3.5 133

چگونه از شر سوسک و موریانه کابینت ام دی اف خلاص شویم؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  25 خرداد 1402
کابینت ام دی اف کرم قهوه ای بدون دستگیره

مدل‌های مختلف کابینت ام دی اف پرکاربردترین نوع کابینت موجود در بازار هستند. اما آیا این کابینت‌ها عیب و ایرادی هم دارند؟ آیا راهی برای کنترل‌ این اشکالات هست؟ در «سلام ساختمان» ما علاوه بر معرفی کابینت‌ساز برای اجرای مدل‌های مختلف کابینت ام دی اف و انواع کابینت؛ سعی می‌کنیم معایب انواع کابینت را به خوبی شرح بدهیم.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

با معایب کابینت ام دی اف آشنا شوید

از مهمترین معایب و مشکلات کابینت آشپزخانه MDF می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. آسیب پذیری در برابر رطوبت
  2. شل شدن مهره‌ها و لولاهای کابینت ام دی اف
  3. سمی بودن مغزی ام دی اف
  4. سوسک کابینت ام دی اف
  5. موریانه کابینت ام دی اف
  6. سوختگی روی کابینت ام دی اف

در ادامه توضیحات بیشتری در مورد نقاط ضعف گفته شده، ارائه می‌کنیم.

حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

خیس شدن کابینت ام دی اف و آسیب‌پذیری در برابر رطوبت

شاید اصلی‌ترین ایرادی که بتوان به کابینت ام دی اف گرفت، عدم مقاومت آن در برابر رطوبت و نفوذ آب باشد. ام دی اف نسبت به نئوپان متریال نسبتاً فشرده‌ای محسوب می‌شود، اما ماده اصلی ورق MDF از جنسی است که نسبت به رطوبت مقاومت 100% ندارد. البته روی ورق ام‌دی‌اف را با یک لایه کاملاً ضد رطوبت (که معمولاً از جنس ملامینه است) پوشش می‌دهند؛ اما وقتی این روکش  آسیب ببیند و یا در بخش‌هایی از کابینت که ورق ام دی اف برش خورده و روکش ضد آب وجود ندارد، رطوبت می‌تواند از درزها وارد مغزی ام دی اف شود و آن را دچار آسیب کند.

بنابراین اگر به دنبال یک کابینت کاملا مقاوم در برابر آب هستید و یا در مناطق مرطوب زندگی می‌کنید، کابینت ام دی اف گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. آسیب‌پذیرترین بخش کابینت MDF در برابر خیس شدن، بخش‌های اطراف سینک ظرفشویی‌ است. آسیب پذیر بودن ام دی اف در برابر رطوبت

برای رفع آسیب‌پذیری کابینت ام دی اف در برابر آب، نکاتی وجود دارد که می‌تواند از میزان آسیب وارده به کابینت جلوگیری کند. حتما از کابینتساز بخواهید که این موارد را رعایت کند حتی با قیمت بیشتر:

راه حل شماره 1: استفاده از یونیت ضد آب پی وی سی (PVC) در اطراف سینک

برای بخش‌های اطراف سینک ظرفشویی کابینت که آسیب پذیرترین قسمت هستند، پیشنهاد می‌شود یونیت (چهارچوب کابینت) و حتی ورق پشت یونیت که معمولا از ورق ام دی اف 3 میلیمتری هست، از جنس MDF کار نشود. از چه جنسی باشه بهتر است؟ پی‌‍وی‌سی (PVC) . پی وی سی (PVC) کاملاً ضد آب است و به این صورت مشکل این قسمت حل خواهد شد.

ما همیشه به کابینت‌سازهای عضو سلام ساختمان پیشنهاد می‌کنیم که برای یونیت اطراف سینک، از ورق PVC استفاده کنند. اگر شما هم از سلام ساختمان درخواست ساخت کابینت داده‌اید، حتما تاکید کنید که این کار را انجام بدهند. به عنوان مثال نمونه‌ای از قرارداد یکی از صدها کابینت‌سازمان که در آن از ورق PVC برای اطراف سینک استفاده شده است را می‌توانید در عکس زیر ببینید:

نمونه قرارداد ساخت کابینت آشپزخانه ام دی اف در سلام ساختمان

کابینت زیر سینک پی وی سی، اجرا شده توسط تیم سلام ساختمان در تهران. با کلیک روی عکس می‌توانید مشاوره رایگان بگیرید.

کابینت زیر سینک پی وی سی؛ مقاوم در برابر رطوبت و خیس شدن

در این تصویر نمونه‌ای دیگر از کابینت زیر سینک را می‌بینید که با متریال پی‌وی‌سی ساخته شده.

کابینت زیر سینک با متریال پی وی سی مقاوم در برابر رطوبت و ضد آب

راه حل شماره 2: آب بندی اتصالات برش خورده

در مورد جذب آب در بخش‌های برش خورده‌ی ورق‌های ام دی اف توصیه می‌شود در آب‌بندی این قسمت‌ها دقت کافی صورت بگیرد. یعنی این کارها انجام شود:

  • پس از برش، قسمت برش خورده با چسبهای آکواریوم با کیفیت، پوشش داده شود
  • در هنگام نصب ورق‌ها برای ساخت کابینت، اجزا در این قسمت‌ها با دقت بوسیله چسب‌های مرغوب آب بندی شوند

راه حل شماره 3: آب بندی درز صفحه با T و یا استفاده از صفحات ضد آب

در مورد درز بین صفحات روی کابینت (یعنی بخش افقی کابینت که مثل میز سراسری و بزرگ است و همه چیز را روی آن می‌گذارید)، استفاده از ابزاری به نام تی (T) به همراه آب‌بندی و چسب کاری خوب در این قسمت توصیه می‌شود.

درزگیرهای قرنیز هم نمونه‌ای از درزگیر هستند که می‌توانند برای جلوگیری از نفوذ آب به پشت کابینت استفاده شوند. در دو تصویر زیر که نمونه کارهای اجرا شده توسط کابینت‌سازهای سلام ساختمان است می‌بینید که با استفاده از درزگیرهای قرنیز این نقص کابینت ام دی اف به خوبی برطرف شده است.

درزگیر قرنیز برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و خیس شدن کابینت ام دی اف

استفاده از درگیز T در کابینت ام دی اف برای جلوگیری از نفوذ رطوبت

ضمناً اگر برای صفحه روی کابینت از متریال‌های کاملاً نفوذ ناپذیر استفاده شود، خیلی بهتر است. متریال‌هایی مانند «سنگ کورین» که البته هزینه نسبتاً زیادی دارند. اما به هرحال یک راه حل برای آسیب ناپذیر شدن بخش اصلی کابینت‌ است. در این نمونه کار که توسط یکی از ده‌ها کابینت‌ساز سلام ساختمان در تهران اجرا شده، کابینت ام دی اف و صفحه کابینت از نوع کورین ساخته شده است. سلام ساختمان با معرفی چندین کابینت‌ساز در شهرهای مختلف ایران، سفارش کابینت را برای شما مطمئن و راحت می‌کند:

سنگ کورین ضد آب برای کابینت ام دی اف

نمونه کار اجرا شده توسط تیم سلام ساختمان. کابینت ام‌دی‌اف رنگ شده با پلی اورتان که صفحه کابینت از نوع کورین است:

صفحه کابینت ضد آب کورین و کابینت ام‌دی‌اف رنگ شده با پلی اورتان به رنگ سفید

شل شدن مهرهها و لولاهای کابینت ام دی اف

مغزی ام دی اف از متریال فشرده‌ای است که با وجود اینکه استحکام خوبی دارد، اما می‌تواند به صورت نقطه‌ای و در طول زمان انعطاف‌پذیر باشد. شاید بپرسید خب مشکل کجاست؟ اشکال اینجاست که به مرور زمان، ابزارها و مهره‌هایی که در ساخت کابینت و کمدهای ام‌دی‌اف استفاده شده‌اند، می‌توانند شل شوند. علت اینکه برخی درب‌های کابینت‌های ام دی اف شل می‌شوند، می‌تواند همین موضوع باشد.

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

اگر دقیقا نمی‌دانید منظور از لولا چیست، به تصویر زیر که نمونه کار یکی از کابینت سازهای سلام ساختمان در کرج است، نگاه کنید، میتوانید لولاها را مشاهده کنید (قسمت فلزی بین دربها). معمولا همین قسمت نقطه ضعف ام دی اف است. البته بهتر است بدانید که مشکل شل شدگی لولاها در کابینت ها کمتر پیش می‌آید، چرا که معمولاً ابعاد دربها در کابینت، نسبت به کمدها کوچکتر بوده و درنتیجه وزن کمتری دارند. اما در دربهای کمد که قدی بوده و وزن زیاد است، احتمال شل شدگی لولاها هم بیشتر است.

کابینت ام دی اف سفید قهوه ای روشن با گاز رومیزی و کشو؛ کیفیت لولاها در ساخت کابینت ام دی اف

همانطور که گفتیم، کابینت بالا توسط متخصص ما در شهر کرج اجرا شده است (سلام ساختمان غیر از این استان، در در حال دریافت…  استان دیگر هم فعالیت دارد).

تضمین قیمت سلام ساختمان

سمی بودن مغزی ام دی اف

مقدار کمی فرمالدئید در رزین موجود در ام دی اف وجود دارد که ممکن است برای سلامتی مقداری خطرناک باشد! اما در مجموع این مشکل به‌ نظر چندان مهم نیست؛ چون در بخش مغزی ام دی اف است که در تماس مستقیم با بدن نیست. این مشکل بیشتر برای افرادی است که کابینت را می‌سازند، مثل کابینت‌سازها و برش کارهای ام دی اف.

آیا کابینت ام دی اف سوسک میزند؟

بله، کابینت ام دی اف سوسک میزند. یکی از معایب کابینت ام دی اف، احتمال نفوذ حشرات در بدنه اون هست. البته باید بدونیم این موضوع با مراقبت‌های درست می‌تونه تا حد خوبی مدیریت بشه. امّا در صورتی که محافظت خوبی از کابینت ام دی اف نداشته باشیم، می‌تونه منجر به پوسیدگی در کابینت بشه و فضایی مناسب برای تجمع حشرات موذی مثل سوسک به وجود بیاره.

روش‌های مختلفی برای مقابله با حشراتی مثل سوسک و موریانه در کابینت ام دی اف ارائه شده. در این قسمت به چند مورد مهم و عملی اشاره می‌کنیم. این راهکارها شامل موارد زیر هستن:

  1. جلوگیری از رطوبت
  2. نظافت مرتب کابینت‌ها
  3. کمک گرفتن از حشره کش‌ها

هر مورد رو به صورت جداگانه توضیح می‌دیم.

1.    جلوگیری از نفوذ رطوبت

اصلی‌ترین عامل در نفوذ سوسک در یک محل، وجود رطوبت هست. سوسک‌ها به محیط مرطوب و تاریک علاقه دارن. پس چه جایی بهتر از یک کابینت تاریک و مرطوب؟! پس در اوّلین گام، باید از خیس شدن کابینت ام دی اف جلوگیری بشه و در صورت وجود نم، این مسئله به سرعت برطرف بشه.

2.    نظافت مرتب کابینت‌ها

دومین عامل، وجود آلودگی یا مواد خوراکی (بدون درپوش) هست که سوسک‌ها رو به داخل کابینت می‌کشونه و می‌تونه منجر به تخریب کابینت بشه. نظافت مرتب کابینت ها، آلودگی‌ها رو از سطح پاک می‌کنه و فضا رو برای زندگی و تخم گذاری سوسک‌ها نامناسب می‌کنه.

3.    کمک گرفتن از حشره کش‌ها

گاهی با وجود رعایت دو مورد بالا، باز هم سوسک به داخل کابینت ها نفوذ می‌کنه. در این صورت نیاز به استفاده از سموم و حشره کش‌ها هستیم تا بتونیم از شر سوسک‌های مزاحم خلاص بشیم. البته این راهکار، هم برای پیشگیری و هم برای از بین بردن سوسک به کار میره. یادتون باشه که استشمام این سموم برای بدن انسان هم مضر هست. پس در استفاده از این مواد و میزان اون، دقت زیادی داشته باشین. خصوصاً در صورتی که کودک خردسال یا فردی با مشکلات تنفسی در منزل دارین.

اما چه روش هایی برای از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف وجود دارد؟

ما به شما 3 روش از برای ریشه کن کردن و از بین بردن سوسک در کابینت ام دی اف، پیشنهاد می‌کنیم:

ترکیب آب و صابون

ساده‌ترین و کم خطرترین محلول، ترکیب آب و صابون هست که می‌تونه سوسک‌ها رو از داخل کابینت فراری بده.

سم تمپو (Tempo)

در صورتی که مشکل با آب و صابون حل نشد، می‌تونید از این سم برای کشتن سوسک‌ها استفاده کنید. این سم که از گل داوودی ساخته می‌شه، ماندگاری بالایی داره. پس بهتر هست تا چند ماه بعد از استفاده، مواد خوراکی در نزدیکی محل قرار نگیرن.

سم ریونج (Reveng)

در مرحله بعد، سم ریونج توصیه می‌شه. سمی بدون بو که قدرت کشندگی بسیار بالایی داره.

این‌ها راهکارهایی بودن که در مواجهه با سوسک در کابینت ام دی اف توصیه شده ان. پیشنهاد می‌کنیم که به محض باخبر شدن از حضور سوسک در کابینت، از روش‌های ارائه شده کمک بگیرید تا قبل از تخم گذاری سوسک ها، این قائله ختم به خیر بشه! امّا متاسفانه سوسک‌ها تنها حشرات مخرب در کابینت امی دی اف نیستن!

آیا کابینت ام دی اف موریانه میزند؟

نفوذ موریانه‌ها به داخل کابینت ام دی اف هم مشکل بزرگ دیگه‌ای به حساب میاد. موریانه‌ها و حتی مورچه‌ها می‌تونن در تعداد بالا در داخل کابینت نفوذ کنن و با لانه سازی، کابینت رو از داخل دچار فروپاشی کنن. مشکل بزرگ در مواجهه با موریانه‌ها این هست که اغلب، با حشره کش‌هایی که برای سوسک و سایر حشرات به کار میره، از بین نمیرن. پس چاره چیه؟!

اما چه روش هایی برای از بین بردن موریانه کابینت ام دی اف وجود دارد؟

سه راهکار برای مقابله با موریانه و مورچه مطرح می‌کنیم. اوّلین مورد برای پیشگیری از ورود این حشرات به داخل کابینت هست و دو راهکار بعدی، برای از بین بردن این حشرات موذی به کار میاد:

بستن منافذ ورودی

در گام اوّل، می‌تونیم با بستن ورودی‌ها و منافذ کابینت با کمک پارچه یا چسب، از ورود مورچه و موریانه به داخل کابینت جلوگیری کنیم. این راه، ساده‌ترین روش برای جلوگیری از لانه سازی موریانه و مورچه به حساب میاد. امّا بعد از ورود این حشرات چه باید کرد؟

استفاده از امواج

امروزه، برنامه‌ها و دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای دفع حشرات به بازار اومدن. اساس این برنامه‌ها، ارسال امواجی با فرکانس مشخص هست که گوش انسان قادر به شنیدن اون‌ها نیست امّا برای حشرات بسیار آزاردهنده هست. برای نمونه، یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه دورکننده حشرات مدل B019 هست.

استفاده از خمیر حشره کش

خمیر حشره کش رو در نزدیکی لانه موریانه ها یا حشرات قرار بدین تا بعد از مدتی، به کلی از بین برن. البته این خمیرها بسیار خطرناک هستن و نباید در دسترس کودکان قرار بگیرن. البته امروزه انواعی از این خمیرها تولید شده ان که برای انسان کشنده نیستن. امّا به هر حال، تنها در صورتی از این خمیرها کمک بگیرین که روش شسته رفته و بی‌دردسر قبلی یعنی استفاده از امواج جوابگو نبود!

با سوختگی روی کابینت ام دی اف چه کار کنیم؟

کابینت‌ها در معرض آشپزی و حرارت هستن. پس طبیعی هست که بخشی از کابینت دچار سوختگی بشه. این مسئله به ویژه در کابینت‌های ام دی اف رایج هست. خوشبختانه در موارد سطحی، می‌شه این سوختگی رو برطرف کرد. پس قبل از هر چیز، باید میزان سوختگی رو بررسی کنیم تا ببینیم ترمیم اون امکان پذیر هست یا نه.

نکته مهم: میزان آسیب، بیشتر از سطح، به عمق بستگی داره. در واقع تخریب عمقی کابینت ام دی اف، مسئله حساس‌تری هست. این دو مثال رو با هم مقایسه کنیم:

  • در حالت اوّل، سطحی گسترده از سوختگی در بدنه کابینت ام دی اف رخ داده امّا لایه‌های زیرین ورقه سالم هستن.
  • در حالت دوم، سوختگی بسیار کوچک امّا عمیقی روی کابینت پیش اومده. به طوری که تا مغز کابینت دچار سوختگی شده.

به نظر شما کدام سوختگی قابل ترمیم هست؟! طبیعتاً حالت اوّل. چون ترمیم سطح ورقه ام دی اف راحت‌تر از ترمیم ماده خام وسط ورقه ام دی اف هست.

در صورتی که سوختگی مشاهده شده در کابینت شما از حالت اوّل باشه، می‌تونید با روش زیر این سوختگی رو برطرف کنید.

نحوه ترمیم سوختگی روی کابینت ام دی اف چگونه است؟

رفع سوختگی کابینت ام دی اف، در سه مرحله اصلی انجام می‌شه:

  1. جدا کردن محل سوختگی
  2. پر کردن محل حفره
  3. رنگ آمیزی

توضیحات این بخش می‌تونه برای هر مرحله راهگشا باشه:

1.    جدا کردن محل سوختگی

در مرحله اوّل، بخش سوخته شده رو به کمک چاقو یا کاردک از بدنه جدا کنید.

2.    پر کردن محل حفره

در این مرحله، حفره‌ای که بر اثر کندن محل سوختگی به وجود اومده رو به کمک بتونه پر کنید. بتونه کاری مرحله بسیار مهمی به حساب میاد و حتماً در انجام اون نهایت دقت رو داشته باشید. در انتهای بتونه کاری و برای بهبود کیفیت کار، می‌تونید هر چند ساعت کمی پارافین رو به کمک یک دستمال روی سطح بکشید.

3.    رنگ آمیزی

حالا می‌تونید با رنگ مخصوص چوب مورد نظر، این ثسمت رو رنگ آمیزی کنید تا با سایر بخش‌ها یک دست و هماهنگ بشه.

با همین سه مرحله ساده، می‌شه سطح سوخته شده رو ترمیم کرد. در نهایت چند نکته تکمیلی راجع به ترمیم محل سوختگی در کابینت ام دی اف:

  • برای سوختگی‌های بسیار سطحی، می‌شه از ماژیک، واکس و یا روکش‌ مشابه سطح ام دی اف برای اصلاح سطح استفاده کرد.
  • برای سوختگی‌های عمیق، باید بخشی هم رنگ از ام دی اف کابینت تعویض و جایگزین بشه.
  • خمیر دندان یا سس مایونز هم برای پر کردن حفرات ناشی از سوختگی توصیه شده ان.
  • استفاده از مغزهای خوراکی مثل دانه‌های فندق و بلوط هم، به علت داشتن روغن، می‌تونه در پر کردن حفرات موثر باشه.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از آغاز ترمیم، با فردی متخصص در حوزه کابینت مشورت کنید. تیم تخصصی سلام ساختمان می‌تونه به شما مجریانی مجرب در حوزه ترمیم کابینت ام دی اف معرفی کنه.

جمع‌بندی: بالاخره کابینت ام دی اف بسازیم یا نسازیم؟!

با وجود معایبی که گفتیم، شک نکنید که کابینت ام‌دی‌اف به عنوان یک کابینت مقرون به صرفه، کابینت بسیار خوبی است! کابینتی که مقاومت و دوام بالایی دارد و اگر خوب ساخته و نگهداری شود میتواند تا 25 سال عمر کند.

مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مسئله در ساخت کابینت و کمد، سازنده‌ی کابینت است! یعنی کابینت‌ساز. کابینت‌ساز شما باید مطمئن، با مهارت، خوش‌سلیقه و با انصاف باشد. برای پیدا کردن چنین کابینت‌سازی، می‌توانید روی کمک «سلام ساختمان» حساب کنید.

کابینت ساز حرفه‌ای رو پیدا کن

نظرات مشتریان کابینت
آقای بالین پرست
کاربلد، خلاق و باسرعت بالا
خیلی کار بلد، خلاق، منصف، با سرعت کار بالا و انسان شریف و متعهد
آقای مهدی خدارحمی
بسیار خوش قول
درود به مجموعه بسیار محترم سلام ساختمان. آقای رشید، مردی بسیار خلاق و ایده پرداز و شدیداً خوش قول هستند. درود بر ایشون.
آقای سبحان کریمی افشار
منظم و سروقت
منظم، سروقت به موقع شروع کردن و‌ تحویل دادن. پایان کار همونجوری به سلیقه و طرح مدنظر خودمون بود
آقای محمودی
خلاق و با دقت در تاریخ
بسیار خلاق در ارائه مشاوره و دقت کافی در تاریخ و حتی زمان تحویل کار نهایی. با خیال راحت کار رو به آقای کاشی پزان بسپرید
آقای عظیمی
باحوصله، خوش قول و منصف
با حوصله، خوش قول، منصف، اهمیت به نظافت محیط کار و خوشرو
آقای خسرو حاجی احمدی
بسیار متین و دلسوز
با تشکر از پیگیری های سلام ساختمان، آقای دهقانی از لحاظ اخلاقی بسیار عالی و متین و دلسوز کار هستند و از لحاظ حرفه ای هم در نهایت دقت و وسواس کار می کنند . بنده که از کار و اخلاق ایشان بسیار راضی بودم . خدا خیرشان بدهد.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
133 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمدی
محمدی
30 مرداد 1401 09:14

سلام
ببخشید برای کابینت طرح چوب جنس داخل کابینت فلز خوب باشه بهتره یا ام دی اف؟؟

حامد باقری
حامد باقری
30 مرداد 1401 09:04

سلام ببخشید کابینت کار ما ارتفاع کابینت در جایی که ماشین لباسشویی قرار میگیرد را کم گرفته و ماشین لباسشویی با پایه اش جا نمیگیرد آیا میشود ارتفاع آن را حدود ۱ تا ۲ سانت بالا برد خیلی ممنونم

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
31 مرداد 1401 10:20
پاسخ به  حامد باقری

با سلام
بالا بردن ارتفاع کار بسیار سختیه ولی با در نظر گرفتن یکسری جزییات امکان پذیره.
مثلا اگه پایه ها قابل رگلاژ باشه، با رگلاژ و بازوبسته کردن پایه ها میتونیم یکی دو سانتیمتر کاهش و یا افزایش ارتفاع داشت.
یا با گذاشتن فیلر زیر صفحه در حد چند میلیمتر.
فیلر زیر پایه هم میشه گذاشت هرچند خیلی اصولی نیس و کیفیت مطلوبی نداره اینکار.
باز کردن پایه های ماشین هم آخرین راهه ولی با اینکار ماشین از گارانتی خارج میشه.

محمدی
محمدی
30 مرداد 1401 08:47

سلام
یه سوال داشتم برای کابینت های طرح چوب،استفاده از سماور روی ان به جهت تولید حرارت به سمت بالا ،مشکلی برای کابینت های بالا ایجاد میشه؟؟
واینکه برای تمیز کردن این کابینت ها باید چیکار کرد؟؟

‌‌‌‌
‌‌‌‌
05 اردیبهشت 1401 19:55

سلام
ما چندسالی هست اتاق رو کمد دیواری زدیم و حالا می خوایم مدل رو تغییر بدیم جنس کمد از MDF هست
آیا امکانش هست؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
08 اردیبهشت 1401 09:21
پاسخ به  ‌‌‌‌

با سلام
بله امکانش هست.. می تونید برای مشاوره با همکارانم و راهنمائی بیشتر با شماره ی زیر تماس بگیرید.

تلفن پشتیبانی:
۰۲۱۹۱۰۷۰۷۵۰ داخلی ۱۱۳

الهام حسینی
الهام حسینی
18 اسفند 1400 00:40

سلام خسته نباشید من به تازگی کابینت سفارش دادم برام آوردن جنس پشتش نئوپان هستش میخواستم بدونم همه همینجوریه یا واسه من گذاشتن

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
11 فروردین 1401 12:23
پاسخ به  الهام حسینی

با سلام
بسته به قرارداد خودتون داره اما عرف اینه جنس داخل کابینت هم ام دی اف باشه و زیر سینک پی وی سی. مگر کابینتهای بالایی و محل های دور از آب که اجازه استفاده از نئوپان روکش ملامینه هست.

mina
mina
06 اسفند 1400 09:27

سلام خسته نباشید ببخشید ی سوال داشتم من جهیزیمو از جمله تخت خواب و پاتختی ومیزآرایش و میز تلویزیون و جاکفشی و میزناهار خوریم از جنس ام دی اف هستن سفید رنگ و من مجبورم اینارو داخل اتاقی نگه دارم ک خیلی سرد هستش و رطوبتم دارع الان دوماه و نیم هست ک اوداخل اون اتاق گذاشتم بنظر شما خدایی نکرده خراب میشن؟؟؟؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
07 اسفند 1400 22:06
پاسخ به  mina

باسلام
سردی هوا باعث خرابی ام دی اف نمیشه اما رطوبت میتونه مشکل ایجاد کنه. پیشنهادمون اینه که یا جابجا کنید یا تهویه مناسب برقرار کنید تا رطوبت بیشتر نشه.

سلطانی
سلطانی
29 شهریور 1400 11:25

سلام بنده در مورد برآمدگی جای لولا سوال داشتم وبه اشتباه جای جک رو براتون ارسال کردم…کابینت ما براق ایرانی هستش وجای لولا روی دربها برآمدگی داره…مشکل از کجاست…ممنون بابت پاسخگویی وراهنمایی

سلطانی
سلطانی
29 شهریور 1400 11:15

سلام وعرض ادب..من یکی دوروزه کابینت برای آشپزخونه نصب کردم…بعداز نصب متوجه شدم جای جک روی درها برآمدگی داره وچون کابینت ما ام دی اف براق هستش خیلی توچشم میزنه البته کابینت ما ایرانی هستش مدل آریا …تقریبا تمام دربهامون برآمدگی دارن..میخواستم بدونم مشکل از کجاست..ما با سازنده تماس گرفتیم گفتش این مشکلی هستش که برای تمام کابینتهای براق اتفاق میفته…لطفا بنده رو راهنمایی کنید

مانا
مانا
19 شهریور 1400 00:48

سلام وقت بخیر. آیا دیوار پشت اجاق گاز اگە mdf باشە حرارت میتونە مشکلی براش پیش بیارە. اگە حرارت خرابش میکنە چە راە حلی برای جلوگیری از خراب شدن پیشنهاد میدین؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
21 شهریور 1400 09:50
پاسخ به  مانا

با سلام
بله مشکل بوجود میاره. باید از جنس بین کابینت باشه یعنی کاشی سنگ یا کورین.
حالا اگر جنس بین کابینتتون سنگ یا کرون نمیشه باشه و هون ام دی اف هست، بهترین کار اینه که یک لایه فول آلمینیوم با ضخامت زیاد نصب کرد که بتونه حرارت رو پخش کنه و به قسمت های دیگه منتقل بشه که متمرکز روی یه قسمت اتفاق نیفته.. که حرارات به طور متمرکز به ام دی اف نرسه..

زارع
زارع
26 مرداد 1400 15:02

سلام و وقت بخیر
برای قرار دادن لباسشویی درب از بالا باید یکی از طبقات کابینت برداشته بشه. اما هیچ رد پیچ یا چیزی شبیه این نیست چطور میشه طبقه کابینت رو برداشت؟ در ضمن این طبقه مربوط به جای مایکروویو میشه و بُرشش جدا از کابینهای مجاور هست. جنس کابینت ام دی اف هست.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
03 شهریور 1400 08:57
پاسخ به  زارع

با سلام
باید اطلاعات بیشتری از جزییات محل مورد نظر بدید.
مثلا ارسال فیلم از مقطع، ولی در نهایت و نظر قطعی رو با بازدید میشه داد.

علیرضا یوسفیان
علیرضا یوسفیان
25 مرداد 1400 10:59

سلام ممنون از کار خوبتون در این سایت
من دو تا سئوال دارم، اخیرا برای طبقات کابینت ام دی اف نگهدارنده های حدود 5 میل استفاده میشه ،ایا این طبقات استحکام کافی برای تحمل ۲۰ کیلو داره؟
سئوال دوم ، گاز تو کار را کابینت کار در مجاورت قاب یخچال قرار داد،بطوری که حرارت ان دیواره ام دی اف را داغ میکنه، چه ورقی برای ایزوله کردن استفاده کنم ؟

عاطی
عاطی
16 مرداد 1400 22:43

سلام خسته نباشید من تازه کابینتمو عوض کردمو ام دی اف نصب کردم موقع نصب متوجه شدم برای پشت کابینتها ک ب دیوار میچسبه از این ورقه های نازکی ک برای کف کشوها استفاده کیشه استفاده کرده و قسمتهایی ک باید با پیچ ب دیوار وصل میشداز ام دی اف برش خورده استفاده کردن میخ‌واستم بدونم عرف هستش و طبیعیه و الان اینطوری میسازن یا خیر مرسی

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
18 مرداد 1400 08:03
پاسخ به  عاطی

با سلام
بله استاندارد کابینت همینه، البته نحوه اتصال بهتره بصورت فیتینگ باشه نه پیچ مستقیم به دیوار.

هیوا
هیوا
13 تیر 1400 20:32

سلام وقت بخیر و خسته نباشید من اخیرا یه کار سفارش دادم ام دی اف، هم براقش بود هم مات من ماتش رو سفارش دادم چند روزه رو سطح ام دی اف یه جاهایی مثل کلر پریدگی شده و حالت جلا مانندش رفته خواستم بدونم چیزی باعث شده یا ورقش کیفیت نداره وبرای رفعش چیکار کنم

فاطمه
فاطمه
26 خرداد 1400 11:58

سلام من یک کمد برای اتاق خواب سفارش دادم از جنس ام دی اف جای پیچ ها رو اصلا نپوشونده با چی رو ام دی اف براق سفید و قهوه ای رو بپوشونم و یکی از درها با لولای ارام بند درست باز نمیشه و گیر میکنه چه جوری درستش کنم ؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
05 تیر 1400 08:47
پاسخ به  فاطمه

با سلام
دربها باید توسط سازنده رگلاژ بشه کار شما نیست.
روی پیچ هارو با گُل پیچ همرنگ میپوشونیم.

بهرام داوری
بهرام داوری
09 خرداد 1400 09:49

سلام وعرض ادب خدمت شما .
من یی سوالی دارم خواستم یی راهنمایی کنید .
قسمت آبچکونه کابینت ما چون ظرف شسته شده می زاریم آب خورده باد کرده چه جوری میشه درستش کرد .
واگه درست کردنش سخته چیزی هست بزنم روش که تمیز نشون داده بشه

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
11 خرداد 1400 09:00
پاسخ به  بهرام داوری

با سلام
کلیه ام دی اف هایی ک بعلت رطوبت باد کردن تعمیر نمیشند و باید تعویص بشه.
بهتره هنگام تعویض از استاد بخواهید یونیت آبچکان رو با pvc. بسازن براتون که دیگه باد نکنه.

سارا
سارا
16 اردیبهشت 1400 05:43

سلام ممنونم از توضیحات خودتون
من دیروز که بیدار شدم متوجه دو تا ترک بزرگ کنار گاز روی سطح اپن شدم و این ترک ها هی هم دارن بیشتز میشن ؟؟علتشون چی میتونه باشه ؟ کابینت های من نو هستن و ۳ ماهه زدم ، گازمم که رو میزیه تازه نصب شده …واقعا ناراحتم ممنون میشم کمکم کنید

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
20 اردیبهشت 1400 09:34
پاسخ به  سارا

با سلام
برش صفحه برای نصب گاز موجب ضعیف شدنش میشه، درحالت عادی مشکلی بوجود نمیاد. ولی اگه دراون نقاط فشار بیش از حد بیاریم یا بشدت روی گاز رو سنگین کنیم. یا با پا اون نزدیکیها بذاریم و بریم بالای کابینت در ضعیفترین قسمت این‌ترکها بوجود میاد.
خیلی بعیده بدون فشار آوردن به اون قسمتها صفحه خود بخود ترک کنه.

سجاد
سجاد
17 فروردین 1400 20:49

باسلام خدمت شما.در مورد گاز وبخارات سمی متصاعدشده از ام دی اف با استاندارد E2و فری فرمالدهید بنده میخواستم یک کمد برای نوزاد بسازم از ام دی اف اکسترا که دو مشخصه داشت که در بالا نوشتم .نگران هستم آیا این کمد رو بسازن برای نوزاد یا نسازم.از لطف شما سپاسگذار میشم راهنماییم کنید

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
26 فروردین 1400 16:36
پاسخ به  سجاد

با سلام
نئوپان روکش ملامینه رو پیشنهاد میکنیم خدمتتون، به نسبت سالم تره

سیروان
سیروان
24 اسفند 1399 21:57

سلام ببخشید به کابینت کارم گفتم دستگیره مخفی میخام بعد ایشون یادش رفته ساده درب هارو زده و مجبور شدیم مگنت بزنیم چطور میتونم تغییرشون بدم به دسگیره مخفی؟
و اینکه بعضی دربها یه سمتش دقیق وایساده و یه سمت زده بیرون و یا داخل .با رگلاجم نتونست درست کنه کابینت کار نمیدونم چیکار کنم

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
05 فروردین 1400 08:41
پاسخ به  سیروان

با سلام
اجرای دستگیره ی مخفی فقط با پیشبینی هایی در هنگام ساخت یونیت قابل انجامه.
نمیگم الان نمیشه. ولی کلا باید کابینتهاتون باز شه و یه سری برش هایی توی یونیت داده بشه و دوباره مونتاژ بشه که کلی هزینه داره.
پیشنهاد میکنم دستگیره های شاخه ای رو هم بررسی کنین شاید مورد نظرتون باشه نمونه اش در بازار هست.

سارا
سارا
11 اسفند 1399 12:26

سلام.جوهرنمک ریخته روی اپن که از جنس ام دی اف هستش و لک زده.لکش رو با چی از بین ببرم

Sodabeh
Sodabeh
01 اسفند 1399 19:52

سلام، ممکنه در مورد کندن سلفون روی کابینت هایگلاس کمکم کنید. چطور میتونم به سرعت و راحت این سلفون رو از صفحه هایگلاس جدا کنم؟؟؟؟؟؟

زهرا
زهرا
03 بهمن 1399 09:30

سلام من کابینت ام دی اف دارم برای کثیف نشدن روش سلفون کشیدم آیا باعث ایجاد رطوبت در کابینت و یا خراب شدنش میشود

دهقان
دهقان
30 دی 1399 13:27

سلام وقتتون بخیر
برای درهای زیر سینک که پایین درها دچار پوسیدگی شده پیشنهادتون چیه؟

صدیقی
صدیقی
06 دی 1399 13:02

سلام. وقت بخیر..
به تازگی کابینت mdfنصب مردم.. ولی متأسفانه. بعضی از درا یا بدنه. تمیز برش نخرده..و ظریف نیست.. باید چکارش کنم.. کاش میشد عکسش رو براتون ارسال میکردم؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
07 دی 1399 09:38
پاسخ به  صدیقی

با سلام
میتونید اطراف درب رو حدود یک میل برشکاری کنید با دستگاهای دقیق دور گیری کنید و دوباره با کیفیت نوار کنید.
برای این کار باید از یک کارگاه خدمات قوی و با کیفیت کمک بگیرید.

Ahmad
Ahmad
06 آذر 1399 08:17

سلام
مشکل شل شدن مهره ها و بست ها رو که ذگر گردین چجوری میتونم رفع ورجوعش کنم

هادی
هادی
13 آبان 1399 15:26

سلام
آیا فر تو کار برقی رو میشه تو کابینت mdf که بدنه هم mdf باشه نصب کرد؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
27 آبان 1399 08:00
پاسخ به  هادی

سلام
بله میتونید نصب کنید.

فائزه
فائزه
25 مهر 1399 20:30

سلام کابینت های من هایگلاس و طوسی(استیل)هست و من از اسپری چربی زدا استفاده کردم برای کابینت بالای اجاق گازم وقتی اسپری و زدم روشون و مشغول دستمال کشیدن بودن متوجه شدم لبه های کابینت هام خیلی کم ورم کردن ایا خشک بشن کامل ورمشون میخابه؟؟ممنون میشم راهنمایی کنین…

فائزه
فائزه
25 مهر 1399 20:23

سلام من کابینتام هایگلاس و طوسی مات(استیل)هست مشغول تمیز کردن شون بودم شیشه پاک کن زدم روشون و و بعد مدتی لبه های کابینتام خیلی کم باد کردن ایا بعد از خشک شدن میخابن؟ممنون میشم راهنماییم کنین

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
28 مهر 1399 19:18
پاسخ به  فائزه

سلام
سلام بستگی به جنس چربی زدا داره.
اگر رطوبت به درون ورق رسیده باشه دیگه خشک نمیشه. بهتره از مواد کم رطوبت استفاده کنید.

امیر
امیر
13 مهر 1399 00:37

سلام
ما برای پوشش شوفاژها در محیط اداری در سالنها از ورقهای MDF شانزده میل استفاده کردیم با فاصله حدودا 10 سانتی از شوفاژها ایا گرمای شوفاژ به ورقهای ام دی اف اسیب می زند یا نه اگر بله راهکار چیست با تشکر

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
21 مهر 1399 22:36
پاسخ به  امیر

سلام
ورق mdf برای تحمل حرارت بالا تهیه نشده بنابراین کار خوبی انجام ندادیند، بسته به اینکه چه مقدار فضا برای خروج هوای گرم در نظر گرفتین میزان تاثیر گرما بر mdf مصرفی بیشتر خواهد بود.
ایراد دیگه جلوگیری از چرخش هوا برای گرم کردن محیط است.

فاطمه
فاطمه
08 مهر 1399 14:26

سلام خسته نباشین
من به تازگی توستر خریدم.تو راهنماش نوشته که روی چوب قرار گرفته نشه .درحالی که کل اشپزخونه ام دی افه
میخواستم بپرسم ک ام دی اف توانایی نگه داری اون گرمارو داره یا نه

salamsakhteman
salamsakhteman
10 مهر 1399 08:44
پاسخ به  فاطمه

سلام
نگران نباشید یه فویل آلومنیومی بسیار قوی زیرش بذارید، برای اینکه تمرکز گرما رو کم کنه مشکلی پیش نمیاد.
محتمله در طول کارکرد کمی رنگ mdf زیرش رو تغییر بده اگه فویل زیرش نذارید، ولی بسیار بعیده باعث آسیب بشه.
در عین حال در هنگام استفاده mdf زیرش رو بلحاظ گرم شدن چک کنید تا نگرانی تون حل بشه.

نرگس محمدی
نرگس محمدی
13 شهریور 1399 11:21

سلام بین رنک کرمی و سفید دو دلم
میترسم سفید ملامینه بزنم به مرور تغییر رنک بده
میشه راهنمایی کنید

salamsakhteman
salamsakhteman
26 شهریور 1399 16:25
پاسخ به  نرگس محمدی

سلام و عرض ادب
هرچند این روزها سفید مد روز هستش..
ولی ترکیب کرم با قهوه‌ای هیچ وقت از مد نرفته.
ولی پیشنهاد ما کرم استخونی بسیار نزدیک به سفید هست.
ضمناً اگه تصمیمتون استفاده از رنگ سفید بود سفید ملامینه ساده استفاده نکنید. سفیدهای ساده موجود در بازار بشدت بی کیفیت هستن و این کالا برای ساخت یونیتها استفاده میشند.
از هایگلاس سفید استفاده کنید. یا اگه هایگلاس نمیخواهید، از سفید برجسته استفاده کنین که ضخامت ملامینه اش خیلی بیشتره از سفید ساده و کیفیت مطلوبی در حد mdfهای رنگی دارد.

ملیسا
ملیسا
06 شهریور 1399 14:13

سلام
کنار اجاق گاز یه کابینت کمدی ساخته شده که حرارت اجاق گاز باعث داغ شدن ام دی اف میشه
چه کار باید بکنم که حرارت ام دی اف رو خراب نکنه
البته امکان برداشتن کابینت رو نداریم
اگه میشه یه عایق گرمای خوب برای آسیب نرسوندن به ام دی اف بهم معرفی کنین
ممنون

salamsakhteman
salamsakhteman
26 شهریور 1399 15:43
پاسخ به  ملیسا

با سلام
عایقی که بتونه گرمایی در این حد رو تحمل کنه پارچه های نسوز یا مواد نسوز دیگه هستند.
اگه گرما خیلی زیاد نیست از یه ورق فویل آلومنیوم ضخیم‌ میتونید برای از بین‌ بردن تمرکز گرما بر یک ناحیه استفاده کنید.
ورق آلومنیوم گرما رو پخش میکنه توی خودش بشرطی که گرما شدید نباشه.
اگر گرمای شدید دارین بهترین کار استفاده از پارچه های نسوزه.
این‌پارچه ها رو میتونید با راهنمایی فروشگاه‌های کالای ایمنی و آتش نشانی تهیه بفرمایید.

ندا
ندا
01 شهریور 1399 16:54

سلام
عذر میخوام من واسه آشپزخونمون میخوام کابینت فلز با در mdfبگیرم،،،اما نمیخوام خیلی هزینه کنم،،چون فقط حالت دکوری داره اون قسمت،،،و پخت و پز در اونجا انجحام نمیشه

حالا یه کابینت ارزان قیمت پیداکردم ،،اما ظاهرا دربش لترونه، به نظر شما خریدش رو انجام بدم؟

salamsakhteman
salamsakhteman
05 شهریور 1399 08:29
پاسخ به  ندا

با سلام
لترون بشدت در برابر آب و رطوبت ضعیف و آسیب پذیره، اگه رعایت بشه و مواظبش باشید قابل قبوله.

سحر
سحر
01 شهریور 1399 12:46

سلام من ۶ماه پیش کمددیواری زدم ولی بعد یک ماه نوار پرس دور برش های درهای کمد کنده شده علتش رو نمیدونم آیا قابل درست شدن هست ؟میتونم با چسب بچسبونم

salamsakhteman
salamsakhteman
05 شهریور 1399 08:28
پاسخ به  سحر

با سلام
کیفیت نوار چسبانده شده خوب نبوده. میتونید درب‌ها رو از لولا جدا کنین و به یه کارگاه نوار زنی با کیفیت ببرین و دوباره نوار کنید.
حدود متری ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان براتون هزینه داره و یا با چسب mdf بچسبونین که کیفیت مطلوبی نخواد داشت قطعاً، ولی از این حالت در میاد.
درصورتی که چسب زدین ولی بعداً خواستین ببرین برای نوار زدن به مشکلاتی بر میخورید.
بهتره گزینه اول رو انتخاب کنید.

شیرین
شیرین
26 تیر 1399 09:05

سلام وقت بخیر. آیا میشه سینک توکار با صفحه رویه ام دی اف داشت؟
من سینک یک لگنه مستطیل دوست دارم ولی اسمش هست زیر سنگی یا زیر کورین، میشه با رویه ام دی اف هم کار کرد یا حتماً باید سنگ باشه؟

سجاد
سجاد
21 تیر 1399 20:23

سلام خسته نباشید روی صفحه کابینت ام دی اف ظرف داغی را گذاشتم و تغییر رنگ داده است سفید رنگ شده آیا می توانم عیب را برطرف کنم

salamsakhteman
salamsakhteman
22 تیر 1399 19:14
پاسخ به  سجاد

با سلام
امکان اصلاح وجود ندارد باید صفحه تعویض شود. چون صفحه‌های روی کابینت یک تکه هست و اگر بخواهید همان قسمت را تعویص کنید در استحکام و مقاومت صفحه مشکل رخ می دهد.

salamsakhteman
salamsakhteman
28 تیر 1399 18:57
پاسخ به  سجاد

با سلام
متأسفانه روکش ملامینه روی صفحه آسیب دیده و قابل تعمیر نیست.
تنها راهش تعویض اون قسمت صفحه است.

-
-
14 تیر 1399 23:55

سلام خدا قوت
ما از اسفند ماه سفارش ساخت کابینت دادیم اولا” که با تاخیر زیاد آورده دوم اینکه به تعهدش عمل نکرده اینکه گفته بودیم صفحه روی کابینت ضد آب باشه کابینت سینگ پی وی سی باشه الان که آورده خلاف این عمل کرده و حتی تمام نوار های پی وی سی لبه ها جدا شده. هنوز تصویه نکردیم لطفا راهنمایی کنید چکار کنیم
متشکر

salamsakhteman
salamsakhteman
21 تیر 1399 10:48
پاسخ به  -

سلام
متأسفانه اگه نوارهای پی وی سی در مدت سه ماه جدا شدند این یعنی کیفیت پایین چسب و دستگاه نوار لبه است. همینطور که گفتید از پی وی سی برای یونیت سینک استفاده نشده و صفحه هم ضدآب نبوده بی تردید، مجری چون طبق قرارداد عمل نکرده یا باید اصلاحات را انجام بده طبق قرارداد و یا هزینه اصلاحات را به شما پرداخت کند.
برای بررسی و کارشناسی و برآورد قیمت واقعی کار باید توسط کارشناس مورد وثوق دو طرف از محل بازدید کنه و روی کار قیمت بزاره و ایرادات را هم مشخص کند اتحادیه کابینت سازان شهر تون میتونه برای اینکار مرجع خوبی باشد.

کبیری فاطیما
کبیری فاطیما
13 تیر 1399 21:25

سلام.کابینت ساز ما ارتفاع کابینت پایین را اشتباها 85 به جای 90 گرفته و این باعث شده ماشین لباسشویی و ظرف شویی در زیر آن قرار نگیرد آیا میشه کلا همه کابینت ها را کندوبالا برد یا اینکار باعث لقب و خرابی می‌شود؟

salamsakhteman
salamsakhteman
21 تیر 1399 10:21

سلام
لازم نیست حتماً یونیت کابینت باز شود و اصلاحات روی یونیت اتفاق بیفتد، میتوان به ارتفاع پایه ۵ سانتی متر اضافه شود یا با استفاده از فیلر و قطعات ام دی اف ارتفاع کابینت‌ها ۵ سانتی متر اضافه گردد البته تمهیداتی برای جلوگیری از نازیبایی اینکار باید دیده شود.
قابل توجه اینکه این کار کار اصولی نیست ولی با کمترین هزینه می توان این کار را انجام داد اصول کار این است که همکار محترمی که این اشتباه بزرگ رو انجام داده است مسئولیت کار خود را پذیرفته و این یعنی کار را اصلاح کرده و صحیح تحویل دهد. بدیهی است این کار هزینه بسیار زیادی در حد ۵۰ درصد برایش خواهد داشت.

مریم
مریم
09 تیر 1399 03:00

سلام جناب ما شیش ماه نمیشه کابینت ام دی اف زدیم تو عرض این شیش ماه چهار کابینت ساز اومده کج و کوله شدن درهاشو درست کرده و باز هم درهاش افتاده خیلی هم مواظبشون هستم نمیدونم علت چیه و روی در کابینت هامون از اول لک های سیاهی داشت که به کابینت ساز گفتیم گفت مشکلی نداره پاک میشه ولی اصلا پاک نمیشه و بعضی از جاهاش هم خط و خش عمقی داره علت چیه ایا ام دی اف جنس بد استفاده شده ؟ازمون هم متری یک و شیشصد حساب کرده لطفا راهنمایی کنید

salamsakhteman
salamsakhteman
11 تیر 1399 08:56
پاسخ به  مریم

با سلام
اگه منظورتون از کج کوله شدن و افتادن، جدا شدن لولاس این میتونه ایراده لولا باشه.
ولی کابینت کار خوبی داشتین ک ۴ بار اومده، هرچند بنظر ایراد از یراق مصرفی بوده.
از خش های عمقی گفتین که این ایراد برشکاریه و نباید در ابتدای کار از مجری می‌پذیرفتین که با خط و خش تحویل بگیرید. ولی لکه ی سیاه رو باید از نزدیک دیده بشه تا نظر درستی داده بشه.

اهورا
اهورا
31 خرداد 1399 03:27

سلام کابینت ام دی اف من افتادن ایا مشکل از چیه ؟

salamsakhteman
salamsakhteman
05 تیر 1399 09:00
پاسخ به  اهورا

سلام
احتمالاً از لولاست. بد نیست هر یکی دو سال یه بار یه کابینت ساز بیاد و کارتون رو رگلاژ کنه و عیب و ایرادهای احتمالی رو اصلاح کنه.

آرزو
آرزو
27 خرداد 1399 00:21

,سلام. برای میز تلویزیون خونه ما از ام دی اف استفاده کردیم که با چسب آکواریوم به دیوار زده شده الان بخاطر تغییر دکوراسیون میخواستیم از دیوار بکنیم میخواستم بپرسم چسب آکواریوم رو چه جوری از دیوار بکنیم

salamsakhteman
salamsakhteman
01 تیر 1399 08:35
پاسخ به  آرزو

با عرض سلام
با کاردک چسب آکواریوم از روی گچ با دقت زیاد برداشته میشه. فقط باید دقت کنین که گچ آسیب نبینه. ولی در هر حال نیاز به لکه گیری دارد، حالا رنگ یا کاغذ دیواری یا گچ خام.هرچی که زیرکارش باشه باید لکه گیری شود.

ریحان
ریحان
11 خرداد 1399 02:12

سلام وقت بخیر، میخواستم بدونم پی وی سی کردن و ضد آب کردن پایه کمد یا قاب کمد در آشپزخانه جزئی از ضوابط اصلی کابینت سازی هست؟
متاسفانه ما به محض نصب کابینت،وقتی در حال تمیز کاری آشپزخونه بودیم، رطوبت به پایه رسید و ترک گرفت. آیا واقعا درسته که در آشپزخانه جایی به هر صورت کف ممکنه رطوبت یا خیس بشه،اینطور سهل انگاری بشه لز طرف کابینت ساز.

بهار
بهار
21 اردیبهشت 1399 10:27

با سلام و احترام
بنده قصد دارم اجاق گاز صفحه های را بردارم و اجاق گاز مبله بخرم آیا این کار امکانپذیره؟ چون کابینتش به کابینت ها و کشوهای دیگه وصله

salamsakhteman
salamsakhteman
27 اردیبهشت 1399 23:25
پاسخ به  بهار

سلام
بله امکانش هست.
بطور معمول اتصال یونیت گاز براحتی قابل جداشدن از بقیه‌ی کابینت‌ها می‌باشد.

محمد جواد
محمد جواد
19 اردیبهشت 1399 15:09

سلام خسته نباشید، صفحه روی کابینت رو می خواهیم صفحه شرکتی 5سانتی بزنیم ، چون کابینت مون ممبران هست ، برای زیبایی کار میخواهم روکش وکیوم بکشیم که یکدست بشه ، به نظر شما از مقاومت مشکلی داره ؟؟ اگه اب بهش بخوره زود خراب میشه؟؟

salamsakhteman
salamsakhteman
28 اردیبهشت 1399 08:10
پاسخ به  محمد جواد

با سلام
اگه روکش ممبران با کیفیت باشه مشکلی پیش نمیاد.
هرچند هیچ وقت به کیفیت صفحه‌ی روکش ملامینه شرکتی نمیرسد.

مرتضی
مرتضی
05 اردیبهشت 1399 12:45

سلام . کابینت ما در لبه سینک دچار ترک خوردگی شده. لطفا برای اصلاح راه حل بدید.ممنون

salamsakhteman
salamsakhteman
07 اردیبهشت 1399 11:20
پاسخ به  مرتضی

سلام
اگه منظورتون صفحه ی روی کابینت در محل سینک ترک خورده می‌باشد.
تعویض صفحه تنها راه لست.
استفاده از صفحه تمام pvc.یا برندهای با کیفیت توصیه میشه.

Hadis
Hadis
18 فروردین 1399 01:30

سلام ما مدت ۳ ماه هست کابینت های ام دی اف نصب کردیم متاسفانه بوی خیلی بده دارن طوری که اگه چند روز خونه نباشیم بعد در خونه رو وا کنیم بوی بسیار زننده ای تو خونه هست و یه حالت گاز مانند که چشمو اذیت میکنه .چاره چیه و مشکل از چیه واقعاا ممنون میشم اگه کمکم کنید

salamsakhteman
salamsakhteman
19 فروردین 1399 18:03
پاسخ به  Hadis

سلام
متأسفانه چند برند mdf هستند ک توسط ایران و از ساقه نیشکر تولید میشند و استاندارهای چسب و رزین هم در اونها گویا رعایت نمی‌شود.
این ورق ها بسیار ارزانتر از بقیه mdfها هستند. احتمالاً از این برندها استفاده شده در کابینت شما.
متاسفم که باید بگیم هیچ ارزانی بی علت نیست.

ن ش
ن ش
26 اسفند 1398 01:58

سلام آیا اسپری نانو تاثیری تو ضد آب شدن برش های بین درزهای کابینت دارد؟ چه برندی خوب است و از کجا میتونم تهیع کنم

salamsakhteman
salamsakhteman
27 اسفند 1398 09:16
پاسخ به  ن ش

سلام
بله، ولی ضد آب کامل نمیشه که انتظار داشته باشید آب نفوذ نکنه به مغز mdf و به هر حال باید رعایت کنید در استفاده.
در بازارهای کاشی سرامیک و شیرآلات میتونید پیدا کنید.

Maede
Maede
16 اسفند 1398 10:06

سلام. ما چند روز کابینت تازه گذاشتیم کابینت زیر سینک جنس ضد اب . کابینت کنار سینکم چند روز یه پودر نارنجی مثل کپک از بین درزش بیرون میاد هر چی پاک میکنیم فایده نداره .میشه راهنماییم کنید. ممنون

salamsakhteman
salamsakhteman
19 اسفند 1398 11:55
پاسخ به  Maede

سلام
لطفاً از اونجا عکس و فیلم برای ما ارسال بفرمایید تا بتونیم مشورت خوبی بدیم.
شماره تلگرام: 09306118922

علي
علي
12 اسفند 1398 05:18

با سلام متاسفانه اب زیر کابینتهای ما رفته و یک کم از لبه فارسی بر ان بادکرده، ایا با پرس کردن ان به حالت قبل بر می گرده
چون طرح mdf من خاصه و شاید گیرم نیاد

salamsakhteman
salamsakhteman
12 اسفند 1398 19:16
پاسخ به  علي

با سلام
بستگی به میزان آسیب دیدن اش دارد.
خیلی سخت و بعیده که بتونید اصلاحش کنین ولی غیر ممکن نیست، اگه خیلی آسیب ندیده باشد.

نادیا
نادیا
02 اسفند 1398 15:52

با سلام و خسته نباشید .اگر محل یخچال بین کابینت های ام دی اف مختص ساید بای ساید باشد چطور میتوان تغییرش داد و بزرگترش کرد که یخچال دو قلو هم بتوان قرار داد تقریبا حدود 15 تا 20 سانت کم هست

salamsakhteman
salamsakhteman
04 اسفند 1398 08:48
پاسخ به  نادیا

سلام
با یک کابیت ساز حرفه ای تماس بگیرید. میاد و نهایتاً یونیت‌های کنار کانتر رو کوچکتر میکند و خوب هزینه ی نسبتاً زیادی هم دارد.چون یونیت بالای یخچال و دربش هم باید تعویض بشود و این کار قابل انجام است.

علی
علی
02 اسفند 1398 05:48

سلام در مورد پی وی سی ضد اب بغل سینک چه مقدار از اطرافش جز تعهدات کابینت ساز میباشد و چه مقدار لازم است که ضد اب باشد و سوال دوم در مناطق مرطوب ایا پشت کابینت را باید فیبر ضد اب انداخت

salamsakhteman
salamsakhteman
04 اسفند 1398 08:56
پاسخ به  علی

سلام
اگر کابینت ساز در قراردادش ذکر کرده که یونیت زیر سینک را PVC کار می کند، می تواند حدود 20 سانتی متر یا کمتر باشد. ولی بغل سینک را معمولاً کاری ندارند و اگر توی قرارداد هم ننوشتن برایش تعهدی نیست، چون به هر حال باید توی قرارداد ذکر می کردند.