4.2 9

نقشه راه 0 تا 100 بازسازی خانه (بازسازی منزل)

  4 آذر 1402     -      تاریخ انتشار:  11 فروردین 1402
بازسازی خانه – تا وقتی این مطلب رو نخوندی دست به خونه ات نزن!!!

تا حالا شده که به فکر بازسازی ارزان خانه ات بیفتی و ندونی از کجا شروع کنی؟ یا از هزینه بازسازی ساختمان اطلاع دقیق نداشته باشی و بخواهی بدونی قیمت بازسازی خانه چقدره؟ حتی حین بازسازی خانه ات به این فکر کنی که داره سرت کلاه میره؟ میدونی بعضی ها هستن که نکات ریز رو رعایت نکردن و با شرکت بازسازی خانه شون به مشکل های اساسی خوردن؟ گروه بازسازی خانه خوب نمیشناسی؟ میخواهی بازسازی منزل با کمترین هزینه داشته باشی؟ آیا میخوای لیست بهترین شرکت های بازسازی ساختمان را بهت بدیم؟

[slider_samplework]

اگه میخوای به جواب همه این سوالها برسی، اول باید بدونی خود بازسازی ساختمان چیه و به چه چیزی بازسازی میگیم. در ادامه توضیحات مربوط به بازسازی به همراه جواب های تمام سوالاتت آورده شده. پس با ما همراه باش تا به جواب تمام این سوالات برسی.

تفاوت بازسازی خانه، تعمیر خانه و نوسازی خانه چیه؟

بازسازی یعنی دوباره ساختن. برعکسشم درسته؟ یعنی هر دوباره ساختنی بازسازی محسوب میشه؟ در جواب این سوال باید بگم که خیر؛ بعضی از دوباره سازی ها حجمشون اونقدر کمه که به اون بجای بازسازی خانه، تعمیرِ خانه گفته میشه. مثلا کمی از گچ دیوار ریخته و نیاز به تعمیر داره.

بازسازی خانه

از طرفی هم بعضی مواقع، حجم دوباره سازی خیلی زیاده. معمولا حدی که برای بازسازی میارن این هست که اسکلت کلی سازه تغییر نکنه. در غیر این صورت، خانه نیاز به نوسازی داره و خانه جدیدی ساخته میشه. البته در بازسازی ساختمان، جابجایی تعداد کمی از ستونها ممکنه اتفاق بیافته ولی اسکلت کلی ساختمان تغییری نمیکنه.

بازسازی ساختمان شامل چه کارهایی میشه؟

بازسازی منزل تقریبا مشابه نازک کاریه و شامل هر کاری میشه که بعد از سفت‌کاری انجام میشه. هرچند بعضی موارد وجود داره که بخشی از سفتکاری رو هم شامل میشه ولی در حالت کلی، مرحله سفت‌کاری در اکثر بازسازی ها وجود نداره. منظور از سفتکاری، مرحله پی کنی، ریختن بتن فونداسیون، کرسی چینی، تیر و ستون، بادبند، دیوار برشی، دیوارچینی و سقف هست. مراحلی که شکل و شمایل کلی ساختمان رو شکل میده. این رو هم باید در نظر بگیریم که مرحله سفت کاری، اگر جز بازسازی باشه احتمالا مجوز نوسازی هم نیازه. خود نازک کاری هم شامل اندودکاری، عایق کاری، سنگ کاری، کاشی کاری، نقاشی، برقکاری، تاسیسات و نصب در و پنجره هست.

تقدم و تاخر کارهای بازسازی چطوره؟

رابطه کارهای بازسازی با هم دو نوعه: با هم همپوشانی دارن یا تقدم و تاخر دارن. همپوشانی یعنی اینکه بشه دو کار یا بیشتر رو در آن واحد انجام داد. دقیقا برعکس اون تقدم و تاخر میشه و یعنی نشه بیش از یک کار رو در آن واحد انجام داد. به دلیل وجود کارهای متعدد و تقدم و تأخر اونها، بهتره برای بازسازی اصولی، طبق راهنمای بازسازی ساختمان عمل کنین. بعضی از مثالها از همپوشانی و تقدم و تاخر در زیر اومده:

سرامیک کاری، گچکاری به سختی میتونن با هم همپوشانی داشته باشن. گچ روی سرامیک ها ریخته میشه، سرامیک ها میشکنن و یا همون اول نصب شدن، جابجا میشن. بهتر اینه که اول گچکاری انجام بشه، بعد سرامیک کاری نوبتش بشه.

بازسازی خانه

کاشی کاری سرویس ها و سرامیک کاری کف رو چون معمولا یه گروه انجام میده، همپوشانی ندارن و نیروی کار خود به خود رعایت میکنه. کابینت کاری و نصب شیرآلات و اتصالات میتونن با هم همپوشانی خوبی داشته باشن. البته در مورد روش های اجرای بازسازی خانه نکات زیادی وجود داره که پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک مشاور خوب در تصمیم‌گیری نهاییتون، استفاده کنین. البته میتونید قسمتی از اون رو در مقاله نکات مهم بازسازی خانه بخونید.

چجوری بفهمم کجاهای خونه رو باید بازسازی کنم؟

فهمیدن اینکه خونه نیاز به بازسازی داره خیلی سخت نیست. بازسازی به دو دلیل انجام میشه. اول اینکه از خونه راضی نیستی و دوم اینکه خونه مشکلاتی داره. به این باید توجه کنی که علاقه ات بیشتر به چه نوع خونه ای هست و بیشتر چی رو دوست داری. البته باید بودجه و زمان مناسب بازسازی رو هم به اون اختصاص بدی تا به اون چیزی که دوست داری، برسی.

بازسازی خانه

همچنین بعضی مواقع برای خانه یه سری مشکلات پیش میاد. سرمایش و گرمایش مشکل داره، سرو صدا زیاده، دیوارها رطوبت زده، لوله ها بسته هست و مشکلاتی از این قبیل وجود داره. برای حل این مشکلات، چاره ای جز بازسازی نداریم و میشه گفت بازسازی، بهترین گزینه برای حلشونه. در مقاله آیتم های بازسازی ساختمان، به طور مفصل در مورد تمام بخش‌هایی که می‌تونیم بازسازی کنیم، توضیح دادیم.

برای بازسازی منزل از کجا شروع کنم؟

حالا که بقیه مباحث گفته شد، میرسیم به بحث مراحل بازسازی خانه. توی گام های زیر، مراحل بازسازی با جزئیات آورده شده. سلام ساختمان به خودش افتخار میکنه که در روند بازسازی خانه ات، تمام این مراحل را اجرا و کنترل میکنه.

بازسازی خانه 4

1- بودجه ات رو مشخص کن

بودجه و زمان مورد نیاز برای یه بازسازی حکم قلب و روح را داره. این که بدونی میخواهی چه مقدار بودجه برای بازسازی خانه هزینه کنی، در واقع از واجبات کار هست و در ابتدای بازسازی باید مشخص بشه. این هزینه باید به صورت یکجا یا به صورت دوره‌ای و یا ترکیبی از اینها، به روند بازسازی تزریق بشه و بسته به نوع بودجه، برنامه بازسازی متفاوت میشه. البته این موضوع رو هم نباید فراموش کنیم که اغلب پروژه‌های بازسازی پرهزینه هستن اما یک سری نکات وجود داره که رعایت اونها در نهایت می‌تونه منجر به صرفه‌ جویی در هزینه بازسازی خانه شما بشه.

2- زمانی رو که میتونی برای بازسازی بذاری رو مشخص کن

همونطور که گفتم، زمان به اندازه بودجه اختصاص داده شده به روند بازسازی، مهمه. این مورد، در ارتباط مستقیم با مورد بعد یعنی مشخص کردن محل بازسازی هست.

3- کجا نیازه بازسازی بشه؟ باید خوب روش فکر کرد

بعضی از قسمت های بازسازی خانه کاملا به هم مرتبط ان. مثلا برای تغییر کف آشپزخانه، احتمال خیلی زیادی وجود داره که عایق کاریش آسیب ببینه و اگر تعویض نشه ممکنه خسارتش خیلی بیشتر از تعویضش باشه. یا مثلا برای تعویض کاشی و سرامیک آشپزخانه و حموم، خیلی مهمه که لوله ها هم چک بشن که سالمن یا نه. اگر سالم نباشن، بازسازی همان و دوباره کاری ها همان! بازسازی نمای ساختمان هم یکی از دم دستی ترین انتخاب‌ها برای شروع پروژه زیباسازی خانه تان هست که می‌تونین روش حساب ویژه‌ای باز کنین.

از طرفی هم با خودت رو راست باش! این که بعضی جاها نیاز به بازسازی نداره حرف بدی نیست. بعضی از پیمانکارها با این حرف که «حالا که میخواهی آشپزخانه رو تعمیر کنی یه دستی هم به پذیرایی بکش!» یا «خوب بود توی تعمیرات خونه ات، درب و پنجره رو هم عوض میکردی!» سعی در گسترش حوزه کاری خودشون دارن.

این موضوع که چه بخش هایی از خانه بازسازی بشه انتخاب کارفرما هست و مشورت یه مشاور رو میطلبه. این دو نفر با توجه به بودجه و زمان، مقدار و مراحل بازسازی خانه رو تعیین میکنن.

4- پیدا کردن پیمانکار بازسازی، آدم خبره رو پیدا کنیم

بعد از طی مراحل بالا، حالا به انتخاب پیمانکار میرسیم. پیمانکار کسی هست که وظیفه انجام امور در یه زمان مشخص رو برعهده میگیره. پیمانکار خوب، پیمانکاری هست که به تمام تعهدهای خودش پایبند باشه و همه رو تماما انجام بده. ارزیابی پیمانکار رو هم میشه از روی نمونه کارهای قبلی و بازخورد مشتری هاش انجام داد. ما در سلام ساختمان مفتخریم پیمانکارانی رو معرفی کنیم که همه تایید شده تیم سلام ساختمان هستن.

5- قرارداد ببندم یا نبندم، مساله این است!

بعضی بر این باور هستن که برای بازسازی نیازی به قرارداد نیست! در واقع این اشتباهی هست که خیلی از افراد مرتکب میشن. محدوده بازسازی هرچقدر هم که کوچک باشه، باید قرارداد بست. قرارداد، سندی هست که توافق بین کارفرما و پیمانکار را رسمی میکنه و از هرگونه سو استفاده جلوگیری میکنه.

به واسطه قرارداد، پیمانکار موظف میشه بازسازی را با کیفیت خواسته شده و در مدت زمان مشخص، انجام بده. پس این موضوع که قرارداد بازسازی خانه لازم نیست رو از ذهنت دور کن!

بازسازی خانه چقدر طول میکشه؟

طول دوره بازسازی وابسته به اندازه و حجم بازسازی، خیلی متغیره. این مدت زمان میتونه از 1 ماه تا 4 ماه هم متغییر باشه و تعیین مدت زمان دقیق اون فقط و فقط با نظر کارشناس بازسازی امکانپذیره.

بازسازی ساختمان

گاهی مواقع گپ های زمانی بین بازسازی وارد میشه که دلایل مختلفی داره و باعث افزایش زمان بازسازی میشه. بعضی از این دلایل رو در زیر آوردیم. تا جایی که امکان داره باید از این گپ های زمانی جلوگیری کرد:

  • فروشنده مصالح رو نمیفرسته
  • کسی که باید بیاد کار کنه، سروکله اش پیدا نمیشه!
  • مشاجره بین کارفرما و پیمانکار
  • اشتباهات اداری در مرحله صدور مجوز بازسازی (در صورتی که نیاز به مجوز بازسازی باشه)
  • شرایط بد آب و هوایی

بازسازی خانه چه قدر هزینه داره؟

سوالات زیادی در خصوص هزینه بازسازی خونه میشه که میخوایم توی این قسمت به این سوالات پاسخ بدیم. نکته‌ی مهمی که باید بدونید این هست که هزینه بازسازی ساختمان به موارد زیادی ارتباط داره. اینکه شما قصد داشته باشین کدوم قسمت های خونه رو بازسازی کنید، اینکه چه مصالحی انتخاب کنید و اینکه با کدوم مدل بخواین بازسازی رو انجام بدین. توی مقاله هزینه بازسازی خانه به صورت کامل و با تفصیل قیمت و هزینه بازسازی هر جزء ساختمان رو براتون آوردیم. پیشنهاد می کنیم اگر دغدغه هزینه دارید قبل از اینکه کاری انجام بدین اول یه نیم نگاهی به قیمت ها بندازین بعد ادامه مقاله رو بخونین.

به چند مدل میشه بازسازی خانه رو انجام داد؟

سازوکارهایی که فعلا در بازار برای بازسازی خانه وجود داره 4 نوعه که در ادامه تمامی اونا رو توضیح میدیم برای اینکه بدونی کدوم یکی مناسبه، باید فقط به این توضیحات بسنده نکنی و بقیه متن رو هم بخونی.

1. خودمون همه کاره باشیم

توی این روش، خودت در ارتباط با نیروی کار، بازسازی خانه رو انجام میدی. یعنی اول بازسازی منزل رو طراحی میکنی؛ بعد نیروهایی که برای بازسازی نیازه رو جذب میکنی. ریسک این کار خیلی زیاده؛ چون اطمینان و شناخت نیروی کار، سخت و زمان بره.

2. دستمزدی قرارداد ببندیم (قیمت متری)

توی این روش، پیمانکار براساس قیمت متری میاد و کار بازسازی رو انجام میده. به این صورت که اول خانه رو میبینه و براساس کارهایی که قراره انجام بشه، یه قیمتی براساس هر متر واحد سطح میده.

بازسازی خانه 6

از اونجایی که بازسازی خانه، غافلگیری! های زیادی داره، ریسک این روش خیلی زیاده. مثلا لوله کشی جز بازسازی خانه نیست ولی حین بازسازی اضافه میشه. حالا پیمانکار مجبوره لوله رو عوض کنه، چیکار میکنه. بی کیفیت ترین و ارزون ترین جنس رو کار میکنه که چند ماه بعد دوباره باید تعویض بشه. خونه مون میشه مثل خیابان های سطح شهر که هر جاش کنده کاری شده!!!

3. متری به همراه مصالح قرارداد ببندیم (متری)

توی این روش، پیمانکار بر اساس متر واحد سطح قرارداد رو میبنده و مصالح و متریال کار رو هم خودش تهیه میکنه. حتما میگی از روش قبلی که بهتره؛ ولی باید بدونی هزینه مصالح هم توی قرارداد اضافه میشه.

همچنین توی این روش مصالح و متریال کار باید قبل از بازسازی خانه مشخص بشه. چون در صورت غفلت، ممکنه پیمانکار از یه مصالح بی کیفیت استفاده کنه.

خوبی این روش هم نسبت به روش قبل، اینه که دیگه نیازی به دنبال مواد اولیه گشتن، از این طرف به اون طرف نیست. پیمانکار خودش تامین مواد اولیه رو برعهده داره هر چند ممکنه بابت این موضوع درصدی به قراردادش اضافه بشه.

4. از روش مدیریت پیمان استفاده کنیم (درصدی)

روش دیگه ای که توی بازار بازسازی عرفه، مدیریت پیمان هست. توی این روش، کسی به عنوان مدیر انتخاب میشه و رابطه بین کارفرما و پیمانکارهای هربخش رو تحت نظارت داره.

نمیخوام خیلی سختش کنم. توی این روش یکی رو برای خودت انتخاب میکنی که قراردادهای کاری رو برات تنظیم کنه. یعنی دیگه حتی زحمت اینکه برای قرارداد ببینی چی به نفعته و چی به ضررت رو هم نمیخواد بکشی و یکی دیگه برات انجام میده. در عوض درصدی از مخارج ساختمان رو به عنوان درآمد میگیره.

هرچند در این روش، مدیریت قراردادها کاری هست که اون فرد انجام میده ولی توی عرف بازار به عنوان پیمانکار شناخته میشه و در ادامه منظورم از پیمانکار، همون مدیر پیمان هست.

بایدها و نبایدهای روش مدیریت پیمان چیه؟

بازسازی ساختمان

روش های معروف بازار رو برات معرفی کردم. حالا در مورد روش مدیریت پیمان (قرارداد با پیمانکار بازسازی) نکاتی هست که باید به اونا توجه کنی.

اصلاً از چه مرحله ای به بعد پیمانکار بگیریم؟

قرارداد بستن با پیمانکار مهمترین کاری هست که در طی روند بازسازی انجام میشه. در واقع پیمانکار به ما پیشنهاد میده که از چه مصالح و متریالی استفاده بشه، طرح بازسازی خانه رو چجوری بسازه بهتره، کدوم نیروها برای بازسازی کار کنن، باصرفه تره و چنین مواردی رو توضیح میده.

با توجه به درجه اهمیت پیمانکار بازسازی، اولین کسی که به بازسازی منزلت اضافه میشه، پیمانکاره. با مشورت با اون هست که طرح های بازسازی اجرا میشه و نیروها کار خودشون رو با نظارت اون انجام میدن. اما برای هر بازسازی باید پیمانکار اضافه کرد؟ برای پاسخ به این سوال با من همراه باش.

کجا داشتن پیمانکاره واجبه و کجا نه؟

در پاسخ به این سوال، باید بگم قرارداد بستن با پیمانکار با حجم کار بازسازی خانه در ارتباطه. مثلا بازسازی که مختصر به چند بخش کوچک میشه، نیازی به پیمانکار نداره. بازسازی هایی که معمولا سه یا چهار بخش مختلف مثل گچکاری، بنایی و نقاشی دارن رو معمولا میشه بدون نیاز به پیمانکار اجرا کرد و نیازی به قرارداد با پیمانکار نیست.

از طرفی کارهایی که مدت زمان بازسازی اونها به چند ماه میرسه رو باید پیمانکار گرفت. اینجور کارها معمولا بیش از 5 یا 6 بخش بازسازی دارن. بخش هایی مثل کابینت کاری، گچکاری، بنایی، نقاشی، لوله کشی و تاسیسات و کارهایی از این قبیل که در بازسازی انجام میشه.

جایی که باید پیمانکار بگیریم، اگه نگیریم چی میشه؟

«کار رو باید به کاردان سپرد» این جمله معروفیه و اهمیت این موضوع رو میرسونه که اگر «کار» به «کاردان» سپرده نشه؛ تبعاتی رو در پی داره. در مورد پیمانکار، اگر جایی که نیازه پیمانکار بگیریم ولی از این کار خودداری کنیم ممکنه تبعات زیر رو داشته باشه:

  • زمان بازسازی زیاد میشه
  • دوباره کاری ها پیش میاد
  • پرت مصالح زیاد میشه
  • کیفیت کار کم میشه
  • طرح کار خوب در نمیاد
  • هزینه بازسازی خانه زیاد میشه

چجوری از پیمانکار و نیروهاش مطمئن باشم؟

هرچند تو پیمانکار رو نمیشناسی ولی راهی وجود داره که با اونا میتونی یه پیمانکار خوب رو از پیمانکار بد تشخیص بدی.

بازسازی خانه 9

سابقه پیمانکار شناسنامه دومشه

این که یه پیمانکار خوبه یا بد رو مشتری هاش مشخص میکنن. پس بهتره به مشتری های قبلی اون پیمانکار سری بزنی و نحوه کار اون پیمانکار رو بهتر بشناسی. پیمانکاری که دلسوز باشه، برای همه مشتری هاش دلسوزه و پیمانکاری که به فکر خودش باشه همیشه همینطوره. مشتری های قبلی بهت میگن این پیمانکار خوبه یا بد، دلسوزه یا نه!

ما در سلام ساختمان، مجموعه ای از پیمانکاران متعهد رو از تمام کشور دور هم جمع کردیم و با بررسی سوابق شون، این اطمینان رو بهت میدیم که بازسازی خانه ات به بهترین نحوه ی ممکن اجرا بشه.

مذاکره با پیمانکار چطور انجام بشه؟

در حین مذاکره با پیمانکار تمام چیزی که باید در نظر بگیری این هست که:

  1. مذاکره با پیمانکار، یه جور رابطه دوستانه است. پس نیاز نیست خیلی خشک باشه.
  2. باید ادب به خوبی رعایت بشه. شوخی های نابجا میتونه مذاکره رو به جاهای باریک بکشه.
  3. یه مثل معروف هست که میگه «هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره!». یعنی در مورد هزینه ها و قیمت هایی که پیمانکار پیشنهاد میده باید دقت کرد و داشتن توقع هزینه‌های خیلی کم، توقعی نابجاست.
  4. بستن قرارداد با پیمانکار، کار خیلی مهمیه و باید در اون به تمام نکات مربوط به قرارداد دقت کرد. در ادامه تمامی این نکات رو میگم.

در قرارداد بازسازی چه چیزهایی بنویسم که سرم کلاه نره؟

بستن قرارداد کار مهمیه. قرارداد خوب باید تمامی جوانب کار رو در نظر بگیره و امکان سو استفاده رو به حداقل برسونه. باید تمامی جزئیات در قرارداد آورده بشه و تمامی مصالح و متریال مورد نظر برای استفاده در بازسازی منزل مشخص بشه.

قیمت بازسازی خانه به صورت متری اشتباهیه که توی این مرحله از مراحل بازسازی خانه پیش میاد و باید از اون خودداری کرد.

نوع سیمان، گچ، آجر، سرامیک، کاشی، نوع و اندازه کمدها، اندازه و نوع دکور آشپزخانه، حتی جزئیاتی مثل نوع پیچ های مورد استفاده در کابینت و کمدها، همه و همه باید آورده بشه.

در واقع توی این مرحله، تو با پیمانکار برای سطحی از کار به توافق میرسی و سطح مدنظرت رو باید بتونی بطور واضح شرح بدی. اینکه من کابینت با این سطح قیمت میخوام کاملا اشتباهه و باید طرح کابینت، نوع متریال، و مدت زمان اجرا رو هم برای اون مشخص کنی.

جزئیات بیشتر در قرارداد باعث میشه، توافق بی عیب تر باشه و امکان سو استفاده برای طرفین رو به حداقل میرسونه.

از طرفی، جزئیات فقط مختصر به هزینه ها نمیشه و باید مدت زمان رو هم مشخص کنه. بازسازی در چند ماه انجام میشه؟ هر مرحله چه زمانی شروع میشه و کی تموم میشه؟ همه اینها جزئیاتی هستن که باید در قرارداد آورده بشه تا قرارداد محکمتر بسته بشه.

بازسازی خانه با چه روش هایی انجام میشه؟

بازسازی ساختمان میتونه به یکی از شش روش زیر انجام بشه. شما میتونین با توجه به نیاز ساختمان‌تون و نظر متخصص، یکی از این روش‌های بازسازی منزل زیر رو انتخاب کنین:

  1. بازسازی آرکنولوژیک یا مرمت علمی
  2. بازسازی آرتیستیک یا مرمت هنری
  3. بازسازی حفاظتی خانه
  4. بازسازی سبکی
  5. پاکسازی سبکی
  6. بازسازی تکمیلی

مطالب تکمیلی‌تر رو میتونید در مقاله روش های بازسازی خانه مطالعه کنید.

سبک های بازسازی خانه

معمولا خانه ها به سبک های مختلفی بازسازی می شن. سه سبک رایج برای بازسازی خانه به صورت زیر است:

  1. بازسازی خانه به سبک مدرن
  2. بازسازی خانه به سبک مینیمال
  3. بازسازی خانه به سبک سنتی

هر کدام از سبک ها معایب و مزایای خودشو داره. البته بیشتر به سلیقه شما بستگی داره. نکته ای که باید در نظر بگیرین اینه که وقتی یه سبکی رو برای دکوراسیون خونه انتخاب می کنید باید همه همه المان ها باهم هماهنگ باشن.

چه نوع خانه هایی نیاز به بازسازی دارن؟

همه انواع خونه ها نیاز به بازسازی دارن. از بازسازی خانه ویلایی گرفته تا بازسازی آپارتمان و ویلا. همگی امروز شدیدا مورد استقبال هستن.

در بازسازی خانه معمولا از چه کارهایی پشیمان میشیم؟

آخر کار بازسازی، اگه یسری موارد جزئی رعایت نشه، حتما کارفرما و پیمانکار از یه موضوعاتی پشیمان میشن. چندتا از این موارد رو مینویسم تا قبل و در حین بازسازی رعایت کنی و پشیمانی سراغت نیاد.

1. نداشتن قرارداد و متمم قرارداد

خیلی مهمه که مشخص بشه کجای خانه و در چه مدت زمانی بازسازی انجام بگیره. اگر پیمانکار و کارفرما این محدوده ها رو مشخص نکنن، شک نکنن که پشیمانی به سراغشون میاد. قرارداد و متمم های اون، دقیقا بخاطر همین محدوده ها نوشته میشه.

2. نداشتن طراحی اولیه

فکر کن بازسازی شروع شده. کناف کار اومده سرکار منتظره طرحت رو بهش بدی. یه روز گذشت خبری نشد، دو روز گذشت خبری نشد. حالا یا اصرار میکنه طرحت رو بدی و یا تعطیل میکنه و میره کار بعدی. توی حالت اول، تو باید تحت فشار اون سریع طرحی رو انتخاب کنی و توی حالت دوم، بازسازیت چند روز عقب میافته؛ یعنی هردو به ضررته.

3. عدم توجه به کیفیت متریال

توی بازسازی میشه از جنس خوب استفاده کرد و یا میشه از جنس خوب استفاده کرد! آره مواد اولیه بی کیفیت، فقط و فقط باعث دوباره کاری میشه و بعد از چند ماه حس شدیدی داری که دور بندازیش!

4.  تخریب اشتباه

فرض کن میخوای نزدیک آشپزخانه رو تخریب کنی یهو یه لوله میشکنه. عجب فاجعه ای! بدتر از اون اینه که برای تعویض لوله آسیب دیده، باید کف آشپزخانه رو بهم بزنی. تخریب غیر اصولی، یه گل به خودی در دقیقه 90 بازیه و میتونه هزینه ها رو چند برابر زیاد کنه!

5. استخدام نیروی کار غیر حرفه‌ای

نیروی کار ناوارد، طرح الماس رو از شما میگیره و به شما گرافیت تحویل میده! مصالح با کیفیت برای هیچی حیف میشه!

در بازسازی، کجا صرفه جویی کنیم کجا نه؟

بازسازی خانه 10

کجا صرفه جویی کنیم؟

اگه استفاده از اجناس برند برات مهم نیست میتونی با کمی دقت، کیفیت یه برند رو تو یه جنس دیگه پیدا کنی. اینطوری دیگه نیاز نیست هزینه برند رو بدی و کیفیت رو هم در حد همون جنس داری.

کجا نباید صرفه جویی کنیم؟

توی یه چیز اصلا نباید صرفه جویی کرد و اونم انتخاب جنس با کیفیته. جنسی که با کیفیت باشه، کارکردی بیش از یه جنس بی کیفیت داره و در طول مدت زمان استفاده هزینه جانبی و تعمیرات نداره. یعنی اگه یه جنس خوب بگیری، خیالت راحته که با عمرش، جواب پولی که رفته رو میده.

ترفندهای کاهش هزینه و زمان بازسازی چیه؟

  1. خرید موارد اولیه بسیار مهمه. تورم، باعث میشه مواد اولیه با گذشت زمان افزایش قیمت داشته باشن. پس باید تا حد امکان مواد اولیه خریداری بشه.
  2. انجام طراحی های بازسازی آشپزخانه و پذیرایی خیلی مهمه و اگه قبل از شروع کار انجام نشده باشه، باعث اتلاف وقت خیلی زیادی میشه.
  3. هر بخشی از روند بازسازی باید توسط یه نیروی کاری انجام بشه. تغییر اون در طول دوره بازسازی، فقط هزینه را افزایش میده. این هزینه ها میتونه شامل دوباره کاری هم باشه.
  4. گپ زمانی در روند بازسازی در خیلی از جاها به معنای افزایش هزینه هاست. بعضی از گپ ها از طرف کارفرما وارد میشه مثل عدم تسویه حساب به موقع. بعضی از وقفه ها هم از طرف نیروی کار یا پیمانکار وارد میشه مثل عدم شروع به موقع کار
  5. انتخاب نیروی کار حرفه ای، میتونه هزینه های رو بطور ملموسی کاهش بده.
  6. خرید مواد اولیه قبل از شروع بازسازی نه تنها باعث کاهش هزینه بازسازی خانه میشه، بلکه باعث صرفه جویی در زمان هم میشه. به این صورت که نیروی کاری که شروع بکار میکنه تمامی مواد اولیه خودش رو داره و نیازی نیست زمانی رو صرف خرید کنه. البته این رو هم باید در نظر گرفت که خرید مواد اولیه باید با مشورت پیمانکار انجام بشه و فضای کافی برای نگهداری اونها را هم داشته باشی.
  7. رعایت همپوشانی ها مدت زمان بازسازی رو خیلی کم میکنه. این موضوع رو پیمانکارهای ماهر رعایت میکنن و همین موضوع باعث تفاوت زمان بازسازی اونها با بقیه میشه.
  8. تا میشه گپ های زمانی کاهش پیدا کنه. بعضی از گپ ها مثل گپ های حاصل از سرمای هوا تغییر ناپذیره و تا حدودی نمیشه جلوگیری کرد؛ ولی بعضی از گپ ها مثل مشاجرات بین کارفرما و پیمانکار و نیروی کار قابل پیشگیری هست و میشه از اون جلوگیری کرد.
  9. استفاده از مصالح با کیفیت غیر برند میتونه هزینه ها رو کاهش بده. مثلا یه لوله زانویی برند میگیری 15 هزار تومان ولی همون کیفیت رو میتونی با یه جنس غیر برند به قیمت 12 هزار تومان هم داشته باشی. اینجا خوبه که از جنس غیر برند استفاده بشه ولی باید با قیمت ها آشنا باشی.
  10. قیمت گیری از چند جای مختلف انجام بشه و فقط به یک قیمت بسنده نشه. مخصوصا توی مصالح که بخش زیادی از هزینه ها رو در بر میگیره. در مقاله “ارزان ترین و سریعترین روش ها برای بازسازی دکوراسیون آشپزخانه” راه هایی برای سریع تر شدن و ارزان تر شدن فرآیند رو بررسی کردی.

برای اطلاعات بیشتر مطلب ترفندهای بازسازی ساختمان رو هم ببین.

بالاخره بازسازی کنم یا نه؟ خونه م رو عوض کنم؟

این سوال برای آدم وقتی پیش میاد که تمامی مراحل بازسازی رو در نظر گرفته و وقتی با خرید یه خانه جدید مقایسه میکنه، میبینه خرید خانه سریعتره پس بهتره خونه بخرم تا خودم رو درگیر بازسازی خانه کنم. میخوام کمی تفاوت این دوتا رو برات شرح بدم.

بازسازی خانه

خرید خانه راحت تره ولی یه اشکال اساسی که داره اینه که قیمت تمام شده خرید خانه، مخصوصا نوسازها خیلی بیشتر از بازسازیه. در این حالت باید هزینه بیشتر پرداخت بشه تا خانه نوساز با اندازه خانه قبلی گیر آورد یا این که از متراژ خانه کم میشه و موقعیت خانه پایین تر میاد.

از طرفی هم توی خرید خانه نوساز حق انتخابت در حد این هست که اگر از این خانه خوشت نیومد، خانه بعدی رو ببینی ولی برای بازسازی انتخاب هات خیلی زیادن و میتونی خونه مورد علاقه خودت رو بسازی.

ضمن اینکه اگه قصد بازسازی جزئی داری، مطلب بازسازی اتاق هم میتونه به دردت بخوره.

اگر با تمام این توضیحات و تفاسیر، هنوز دودلی که بازسازی انجام بدی یا خونه جدیدی بخری این انتخاب رو به خودت میسپارم. همچنین سلام ساختمان، یه شرکت بازسازی خانه پویا در عرصه خودشه و پیمانکاری بازسازی خانه رو بطور کامل انجام میده. سابقه فعالیت ما و نیروهای متخصص مون، گواهی بر پیشتازی ما هست. اگه میخواهی بازسازی خانه با کمترین هزینه ممکن، کیفیت مطلوب و در زمانی کم انجام بشه، درخواستت رو برای ما بفرست تا از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند بشی.

ضمنا توصیه میکنیم مطلب نمونه های بازسازی خانه رو هم ببینی.

 

سوالات متداول در بازسازی خانه

– بازسازی خانه شامل چه کارهایی میشه؟
بازسازی خانه تقریبا مشابه نازک کاریه و شامل هرکاری میشه که بعد از سفتکاری انجام میشه.

– بازسازی خانه چقدر طول میکشه؟
طول دوره بازسازی وابسته به اندازه و حجم بازسازی، متغیره. این مدت زمان میتونه از ۱ ماه تا ۴ ماه هم متغیر باشه و تعیین مدت زمان دقیق اون فقط با نظر کارشناس بازسازی امکانپذیره.

– فرق بازسازی با نوسازی ساختمان چیه؟
معمولاً حدی که برای بازسازی میارن این هست که اسکلت کلی سازه تغییر نکنه. در غیر این صورت، خانه نیاز به نوسازی داره و خانه جدیدی ساخته میشه.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محسن
محسن
30 دی 1402 18:52

سلام وقت بخیر ممنون از سایت خوبتون
آیا بازسازی نیاز به مجوز داره؟

احدیان
احدیان
14 آذر 1401 14:43

سلام
تفاوت بازسازی با نوسازی چیه؟

زهرا کارخیران
زهرا کارخیران
11 تیر 1402 15:55
پاسخ به  احدیان

سلام دوست عزیز بازسازی زمانی انجام می‌شود که ساختمان نیاز به تعمیرات ساختاری و اساسی داشته باشد و معمولا پرهزینه تر از نوسازی است. اما وقتی که خانه ای تنها نیاز به تغییرات ظاهری و اصطلاحا نوسازی دارد هزینه کمتری صرف می‌شود و تنها ظاهر ساختمان تغییر می‌کند.

فرهاد
فرهاد
14 آذر 1401 12:26

سلام وقتتون بخیر. مطالب سایتتون فوق‌العادست من خیلی استفاده کردم
یک سوال داشتم: تعویض خانه به صرفه تر تمام میشه یا بازسازی کردن؟

حمید
حمید
28 آبان 1400 13:44

سلام
ممنون بابت مطلب خوبتون
من دنبال بهترین شرکت بازسازی در تهران هستم. آیا شما پیمانکار هم معرفی می کنین؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
29 آبان 1400 19:00
پاسخ به  حمید

سلام و عرض ادب
خواهش می کنم..
بله در خدمت هستیم..
لطفا شمارتون رو بفرمایید تا همکاران با شما تماس بگیرند.
از طریق لینک واتساپ هم می تونید با همکاران در تماس باشید تا راهنمائیتون کنند.

https://api.whatsapp.com/send?phone=989222705515

سعیدد
سعیدد
26 مرداد 1400 11:23

لطفا قیمت بازسازی در شهرهای مختلف رو بگید از کجا محاسبه کنیم؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
30 مرداد 1400 08:16
پاسخ به  سعیدد

با سلام
متاسفانه هنوز مطلبی در این مورد گردآوری نکردیم.