هدر نرود و قطعاتی مثل گاز، در محلِ تاسیسات مناسب خودشان، مثل شیر گاز جایگذاری شوند، تا پرتیِ فضا به حداقل برسد.

طراحی کابینت نسل 5 رایگان انجام می‌شود و همین موضوع یک مزیت بزرگ است. اما مدت زمان طراحی این کابینت، موضوعی است که به نوع درخواست مشتری از کابینت ساز بستگی دارد. مشتری‌های کابینت نسل 5، بر اساس نوع درخواستِ طراحی کابینت، به سه گروه زیر تقسیم می‌شوند:

  1. مشتریانی که نیاز به طراحی ندارند
  2. مشتریانی که خودشان طراحی و اندازه گیری انجام می‌دهند
  3. مشتریانی که ما برای آن‌ها طراحی انجام می‌دهیم

در ادامه در مورد روند طراحی کابینت نسل 5 و مدت زمان انجام آن برای هر کدام از گروه‌های بالا، توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

  1. مشتریانی که نیاز به طراحی ندارند:

دسته اول مشتریانی هستند که نیاز به طراحی و اندازه گیری از سمت کابینت ساز ندارند و خودشان می‌دانند که به چه قطعاتی از کابینت نسل 5 نیاز دارند. ما هم به نظر آن‌ها احترام می‌گذاریم و همان قطعات درخواستی را تحویل آن‌ها می‌دهیم و هیچ مسئولیتی در قبال جانمایی این قطعات بر عهده ما نیست.

  1. مشتریانی که خودشان طراحی و اندازه گیری انجام می‌دهند:

دسته دوم مشتریانی هستند که نیاز به طراحی دارند، اما به هردلیلی از جمله دور بودن مسافت و …، تمایلی ندارند یا نمی‌شود که یک نفر حضوری به منزل آن‌ها برود و اندازه گیری‌ها را برای آن‌ها انجام دهد. ما برای این افراد ویدیوی آموزشی اندازه گیری ابعاد آشپزخانه و جانمایی دقیق تاسیسات و پنجره و … را می‌فرستیم. سپس از مشتری می‌خواهیم که بر اساس همان دستورالعملی که تعیین کرده‌ایم، ابعاد آشپزخانه خودش را برای ما بفرستد.

لازم به ذکر است که مسئولیت این کار تماماً با خود مشتری است. یعنی اگر حتی یک سانتی‌متر هم این اندازه‌ها را اشتباه بگیرد، ممکن است دچار مشکل شود که مسئولیت این موضوع به عهده ما نیست. در نهایت با توجه به ابعاد و مشخصات آشپزخانه، که مشتری برای ما فرستاده است، ما تعداد و ابعاد یونیت‌هایی که او لازم دارد را برایش می‌فرستیم و می‌گوییم که باید این قطعات را خریداری کند تا با آشپزخانه او جور در بیاید.

  1. مشتریانی که ما برای آن‌ها طراحی انجام می‌دهیم:

دسته آخر مشتریانی هستند که نیاز به طراحی دارند، اما نمی‌خواهند هیچ کاری انجام بدهند. برای همین هم، یک نفر از تیم ما حضوری به محل آن‌ها می‌رود، اندازه گیری می‌کند و اندازه دقیق آشپزخانه و تاسیسات و سایر موارد را مشخص می‌کند. بعد ما روی آن اندازه‌ها برای مشتری طراحی می‌کنیم و به او می‌گوییم که باید چه یونیت‌هایی را بخرد و کجا قرار دهد. سپس نصاب، این یونیت‌ها را برای او نصب می‌کند. این نوع فرآیند طراحی نسبت به حالت قبلی، به زمان بیشتری احتیاج دارد.

نکته مهم: همه مشتری‌های کابینت نسل 5، قابلیت این را دارند که رنگ و ابزار و طرح کابینت را، خودشان مشخص کنند. یعنی برای مثال به فروشگاه سر می‌زنند، مدل‌ها را می‌بینند و سپس براساس اینکه مثلا سبک مدرن می‌خواهند یا نئوکلاسیک یا کلاسیک، کد کابینت خودشان را انتخاب می‌کنند. در نهایت، ما طرحی را به آن‌ها تحویل می‌دهیم که کد آن را، خودشان انتخاب کرده باشند.

کیفیت کابینت نسل 5 چگونه است؟

کابینت‌های آماده ارزان موجود در بازار، معمولاً کیفیت پایینی دارند؛ اما این ضعف در کابینت‌های نسل 5 برطرف شده است. شما می‌توانید کابینت نسل 5 را با کیفیتی بالا و برابر با کیفیت کابینت‌های سفارشی، از کابینت سازهای سلام ساختمان تهیه کنید. با این حال، کیفیت کابینت‌های نسل 5 هم بر اساس دو مورد زیر می‌تواند متفاوت باشد:

  1. کیفیت متریال یونیت کابینت
  2. کیفیت متریال درب کابینت

در ادامه به بررسی کامل کیفیت کابینت نسل 5 براساس دو مورد بالا می‌پردازیم.

1.    کیفیت متریال یونیت کابینت نسل 5

معمولاً برای یونیت (چارچوب) کابینت نسل 5، از متریال ام دی اف (MDF) استفاده می‌کنیم و دیگر به سراغ متریال‌هایی با کیفیت پایین، مثل نئوپان یا ام بی اف که در کابینت آماده استفاده می‌شوند، نمی‌رویم. در واقع در کابینت نسل 5 سعی کرده‌ایم کیفیت یونیت‌های کابینت را بالا نگه داریم. یعنی برندهای ضعیف مثل اماده استفاده نمی‌کنیم.

متریال ام دی اف معمولا تراکم، کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به سایر متریال‌های بدنه دارد. درضمن برندهای خارجی متریال بدنه ام دی اف، کیفیت و قیمت بالاتری دارند.

2.    کیفیت متریال درب‌های کابینت نسل 5

برای درب‌های کابینت نسل 5 که نمای کابینت را تشکیل می‌دهند، 3 نوع متریال پرطرفدار هایگلاس، ام دی اف و ممبران قابل استفاده هستند. در این بین، ممبران و هایگلاس طرفداران بیشتری دارند. همچنین متریال‌های خارجی نسبت به متریال‌های ایرانی کیفیت بالاتری دارند.

نکته مهم: برای چک کردن کیفیت درب‌های کابینت نسل 5 هایگلاس، دقت کنید که سطح کابینت نقطه نقطه و غیرصاف نباشد. برای چک کردن کیفیت کابینت پیش ساخته ممبران یا وکیوم هم، لبه‌های کابینت را با دقت بررسی کنید تا اگر جایی روکش کابینت برگشته بود، متوجه شوید و خرید را انجام ندهید.

معایب کابینت نسل 5 چیست؟

کابینت‌های نسل 5 طوری طراحی شده‌اند که تمام مشکلات کابینت‌های قبل از خودشان را رفع کرده باشند. اما با این وجود باز هم چند ایراد جزئی زیر را دارند:

  1. محدودیت در اجرای طرح و رنگ خاص مدنظر شما
  2. احتمال نیاز به استفاده از اِسپِیسِرها

در ادامه به بررسی و تحلیل موشکافانه این ایرادها می‌پردازیم.

1.    محدودیت در اجرای طرح و رنگ خاص مدنظر شما

چون قطعات کابینت نسل 5 از قبل ساخته می‌شوند، ممکن است که دقیقا متناسب با آن طرحی که در ذهن شما است نباشند. یعنی شما باید از همان طرح‌هایی که از قبل وجود دارند انتخاب کنید. البته اگر سخت گیری خاصی برای انتخاب رنگ و مدل نداشته باشید، این مورد خیلی موضوع مهمی نیست. زیرا این کابینت‌ها به اندازه‌ای که تمام سلیقه‌ها را پوشش دهند، طرح و مدل دارند و متنوع هستند، منتهی شما باید از همان مدل‌های موجود انتخاب کنید.

2.    احتمال نیاز به استفاده از اِسپِیسِرها

گاهی اوقات در کابینت‌های نسل 5، نیاز است که از یک سری اِسپیسرهای هم ارتفاعِ کابینت، که طولشان هم آنقدری زیاد نیست (مثلا 10 سانتی متر است)، استفاده کنید.

اسپیسر (Spacer) یک قطعه طولی است که آن را، در فضاهای کوچکِ خالی بین کابینت‌ها و یا اطراف محل قرارگیری لوازم آشپزخانه می‌گذارند. از این قطعات برای راحت‌تر باز و بسته شدن درب‌ها، پرکردن فضاهای خالی اطراف وسایل، و همچنین برای جلوگیری از برخورد درب‌ها به وسایلی مثل لباسشویی و یا گاز استفاده می‌کنند. اسپیسرها صرفا برای نما هستند و کاربرد خاصی ندارند، همچنین خیلی کوچک هستند و پرتی زیادی ایجاد نمی‌کنند که بخواهید نگران آن باشید؛ بلکه پرتی‌ها را پر هم می‌کنند.

مزایای کابینت نسل 5 چیست؟

کابینت‌های جدید نسل 5، به دلیل مزایای فراوانی که نسبت به روش‌های قدیمی سفارش کابینت دارند، در کشورهای پیشرفته خیلی رایج هستند و کابینت‌هایی پرطرفدار به حساب می‌آیند. از جمله مزایای این کابینت‌ها، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کابینت‌های نسل 5 قیمت پایینی دارند (حدود 20 تا 40% ارزان تر از کابینت های معمولی).
  • این کابینت‌ها تمام فضای آشپزخانه را پوشش می‌دهند، در نتیجه دیگر دردسرهای ساخت کابینت نیمه سفارشی را ندارید.
  • سریع خریداری شده و خیلی زود نصب می‌شوند.
  • در این نوع کابینت‌ها حداکثر تناسب بین قطعاتِ کابینت، با ابعاد و مشخصات آشپزخانه شما وجود دارد. در نتیجه میزان فضاهای پرت به حداقل می‌رسد. برای مثال جایگذاری قطعات با توجه به لوله گاز و … انجام می‌شود، کابینت گوشه وجود دارد و …
  • تنوع یونیت‌ها در این کابینت بالا است و دست شما برای انتخابِ یونیتِ کابینت، باز است.
  • قابلیت نصب و برداشتنِ راحت دارند. یعنی هر چندباری که خانه خودتان را عوض کنید، می‌توانید کابینت آشپزخانه را با خودتان ببرید و در محل جدید نصب کنید.
  • نیاز به سروکله زدن با کابینت ساز و طراح و … ندارید.
  • این کابینت‌ها نیاز به طراحی از صفر ندارند و می‌توانید از طرح‌های آماده این کابینت‌ها استفاده کنید.
  • قابلیت فروش دوباره دارند.

چه زمانی بهتر است به‌جای کابینت نسل 5، از کابینت آماده استفاده کنیم؟

پیشنهاد ما این است که اصلا از کابینت آماده استفاده نکنید. مگر در مواقعی که می‌خواهید برای جایی کابینت سفارش دهید، که به کابینتی مشخص و بی دردسر نیاز دارد. در واقع اگر کابینت آماده سفارش می‌دهید، باید ریسک این موضوع را بپذیرید که ممکن است با فضای شما به طور کامل جور در نیاید. کابینت نسل 5 این مشکل را کاملا برطرف کرده است.

چه زمانی بهتر است به‌جای کابینت نسل 5، از کابینت سفارشی استفاده کنیم؟

تقریبا هر جایی که بتوانید کابینت سفارشی بزنید، می‌توانید از کابینت نسل 5 هم استفاده کنید. مگر اینکه متریال یا طرح خیلی خاصی مدنظرتان باشد، که در یونیت‌های آماده کابینت نسل 5 وجود نداشته باشد. برای مثال اگر بخواهید کابینت تمام چوب یا کابینت روکش چوب بزنید، یا کابینتی بخواهید که یک کد رنگی خیلی ویژه دارد، در این شرایط نمی‌توانید از کابینت نسل 5 استفاده کنید، زیرا در کابینت نسل 5 محدودیت متریال دارید. همچنین باید از میان همان طرح‌های موجود، کابینت انتخاب کنید.

کابینت نسل 5 را از کجا سفارش بدهیم؟

از آنجایی که ساخت کابینت نسل 5 برای اولین بار در ایران، توسط شرکت دانش بنیانی به نام سلام ساختمان در حال اجرا است، بنابراین سفارش این کابینت را می‎‌توانید از طریق این شرکت انجام دهید. شما می‌توانید به صورت آنلاین از تمام شهرهای ایران و به صورت حضوری در تهران و کرج، کابینت نسل 5 سفارش دهید. برای پیدا کردن کابنیت نسل 5 متناسب با آشپزخانه خودتان، روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت مشاوره رایگان و سفارش کابینت نسل 5

در ضمن موقع سفارش کابینت نسل 5، حواستان به این موضوع باشد که پک‌های کابینت آماده را به جای یونیت‌های قابل انتخابِ کابینت نسل 5 به شما نفروشند. زیرا کارگاه‌های کابینت آماده در بازار خیلی راحت پیدا می‌شوند، اما کابینت نسل 5 را فقط می‌توانید از طریق سلام ساختمان خریداری کنید.

چرا باید از سلام ساختمان کابینت نسل 5 بخریم؟

سلام ساختمان بزرگ‌ترین بازار آنلاین ساختمانی، به ویژه در حوزه کابینت و کمد دیواری است که از سال 97 تا الان، بیشتر از 3000 پروژه در شهرهای مختلف ایران اجرا کرده است. اما چرا شما باید سلام ساختمان را انتخاب کنید و خرید کابینت از سلام ساختمان، چه منافعی را برای شما به همراه دارد؟

سلام ساختمان به دلیل سایت فعالی که دارد و مشاوره‌هایی که برای مشتریان خودش انجام می‌دهد، مهم‌ترین دغدغه مشتریان در حوزه سفارش کابینت و کمد را کشف کرده و برای آن راه حلی ارائه کرده است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بزرگ‌ترین دغدغه افراد در این حوزه، چیزی نبوده جز «قیمت» و بزرگ‌ترین راه حل، چیزی نیست جز «کابینت نسل 5» که برای اولین بار در ایران و توسط سلام ساختمان در حال اجرا است.

شما می‌توانید با خرید کابینت نسل 5 از سلام ساختمان، با همان کیفیتِ کابینت‌های سفارشی و قیمتی حدود 20 تا 40% ارزان‌تر، کابینت نسل 5 بخرید و صاحب کابینت شوید. این ایده تحولی بزرگ در صنعت کابینت کشور است که امتحان خودش را در کشورهای دیگر پس داده است. برای مثال حدود 60% از کابینت‌ها در خارج از کشور، به شیوه نسل 5 اجرا می‌شوند.

زندگی در عصرجدید با تغییرات بسیاری همراه بوده است و همه چیز به سمت راحتی و هوشمند شدن در حرکت است در پایان می خواهیم شما را دعوت به مطالعه “آشپزخانه‌های فوتوریستیک: آینده در خانه شما” کنیم تا با آشپزخانه های هوشمند آشنایی داشته باشید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments