5.0 0

نکات مهم و اجرایی بازسازی ساختمان

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  17 بهمن 1400
نکات بازسازی

همه ما به تنوع احتیاج داریم و یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌تونیم برای ایجاد تنوع انجام بدیم بازسازی خانه است که می‌تونه جایگزین بسیار خوبی برای تعویض خانه باشه. اما می‌دونید چرا؟ چون بازسازی علاوه بر تنوع، ارزش خانه شمارو زیاد می‌کنه و دردسرهای گشتن و پیدا کردن خانه جدید رو هم نداره و از همه مهم‌تر هزینه بسیار کمتری داره.

شاید به نظر خیلی‌ها بازسازی یک پروژه پر دردسر و سنگین باشه، ولی با دونستن نکات مهم و غیر مهم در بازسازی خانه، می‌تونین مطمئن باشین که سرتون کلاه نمی‌ره و با خیال راحت خانه خودتون رو به خانه رویاهاتون تبدیل می‌کنین. در ادامه با توجه به اهداف مختلف شما برای بازسازی، برخی نکاتی رو مطرح می‌کنیم که حسابی به دردتون می‌خوره، پس تا انتهای این صفحه همراه ما باشین.

3 هدف اصلی برای بازسازی چه چیزهایی هستند؟

3 نوع هدف برای بازسازی خانه‌های مسکونی وجود داره:

  1. بازسازی برای زندگی
  2. بازسازی برای اجاره
  3. بازسازی برای فروش

که با توجه به این اهداف، روش‌ها و نکات مختلفی برای بازسازی باید در نظر گرفته بشن. ولی نکته بسیار مهم و مشترک که در هر نوع بازسازی نباید فراموش بشه این هست که:

«مهم‌ترین بخش در بازسازی طراحی است»

یک طراح ماهر می‌تونه با طراحی بهینه فضا و استفاده از متریال مناسب، هزینه‌های بازسازی رو بسیار پایین بیاره و دوباره‌کاری رو به صفر برسونه. پس قبل از انجام بازسازی حتما طراحی خانه رو به یک طراح ماهر بسپارین.

بازسازی

حالا بریم و نکاتی که برای بازسازی با اهداف متفاوت، باید در نظر گرفته بشن رو تشریح کنیم:

3 نکته مهم برای بازسازی با هدف زندگی کردن در خانه چیست؟

اگه بعد از بازسازی خانه قصد دارید در آن خانه ساکن بشین و زندگی کنید، پس شما در این دسته‌بندی قرار می‌گیرین و بهتر است به این نکات توجه داشته باشین:

1.     در نظر گرفتن سلیقه و نظر ذی‌نفعان

مهم‌ترین نکته قبل از انجام بازسازی این است که سلیقه تمام افرادی که قرار است در آن خانه زندگی کنند یا به نحوی ذی‌نغع هستند، رو در نظر بگیرین. چون در غیر این صورت ممکن است علاوه بر نارضایتی افراد خانواده، دوباره کاری و تخریب هم پیش بیاد که این موضوع هزینه‌ها رو بسیار افزایش میده.

برای این‌کار تمامی ساکنین خانه رو جمع کنید و سوالات دقیق زیر رو از اون‌ها بپرسین، به عنوان مثال بپرسین:

  • دقیقا دنبال چه چیزی هستن؟
  • چند سال دیگه مایل هستن در این خانه زندگی کنن؟
  • چه چیزهایی لازم دارن؟
  • کدام قسمت‌های خانه برای اون‌ها مهم‌تر هست؟

2.     اولویت بندی هزینه‌ها

بعد از پرسیدن نظر اعضای خانواده سعی کنید اولویت‌های هزینه رو مشخص کنید.

برای مثال:

  • اگه اولویت شما کابینت است و بودجه شما محدود است، ممکن هست لازم باشه تا کمدهای معمولی‌تری کار کنید.
  • و یا اگه پذیرایی اولویت شما هست و کف اون رو سرامیک درجه یک کار کردید، اگر بودجه باقی مونده بود، کف اتاق‌ها رو هم سرامیک کنید.

3.     حفظ هارمونی خانه

برای بازسازی شخصی و با هدف زندگی کردن، طبق سلیقه ساکنین، رنگ‌بندی‌ها و نوع طرح‌ها معمولا باید در اکثر فضاهای خانه یکنواخت باشه تا هارمونی خانه حفظ بشه.

برای مثال:

اگه سَبکِ فضای خانه مدرن هست، بهتر است کل فضاهای دیگه هم با همین سبک باشن و سعی کنید تفاوت‌ها رو بیشتر در رنگ‌بندی لحاظ کنید و نه در سبک کار.

اهداف بازسازی خانه (1)

7 نکته مهم برای بازسازی با هدف اجاره چیست؟

اگه تصمیم دارین بازسازی رو با هدف اجاره دادن اون فضا انجام بدین، حتما به 6 نکته ای که در زیر گفتیم توجه کنین:

1.     صرفه‌جویی در بازسازی

توصیه اول به شما این است که برای بازسازی با هدف اجاره، تا جایی که امکان داره صرفه‌جویی کنید. چون متأسفانه اکثر خانه‌ها بعد از اجاره تخریب می‌شن و به صرفه نیست که هزینه زیادی برای بازسازی اون‌ها انجام بدید.

2.     مطالعه بازار

مخاطبان رهن و اجاره در هر منطقه سلیقه و توان متفاوتی دارند. خیلی مهم است که قبل از شروع بازسازی سلیقه عمومی مشتریان در آن ناحیه رو بفهمیم. برای تحقیق در مورد این موضوعات می‌توانید از مشاورین املاک منطقه پرس‌وجو کنید.

3.     اولویت بندی

پیشنهاد سلام ساختمان به شما برای اولویت‌بندیِ بخش‌های مختلفِ خانه در بازسازی با هدف اجاره به این ترتیب هست:

  • آشپزخانه
  • سرویس بهداشتی
  • و در نهایت اتاق‌ها (حداقل یکی از اتاق‌ها کمد خوبی داشته باشد)

نکات بازسازی خانه

4.     ساخت انباری

یکی از مواردی که اجاره دادن خانه رو راحت می‌کنه، وجود انباری هست. اگر امکان ساخت انباری رو دارین، حتما در طبقه پشت بام و یا همکف انباری تعبیه کنید.

5.     امنیت

بحث ایمنی و امنیت در بازسازی با هدف اجاره بسیار مهم است. پس نصب درب ضد سرقت و یا حفاظ کرکره‌ای آهنی می‌تونه خیلی موثر باشه.

6.     استفاده از نقاشی

در بازسازی نقاشی دیوارها و سقف خیلی به چشم میاد و این موضوع تاثیر زیادی در خوب به نظر رسیدن خانه برای اجاره داره. حتی می‌تونیم راهروها رو هم با هزینه بسیار کمی رنگ کنیم، چون اولین جایی که مشتری و مهمان‌ها می‌بینند، مشاعات ساختمان و راهروها هست.

7.     افزایش مبلغ اجاره

این نکته رو هم در نظر داشته باشین که بازسازی خانه به طور متوسط باعث بالا رفتن اجاره ماهیانه به میزان 2 تا 4 میلیون تومان می‌شه. بنابراین شاید بتوان گفت که هدف اصلی از بازسازی این است که خانه راحت‌تر و سریع‌تر اجاره بره و مشتریِ بهتری، آن خانه رو اجاره کنه.

4 نکته مهم و کاربردی برای بازسازی با هدف فروش چیست؟

قبل از خواندن این 4 نکته، ابتدا لازم است با 2 عامل تعیین کننده برای این‌که بدانید بازسازی خانه با هدف فروش باید انجام بشه یا نه آشنا بشین. این دو مورد که عبارت‌اند از:

  1. هزینه‌ای که برای بازسازی انجام دادید.
  2. مدت زمانی که طول می‌کشه تا خانه به فروش بره.

در توضیح موارد بالا، باید بدونید که اگه هزینه بازسازی بیشتر از سود شما از فروش خانه شد و یا باعث نشد خانه سریع‌تر و راحت‌تر به فروش بره، پس بازسازی ارزش افزوده‌ای برای شما نداشته و بهتر است بازسازی انجام نشه. پس قبل از بازسازی حتما بررسی کنید که اگر این امکان وجود داره که خانه خودتون رو بدون انجام بازسازی، با قیمت مناسب بفروشید، نیازی به انجام بازسازی نیست.

حالا اگه تصمیم به بازسازی با هدف فروش خانه گرفتید، بهتر است به این نکات توجه کنید:

1.     در نظر گرفتن سلیقه مشتری

همانطور که برای اجاره خانه سلیقه مشتری باید لحاظ می‌شد، برای فروش هم باید سلیقه مشتری در نظر گرفته بشه و مطالعه بازار صورت بگیره. پیشنهاد سلام ساختمان به شما این هست که از خانه‌های نوساز منطقه بازدید کنید و سعی کنید طراحی خودتون را نزدیک به اون‌ها انجام بدین.

2.     توجه به مشاعات ساختمان

در حد امکان با همسایه‌های خود صحبت کنید تا مشاعات ساختمان خودتون رو بازسازی کنید، چون مشتری قبل از هر چیزی مشاعات رو می‌بینه و این موضوع می‌تونه روی قیمت خانه شما اثرگذار باشه.

3.     اهمیت آسانسور

برای فروشِ بهترِ خانه، داشتن آسانسور اهمیت زیادی داره، مخصوصا اگه خانه شما در طبقات بالا باشه. بنابراین اگه ساختمان شما آسانسور نداره توصیه “متخصصین سلام ساختمان” به شما این هست که با هماهنگی همسایه‌ها برای نصب آسانسور اقدام کنید، چون تاثیر آسانسور روی قیمت خانه شما حتی بیشتر از بازسازی داخل خانه هست. (برای موافقت همسایه‌ها با این موضوع، سعی کنید هزینه‌ها رو تعدیل کنید. به عنوان مثال همسایه طبقه اول نصف یک سهم و همسایه طبقات بالاتر دو برابر یک سهم رو تقبل کنن.)

4.     توجه به جزئیات

مشتری برای خرید خانه به جزئیات خانه توجه زیادی داره پس برای فروش بهتر، به نکات زیر توجه کنید:

  • نقاشی دیوارها و سقف (داخل خانه و مشاعات)
  • نصب درب ضد سرقت
  • تاسیسات خوب و بدون مشکل
  • شیرآلات سالم
  • نورپردازی (برای سقف‌ و کابینت‌ها)
  • استفاده از آینه (برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا)

اهداف بازسازی خانه (2) (Copy)

به طور کلی اثر بازسازی خانه در قیمت فروش، مخصوصا در زمان رکود، خیلی زیاد هست. بنابراین اگه خانه شما قدیمی‌ساز است و بازسازی نشده است، ممکن است اون رو با قیمت پایین‌تری‌ از شما بخرند.

قرارداد مطمئن یکی از نکات مهم در بازسازی است که…

در آخر یادتون باشه یک قرارداد خوب و محکم و همراه با تمام جزئیات یکی از ضرورت های بازسازی است که می‌تونه شما رو از خیلی مشکلات نجات بده. همچنین سایر توضیحات مربوط به قرارداد خوب رو می‌تونید در لینک زیر بخونید:

قرارداد بازسازی سلام ساختمان

قرارداد بازسازی مطمئن رو در سلام ساختمان ببندین!

اگه دنبال جایی هستین که با شما قرارداد بازسازی مطمئن ببنده و متخصص بازسازی حرفه‌ای شهر شما رو کاملا رایگان بهتون معرفی کنه، سلام ساختمان برای شما این کار رو انجام میده. سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای انجام خدمات بازسازی در شهر شما هست! برای دریافت مشاوره رایگان بازسازی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازسازی منزل خودتون، روی لینک زیر کلیک کنین:

مشاوره رایگان بازسازی

 

قرارداد بازسازی

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments