3.4 61

معایب کابینت های گلاس، آنچه در بازار به شما نمی‌گویند

  8 آذر 1402     -      تاریخ انتشار:  25 خرداد 1402
کابینت هایگلاس و معایب

همیشه در مورد زیبایی و درخشندگی کابینت آشپزخانه هایگلاس صحبت می‌شود اما کسی در مورد لبه‌های تیز این کابینت‌ها و یا سایر معایب آن صحبت نمی‌کند. در این مطلب می‌خواهیم موضوع معایب کابینت هایگلاس را با هم بررسی کنیم. کابینت هایگلاس کابینتی بسیار پرطرفدار و زیباست و قطعا ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، اما مشکلاتی هم دارد.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

معایب کابینت های گلاس

این کابینت مزایای بسیار زیادی دارد از جمله: زیبایی، امکان طراحی مدل‌های هایگلاس مدرن، درخشندگی، مقاومت، کیفیت و همچنین قیمت کابینت هایگلاس که نسبت به سایر کابینت‌ها زیاد نیست. اما در کنار این مزایا، معایبی هم دارد که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

1- امکان آسیب ناشی از رطوبت

همان‌طور که در مطلب هایگلاس چیست اشاره شد، مغزی ورق هایگلاس از جنس ام دی اف است. این یعنی اشکالات مربوط به رطوبت که در معایب کابینت ام دی اف گفته شد، در کابینت هایگلاس (High Gloss) نیز صدق می‌کند (البته مقداری کمتر).

پس کابینت‌های هایگلاس در برابر رطوبت، آسیب‌پذیری نسبتا زیادی دارند. البته این آسیب‌پذیری به دلیل نوع خاص روکش کابینت هایگلاس که از جنس پلکسی‌گلاس است، از MDF مقداری کمتر است اما بالاخره آسیب‌پذیری این کابینت‌ها هم نسبتا زیاد می‌باشد.

کابینت هایگلاس بدون دستگیره به رنگ سفید طلایی

تصویر بالا نمونه‌کار یکی از متخصص‌های سلام ساختمان است که در شهر تهران اجرا شده است. اگر قصد سفارش کابینت هایگلاس را دارید حتما کار خود را به یک کابینت‌ساز حرفه‌ای بسپارید تا از کیفیت کار مطمئن باشید. همچنین شما می‌توانید از سلام ساختمان مشاوره رایگان بگیرید و از مشاور‌های ما بخواهید تا به شما متخصص کاربلد معرفی کنند.

مشاوره رایگان کابینت و کمد

چه زمانی رطوبت به مغزی ورق هایگلاس نفوذ می‌کند؟ پاسخ: زمانی که روکش کابینت هایگلاس آسیب ببیند و مغزی آن به طور مستقیم در برابر رطوبت قرار بگیرد؛ و یا محل برش‌های ورق هایگلاس در معرض آب و رطوبت قرار گیرد. اما چاره در برابر این مشکل کابینت هایگلاس چیست؟ این 3 مورد:

الف) استفاده از یونیت PVC برای اطراف سینک

برای بخش‌های اطراف سینک ظرفشویی کابینت هایگلاس که آسیب‌پذیرتر هستند پیشنهاد می‌شود یونیت (چهارچوب کابینت) و حتی ورق پشت یونیت که معمولا از ورق ام دی اف 3 میلیمتری هست، از جنس MDF یا هایگلاس ساخته نشود. پس از چه جنسی استفاده کنیم؟ پی وی سی. پی وی سی (PVC) کاملاً ضد آب است و به این صورت مشکل این قسمت حل خواهد شد. ما به کابینت‌سازهای سلام ساختمان پیشنهاد می‌کنیم تا برای کابینت زیر سینک از ورق PVC استفاده کنند. شما هم اگر درخواست ساخت کابینت‌ خود را در سیستم سلام ساختمان ثبت کردید حتما استفاده از ورق PVC را به کابینت‌ساز تاکید کنید. نمونه‌ای از این تغییر متریال را می‌توانید در قرارداد زیر که مربوط به ساخت کابینت یکی از کاربران سایت هست که برای سفارش کابینت در سایت ما ثبت درخواست کردند، ببینید. ما در  استان ایران، بهترین کابینت‌ساز شهرتان را به شما معرفی می‌کنیم.

قرارداد کابینت تهران

ب) آب بندی اتصالات برش خورده

در مورد جذب آب در بخش‌های برش خورده ورق‌های هایگلاس، توصیه می‌شود در آب‌بندی این قسمت‌ها دقت کافی صورت گیرد. یعنی به عبارتی: ابتدا پس از برش، قسمت برش خورده با چسب‌های آکواریومِ با کیفیت، پوشش داده شود. ثانیاً در هنگام نصب ورق‌ها برای ساخت کابینت، اجزا در این قسمت‌ها با دقت به وسیله چسب‌های مرغوب آب‌بندی شوند.

حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

ج) آب بندی درز صفحه با T  و یا استفاده از صفحات ضد آب

در مورد درز بین صفحات روی کابینت (یعنی بخش افقی کابینت که مثل میز سراسری و بزرگ است و همه چیز را روی آن قرار می‌دهید)، استفاده از ابزاری به نام تی (T) به همراه آب‌بندی و چسب کاری خوب در این قسمت پیشنهاد می‌شود. این موضوع در عکس زیر که نمونه‌کار یکی از کابینت‌سازهای سلام ساختمان در اصفهان هست، به خوبی رعایت شده است. آب‌بندی بین کاشی و کابینت با استفاده از قرنیز انجام شده و باعث می‌شود آب به پشت کابینت‌ها ورود نکند.

استفاده از درز T برای آب بندی در کابینت هایگلاس

نظرات مشتریان کابینت
آقای ریاحی
با تجربه و تحویل به موقع
بسیار مجری با تجربه و تمیز کار. و مهمترین ویژگی که معمولا کابینت سازها درنظر نمیرن به موقع تحویل دادن کار هست که جناب جعفرپور بسیار وقت شناس بودن. ممنون بابت اجرای به موقع و مرتب آقای جعفرپور
آقای طباطبایی
دلسوز و بافکر و ایده
آقای بهرامی در اولین مرحله بسیار منصف بودند. دلسوز و با فکر و ایده خوب از حداقل جا حداکثر استفاده رو کردن و خیلی به ما کمک کردن ازشون ممنونیم
خانم ثابت
بسیار قابل اعتماد
جناب اقای نوایی بسیار بسیار انسان قابل اعتماد از تمام لحاظ هستن کیفیت کارهاشون و طراحی عالی بود و اخلاقشون که عالیتر با حوصله هر چی گفتم با لبخند فقط گفتن چشم خدا به مالشون برکت بده
آقای پرهیزگار
خوش اخلاق و قابل اعتماد
بسیار عالی، مسلط، خوش اخلاق، منصف و قابل اعتماد
خانم آراسته
توانا و کاربلد
مهندس یدالهی، فردی بسیار توانا، کار بلد هستند و همراه بسیار مطمئنی برای انجام پروژه های کار، از ایشان و تیم اجرایشان کمال رضایت را دارم.
آقای جمشیدی
راضی هستم
در کل از آقای میرزایی رضایت داریم و همچنین از کادر حرفه آیی نصابی که برامون فرستاده بودن.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

اگر برای صفحه روی کابینت از متریال‌های کاملاً نفوذناپذیر استفاده شود، می‌تواند بسیار کارآمد باشد، موادی مانند «کورین» هستند که البته هزینه نسبتاً زیادی دارند اما یک راه‌حل برای آسیب‌ناپذیرشدن بخش اصلی کابینت شما استفاده از این متریال‌ها است.

2- تیزی لبه‌ها

کمتر افرادی به این ایراد دردناکِ کابینت هایگلاس توجه می‌کنند. اما زمانی که خوب فکر کنیم می‌بینیم ایراد خیلی کوچکی هم محسوب نمی‌شود! در کل در ایران ما به این مسائل ایمنی‌ کوچک، کم‌توجه هستیم! به کابینت‌سازی که برای شما کابینت می‌سازد حتماً یادآوری کنید تا تیزی لبه‌ها را به حداقل برساند.

در طرح‌های حجمی و کنج‌ها و گوشه‌هایی که قطعات برش خورده هایگلاس (High Gloss) با روش اتصال فارسی‌، به هم متصل می‌شوند، تیزی قابل ملاحظه‌ای به وجود می‌آید که می‌تواند آسیب‌زننده باشد. این اشکال در کابینت‌های ام در اف (MDF) هم به چشم می‌خورد که با سنباده‌کاری گوشه‌ها کمی مرتفع می‌شود. اما به خاطر نوع متریال هایگلاس، میزان تیزی در این نوع بیشتر است و نمی‌توانیم این محل را سنباده بزنیم زیرا به زیبایی هایگلاس ضربه می‌زند.

ورق هایگلاس براق

اما چگونه این ایراد را برطرف کنیم؟! راهش این است که از حفاظ‌های مخصوص لاستیکی برای گوشه‌های تیز و برنده کابینت هایگلاس استفاده کنیم. این محافظ‌ها را حتی خود شما هم با برش زدن لاستیک و چسباندن به گوشه‌های کابینت می‌توانید بسازید. فقط باید حواستان باشد که از لاستیک‌های خیلی بزرگ و چسب زیاد استفاده نکنید. چرا که به زیبایی و درخشندگی کابینت هایگلاس ضربه می‌زند. یک کابینت‌ساز باسلیقه و حرفه‌ای می‌تواند این مشکل را حل کند.

کابینت هایگلاس و ام دی اف با صفحه کابینت طرح سنگ

تصویر بالا کابینت ترکیب هایگلاس و ام‌دی‌اف می‌باشد که توسط یکی از کابینت‌سازهای سلام ساختمان در شهر تهران اجرا شده است و زیبایی قابل توجهی دارد. برای سفارش این مدل کافیست روی عکس کلیک کنید و فرم درخواست کابینت را پر کنید.

تضمین قیمت سلام ساختمان

3- لک پذیری

هایگلاس (High Gloss) در اثر تماس دست یا هر عامل لک‌کننده، لک را به وضوح نشان می‌دهد. این مساله می‌تواند برای مصرف‌کننده به خصوص خانم‌ها مقداری دردسرساز باشد. البته این مشکل حادی نیست و با تمیز کردن مرتب کابینت این لک‌ها رفع می‌شوند. لک پذیری «هایگلاس»های تیره نسبت به کابینت‌های هایگلاس روشن بیشتر است بنابراین اگر نسبت به این موضوع حساس هستید از کابینت‌های روشن استفاده کنید.

برای مثال در عکس زیر که اجرای یکی از دکوراتورهای سلام ساختمان در شهر تهران است، درخشندگی کابینت هایگلاس به وضوح قابل ملاحضه است و در صورت افتادن لک روی آن نیز، آن لک کاملا واضح خواهد بود.

کابینت هایگلاس سفید درخشنده و بدون دستگیره

4- خش پذیری

تماس مداوم جسم‌های سخت یا حتی نیمه سخت با هایگلاس (High Gloss) می‌تواند روی لایه بیرونی آن اثر بگذارد و باعث ایجاد لک و خش بشود. حتی این پدیده در اثر تماس زیاد ناخن (مثلا در اطراف دستگیره‌ها) محتمل است که به وجود آید. البته در اینجا کیفیت جنس متریال هایگلاس و لایه پلکسی‌گلاس که روی ورق استفاده می‌شود اهمیت زیادی دارد. هر چه جنس ورق «هایگلاس» مرغوب‌تر باشد، عمر مفید کابینت‌های شما بیشتر است.

البته خبر خوب این است که نوعی هایگلاس اخیرا وارد بازار شده است که در برابر خط و خش مقاوم می‌باشد. این هایگلاس دارای روکش لمی‌گلاس است که مقاومت خیلی بالایی در برابر خش دارد.

کابینت هایگلاس مات کرم قهوه ای با طرح پله ای

نمونه‌کار خاص بالا نیز توسط یکی از متخصصین سلام ساختمان در تهران انجام شده است. اگر مایل به دیدن مدل‌های بیشتر کابینت هستید روی مدل‌های سلام ساختمان کلیک کنید.

5- ورق یک طرفه

ورق‌های هایگلاس معمولاً یک طرفه هستند یعنی فقط از یک سمت هایگلاس محسوب می‌شوند و سمت دیگر ورق، لایه پلکسی‌گلاس ندارد. ایراد این قضیه کجاست؟! ایراد این ورق‌ها برای جاهایی است که باید هر دو سمتِ کار ظاهر شکیل و زیبایی داشته باشد. در این صورت باید از دو ورق استفاده کرد. (دوبل‌کردن قطعه) این عمل هزینه‌ و ضخامت کار را زیاد می‌کند. به هرحال موقع سفارش به کابینت‌ساز، در این زمینه با او صحبت کنید.

انواع ورق هایگلاس

6- خارجی یا ایرانی

کیفیت تولید ورق‌های هایگلاس (High Gloss) کاملاً بستگی به کیفیت متریال‌های خام، تکنولوژی و دقت ساخت کارخانه تولیدی دارد. نمی‌توان به طور کلی گفت جنس خارجی‌ بهتر از ایرانی‌ است. اما با تجربه کارشناس‌های ما در سلام ساختمان، پیشنهاد می‌کنیم ورق‌های ساده را از برندهای مطمئن‌تر انتخاب کنید. چون در ورق‌های «های گلاس» ساده که طرح خاصی ندارند، عیب‌های سطح ورق هایگلاس خیلی بیشتر به چشم می‌آید. منظور از ورق ساده، طرح ورق هست. مثل طرح ساده زیر که توسط یکی از ده‌ها مجریِ سلام ساختمان در تبریز اجرا شده است.

کابینت هایگلاس و ام دی اف، بدون دستگیره با طراحی پله ای

همان‌طور که می‌دانید ما در شهرهای مختلف ایران به شما بهترین کابینت‌سازها را معرفی می‌کنیم. مزیت اصلی دکوراتورهای ما این است که به صورت مداوم توسط تیم فنی سلام ساختمان ارزیابی می‌شوند و نظر مشتریان‌ آن‌ها رصد می‌شود و تنها دکوراتورهایی در سیستم سلام ساختمان باقی می‌مانند که کیفیت کارشان خوب و رفتارشان حرفه‌ای باشد.

معایب کابینت هایگلاس 6

برای چک کردن کیفیت ورق هایگلاس (High Gloss) می‌توانید با نور چراغ قوه روی ورق، موج‌ها و نواقص ورق را کنترل کنید.

رنگ بندی ورق هایگلاس براق

 

خلاصه: بالاخره آیا کابینت هایگلاس بسازیم یا نه؟

قطعاً به شما می‌گوییم هایگلاس کابینت خوبی است! اما شاید بپرسید این همه ایرادی که از هایگلاس گفتید چه؟! پاسخ: اکثر این معایب راه‌حل‌های ساده‌ای دارند. پس جای نگرانی بابت آن‌ها وجود ندارد. کابینت هایگلاس مزایای زیادی دارد که در مطلب هایگلاس چیست به آن‌ها اشاره شد. همچنین پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با رنگبندی های جذاب مقاله ۱۲مدل جدید و فوق‌العاده جذاب کابینت سفید و آبی را مطالعه کنید.

حیاتی‌ترین مسئله در ساخت کابینت هایگلاس، متخصصی است که آن را می‌سازد! کابینت‌سازی که کار را به او می‌سپارید باید مطمئن، با مهارت، باانصاف و خوش سلیقه باشد. پیدا کردن چنین کابینت‌سازی کار ساده‌ای نیست، اما می‌توانید برای این که کابینت‌ساز مناسب خود را پیدا کنید از «سلام ساختمان» کمک بگیرید. برای این کار، فرم درخواست کابینت ساز را پر کنید.

نظرات مشتریان کابینت
خانم قربانی
بسیار عالی در کیفیت و مشاوره
آقای تردست از هر نظر بسیار عالی بودن. یعنی هم از نظر مشاوره و راهنمایی و هم از نظر کیفیت و ظرافت در انجام کار و هم از نظر تحویل به موقع کار و احساس مسئولیت کردن. درکل خیلی از ایشون راضی بودم.
آقای مهدی فرهادی
بسیار خوش قول
بسیار انسان شریف و خوش قول و منصفی بودن ایشون
آقای حسنی
بسیار منصف
آقای رضایی و برادرشان از لحاظ فنی واخلاقی ومنصف بودن. از 15تا کابینت سازی که من قیمت و طرح گرفتم عالی تر بودن. خدا حفظشون کنه.
آقای کریمیان
راهنمایی رضایت بخش
بنده نسبت به کار آقای جعفری اعم از راهنمایی، اجرای تمیز وتحویل به موقع ومشتری مداری و...رضایت کامل دارم.
خانم آرمان فر
دقیق و قول خوش
دقت و آن تایم بودن و مدارا با مشتری و ارائه قیمت منصفانه از سوی ایشون باعث شد که من با خیال راحت و اطمینان خاطر ایشان را به دوستان و آشنایان معرفی کنم و خدارو شکر همه کسانی که با ایشان کار کردند از کارشون رضایت کامل رو داشتن و بابت معرفی ایشان از من سپاسگزار بودن.
خانم سمیرا رضایی
قیمت مناسب تر
کار جناب عابدی خیلی خوب بود و قیمت کار نسبت به چند جا که قیمت گرفتم مناسب تر بود و ایشان با توجه به اینکه قراربود کار سر وقت به ما تحویل بدهند تا ساعت ۳ صبح موندن تا کار تمام شود و به روز بعد موکول نشود. من از این همه حسن انجام کار ایشان تشکر می کنم و همچنین از سایت خوب سلام ساختمان متشکرم.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
61 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Lena
Lena
14 دی 1401 00:17

سلام بنظرتون هایگلس پانوتک سفارش بدم یاایزوفام

الف پاشا
الف پاشا
20 فروردین 1401 22:03

دم شماگرم

Dorsa Akbarian
Dorsa Akbarian
14 دی 1400 15:56

سلام ممنون از مطلب خوبتون
آیا ورقی به نام تمام هایگلاس یا هایگلاس دو طرفه تولید ایران وجود دارد یا کلاهبرداری است و ام دی اف متالیک دوطرفه بجای آن زده میشود؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
19 دی 1400 08:44
پاسخ به  Dorsa Akbarian

سلام
ورق های هایگس هم انواع یک رو و هم دو رو موجود در بازار هست.
بیشتر برندهای معتبر ایرانی که تولید کننده هایگلس هستند، روکشهای خارجی خوبی استفاده می کنند که کیفیت های خوبی داره.
برندهای خارجی که در ایران مونتاژ میشه مثل agt، ییلدیز و کاواک هم مدلهای با کیفیتی ارائه میدهند.

محمد
محمد
06 دی 1400 11:21

با سلام

از بین کابینت دکوپنل و پانوتک کدام بهتر است و آیا پانوتک در برابر نور خورشید تغییر رنگ می دهد؟

با تشکر

علی
علی
14 آبان 1400 19:26

سلام این کابینت کار من فک کنم رفته ورق خام گرفته دادن پرس کردن بنظرتون بده پشت ورق کلا بلند شده کابینت کار

Meysam
Meysam
06 آبان 1400 23:15

سلام از بین mdf . ایزوفام . هایگلاس و کینگ گلاس کدوم بهتره؟
و چرا تو سایتتون درباره کینگ گلاس مطلبی نذاشتین؟ ایا درسته که میگن کینگ گلاس در مقابل نور افتاب کاملا مقاومه و اصلا تغییر رنگ نمیده؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
11 آبان 1400 15:46
پاسخ به  Meysam

با سلام
سلام حتما مقالات مربوط به کابینت های ام دی اف و هایگلاس رو مطالعه بفرمایید تا با معایب و مزایای هرکدام آشنایی بیشتری پیدا کنید.
ایزوفام و کینگ گلاس برندهایی از این دو متریال میباشند.
کینگ گلاس یک برند از پلی گلاس و لمی گلاس هاست. تا حد زیادی هم نسبت به نور آفتاب مقاومت دارد.

MAH
MAH
03 آبان 1400 12:29

با سلام و عرض ادب
آیا ورق های های گلاس مات ایرانی هم در برابر حرارت و نور تغییر رنگ میدهند؟ بنده رنگ طوسی و سفید رو برای ساخت در نظر دارم که از بابت تغییر رنگ هردو نگران شدم.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
11 آبان 1400 15:44
پاسخ به  MAH

با سلام
درصورتی که برندهای متفرقه ضعیف کار شود بله امکانش هست .ولی برندهایی مثل دکو چنل و کینگ گلاس خیر تغییر رنگ ندارند.

بهروز
بهروز
14 شهریور 1400 15:13

سلام من با AGTکابینت زدم وبعداز برداشتنروکش روی کابینت لکه هایی بود که کابینتی گفت با دستمال پاک کنین میره ونهایتا بابنزین یاتینرپاک میشه بعداز اسباب کشی اینکارو کردم وهیچ جورنرفت و خیلی لکه هابرام اذیت کننده هست حتی پولیشم کشیدم وتکون نخورد کاری میشه کرد ؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
16 شهریور 1400 09:43
پاسخ به  بهروز

با سلام
چون از جنس لکه ها و دلیل به وجود آومدنش بیخبریم. راهکار منطقی نداریم.
ولی AGT، و لکه؟؟ خیلی بعیده

زهرا
زهرا
11 شهریور 1400 01:17

سلام. من از کابینت کار خواستم که هایگلاس ترک استفاده کنه اما ایشون میگه من دکو پنل کار میکنم و قیمت بالایی هم داده. و اصرار به دکوپنل داره. دکو پنل کرم اکلیلی تغییر رنگ نمیده به نظرتون؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
14 شهریور 1400 13:12
پاسخ به  زهرا

با سلام
چه کابینتهای هایگلاس ایرانی و چه ترک ممکنه در اثر تابش نور آفتاب، پس از مدتی تغییر رنگ بدهند پس باید مراقب باشید چه ایرانی کار کنید و چه ترک، تابش شدید نور به کابینت مستقیم نباشد.
دکوپنل جزو برندهای مرغوب هست، نگران نباشید ولی بازم متخصص باید برندی که مدنظر شماست استفاده کنند.

مائده
مائده
10 مرداد 1400 01:30

سلام نظر شما در مورد هایگلاس پاک چوب چیه خوبه برای کابینت استفاده بشه؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
13 مرداد 1400 08:33
پاسخ به  مائده

با سلام
بله در برندهای ایرانی پاکچوب، دکوپنل،پانوتک،ایزوفام ،واریو قابل قبول هستند.

محمد
محمد
19 تیر 1400 16:14

سلام 6 ماهی میشه که من واحدی خریدم و کابینت ها را با های گلاس سفید مارک egt کار کرده و الان متاسفانه قسمتی از کابینت ها که نزدیک به شیشه تراس هست داره زرد رنگ میشه و از اون براقی اول افتاده به نظرتون میشه اصلاحش کرد یا درستش کرد و سوال بعدی اینکه برند egt ترک هست یا ایرانی ؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
28 تیر 1400 07:14
پاسخ به  محمد

با سلام
بله چون حساسیت به نور آفتاب دارند این اتفاق افتاده و راهکاری نداره عملا.
برند agt ترک هست ولی egt ممکنه ایرانی باشه.

علی باغیشنی
علی باغیشنی
30 خرداد 1400 08:37

سلام خسته نباشیدبنده های گلاس کارکردم داخل آشپزخانه به رنگ کرمی ولی الان دست مستاجرکه هست قسمت ورودی که آفتاب خورده رنگ زردمایل به نسکافیه پرنگ شده واز رنگ اولیه خودش خیلی بدترشده راه حلی هست برای ازبین بردن زردی این های گلاس

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
05 تیر 1400 08:48
پاسخ به  علی باغیشنی

با سلام
خیر متاسفانه.. فقط باید تعویض بشه.

فاطمه برزگری
فاطمه برزگری
08 خرداد 1400 12:53

سلام خداقوت
کابینت هایگلاس ایزوفام کیفیتش چطوره؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
11 خرداد 1400 08:59

سلام، ممنون
هایگلاس ایزوفام عالیه..

Zahra
Zahra
20 اسفند 1399 14:46

سلام من با وایتکس خالی روی کابینت هارو دستمال کشیدم بنظرتون خراب میشن؟هایگلاس ترک هستن کابینتام

زهرا
زهرا
24 بهمن 1399 11:15

سلام به نظرتون کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف پویا؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
25 بهمن 1399 08:22
پاسخ به  زهرا

با سلام
لطفاً مقاله ی زیر را مطالعه بفرمایید.
https://b2n.ir/j91069

فرزانه
فرزانه
18 بهمن 1399 09:17

سلام ممنون از راهنمایی های مفید و کاربردی، خیلی از همکاران کابیت کار شما، میگن که ورقه هایگلاس ترک دیگر وارد نمی شود و همه آنها ایرانی هستند و به اسم ترک می فروشند، درسته ؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
18 بهمن 1399 10:21
پاسخ به  فرزانه

با سلام
تعداد ورق های ترک وارداتی بسیار بسیار کمه در بازار
بهترین برند mdf. ترک ترکیه داخل ایران در نزدیکی تهران کارخانه ای رو احداث کرده و بیشتر ورق های موجود برای همین کارخونه است.
اسمش رو خارجی یا داخلی بذاریم. با کیفیت خوبی تولید میشه.
ولی این باعث نمیشه برندهای دیگری از کشورهای دیگر مثه اتریش، یا آلمان وارد نشه. وجود داره با قیمتهای فضایی..

حمید
حمید
22 دی 1399 08:03

سلام میگن اکلیل دارها خسته کنندس درسته آیا؟

نیره رفیعی
نیره رفیعی
25 آذر 1399 03:06

باسلام و عرض ادب
آیا در ام دی اف های گلاس روکش کره یک سمتش که براق سمت دیگه ورق ام دی اف از روکش ملامینه هست ؟ و یک سوال دیگه آیل ملامینه حشره میزنه ؟

محمد
محمد
15 آبان 1399 14:15

سلام من های گلاس سفید اکرلیک مارک نوین چوب گرفتم و الان که سلفون هاشو از روش کنیدیم جای مارک سلفون هایی که روی ام دی اف ها بوده زرد شده یعنی انکار جای چاپ مارک نوین چوب مونده روی کار میشه راهنمایی کنید چه کار کنم؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
27 آبان 1399 08:05
پاسخ به  محمد

با سلام
تجربه ی این رو نداریم متاسفانه نمیشه راهنمایی کارگشایی داشت.

حسین
حسین
13 مهر 1399 09:36

سلام. در مورد ام دی اف هایگلاس برند دکوپنل توضیح میدین

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
21 مهر 1399 22:34
پاسخ به  حسین

سلام خدمت شما
هایگلاس دکوپنل از هایگلاس های ایرانی خوب محسوب میشند و دربرندهای ایرانی جایگاه داره.

بنفشه
بنفشه
22 شهریور 1399 00:56

سلام خسته نباشید من اجاره نشینم با یه صابخونه افتضاح .مامانم حواسش نبوده یه ضربه کوچیک با فلز اجاق بهش وارد کرده یعنی یه حالت تو رفتگی خیلی کوچیک داره لبه صفحه ی کابینت . کابینت صفحه اش هایگلاس هست . میخوام ببینم راه حلی براش وجود داره ؟ استرس زیادی بهم وارد شده اگه ممکنه راه حلشو بهم بگید ک کم خرج باشه .

salamsakhteman
salamsakhteman
26 شهریور 1399 20:24
پاسخ به  بنفشه

سلام و عرض ادب
متأسفانه راه حلی ندارد. فقط اگه رویه صفحه ضربه خورده و َشکسته با رنگ روغنی براق شبیه بهش کمی میتونین پوشش بدید، ولی فرو رفتگی رو کاری نمیشه کرد.
اگه فرو رفته گی باعث شکستن لایه رویی صفحه نشده و آسیبی به صفحه نرسیده، صاحبخونه هم نباید سخت گیری کنه.

فلاحتی
فلاحتی
15 مرداد 1399 15:10

با درود و احترام و سپاس از اطلاعات مفید و سودمندی که در سایت تون اشاره کردین . یه پرسشی داشتم چند وقت پیش کمد و کابینت هایگلس گذاشتیم . الان متوجه شدیم که دو رنگ هستن سفید شیری و سفید یخچالی. هر دو هم برند AGT هست . از کجا بفهمیم که کدوم رنگ سفید ، اصل و ترکه و کدوم ایرانی . در صورتیکه بنام و به قیمت ترک به ما فروختن. از پاسخ شما سپاسگزارم. شاد باشید .

salamsakhteman
salamsakhteman
28 مرداد 1399 19:16
پاسخ به  فلاحتی

سلام و عرض ادب
شناسایی شون الان خیلی سخته واقعاً ولی از کارشناس میتونید مشورت بگیرید.

مینا
مینا
28 خرداد 1399 06:14

سلام
کیفیت های گلس های AGT و Winner چطوره؟

salamsakhteman
salamsakhteman
05 تیر 1399 08:57
پاسخ به  مینا

سلام
ورق AGT، اگه اصل باشد فوق العاده است و تقریباً از بهترین‌های قابل دسترس در ایران هست.

محمدی
محمدی
16 مرداد 1400 21:35
پاسخ به  مینا

سلام.بیرجند کابینت کاردارین؟؟؟

امیر
امیر
23 خرداد 1399 15:08

سلام،،ببخشید خواستم درباره برندANG بپرسم و ببینم کیفیتش خوبه؟؟ممنون از پاسخگویتان

salamsakhteman
salamsakhteman
25 خرداد 1399 08:41
پاسخ به  امیر

با سلام
این برند یه برند هایگلاس ایرانیه، کیفیتش از متوسط بالاتره.

سارا
سارا
22 خرداد 1399 11:59

سلام.ایا راهی برای از بین خش روی درب های کابینت های های گلاس وجود داره؟

salamsakhteman
salamsakhteman
25 خرداد 1399 08:39
پاسخ به  سارا

سلام دوست عزیز
متأسفانه خیر

مهدی
مهدی
18 اردیبهشت 1399 12:32

سلام
صفحه کابینت پوسته کنه بایدچکارش کرد؟؟

salamsakhteman
salamsakhteman
28 اردیبهشت 1399 08:13
پاسخ به  مهدی

با سلام
تعویض تنها راه هست.

فاطمه
فاطمه
26 فروردین 1399 00:01

سلام خسته نباشید
برای ازبین بردن رد سوختگی روی هایگلاس چیکار باید کرد!دراثر درقابلمه داغ سوخته؟!

salamsakhteman
salamsakhteman
27 فروردین 1399 08:41
پاسخ به  فاطمه

سلام
متأسفانه کاری برای محل سوختگی نمیشه کرد، ولی بهترین کار تعویض اون قطعه است.

محمد توسلی
محمد توسلی
24 اسفند 1398 10:09

با سلام و خسته نباشید، راه تشخیص اصل بودن ورق AGT ترک از تقلبی چیست؟

محمدنژاد
محمدنژاد
20 آذر 1398 00:46

آیا هایگلاس های ایرانی کیفیت خوبی ندارن؟

salamsakhteman
salamsakhteman
20 آذر 1398 08:45
پاسخ به  محمدنژاد

پیشنهاد ما استفاده از هایگلاس های ترک هست. چون کیفیتشون خیلی بیشتره و خش پذیری کمتری دارند و در برابر نور خورشید مقاوم ترند.

الب
الب
31 مرداد 1398 16:03

سلام عالی بود ممنون…

زهره
زهره
27 مرداد 1398 01:31

سلام. من شنیدم های گلاس به مرور زرد میشه. درسته؟ چند سال طول میکشه که تغییر رنگ بده و آیا راه پیشگیری داره؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
27 مرداد 1398 16:33
پاسخ به  زهره

سلام
دقیقاً بستگی به جنس و متریال هایگلاس دارد. در بعضی برندهای هایگلاس ایرانی این مورد گزارش شده که در مقابل نور شدید آفتاب تغییر رنگ اتفاق افتاده ولی برای برندهای های‌گلاس خارجی این اتفاق نیفتاده.

امیدی
ادمین
امیدی
31 تیر 1398 10:35

ممنون از مطلب خوبتون
این معایبی که گفتین توی بقیه کابینت ها چجوریه؟ یعنی بقیه کابینت ها عیبی ندارن؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
05 مرداد 1398 15:51
پاسخ به  امیدی

سلام
مواردی که به عنوان معایب عرض شده بیشتر مربوط به هایگلاس های ایرانیه و البته بعضی از هایگلاس ها غیر شرکتی.
برندهای قابل قبول هم داریم که به نسبت قیمت دارای کیفیت بالایی هستند.

مریم
مریم
01 اسفند 1397 12:54

قیمت کابینت های گلاس برای یک آشپز خانه به متراژ سه متر در چهارو سی پنج سانت واپن به طول دو متر.زمینی ودیواری.گاز رو کابینتی،بدون جای ماشین ظرفشویی،لباسشویی هست و کاور یخچال ویک سوپر مارکتی به ارتفاع کاور یخچال. لطفا قیمتشو بهم بگین.ممنون.

ندا
ندا
26 بهمن 1397 11:16

سلام کدام جنس کابینتها بهتره ؟های گلاس یا ام دی اف آیا جنس دیگری وجود داره؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
27 بهمن 1397 10:15
پاسخ به  ندا

با سلام
ببینید هر متریال معایب و مزایای خودش رو داره. انواع متریال هایی که در باز وجود دارد علاوه بر ام دی اف و هایگلاس می توان به ممبران، چوب، روکش چوب، پی وی سی، استیل و گالوانیزه اشاره کرد. بهتون پیشنهاد می کنیم مقاله هایی که در مورد انواع کابینت ها تو سایت هست رو مطالعه بفرمایید. اگر کار اجرای قطعی دارید می تونید شمارتون را در سایت ثبت کنید تا همکاران باهاتون تماس بگیرند و راهنماییتون کنند.

salamsakhteman.com/blog/کابینت-چوبی-و-روکش-چوب،-بهترین-مدل-ها/
salamsakhteman.com/blog/cabinet/مقایسه-کابینت-فلزی-با-کابینت-ام-دی-اف/
salamsakhteman.com/blog/کابینت-هایگلاس-یا-کابینت-ممبران؟/
salamsakhteman.com/blog/قیمت-و-طرح-کابینت-ممبران-و-ام-دی-اف/
salamsakhteman.com/blog/کابینت-های-گلاس-بهتره-یا-ام-دی-اف؟/
salamsakhteman.com/blog/ام-دی-اف-قیمت-ورق-mdf/
salamsakhteman.com/blog/قیمت-کابینت-ممبران-وکیوم/
salamsakhteman.com/blog/قیمت-نقاشی-ساختمان/

اکبر غلامی
اکبر غلامی
09 آبان 1397 13:29

قیمت کمد چطوری محاسبه میشود؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
09 آبان 1397 13:35
پاسخ به  اکبر غلامی

قیمت کمد بسیار بستگی به طرح شما دارد و براساس مترمربع مصرفی ورق ، قیمت داده میشود و مطلوبست حتما بازدید انجام شود.