4.4 2

قیمت رنگ پلاستیک ساختمان در اردیبهشت 1403: بدون قیمت نرو بازار!

  3 اردیبهشت 1403     -      تاریخ انتشار:  3 اردیبهشت 1403
رنگ پلاستیک خاکستری سفید

رنگ پلاستیک ساختمان هرچند که کاربرد کمی نسبت به گذشته در نقاشی ساختمان دارد، اما یکی از قدیمی ترین انواع رنگ های ساختمانی است که هنوز هم کاربرد داشته و برای مواردی مثل رنگ آمیزی سقف استفاده میشه.

ارزان بودن رنگ پلاستیک نسبت به سایر رنگ های ساختمانی باعث میشه که اگه بخوایم هزینه هامون کاهش پیدا کنه، در محلهایی که استفاده از سایر رنگها نظیر رنگ روغن، اکرلیک و … الزامی نداشته باشه، نظیر سقف، داخل کمدهای دیواری و داخل کابینت آشپزخانه، از رنگ پلاستیک استفاده کنیم. در این مطلب میخوایم در مورد قیمت رنگ پلاستیک صحبت کنیم و حدودی از قیمت رنگ پلاستیک برحسب مترمربع رو بگیم.

بعلاوه در انتها چند نکته در مورد رنگ پلاستیک بهتون میگیم تا با خیال راحت بتونین با نقاش حرفه ای ساختمان قرارداد ببندید.

قیمت رنگ پلاستیک در اردیبهشت 1403؛ رنگ پلاستیک متری چند؟

در جدول زیر قیمت رنگ پلاستیک به ازای هر متر مربع و به تومان را مشاهده می‌کنین:

جدول قیمت رنگ پلاستیک ساختمان
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
نوع رنگحداقل قیمت رنگ پلاستیک به تومانحداکثر قیمت رنگ پلاستیک به تومانتوضیحات
رنگ پلاستیک در صورتی که رنگ رو خودتون تهیه کنید، حدود 40 تا 60 درصد از این مبلغ کم میشه.

نکته 1: قیمت‌های جدول بالا به ازای هر متر مربع است.

نکته 2: قیمت جدول بالا، بابت رنگ و اجرا با هم هست؛ یعنی نقاش ساختمان، به ازای تهیه رنگ و رنگ آمیزی کامل هر متر مربع از دیوارها و سقف، مبالغی که در جدول بالا گفته شد رو ازتون دریافت میکنه (بسته به زیرسازی و نوع رنگ، بازه قیمتی متفاوت است).

همون طور که در بخش توضیحات جدول گفتیم، اگر رنگ رو خودتون تهیه کنین، حدود 40 تا 60 درصد از قیمت هر متر مربع رنگ پلاستیکی دیوار، کم میشه. البته در مقاله قیمت رنگ روغنی هم خدمتتون گفتیم که این کار رو زیاد توصیه نمی کنیم. ترجیح بر اینه که تهیه رنگ رو هم بر عهده نقاش بذارید و کار رو به صورت کامل به اهل فن بسپارین.

دیوار تلویزیون به رنگ پلاستیکی بنفش

مراحل اجرای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، به اندازه رنگ روغن پیچیده و زمان بر نیستن. اما به هرحال چند مرحله داره که باید انجام بشه و این قیمتی که اعلام شد، بابت انجام همه ی این مراحل در یک متر مربع است. اگر از کیفیت نهایی کار رضایت نداشته باشین، میتونین به نقاش بگین تا براتون تعداد دست بیشتری رنگ بزنه. رنگ نهایی باید به صورتی باشه که اثری از رنگ پیشین برروی اون ظاهر نباشه.

رنگ پلاستیک بنفش برای دیوار اتاق خواب

چه پارامترهایی بر قیمت تمام شده‌ هر متر مربع رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک اثر گذاره؟

جواب این سؤال، هم آسونه و هم مقداری پیچیدست؛ آسون به این دلیل که این پارامترها زیاد نیستن و خیلی راحتن. یکی قیمت رنگ و دیگری قیمت دستمزد. اما پیچیده به این دلیل که هرکدوم از این پارامترهایی که گفتیم، خودشون خیلی جزئیات دارن. مثلاً قیمت رنگ وابسته به خیلی از پارامترها، نظیر قیمت ارز هست و دستمزد نقاش هم علاوه بر مقداری که عرف اون رو تعیین میکنه، بستگی به مسائلی مثل طرح و رنگ مورد نظر شما داره.

رنگ پلاستیک سرمه ای

طبیعتاً اگر نقاشی شما ساده و بدون هیچ پیچیدگی یا ظرافتی باشه، اجرت نقاش همین مقداره که گفتیم. اما اگر طرح شما دارای ظرافت یا پیچیدگی خاص باشه یا اینکه تعداد رنگ های بیشتر از یک نوع بخواین، احتمالاً در پرداختی شما به نقاش، نسبت به طرح ساده تفاوت ایجاد میشه. مثلاً وجود گچبری در سقف و تمایل شما برای رنگ آمیزی گچبری به صورت دو رنگ، میتونه مقدار هزینه ی شما رو افزایش بده.

نقاش ها عموماً برای رنگ زدن درب ها و چارچوبشون و رنگ آمیزی ابزار سقف، هزینه جداگانه‌ای دریافت میکنن که محاسبه این هزینه و به توافق رسیدن سر اون هم، مساله مهم و تعیین کننده‌ای در مقدار هزینه پرداختی شما داره.

رنگ پلاستیک سبز ساختمان

از اونجایی که معمولاً کسی برای رنگ آمیزی کل خانه‌ خودش از رنگ پلاستیک استفاده نمیکنه و معمولاً تلفیقی از رنگ روغن و پلاستیک یا رنگ پلاستیک و اکرلیک یا سایر رنگها استفاده میشه، پس دونستن قیمت رنگ آکریلیک یا روغنی و اطلاع از نکات مربوط به قیمت اونها، خیلی میتونه به ما در بستن قرارداد و پیدا کردن نقاشی با قیمت مناسب کمک کنه.

چطور قیمت تمام شده هر متر مربع رنگ پلاستیکی رو محاسبه کنیم که کلاه سرمون نره؟!

بنظر شما باید چجوری قیمت تمام شده رنگ پلاستیکی دیوار و سقف بر حسب متر مربع رو محاسبه کنیم تا کلاه سرمون نره؟! بهتون میگم که زیاد هم محاسبه نمیخواد! خیلی راحته. شما از هرکسی خواستین قیمت بگیرین، بهش بگین: «آخرش چند؟!!!!»

به عبارت دیگه، قیمت نقاشی رنگ پلاستیک از نقاش ها بگیرین و اصلاً اصرار و پافشاری بابت قیمت گرفتن از پشت تلفن نداشته باشین. حتماً با چند نفر تماس بگیرین و ازشون ابتدا یک قیمت حدودی بابت قیمت رنگ ساختمانی پلاستیک بگیرین.

سپس از اونها دعوت کنین تا محل شما رو بازدید کنن و طرحی که مدنظرتونه رو به طور کامل براشون توضیح بدید و در نهایت ازشون بخواین با توجه به متراژ منزل شما و طرح مورد نظرتون یک قیمت تموم شده یا اصطلاحاً «قیمت چکی» بهتون بدن! برای اطلاعات بیشتر میتونید مطلب نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان رو مطالعه کنید.

 رنگ پلاستیک دیوار بنفش بهراه مبل کاناپه زرد رنگ

پس حواستون باشه که حتماً قیمت تمام شده بگیرین و قیمت متری نگیرین. درسته که قیمت متری رنگ پلاستیک، حدودی از قیمت تمام شده رو تعیین میکنه اما با توجه به همون مسائلی که گفتم و پیچیدگی های اجرای رنگ آمیزی خانه، شما کار راحت تر رو انجام بدین و از نقاش بخواین بهتون بگه در نهایت چقد از شما پول میگیره تا کل پروژه رو به سرانجام برسونه.

البته برای رنگ آمیزی رنگ پلاستیک، به صورت مستقل اقدام نمیشه و معمولاً رنگ پلاستیک در خلال سایر رنگ ها و به عنوان مکمل برای اون در قسمت های مختلف مثل سقف و داخل کمد دیواری استفاده میشه.

قیمت رنگ پلاستیک سبز

پس از چند نفر بخواین که بیان و بهتون قیمت بدن و در نهایت با مقایسه ی همه ی جوانب، بهترین نقاش رو که کار با کیفیت در کنار قیمت مناسب رو بهتون ارائه میده، انتخاب کنید. رنگ پلاستیکی دیوار اتاق خواب

جمع‌بندی

حواستون باشه که همه چیز قیمت نیست و کیفیت کار هم خیلی مهمه. موارد مهمی هم مثل نظافت محلی که رنگ آمیزی شده بعد از پایان پروژه هم مسائلی پیش پا افتاده است و اصلاً به چشمتون نمیاد. اما میتونه براتون هزینه داشته باشه. بهتره در مورد این جور جزئیات هم با نقاش به توافق برسین.

در پایان مجدد بهتون توصیه می کنیم که برای گرفتن قیمت رنگ پلاستیک ساختمان، اصلاً به قیمت متری کفایت نکنین و از نقاش بخواین تا از محل شما بازدید کنه و بهتون یک قیمت تمام شده نهایی بر حسب هر متر مربع رنگ پلاستیک بده و براساس همون با بهترین نقاشی که پیدا کردید، قرارداد محکمی ببندین.

ممنونیم که به مطلبمون در مورد قیمت رنگ ساختمانی پلاستیک توجه کردید. نظرات و سؤالات خودتون رو حتماً برای ما در قسمت کامنت های همین مطلب بفرستید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بهزاد
بهزاد
18 اسفند 1397 13:33

سلام مطلبی در مورد مزایا و معایب رنگ‌های اکلریک‌ هم دارید؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
20 اسفند 1397 11:14
پاسخ به  بهزاد

سلام
انشاءالله به زودی مطلبی در این مورد در سایت منتشر می شود.