3.8 0

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟ 15 مدل عکس پتینه روی دیوار

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  27 بهمن 1401
پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟ 15 مدل عکس پتینه روی دیوار

پتینه کاری روی دیوار یکی از راه‌های ایجاد تغییر و تنوع در دیوارها است. دیوارها بخش مهمی از دکوراسیون داخلی رو تشکیل میدن و پتینه کاری روی دیوار میتونه تغییرات چشمگیر و جذابی رو در دکوراسیون داخلی ایجاد کنه. در اینجا با 15 مدل عکس پتینه کاری روی دیوار آشنا میشیم تا از اون‌ها ایده بگیریم.

پتینه کاری روی دیوار و مدل‌های پتینه چیست؟

پتینه کاری یک روش رنگ آمیزی خانه محسوب میشه که روی سطح دیوار نوعی بافت رو ایجاد میکنه. پتینه کاری روی سطوح مختلفی مانند رنگ پلاستیک، رنگ روغن و رنگ اکریلیک قابل اجرا هست. نوع پتینه کاری هم بسته به سلیقه افراد میتونه مسطح یا برجسته باشه. برای خانه‌های قدیمی با دیوارهای فرسوده و ترک خورده، پتینه میتونه پوشش خوبی داشته باشه و عیوب رو پنهان کنه. بنابراین اگه خانه قدیمی دارید، پتینه انتخاب بسیار خوب و مناسبی محسوب میشه. ضمناً قبل از تصمیم‌گیری نهایی، در خصوص قیمت پتینه روی دیوار هم آگاهی لازم رو کسب کنین. 15 عکس نمونه کار پتینه رو هم، در ادامه این مقاله معرفی کردیم.

پتینه کاری روی دیوار 1

پتینه طرح سنگ مرمر چیست؟

پتینه طرح سنگ مرمر یکی از زیباترین مدل‌های پتینه روی دیوار به شمار میاد. این مدل پتینه میتونه ظاهر مدرن‌تر و شیک‌تری رو خلق کنه. توصیه میشه از پتینه طرح سنگ مرمر برای سالن استفاده بشه تا جلوه بهتری رو به دکوراسیون خانه ببخشه. برای اینکه پتینه طرح سنگ مرمر با ظرافت بیشتری ایجاد بشه بهتر هست که اجرای این مدل رو به افراد حرفه‌ای بسپارین.

پتینه کاری روی دیوار 2

پتینه طرح سنگ به چند روش اجرا میشه؟

پتینه طرح سنگ رو به صورت تیره و یا روشن میشه اجرا کرد. این موضوع بستگی به رنگ غالب محیط و سلیقه افراد داره. طرح سنگ جلوه زیبایی رو ایجاد می‌کنه و خانه رو مدرن می‌کنه.

پتینه کاری روی دیوار 3

پتینه کاری با طرح ابر و بادی چگونه است؟

استفاده از پتینه با طرح ابر و بادی روی دیوارهای دکوراتیو، ایده فوق العاده زیبایی هست که میتونه جلوه خانه رو بیشتر کنه. این طرح برای دیوارهای اتاق خواب، دیوارهای سالن و راهروها مناسب هست.

پتینه کاری روی دیوار 4

اجرای پتینه به صورت مشبک چگونه است؟

یکی دیگه از مدل‌های جذاب پتینه کاری این هست که دیوار رو به شکل مشبک دربیارید و طرح پتینه رو، در داخل هر خانه اجرا کنین. این کار باعث میشه که پتینه علاوه بر مدل خاص خود، در طرح کلی روی دیوار هم مدل مدرن تری رو ایجاد کنه. پس همیشه از یک طرح برای کل دیوار استفاده نکنین، بلکه روی کل دیوار طرح بندی‌های زیبا انجام بدید و درون هر طرح رو پتینه کنین.

پتینه کاری روی دیوار 5

پتینه کاری به صورت طرح های خطی چگونه است؟

مزیت استفاده از پتینه این هست که میتونید خلاقیت زیادی داشته باشید. نیازی نیست که فقط از طرح‌های پتینه با اسفنج و پارچه استفاده کنید. بلکه می‌تونید از طرح‌های خطی هم استفاده کنید و زیبایی دیوار رو دو چندان کنید. طرح‌های خطی برای دکوراسیون مدرن مناسب هستن.

پتینه کاری روی دیوار 6

پتینه کاری به روش کلاسیک چگونه است؟

پتینه کاری به روش کلاسیک هم زیبایی‌ های زیادی داره. با پتینه کاری کلاسیک، می‌تونین بافت قدیمی و کلاسیک رو بهتر حفظ کنین. دقت کنین که خانه و یا قسمتی که قرار هست پتینه کاری کنین چه سبکی داره و با توجه به سبک اون محیط، مدل پتینه کاری رو انتخاب کنین. استفاده از پتینه مدرن برای خانه ‌هایی با سبک سنتی جالب نیست.

پتینه کاری روی دیوار 7

پتینه کاری دیوار به شکل طبیعی چگونه است؟

با استفاده از ایده‌های خلاقانه، میتونین مدل پتینه جالبی رو خلق کنین که بخشی از طبیعت رو تداعی میکنه. برای این کار نیازی نیست که کل دیوار رو به یک شکل دربیارین، بلکه می‌تونین فقط بخش‌هایی از دیوار رو پتینه کاری کنین. بنابراین از ایده‌های خاص و خلاقانه برای ایجاد طرح های جدید استفاده کنین.

پتینه کاری روی دیوار 8

ایجاد طرح های برجسته روی پتینه چگونه است؟

طرح‌های برجسته رو هم، میشه روی پتینه ایجاد کرد. به خصوص این کار برای دیوارهای سالن ظاهر فوق العاده‌ایی رو ایجاد میکنه و جلوه مضاعفی رو به دیوار می‌بخشه. این کار برای دیوارهای اتاق، کمتر استفاده میشه.

پتینه کاری روی دیوار 9

پتینه کاری در آشپزخانه چگونه است؟

پتینه کاری فقط برای دیوارهای سالن نیست بلکه از اون برای آشپزخانه هم می‌تونید استفاده کنید. این باعث میشه که از طرح‌های تکراری آشپزخانه آسوده بشید و ایده زیباتری رو ایجاد کنید. برای آشپزخانه هم، به هارمونی رنگ‌ها حتما دقت دشته باشید.

پتینه کاری روی دیوار 10

روش جذاب کردن دکوراسیون مدرن با پتینه کاری چیست؟

در دکوراسیون مدرن برای جذاب‌تر کردن محیط، پیشنهاد میشه که پتینه، روی یک دیوار اجرا بشه و سایر دیوارها ساده باشن. پتینه‌هایی که روی تمامی دیوارها اجرا بشن؛ خیلی زود چشم رو خسته می‌کنن و محیط رو شلوغ‌تر جلوه میدن. بهتر هست که نقطه کانونی خانه رو در نظر بگیرید و روی اون دیوار، پتینه رو اجرا کنید.

پتینه کاری روی دیوار 11

هارمونی رنگ ها در پتینه کاری چه اهمیتی دارد؟

نکته مهم در پتینه ترکیب رنگ‌ها هست. استفاده از ترکیب رنگی که با هم همخوانی و هارمونی داشته باشه؛ میتونه زیبایی پتینه کاری، روی دیوار رو افزایش بده. ترکیب رنگی که استفاده می‌کنید میتونه جلوه کلاسیک، سنتی یا مدرن رو به دیوار و به طور کلی به سبک خانه ببخشه.

پتینه کاری روی دیوار 12

اگه رنگ مبلمان و دکوراسیون خانه روشن باشه؛ استفاده از پتینه به رنگ روشن میتونه هارمونی خاصی رو ایجاد کنه. پس توجه به سایر وسایلِ داخل خانه، زیبایی کار رو تضمین می‌کنه. انعکاس نورپردازی روی پتینه هم میتونه زیبایی‌های اون رو بیشتر نشون بده.

پتینه کاری روی دیوار 13

پتنیه کاری به صورت شلوغ بهتر است یا خلوت؟

پتینه کاری رو به صورت خلوت و یا شلوغ میتونین کار کنین. به طور کلی توصیه میشه برای دیوارهای اتاق از پتینه‌های خلوت استفاده بشه و طرح‌های شلوغ بر روی یک دیوار تکی انجام بشه. هر چقدر طرح شلوغ‌تر باشه احتمال اینکه زودتر احساس خستگی ایجاد کنه؛ بیشتر هست.

پتینه کاری روی دیوار 14

به همین دلیل توصیه میشه که مانند تصویر زیر، فقط یک دیوار تکی رو برای پتینه شلوغ انتخاب کنین.

پتینه کاری روی دیوار 15

در نهایت چرا پتینه کاری توصیه میشه؟

پتینه کاری از جمله هنرهایی هست که در همه حوزه ها استفاده میشه. از پتینه کاری روی مس با واکس گرفته تا پتینه کاری روی دیوار، در همگی از این هنر برای زیباسازی استفاده های زیادی میشه. با استفاده از پتینه کاری میتونین دیوارهای خانه رو با کمترین هزینه زیبا کنین. این کار به ساده‌ترین شکل ممکن انجام میشه و در کمترین زمان میتونه تغییر و تحولی اساسی، در دکوراسیون داخلی ایجاد کنه. نکته مهم دیگه این هست که پتینه کاری بوی آزاردهنده‌ای نداره و ساکنین خانه رو اذیت نمیکنه.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments