5.0 0

تفاوت کابینت نسل 5 با کابینت آماده و کابینت سفارشی را قبل از خرید حتما بدانید!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  11 اردیبهشت 1402
تفاوت کابینت آماده با سفارشی را قبل از خرید حتما بدانید!

تفاوت کابینت نسل 5 با کابینت آماده (پیش ساخته) و همچنین کابینت سفارشی چیست؟ فرض کنید می‌خواهید برای آشپزخانه‌تان کابینت جدید نصب کنید. برای این‌کار 3 حالت وجود دارد. 1) یا با کابینت‌ساز صحبت می‌کنید و کابینتی مطابق با سلیقه و متراژ‌های دقیق آشپزخانه خودتان سفارش می‌دهید (کابینت سفارشی). 2) یا اینکه از گزینه کابینت پیش‌ساخته یا آماده استفاده می‌کنید. 3) یا از طریق سلام ساختمان با کابینت نسل 5 آشنا شده و تصمیم به خرید این کابینت میگیرید. اما آیا کابینت نسل 5 خوب است یا آماده یا سفارشی؟ اصلا فرق بین کابینت پیش ساخته با سفارشی چیست؟ چرا باید کابینت پیش ساخته بخریم و چرا نباید این کار را بکنیم؟ در این مطلب به‌طور مفصل در مورد این نکات توضیح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

کابینت نسل 5 چیست؟

کابینت نسل 5 کابینتی است که 20 تا 40% از کابینت آشپزخانه سفارشی ارزان تر بوده و ایرادات و نواقص کابینت آماده را هم ندارد. به عبارت دیگر، در کابینت نسل 5 یونیت ها و قطعات کابینت از قبل ساخته میشوند اما محدودیتی در ایجاد آشپزخانه دلخواهتان ندارید. یعنی شما با بررسی کاتالوگ ها، مدل و متریال کابینت خود را انتخاب میکنید. سپس بر اساس ابعاد و جزئیات آشپزخانه تان، طراحی اختصاصی برایتان انجام شده و قطعات تعیین می‌شوند. به این صورت، در کمترین زمان و با کمترین درگیری و کثیفی صاحب یک کابینت باکیفیت و اقتصادی میشوید.

کابینت نسل 5 سفید با طراحی ساده و دارای جزیره

میدانستید کابینت نسل 5 برای اولین بار و فقط توسط شرکت سلام ساختمان به فروش میرسد؟ در حالیکه سالیان سال است که این نوع کابینت در خارج از ایران بیش از 60% از بازار کابینت و کمد را به خود اختصاص داده است.

در تصویر زیر یک کابینت نسل 5 به سبک نئوکلاسیک و جنس ممبران را مشاهده می‎کنید که توسط تیم سلام ساختمان اجرا شده است. برای دریافت مشاوره یا سفارش این کابینت، اینجا را کلیک کنید.

کابینت نسل 5 سفید سبک نئوکلاسیک بدون جزیره

کابینت پیش ساخته یا کابینت آماده چیست؟

کابینت پیش ساخته به کابینتی می‌گویند که از قبل آماده نصب است. یعنی چه؟

کابینت آماده خطی سفید و سبز

کابینت‌های پیش ساخته به‌طور کامل آماده نصب هستند و همه کارهای ساخت و مونتاژشان از قبل انجام شده است. فقط کافی است شما به فروشگاه‌های مخصوص و یا برخی از کابینت‌سازها مراجعه کنید و کابینت مورد نظر خود را بخرید. اما مشکل این نوع کابینت تنوع محدود در سایز و طرح است. به عبارت دیگر تقریبا غیر ممکن است که بتوانید از طریق کابینت آماده، یک کابینت ویژه برای آشپزخانه خودتان تهیه کنید به نحوی که پرت فضا و ناهماهنگی نداشته باشید. اما در شرایطی که برای شما هزینه مهمترین فاکتور است و ابعاد آشپزخانه پیچیدگی خاصی ندارد، می‌توانید به عنوان یک گزینه، کابینت آماده را بررسی کنید.

کابینت سفارشی چیست؟

کابینت سفارشی همان کابینت‌های معمولی رایج در بازار است. همان کابینت‌هایی که بعد از انتخاب رنگ و طرح، کابینت ساز آنها را در کارگاه و در منزل شما ساخته و نصب می‌کند. این کابینت‌ها علاوه بر گران‌تر بودن نسبت به دو نوع کابینت قبلی، زمان‌بوده و در حین ساخت در آشپزخانه کثیفی و شلوغی ایجاد می‌کنند. اما ابعاد و طرح کاملا اختصاصی است. از نظر کیفیت مشابه نسل 5 بوده ولی از کابینت آماده بهتر است. به عنوان مثال کابینت زیر توسط تیم سلام ساختمان و به صورت سفارشی ساخته شده است:

کابینت هایگلاس سفید و طلایی و آبی مدرن

جدول مقایسه تفاوت کابینت نسل 5، آماده و سفارشی در یک نگاه

برای این‌ که بتوانید در یک نگاه، فرق بین کابینت پیش ساخته با سفارشی را متوجه شوید، این دو نوع کابینت را در جدول زیر با هم مقایسه کرده‌ایم:

ویژگی‌ها

کابینت پیش ساختهکابینت سفارشی
سرعت انجام کاراز قبل آماده است و در عرض چند ساعت هم نصب می‎‌شود.

بسته به طرح و نوع چوب، چندین هفته طول می‌کشد.

قیمت

به دلیل نداشتن پرتی، خرید عمده و ساده‌تر بودن، قیمت کمتر است.کابینت مطابق استانداردها و معیارهای شما، به‌صورت سفارشی ساخته می‌شود و هزینه بیشتری دارد.
نحوه نصبدر عرض 2 تا 5 ساعت نصب می‌شود.

بسته به نوع کابینت چند روزی طول می‌کشد.

میزان استفاده از فضا

ابعاد از قبل مشخص است و ناقصی‌های فضا را پوشش نمی‌دهد.دقیقا برای آشپزخانه شما طراحی شده و از فضا حداکثر استفاده می‌شود.
کیفیت مواد مصرفیبرای خرید کابینت آماده با کیفیت باید به سازنده معتبر مراجعه کنید.

به بودجه و انتخاب شما بستگی دارد.

تنوع در رنگ

محدود است.هیچ محدودیتی وجود ندارد.
تنوع در طرحاغلب طرح‌ها ساده هستند.

انواع طرح‌های مورد نظر شما قابل اجرا هستند.

قابلیت فروش یا جابه جایی

دارد

ندارد

برای بررسی دقیق‌تر تفاوت کابینت آماده با سفارشی، ادامه مطلب را از دست ندهید.

تفاوت کابینت آماده و سفارشی به طور کامل چیست؟

فرق بین کابینت سفارشی و کابینت آماده در سه عامل اصلی زیر خلاصه می‌شود:

  1. تفاوت کابینت آماده با سفارشی از نظر نحوه ساخت
  2. تفاوت کابینت آماده با سفارشی از نظر قیمت
  3. تفاوت کابینت آماده با سفارشی از نظر ابعاد

در ادامه به طور دقیق هر یک از موارد بالا را برای شما توضیح می‌دهیم.

1.    تفاوت کابینت آماده و سفارشی از نظر نحوه ساخت چیست؟

برای اینکه با تفاوت این دو نوع کابینت آشنا شوید، در ادامه به طور حدودی مراحل ساخت و نصب هر یک را جداگانه برای شما آورده‌ایم.

الف) مراحل ساخت و نصب کابینت سفارشی چیست؟

ساخت و نصب کابینت سفارشی تقریبا مراحل مشخصی دارد که در زیر می‌بینید:

  1. کابینت‌ساز متراژ دقیق آشپزخانه شما را محاسبه می‌کند.
  2. با شما در مورد جنس، رنگ، طراحی و کیفیت یراق‌آلات به توافق می‌رسد
  3. بعد از مدت‌زمان مشخص شده، کابینت‌ها را آماده و نصب می‌کند.

کابینت‌های سفارشی به زمان بیشتری برای آماده شدن و نصب نیاز دارند. بیشتر کابینت‌ها در ایران به این روش ساخته می‌شوند.

نصب کابینت پیش ساخته با یونیت سفید و درب قهوه‌ای

اما داستان کابینت‌های پیش ساخته متفاوت است. در ادامه با مراحل ساخت کابینت پیش ساخته آشنا می‌شوید.

ب‌) مراحل ساخت و نصب کابینت پیش ساخته چیست؟

مراحل ساخت و نصب کابینت آماده عبارت است از:

  1. کابینت‌های آماده به‌صورت انبوه در کارخانه یا کارگاه تولید و مونتاژ می‌شوند.
  2. شما این کابینت‌ها را در فروشگاه می‌بینید و سفارش می‌دهید.
  3. نصاب در مدت‌زمان کوتاه چند ساعته کابینت پیش ساخته را برای شما نصب می‌کند.

این کابینت‌ها سرعت نصب بالایی دارند و فرآیند خرید آن‌ها بسیار کوتاه‌تر از کابینت سفارشی است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید مقاله نحوه نصب کابینت آماده را مطالعه کنید.

2.    تفاوت کابینت آماده با سفارشی از نظر قیمت چیست؟

در این قسمت روش محاسبه قیمت کابینت آماده و سفارشی را به طور جداگانه برای شما آورده‌ایم تا مقایسه کنید و بعد تصمیم بگیرید.

الف) روش محاسبه قیمت کابینت آماده چیست؟

خیلی‌ها می‌گویند قیمت کابینت آماده خوب و کاملا به‌صرفه است. قیمت کابینت‌ پیش ساخته باتوجه به نوع ورق، کیفیت یراق‌آلات به‌کار رفته در آن و نوع ساخت، بین متری 1,000,000 تا 5,000,000 تومان متغیر است. سایر نکات مربوط به قیمت کابینت آماده عبارت‌اند از:

  • کابینت پیش ساخته با بدنه و درب نئوپان، ارزان‌ترین مدل بازار است و هر متر آن بین 1,000,000 تا 1,200,000 تومان قیمت دارد.
  • گران‌ترین کابینت آماده موجود در بازار هم، کابینت با بدنه ام‌دی‌اف و درب ام‌دی‌اف دارای روکش چوب است و حدودا بین 2,900,000 تا 3,200,000 تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود.
  • برای خرید کابینت آماده زیرسینک با جنس پی‌وی‌سی هم باید حدود 1,500,000 تومان علاوه بر قیمت اصلی کابینت بپردازید.
  • همچنین بهتر است در مورد صفحه کابینت پیش ساخته از سازنده سوال کنید تا بدانید قیمت آن را روی هزینه متری حساب کرده یا می‌خواهد به طور جداگانه آن را در انتهای کار از شما دریافت کند. اگر هزینه صفحه کابینت را به‌طور جداگانه دریافت کند، این مبلغ حدود 1,200,000 تومان است.

برای آشنایی بیشتر در مورد دلایل ارزانی کابینت پیش ساخته، روی لینک مربوطه کلیک کنید. در ادامه روش محاسبه قیمت کابینت سفارشی را بررسی می‌کنیم.

ب) روش محاسبه قیمت کابینت سفارشی چیست؟

اما روش محاسبه قیمت کابینت با روش ساخت سفارشی به این راحتی و سرراستی نیست. برای دریافت قیمت کابینت سفارشی نباید روی قیمت‌دهی متری حساب باز کنید. شما باید بر سر هزینه تمام‌شده با کابینت‌ساز به توافق برسید. با این همه قیمت کابینت سفارشی بالاتر از کابینت پیش ساخته در می‌آید. سایر نکات مربوط به قیمت کابینت سفارشی عبارت‌اند از:

  • این روزها قیمت هر متر کابینت سفارشی با معمولی‌ترین مواد مصرفی یعنی نئوپان روکش ملامینه بین 2,900,000 تا 3,400,000 تومان درمی‌آید.
  • قیمت کابینت‌های ام‌دی‌اف هایگلاس، ممبران و… هم به‌طور متوسط از متری 4,000,000 تومان شروع می‌شود و به متری بیش از 6,000,000 تومان می‌رسد.
  • گران‌ترین کابینت سفارشی یعنی کابینت چوبی نیز، در بازار بین متری 11,000,000 تا 20,000,000 تومان قیمت دارد.

و در نهایت به بررسی آخرین تفاوت این دو کابینت، یعنی ابعاد می‌پردازیم.

3.    تفاوت کابیت آماده با سفارشی از نظر متراژ و اندازه چیست؟

در این قسمت به صورت جداگانه در مورد ابعاد هریک از این کابینت‌ها صحبت می‌کنیم تا بتوانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

الف) ابعاد کابینت آماده چقدر است؟

همان‌طور که گفتیم کابینت‌های آماده از قبل تولید شده‌اند و این مهم‌ترین فرق بین کابینت پیش ساخته با سفارشی است. کابینت‌های آماده معمولا در دو متراژ زیر تولید می‌شوند:

  • حالت اول: 3 متر کابینت زمینی + 3 متر کابینت دیواری
  • حالت دوم: 5 متر کابینت زمینی + 5 متر کابینت دیواری

به‌احتمال زیاد کابینت‌های آماده با این متراژهای ثابت، فضای آشپزخانه شما را به‌طور کامل پوشش نمی‌دهند. سازندگان کابینت پیش ساخته راه‌حل مناسبی برای این مواقع دارند، از جمله:

  • آن‌ها با دریافت حدودا 50 درصد هزینه بیشتر، کابینتی برای قسمت‎‌های خالی آماده می‌کنند.
  • به‌علاوه برای فضاهای کمتر از 3 متر هم قانون دیگری وجود دارد. در چنین مواردی فروشنده سود همان 3 متر کابینت را از شما دریافت می‌کند، چون در غیراین‌صورت سود دریافتی‎‌اش خیلی کم می‌شود.

اما ابعاد کابینت‌های سفارشی به چه صورت است؟!

ب) ابعاد کابینت سفارشی چقدر است؟

در کابینت‌های سفارشی تعیین ابعاد کابینت دست خود شما است. به این صورت که از کابینت ساز می‌خواهید متراژ فضای موردنظر را دقیق اندازه گیری کند و کابینت‌ها را به صورت سفارشی برای فضای مورد نظر شما بسازد. طبیعتا در این حالت ظاهر کابینت‌ها دقیقا متناسب با آشپزخانه شما طراحی می‌شود و فضایی خالی و بدون استفاده باقی نمی‌ماند.

با توجه به نکاتی که گفتیم، بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برای خرید کابینت، در مورد تفاوت کابینت آماده با سفارشی به‌طور کامل تحقیق کنید و سپس با مقایسه نکات بالا اقدام به خرید نمایید. در ادامه دلایل خرید و یا نخریدن کابینت پیش ساخته را به شما می‌گوییم.

آیا کابینت پیش ساخته خوب است؟

فرض کنید وقت زیادی برای نصب کابینت جدید ندارید. از طرفی هم برای مذاکره طولانی‌مدت با کابینت‌ساز آماده نیستید و می‌خواهید خیلی زود مراحل کار را پشت‌سر بگذارید. در این‌صورت بهتر است تفاوت کابینت آماده با سفارشی را از هر نظر بررسی کنید و در صورت تایید، کابینت پیش ساخته بخرید. برای این‌که کارتان راحت‌تر شود، در ادامه در مورد مزایای کابینت پیش ساخته توضیح می‌دهیم:

  1. کابینت آماده ارزان‌ است و با قیمت کمتری صاحب کابینت دلخواه خودتان می‌شوید.
  2. سرعت اجرای کار در کابینت پیش ساخته خیلی بالاتر از کابینت سفارشی است.
  3. کابینت پیش ساخته قابلیت جابه‌جایی یا فروش دوباره دارد
  4. طراحی آماده کابینت پیش ساخته باعث می‌شد تا همان ابتدا همه چیز برای شما عین روز روشن باشد

در ادامه به شما می‌گوییم که چرا نباید کابینت پیش ساخته بخرید.

چرا کابینت پیش ساخته نخریم؟

استفاده از کابینت پیش ساخته در بسیاری از کشورهای جهان جاافتاده است. اما در ایران هنوز بیشتر مردم کابینت سفارشی را ترجیح می‌دهند. شما هم بهتر است قبل از خرید، تفاوت کابینت آماده با سفارشی را بدانید و با دو ایراد اصلی کابینت آماده آشنا شوید. در این صورت بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. این دو ایراد عبارت‌اند از:

  1. محدودیت کابینت پیش ساخته در اندازه و ابعاد
  2. محدودیت کابینت پیش ساخته در طرح و رنگ

حالا دیگر تا حدود زیادی با فرق بین کابینت پیش ساخته و سفارشی آشنا شده‌اید و می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید.

سخن آخر در مورد فرق کابینت پیش ساخته با سفارشی

در نهایت اگر کابینتی ساده، ارزان و سریع می‌خواهید، کابینت‌های پیش ساخته گزینه مناسبی برای شما هستند. برای خرید این کابینت‌ها به چند فروشگاه سر بزنید، مدل مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. نصاب در عرض چند ساعت کابینت‌ها را نصب می‌کند و شما یک‌روزه کابینت‌دار می‌شوید! اما… اگر طرح، رنگ و کیفیت خاصی مدنظرتان است و عجله‌ای هم برای نصب کابینت ندارید، می‌توانید کابینت سفارشی را انتخاب کنید.

در این مقاله تفاوت کابینت آماده با سفارشی را به‌طور کامل برایتان توضیح دادیم. حالا نوبت شما است که دست روی گزینه مورد نظر بگذارید و کابینت مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید! برای این کار می‌توانید از طریق لینک زیر، از مشاورین بزرگ‌ترین بازار آنلاین ساخت کابینت، یعنی «سلام ساختمان» هم کمک بگیرید.

ثبت درخواست مشاوره رایگان کابینت

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments