3.4 19

کابینت های گلاس بهتر است یا ام دی اف؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  21 خرداد 1402
کابینت هایگلاس و ام دی اف

میدانستید کابینت ام دی اف و هایگلاس هر دو جزو کابینت‌های اقتصادی هستند؟ میدانید قیمت کابینت های گلاس و ام دی اف چه تفاوتی باهم دارند؟ با مزایا و معایب کابینت های گلاس و ام دی اف آشنا هستید؟ اگر مایلید جواب سوال‌های قبل را بگیرید و در نهایت متوجه بشید که برای شما کابینت هایگلاس بهتر است یا کابینت ام دی اف MDF این مطلب را از دست ندهید.

در ادامه علاوه بر پاسخ به سوالهای بالا، مدل‌های مختلف از کابینت هایگلاس و ام دی اف و همچنین تعدادی از نمونه‌کارهایی که توسط متخصصین سلام ساختمان در سراسر ایران اجرا شده‌اند را ببینیم. شما می‌توانید با کلیک روی هر مدل و نمونه‌کار، درخواست خودتان را ثبت کنید و از مشاورین سلام ساختمان در مورد قیمت و اطلاعات فنی آن مشاوره رایگان دریافت کنید. سلام ساختمان برای اجرای هر طرح مدنظرتان به شما متخصص حرفه‌ای و مطمئن معرفی می‌کند.

معرفی کابینت ساز

چگونه یک کابینت مناسب انتخاب کنیم؟

کابینت ام دی اف و کابینت های گلاس دو مدل از کابینت هستند که کاربرد زیادی دارند و اگر قصد ساخت کابینت به سبک مدرن را داشته باشیم، معمولاً این سوال برایمان پیش می‌آید که در نهایت کدام مدل را انتخاب کنیم! هرکدام از این متریال‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که از دیگری متمایز می‌شوند. اینجا قصد داریم یک مقایسه ی کلی بین این دو متریال انجام دهیم و سپس کابینت‌های ام دی اف و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم و بعد از آن ویژگی‌های کابینت هایگلاس را بررسی کنیم و در آخر نتیجه‌گیری کنیم.

کابینت های گلاس بهتر است یا ام دی اف؟

نمونه کابینت هایگلاس اجرا شده توسط یکی از صدها متخصص سلام ساختمان در شهر اصفهان.

مقایسه‌ی مزایا و معایب کابینت ام دی اف و هایگلاس

می‌خواهیم همین اول کار حرف آخر را بزنیم و ببینیم که از بین این دو متریال کدام کابینت بهتر است؟ باید خدمتتان بگوییم که هرکدام از این مدل‌ها و متریال‌ها، طرفداران خاص خودشان را دارند. ام دی اف قیمت مناسب‌تر و موارد استفاده‌ی بیشتری دارد در حالی‌که های گلاس امروزی‌تر است و زیبایی بیشتری دارد. در مقایسه نمی‌شود گفت کدام بهتر است ولی افرادی که از نظر مالی محدودیتی ندارند معمولاً به دلیل مدرن‌تر بودن هایگلاس و همچنین زیبایی، مقاومت و دوام بیشتر آن، هایگلاس را انتخاب می‌کنند. البته های‌گلاس خش‌پذیری و لک‌پذیری بیشتری نسبت به ام دی اف دارد و ممکن است این عامل شما را از سفارش آن منصرف کند.

در جدول زیر خلاصه‌ی مقایسه این دو کابینت را آورده‌ایم. می‌توانید مطالعه کنید و اگر علاقه‌مند به دانستن جزییات بودید می‌توانید در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا به‌صورت جزئی مزایا و معایب هرکدام از متریال‌های ام دی اف و هایگلاس را بررسی کنیم.

ویژگی / نوع کابینتکابینت ام دی افکابینت های‌گلاس
قیمتمناسبکمی گران‌تر از ام دی اف
درخشندگیندارددارد
خش‌پذیریکمزیاد
لبه‌های تیز و برندهندارددارد
امکان آسیب ناشی از رطوبتنسبتا زیادکمتر از ام دی اف
قابلیت ابزار خوریبالاکمتر از ام دی اف
سطح صاف و صیقلیدارددارد
قابلیت انجام روسازی‌های مختلفداردندارد
لک‌پذیریکمزیاد
مقاومت و دواممتوسطبالا
حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

حالا که ویژگی‌های کابینت ام دی اف و های گلاس را در جدول بالا با هم مقایسه کردیم، برویم این تفاوت‌ها را در دو نمونه کابینتی که توسط کابینت‌سازهای سلام ساختمان اجرا شده ببینیم.

کابینت ام دی اف

کابینت هایگلاس

عکس اول یک کابینت MDF است که توسط یکی از متخصصین سلام ساختمان در کاشان اجرا شده، تصویر دوم هم یک کابینت هایگلاس است که یکی دیگر از مجریان ما در اصفهان اجرا کرده است. سلام ساختمان در در حال دریافت… استان فعالیت دارد و متخصص مطمئن شهرتان را به شما معرفی می‌کند.

همان‌طور که در دو مدل بالا می‌بینید، میزان درخشندگی و سطح صیقلی کابینت هایگلاس خیلی به زیبایی محیط کمک کرده. درحالی‌که، در کابینت ام دی اف (عکس اول)، میزان درخشندگی کم است و نور منعکس شده از سطح کابینت، حالت مات به خودش گرفته ولی در عکس دوم، بخش زیادی از نور تابیده شده به کابینت ها منعکس شده و سطحی صیقلی را ایجاد کرده است.

در ادامه، بیشتر با کابینت ام‌دی‌اف و هایگلاس آشنا می‌شویم و مزایا و معایب این دو نوع کابینت را می‌شناسیم.

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF

MDF مخفف واژه‌ی Medium density fiberboard است که جزء فرآورده‌های چوبی می‌باشد. در واقع MDF نوعی تخته فیبر است که آن را با استفاده از متریال‌های مختلف روکش می‌کنند.

بدنه‌ یا یونیت کابینت MDF از جنس ورق‌های ام دی اف است. بدنه بخشی از کابینت است که در نمای بیرونی دیده نمی‌شود. همان قسمتی که وسایل را داخل آن قرار می‌دهیم و مثل کمد عمل می‌کند. مغزیِ این ورق‌های فیبری، از جنس ام دی اف خام و روکش آن از جنس ملامینه است و به خاطر همین روکش، در برابر رطوبت مقاوم است. البته این مقاومت به رطوبت، کامل نیست و کمتر از های گلاس است.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

ورق‌های ام دی اف تنوع رنگ و طرح زیادی دارند و کیفیت آن‌ها هم بسته به کارخانه تولیدشان فرق دارد. معمولاً قیمت ام دی اف‌های خارجی در بازار گران‌تر از ام دی اف‌های ایرانی است. مزیت اصلی MDF قیمت مناسب آن نسبت به کیفیتی است که دارد و به طور کلی کابینت MDF جزء کابینت‌های اقتصادی محسوب می‌شود و ارزان‌تر از کابینت های گلاس است. در تصویر زیر یک نمونه‌کار ام دی اف طرح بتن را می‌بینید که در تهران توسط یکی از کابینت‌سازهای سلام ساختمان اجرا شده است. با کلیک روی عکس می‌توانید درخواست خودتان را ثبت کنید و برای انتخاب کابینت آشپزخانه منزلتان مشاوره رایگان بگیرید.

کابینت آشپزخانه ام دی اف

چگونه MDF مناسب را انتخاب کنیم؟

MDF‌ها در دو نوعِ سبک و سنگین در بازار عرضه می‌شوند. اگر شما قصد طراحی و معماری داخلی را دارید به سبب ماهیت و خواص MDF سبک، باید از این نوع استفاده شود. در این نوع، سازه و طراحی شما سبک‌تر است و به لحاظ اجرایی دست شما در نصب بازتر است و همچنین قیمت این MDF ارزان‌تر و به صرفه‌تر می‌باشد. اما اگر قصد طراحی قفسه‌های صنعتی که باید وزن به نسبت بالایی را تحمل کنند دارید حتماً از MDF وزن سنگین استفاده کنید. از کاربردهای دیگرMDF وزن سبک می‌توانیم استفاده به عنوان عایق صدا و همچنین ساز‌ه‌های نمایشگاهی و غرفه‌سازی را نام ببریم.

کابینت ام دی اف ارزان

مشخصات یک ام دی اف MDF خوب و مرغوب چیست؟

یک کابینت ام دی اف خوب، مقاومت نسبی در برابر نفوذ آب داشته و پس از جذب آب باید حداقل تورم را داشته باشد. ‌انسجام و قدرت آن زیاد است و زود نمی‌شکند. جرم حجمی بالایی دارد و پوک نیست. از میزان چسب مصرفی بالایی برخوردار است و مقاومت کششی و خمشی خوبی دارد. قابلیت برش‌کاری و ماشین‌کاری خوبی دارد و در هنگام برشکاری روکش آن در لبه‌های برش خورده نمی‌پرد.MDF  و روکش آن نباید آسیب دیده باشد. ورق‌های ام دی اف نباید پیچیدگی و اعوجاج داشته باشند و باید در همه‌ی نقاط، ضخامتی یکسان داشته باشند.

کابینت ام دی اف مرغوب

مزایای کابینت ام دی اف و ورق MDF

1-قیمت کابینت ام دی اف نسبت به چوب و استیل مناسب است

2-وزن ، ضخامت و سایز قابل تولید

3- قابلیت ابزارخوری، ماشین‌کاری و سمباده‌زنی

4- سطح صاف و متراکم و مقاومت به فشرده شدن

5-قابلیت شکل‌پذیری و لبه‌های صاف

6-قابلیت انجام روسازی‌های مختلف مثل روکش‌های چوبی و…

7-زیبایی

8-قابلیت تمیز شدن بسیار راحت

در عکس زیر که اجرای یکی از صدها دکوراتور سلام ساختمان است، قابلیت ابزارخوری، ماشین‌کاری و شکل پذیری لبه ها را می‌توان به خوبی دید.

آشپزخانه ام دی اف بزرگ

نظرات مشتریان کابینت
آقای بالین پرست
کاربلد، خلاق و باسرعت بالا
خیلی کار بلد، خلاق، منصف، با سرعت کار بالا و انسان شریف و متعهد
آقای مهدی خدارحمی
بسیار خوش قول
درود به مجموعه بسیار محترم سلام ساختمان. آقای رشید، مردی بسیار خلاق و ایده پرداز و شدیداً خوش قول هستند. درود بر ایشون.
آقای سبحان کریمی افشار
منظم و سروقت
منظم، سروقت به موقع شروع کردن و‌ تحویل دادن. پایان کار همونجوری به سلیقه و طرح مدنظر خودمون بود
آقای محمودی
خلاق و با دقت در تاریخ
بسیار خلاق در ارائه مشاوره و دقت کافی در تاریخ و حتی زمان تحویل کار نهایی. با خیال راحت کار رو به آقای کاشی پزان بسپرید
آقای عظیمی
باحوصله، خوش قول و منصف
با حوصله، خوش قول، منصف، اهمیت به نظافت محیط کار و خوشرو
آقای خسرو حاجی احمدی
بسیار متین و دلسوز
با تشکر از پیگیری های سلام ساختمان، آقای دهقانی از لحاظ اخلاقی بسیار عالی و متین و دلسوز کار هستند و از لحاظ حرفه ای هم در نهایت دقت و وسواس کار می کنند . بنده که از کار و اخلاق ایشان بسیار راضی بودم . خدا خیرشان بدهد.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

معایب کابینت  ام دی اف و ورق MDF

1-در صورت خراشیدن رویه، به علت نفوذ آب به سرعت متورم شده و خراب می‌شود.

2-حساسیت به گرما و حرارت در بعضی مدل‌ها.

3-ورق‌های MDF بافت نرمی دارند که سهولت ابزار زدن آن‌ها هم به همین دلیل است. ولی همین مسأله باعث می‌شود که مثلاً پیچ‌ها با چند بار باز و بسته شدن هرز شوند.

4-به دلیل وجود فرمالدئید در ورق ام دی اف، برای سلامتی خطرناک هستند. البته فرمالدئید به اندازه‌ای نیست که باعت نگرانی زیاد شود اما بخار شدن آن می‌تواند هوای خانه را آلوده کند و به‌ خصوص برای کودکان نیز مضر است.

کابینت ام دی اف و ورق ام دی اف

یکی از مهمترین معایب کابینت ام دی اف مقاومت پایین ام دی اف (MDF) در برابر رطوبت است. اگرچه لایه‌ای که ام دی اف را پوشش می‌دهد ضد آب محسوب می‌شود اما در صورت آسیب دیدن، آب به آن نفوذ می‌کند. از طرفی در محل‌های برشِ ورق‌های ام دی اف و یا محل‌های برشِ نوار شده، پتانسیل نفوذ آب وجود دارد و با نفوذ آب به مغزی ورق، ام دی اف آب را جذب کرده و باد می‌کند و به تدریج غیر قابل استفاده می‌شود. مهم‌ترین و چالش‌زاترین بخش کابینت MDF در جذب رطوبت، بخش‌های اطراف سینکِ ظرفشویی‌ها است. به همین دلیل ما در سلام ساختمان همیشه پبشنهاد می‌کنیم که کابینت زیر سینک و قسمت آبچکان بالای سینک را حتما با ورق pvc سفارش دهید.

در ادامه تعدادی نمونه کار کابینت ام دی اف که توسط متخصصین سلام ساختمان اجرا شده است را ببینیم و بعد از آن به موضوع کابینت هایگلاس و مزایا و معایب آن می‌پردازیم. می‌توانید مشابه هر کدام از این نمونه‌کارها را که مورد پسندتان است سفارش دهید فقط کافی است روی عکس کلیک کنید.

کابینت ام دی اف سفید

کابینت ام دی اف مدرن

آشپزخانه ام دی اف کوچک

کابینت آشپزخانه های گلاس high gloss

درب این نوع، کابینت از جنس ورق‌های هایگلاس ساخته شده است. ظاهر براق، شفاف و شیشه‌ای شکل آن باعث شده که مورد پسند افراد زیادی قرار بگیرد. قیمت این نوع کابینت هم نسبتاً مناسب است (البته کمی از MDF گران‌تر است) و این موضوع باعث شده افزایش سهم مدل‌های مختلف های گلاس high gloss در بین انواع کابینت را شاهد باشیم.

اما برویم سراغ آشنایی با هایگلاس. نام‌گذاری کلمه های گلاس high gloss برخلاف تصور رایج، ربطی به کلمه‌ی «شیشه» (Glass) ندارد. هایگلاس در حقیقت متریالی است شبیه به ام دی اف که پوشش لایه بیرونی آن متفاوت و از جنس پلکسی گلاس است (نوعی پلاستیک). در MDF معمولی، پوشش ورق از جنس ملامینه است.

معمولاً یک طرف ورق هایگلاس با این لایه‌ی شفاف پوشش داده می‌شود و سمت دیگر آن، لایه‌ی معمولی‌تری قرار دارد و برای همین عموماً فقط از یک سمت، شفافیت و زیباییِ خاصِ هایگلاس را می‌بینید. ورق «های گلاس» در سمتی که لایه پلکسی گلاس دارد ضد آب محسوب می‌شود و بهتر است برای ماندگاری کابینت و دکور، لایه پشت ورق نیز از جنس مرغوبی مثل «ملامینه» پوشش داده شود. همان‌طور که گفتیم، قیمت کابینت های گلاس قیمتی متعادل محسوب می‌شود ولی در عین حال توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب این جنس، مزایا و معایب آن را به خوبی بشناسید.

کابینت هایگلاس

مزایای کابینت های گلاس

1- زیبایی و درخشش خاص لایه‌ی بیرونی های گلاس

2- تنوع در طرح و رنگ لایه‌ی بیرونی های گلاس

3- قیمت نسبتاً اقتصادی (کمی گران‌تر از ام دی اف)

عکس زیر از نمونه‌کارهای یکی از کابینت‌سازهای سلام ساختمان در شهر قم است که درخشش کابینت های‌گلاس در ترکیب با سقف کشسان کهکشانی را نشان می‌دهد.

کابینت با سقف کشسانی

مشکلات و معایب کابینت های گلاس

1- امکان آسیب دیدن از رطوبت

مغزی ورق های گلاس از جنس ام دی اف است. این یعنی اشکالات مربوط به رطوبت که در معایب کابینت ام دی اف گفته شد، در کابینت هایگلاس هم کم و بیش صدق می‌کند (البته کمی کم‌تر).

2- تیزی لبه‌ها

در طرح‌های حجمی و کنج‌ها و گوشه‌هایی که قطعات برش خورده های گلاس به هم متصل می‌شوند، تیزی قابل ملاحظه‌ای به وجود می‌آید که می‌تواند آسیب‌زننده باشد. البته این مشکل در کابینت‌های MDF هم به چشم می‌خورد که قابل رفع است اما به خاطر نوع متریال های گلاس، میزان تیزی در این نوع بیشتر است و نمی‌توانیم این محل را سنباده بزنیم چون به نمای های گلاس ضربه می‌زند.

3- لک پذیری

هایگلاس در اثر تماس با هر عامل لک کننده مثل دست گذاشتن روی کابینت، به دلیل براق بودن سطح آن، لک را به خوبی نشان می‌دهد که این می‌تواند برای مصرف‌کننده به‌خصوص خانم‌ها یک مقدار دردسر ساز باشد.

4- خش پذیری

تماس مداوم جسم های سخت یا حتی نیمه سخت با های گلاس می‌تواند روی لایه‌ی بیرونی آن اثر بگذارد و باعث ایجاد لک و خش شود. البته در اینجا کیفیت جنس متریال‌ های گلاس و لایه‌ی بیرونی که روی ورق استفاده می‌شود اهمیت زیادی دارد. هر چه جنس ورق «های گلاس» مرغوب‌تر، کیفیت و عمر مفید آن بیشتر.

5- ورق یک طرفه

همان‌طور که گفتیم، ورق‌ «های گلاس» معمولاً یک طرفه هستند (یعنی فقط از یک سمت لایه پلکسی گلاس دارد) و برای قسمت‌هایی که باید هر دو طرف کار ظاهر شکیل و زیبایی داشته باشد باید از دو ورق استفاده کنید. این عمل (دوبل کردن قطعه) هزینه‌ و ضخامت کار را زیاد می‌کند.

در نهایت باید بگوییم، کیفیت تولید ورق‌های های گلاس کاملاً بستگی به کیفیت متریال‌های خام، تکنولوژی و دقت ساخت کارخانه تولیدی دارد و نمی‌شود آن‌طور که در بازار تا حدی شهرت دارد گفت کلاً متریال‌های هایگلاس خارجی‌ بهتر از ایرانی هستند. ما پیشنهاد می‌کنیم ورق‌های ساده را از برندهای مطمئن‌تر انتخاب کنید زیرا در ورق‌های «هایگلاس» ساده که طرح خاصی ندارند، عیب‌های سطح ورق های گلاس خیلی بیشتر به چشم می‌آید. البته ورق هایگلاس ایرانی در آشپزخانه‌های نورگیر در اثر نور خورشید و در گذر زمان، ممکن است تغییر رنگ دهند ولی این مسأله در ورق‌های خارجی دیده نمی‌شود. ورق های گلاس ایرانی قیمت کمتری هم نسبت به مدل‌های خارجی دارد.

ورق هایگلاس

توصیه می‌کنیم برای چک کردن کیفیت ورق های گلاس، با نور چراغ قوه روی ورق، موج‌ها و نواقص ورق را کنترل کنید و در صورتی‌که ورق فاقد موج و ناقصی و انحنا بود، آن را خریداری کنید.

در ادامه چند تصویر از نمونه‌کارهای هایگلاسِ اجرا شده توسط کابینت‌سازهای سلام ساختمان را ملاحظه می‌کنید. موضوع مهمی که در سلام ساختمان وجود دارد این است که ما برای اجرای کابینت و کمد به شما ضمانت قیمت می‌دهیم تا خیالتان از بابت سفارشتان راحت باشد.

کابینت هایگلاس براق

آشپزخانه هایگلاس

کابینت های گلاس

نتیجه گیری

در پایان مجدداً می‌گوییم که با توجه به کاربردی که از کابینت انتظار دارید، هریک از این متریال‌ها می‌تواند برای شما مناسب باشد. پس مهم است که در ابتدا بدانید در طراحی و مدل کابینت چه چیزی برای شما مهم است و بعد باتوجه به این مساله و همچنین اطلاع از مزایا و معایب هرکدام از این مدل‌ها و مقایسه‌ای واقعی بین آن‌ها، انتخاب خودتان را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید برای تصمیم‌گیری بهتر در انتخاب کابینت آشپزخانه، از مشاوره تخصصی سلام ساختمان استفاده کنید. مشاوران ما به صورت رایگان شما را در انتخاب بهتر راهنمایی می‌کنند و در صورت تمایل به اجرای طرح مدنظرتان، متخصص حرفه‌ای را در شهر خودتان معرفی میکنند. فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کرده و درخوستتان را ثبت کنید.

مشاوره رایگان و معرفی کابینت‌ساز

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
19 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رسولی
رسولی
24 مرداد 1400 15:52

سلام وقت بخیر ببخشید من میخام کابینت مات بزنم بعد بنظرتون ام دی اف کار کنم یا هایگلاس؟ رنگ نوک مدادی

سقایی
سقایی
31 اردیبهشت 1400 22:51

سلام ممنون بابت اطلاعاتتون. عالی بود خیلی استفاده کردم

خدا به کسب وکارتون رونق بده و به درآمدتون برکت?

‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ‌ ‌
13 دی 1399 22:01

بین دو کابینت ام دی اف متالیک وهای گلس کدوم بهتره ؟ وچه فرقی ام دی اف متالیک با ام دی اف ساده براق داره ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید تا انتخابمون رو قطعی کنیم

آرمان
آرمان
23 مهر 1399 20:48

با سلام
ام دی اف هایی که روکششون برجسته س هنگام دستمال کشیدن لب پر نمیشن؟؟؟ یعنی قسمت های برجسته ش کنده نمیشه؟؟

مینا سعیدی
مینا سعیدی
01 مهر 1399 12:45

با سلام خیلی ممنونم از مطالب مفیدتون – خیلی در تصمیم گیری من ماثر بود.
من میخام کابینت ام دی اف بزنم اما طراحی کابینت را در قسمت گاز رومیزی بزنم یا گاز معمولی فردار؟
چون قصد فروش منزل را دارم؟
میشه منو راهنمایی کنید

salamsakhteman
salamsakhteman
07 مهر 1399 08:07
پاسخ به  مینا سعیدی

با سلام
اجرای گاز توی کار حدوداً براتون ۴ میلیون اضافه هزینه داره.
باید ببینین کشش قیمت توی محله ای ک هستین قابل قبوله و کشش رو داره یا خیر.

خانم مشهدی
خانم مشهدی
26 تیر 1399 10:34

سلام من میخوام کابینت ام دی اف سفید طوسی کار کنم اما کابینت ساز نظرشون اینه که ام دی اف سفید براق برای کابینت جالب نمیشه و های گلاس بزن لطفا راهنمایی کنید چرا ام دی اف سفید براق برای کابینت مناسب نیست؟

مریم شریفی
مریم شریفی
23 تیر 1399 11:52

سلام، من میخوام کابینت بزنم، از متنی که شما نوشته بودین از های گلس منصرف شدم، تصمیم گرفتم ام دی اف براق بزنم، ولی صفحه رو نمیدونم چه جنسی بزنم؟ ضمنا نسبت به نشون دادن لک و کثیفی و خش حساسم، می خواستم سفید کار کنم، الان با خوندن مطلب شما نظرم عوض شد شیری کرم میگیرم که مشکل تغییر رنگ رو هم نداشته باشه، لطفا راهنمایی کنین و نظرتون رو بگین، ممنونم.

salamsakhteman
salamsakhteman
28 تیر 1399 18:52
پاسخ به  مریم شریفی

سلام
انتخاب خوبی هست. برای صفحه اگه هزینه کنین بهترین گزینه کورین است که صد سال براتون عمر میکند.

شهرام
شهرام
15 بهمن 1398 21:35

سلام. Mdf درخت سبز چطوره؟ کی استفاده کرده؟ کیفیت و مقاومتش خوبه؟

salamsakhteman
salamsakhteman
19 بهمن 1398 08:15
پاسخ به  شهرام

سلام
درخت سبز جزو برندهای خوشنام ایران می‌باشد.
البته معروفیتش بابت صفحات روی کابینت است ولی با توجه به خوشنامی برندش محتمل است که ورق mdf اش هم خووب و قابل قبول باشه هرچند ما تا حالا ورق این برند رو استفاده نکردیم.

جعفر
جعفر
09 بهمن 1398 19:33

کابینت های گلس اکلیل دار مارک ایشیک در آشپزخونه استفاده کردیم بعد یک سال علیرغم نور گیرنبودن آشپزخانه سفیدها تغییر رنگ دادند و الان مجبورم رویه ها رو مجددا عوض کنم. خواهشا در انتخابهایتان دقت کنیدکه هزینه رو دستتون نذاره.

salamsakhteman
salamsakhteman
12 بهمن 1398 08:32
پاسخ به  جعفر

سلام دوست عزیز
ضمن‌ اینکه حرف تون رو تأیید میکنم ولی تردید نداشته باشین که ایشیک ترک نبوده.
متأسفانه در بازار برندی موجوده که لوگوی اسمش بسیار شبیه لوگوی ایشیک هست و مطمئناً شما از اون برند استفاده کردید.
ایشیک یکی از با کیفیت ترین ورق‌های هایگلاس موجود در بازار ایران است/

حسن قلی یوسفی
حسن قلی یوسفی
09 دی 1397 00:27

سلام من برای اپارتمانم کابینت های کلاس انتخاب کردم وقتی خواستم تحویل بگیرم پشت ورق های فوق اکثرا ورق ها داری لکه و خط و خش های زیادی است له نصاب اعتراض کردم که بایستی تعویض شوند ولی او میگوید خود این ورق ها به علت تماس در زمین. اینطور شده است میخواستم علت کثیفی و سیاهی پشت این ورق ها چی میباشد

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
11 دی 1397 15:33

با سلام
معمولاً پشت هایگلاس با لایه ی pvc ضعیفی پوشانده میشه که ممکنه در اثر خراشیده شدن به جسمی قوی آسیب ببینه ولی آسیب دیدن در حمل و نقل یا قرار گرفتن روی زمین قابل قبول نیست.
به احتمال قوی پشت ورقها هنگام برش یا توسط دستگاه نوار لبه چسبان در کارگاه برشکاری آسیب دیده و شاید مقصر کابینت ساز نباشه.
ولی قرار نیست که شما جور این مورد رو بکشید.
پیشنهاد میشه لکه ها رو با تینرهای خوب بشویید و سعی در تمیز کردن خطوط بنمایید.

رزگل
رزگل
04 دی 1397 16:14

وقتی که چند سال از کابینت هایگلاس استفاده کنیم بازم اون درخشندگی اول رو داره؟ هرچی میگذره کابینت هایگلاس مات نمیشه؟!

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
05 دی 1397 16:17
پاسخ به  رزگل

سلام
اگر از جنس خوب استفاده کنید، ایرادی به این صورتیکه می فرمایید پیش نمیاد.

ولی هایگلاس خش پذیر و لکه پذیره که ضعفش حساب میشه.

معصومه پاکدل
معصومه پاکدل
21 آبان 1397 12:20

وقتی یک کابینت هایگلاس خش میافته ایا امکان این است که اونو مرمت کرد یا کاری کرد که کمتر دیده بشه؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
22 آبان 1397 10:20

خش پذیری یکی از معایب هایگلاسه که قابل رفع نیست.