4.2 2

لیست قیمت رنگ روغنی نقاشی ساختمان در اردیبهشت 1403 و نکاتی که باید بدانید

  3 اردیبهشت 1403     -      تاریخ انتشار:  3 اردیبهشت 1403
رنگ روغن در نقاشی نمای ساختمان با سقف شیروانی

رنگ روغن یکی از رنگ‌های بسیار قدیمی در نقاشی ساختمان است که با گذشت زمان، هنوز کاربرد خودش رو در رنگ آمیزی ساختمان حفظ کرده است. در این مطلب میخواهیم در مورد قیمت رنگ روغنی دیوار و عوامل مؤثر بر اون صحبت کنیم. همچنین در مورد شیوه‌ی صحیح قیمت گیری رنگ روغن هم در انتها نکاتی رو خدمتتون می‌گیم. در ادامه ابتدا قیمت رنگ روغن نقاشی ساختمان در اردیبهشت 1403 رو بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ نکات حیاتی برای قیمت گیری و قرارداد با نقاش ساختمان می‌ریم.

قیمت رنگ روغن نقاشی ساختمان (در هر متر مربع) در اردیبهشت 1403 چقدر است؟

اگر به دنبال پیدا کردن پاسخ سوال “قیمت رنگ روغن، متری چند؟” هستید، به جدول زیر توجه کنید. قیمت های موجود در جدول زیر، مربوط به قیمت رنگ روغنی به ازای هر متر مربع  است.

جدول قیمت رنگ روغن
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
نوع رنگحداقل قیمت رنگ روغن به تومانحداکثر قیمت رنگ روغن به تومانتوضیحات
رنگ روغندرصورت تهیه ی رنگ توسط خودتون، از این مبلغ حدود 40 تا 60 درصد کم میشه.

این نکته رو یادآوری کنیم که انواع رنگ‌های ساختمانی مانند سایر متریال ها و ابزار آلات ساختمانی، دارای برند های مختلف هست و بستگی به کاربرد و کارایی و کیفیتی که شما مدنظر دارین، میتونه قیمتش مختلف و متفاوت باشه.

دیوارهای خانه با رنگ روغن سفید و کرم نقاشی شده و کف خانه پارکت شده است

قبل از خرید رنگ روغن برای نقاشی ساختمان خود، لازم است به دو نکته زیر توجه کنید:

نکته 1: قیمت‌های ارائه شده در بالا، مربوط به قیمت نهایی هر متر مربع رنگ روغن هست، یعنی قیمت رنگ و دستمزد. در صورتی که شما با نقاش توافق کنین تا اون فقط کار اجرای نقاشی رو انجام بده و شما وظیفه ی تهیه ی رنگ رو برعهده بگیرید، مبلغ بالا بین 40 درصد تا 60 درصد کم میشه.

البته ما این روش رو زیاد بهتون توصیه نمی‌کنیم، چون دردسرهای خاص خودش رو داره و علاوه بر اینکه زمان زیادی از شما بابت خرید رنگ و مایحتاج نقاش میگیره، دغدغه ی شما رو بیشتر میکنه. در انتها احتمال دلخوری بین شما و نقاش بیشتر هم میشه.

پس بهتره که در این مورد کار رو به کاردان بسپارین و بذارین خود نقاش، رنگ رو برای شما خریداری کنه. البته برای اینکه خیالتون راحت باشه، اگه برند خاصی رو در نظر دارین، میتونین در قرارداد خودتون با نقاش ذکر کنین که نقاشی ساختمان حتما باید با اون برند انجام بشه.

نقاش ساختمان نمای بیرون ساختمان را به رنگ سفید نقاشی می کند

نکته 2: قیمت رنگ روغنی دیوار به ازای متر مربع شامل بتونه دیوار و حداقل 2 یا 3 دست رنگ میشه (درصورت نیاز ممکنه تعداد دست رنگ افزایش پیدا کنه) که این مقدار بستگی به برند انتخابی شما هم داره. طبیعیه که برندهای باکیفیت و شناخته شده، هزینه‌ی بیشتری بابت رنگ میگیرن و رنگ‌های ساختمانی گرون تری دارن.

بهترین و معروفترین برندهای رنگ روغنی در نقاشی ساختمان، کدام برندها هستند؟

یکی از کارهایی که قبل از شروع نقاشی ساختمان با رنگ روغن باید انجام دهید، جست‌وجو در بازار و مقایسه کیفیت و قیمت خرید انواع رنگ های روغنی موجود است. جدول زیر، لیست بهترین برندهای رنگ روغنی دیوار را نشان می‌دهد:

برندها
رنگ روغن سحر (Sahar)
رنگ روغن الوان (Alvan)
رنگ روغن هاویلوکس (Hawilux)
رنگ روغن هادی (Hadi)
رنگ روغن ماندگار (Mandegar)
رنگ روغن ساندورا (SanDora)

توجه داشته باشید که در هنگام گرفتن قیمت رنگ روغنی، برندهای فوق بصورت قوطی یا گالن فروخته می‌شوند و بر حسب متر مربع قیمت‌گذاری نمی‌شوند.

چه عواملی بر قیمت رنگ روغنی در نقاشی ساختمان تأثیر می‌گذارد؟

به طور کلی، قیمت نقاشی ساختمان تابع 2 عامل زیر است:

  1. هزینه رنگ ساختمانی
  2. دستمزد نقاش ساختمان

هر کدوم از این عوامل افزایش پیدا کنه، طبیعتاً هزینه کلی شما در نقاشی ساختمان زیاد میشه. در مورد رنگ که قبلاً هم گفتیم برندهای مختلف و کیفیت های مختلف رنگ، قیمت های متفاوتی دارن و با یک گردش نیمروزی در بازار، میتونین از قیمت‌های هر برند مطلع بشین.

اما در مورد عامل دوم یعنی دستمزد، باید بگیم که دارای جزئیاتی هم هست. مثلاً برخی از نقاش های ساختمان، بابت نقاشی ستون‌ها و گچبری‌های سقف (اصطلاحاً بهش رنگ آمیزی ابزار سقف میگیم)، دستمزد جداگانه و با فرمول خاصی میگیرن. دیوار نقاشی شده با رنگ روغن آبی و سفید به کمک غلطک

برای مثال شما به نقاش میگین که دوس دارین گچبری سقف رو دو رنگ کار کنین و ایشون میگه بابت رنگ دوم در سقف، متری 5000 تومان جدا از هزینه کلی رنگ آمیزی سقف خانه، میگیره. البته این دستمزد بابت رنگ آمیزی ابزارها، ممکنه متفاوت باشه. یعنی یک نفر بابت هر متر مربع، 5000 تومن بگیره و فردی دیگه بابت متر طول 5000 تومان بگیره که خب خیلی باهم متفاوت هستن!

.برخی از نقاش ها هم که کارهای خاص مثل پتینه کاری دیوار یا نقاشی های هنری میکنن و بابتش هزینه جداگانه ای میگیرن. گاهی هزینه رنگ آمیزی درب حیاط و چارچوب آن هم جداگانه توافق میشه و گاهی درب ها رو به عنوان بخشی از دیوارها درنظر گرفته و مشابه بقیه قسمت های خانه قیمت گذاری میکنن.

رنگ آمیزی دیوارهای اتاق به کمک رنگ روغن طوسی توجه داشته باشین که در مورد درب ها و کمد دیواری، هزینه رنگ بستگی به طرح شما هم داره. اگه طرح ساده و تک رنگ بخواین، کمتر نیازه که هزینه ی جداگانه ای پرداخت کنین، ولی اگه رنگ های خاص و یا طرح های خاص بخواین، احتمال خیلی زیاد باید در مورد قیمتش جداگانه با نقاش توافق کنین.

دیوار آبی آسمانی اتاق نقاشی شده با رنگ روغن

کمد های دیواری معمولاً به صورت دوبل (دوطرفه) رنگ میشن. میتونین برای کاهش هزینه‌ها، از نقاش بخواین که داخل کمد رو با رنگ ارزون تر مثل رنگ پلاستیک، رنگ آمیزی کنه.

در نقاشی ساختمان با رنگ روغن، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در این قسمت چندتا نکته خیلی مهم در فرآیند نقاشی با رنگ روغن رو با هم مرور می‌کنیم:

نکته اول: کیفیت رنگ روغنی

حتماً از ابتدا هنگام گرفتن قیمت خرید رنگ روغن، در مورد کیفیت آنها هم تحقیق کنین و سعی کنین بهترین رنگ رو که با بودجه شما متناسبه، انتخاب کنین. این نکته رو به یاد داشته باشین که مهمترین بخش پروژه ی شما، رنگ هست! نقاش فقط بخشی از ماجراست و از اون مهم‌تر، کیفیت رنگ شماست که دوام و کارایی کار رو تضمین میکنه! اگه به بهترین نقاش هم رنگ بَدی رو تحویل بدید، نمیتونه براتون کار خاصی بکنه. دیوار نقاشی شده با رنگ روغن سفید، زرد، مشکلی و قهوه ای و آبی به کمک نردبان و غلطک

نکته دوم: گرفتن مشاوره از چند نقاش ساختمان

حتماً و حتماً با چند تا نقاش صحبت کنین و ازشون در مورد قیمت هر متر مربع رنگ روغنی مشاوره بگیرین و بپرسین که با کدوم برند رنگ روغن کار میکنن و کدوم برند رو بهتون توصیه میکنن. خلاصه هر چی سؤال دارین ازشون بپرسین و اصلاً هم خجالت نکشین! بالاخره قراره شما هزینه زیادی بابت رنگ آمیزی خانه خودتون بپردازین و اصلاً عیبی نداره که تمام ابهاماتتون براتون برطرف بشه.

نکته سوم: دریافت قیمت تمام شده نقاشی ساختمان با رنگ روغن

این نکته مهمترین نکته ست! حتماً از بین اون نقاش هایی که باهاشون صحبت کردین، از چندتا نقاش بخواین که بیان در محل اجرای کار شما و از محل بازدید کنن. این بازدید رایگانه و قرار نیست هزینه ای بابتش پرداخت کنین پس اصلاً نترسین و بذارین بیان و محل شما رو ببینن.

همچنین حتماً ازشون بخواین که متراژ دقیق خانه شما رو اندازه بگیرن و طرح مورد نظرتون برای رنگ آمیزی رو هم بهشون بدید تا بتونن یک قیمت نهایی به عنوان هزینه کلی اجرای کار بهتون بدن. اصطلاحا ازشون بخواین که بهتون «قیمت چکی» یا «قیمت مقطوع» بدن و اگه تونستید که با همون فرد قرارداد ببندید، حتماً همین قیمت رو به صورت دقیق در قراردادتون ذکر کنین تا بعداً دچار ضرر نشین.

نقاشی ساختمان به کمک غلطک توسط بهترین نقاش ساختمانی  

نکته چهارم: توجه به متن قرارداد نقاشی ساختمان با رنگ روغن

نکته بعدی چیز جدیدی نیست و اونم توجه در نوشتن قرارداد و به طور کلی عقد قرارداد است. بهتره موضوعات زیر رو در قرارداد نقاشی ساختمان در نظر داشته باشین:

  • قبلاً هم گفتیم که میتونین برای اینکه خیالتون راحت باشه، برند مورد نظرتون رو در قرارداد ذکر کنین و بگین حتماً نقاش با همون برند کار کنه تا خیالتون از بابت کیفیت رنگ راحت باشه.
  • در مورد بخش های مختلفی که احتمالاً نقاش بخواد بابت رنگ آمیزی اون ها ازتون هزینه‌ی جداگانه ای بگیره، حتماً صحبت کنین و توافق کنین. لازم نیس بگیم که از آوردن این موارد در قرارداد هم فراموش نکنین!
  • ممکنه نقاش بهتون بگه که من 3 دست برای شما رنگ زدم ولی محصول نهایی کار اصلاً با خواسته و سلیقه ی شما همخوانی نداشته باشه و ایراد داشته باشه! نقاش هم قبول نکنه تا یک دست یا بیشتر رنگ بزنه تا رضایت شما جلب بشه! به نظرتون این مواقع چکار میشه کرد؟! پیشنهاد ما پیشگیری از این موارده. یعنی بستن قرارداد محکم! پیشنهاد میکنیم در قرارداد خودتون ذکر کنین که باید محصول نهایی کار به تایید شما برسه و سپس پرداخت نهایی پول توافق شده، انجام بشه. اینجوری یعنی حتی اگه برای جایی نیاز باشه، 5 دست هم رنگ آمیزی میشه تا رضایت شما جلب بشه و بعد کار تموم میشه!
  • نوع پرداخت و زمان تحویل پروژه رو با نقاش هماهنگ کنین و بخش نهایی مبلغ رو بلافاصله بعد از تحویل پروژه با نقاش تسویه کنین. اینجوری جلوی بدقولی های احتمالی رو هم میتونین راحت تر بگیرین.

نقاشی ساختمان قدیمی با رنگ روغن سفید

نکته پنجم: نمونه کار نقاش رنگ روغن ساختمان

ابتدا در مورد کیفیت کار نقاشی با رنگ روغن، مطمئن بشین و بعد اقدام به بستن قرارداد کنین. میتونین برای ایجاد این اطمینان ازش بخواین که نمونه کارهای خودش رو بهتون نشون بده یا شماره چندتا از مشتریانش رو در صورتی که راضی به این کار هستند، ازش بگیرین و با اونا در مورد کیفیت کارش صحبت کنین.

جمع‌بندی

در پایان، قیمت رنگ روغن در نقاشی ساختمان اهمیت بسیاری دارد. عواملی نظیر قیمت متری رنگ روغن و قیمت هر کیلوگرم آن تأثیر مستقیمی بر هزینه‌های کلی دارند. اگر علاقه‌مند به خرید رنگ روغن هستید، باید به این مسائل دقت کنید. بررسی دقیق بهترین برندهای رنگ روغنی دیوار و مقایسه قیمت‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری کاملاً آگاهانه به شما کمک کند به طوری که با محدودیت‌های مالی و نیازهای شما سازگار باشد. پس هنگام خرید رنگ روغن، به قیمت متری و قیمت هر کیلوگرم (سطلی، کیلویی و گالنی) توجه کرده و آگاهانه تصمیم‌گیری کنید. 

در نهایت، انتخاب آگاهانه ی نقاش با توجه به نمونه کارها و نظرات مشتریان سابق، میتونه مطمئن ترین راه برای جلوگیری از ضرر باشه. کاری که از طریق لینک زیر میتونین انجام بدید و با مقایسه بین نقاش های شهر خودتون، بهترین رو انتخاب کنید. 

درخواست نقاش ساختمانی

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
هوشمندی
هوشمندی
04 شهریور 1401 00:32

چرا تو متن نوشتین بازدید رایگان هس مگر شمایی که از هر سفارش کسی چه کار بگیره چه نگیره پول میگیرین چرا باید نقاشی زمان میزاره بازدیدش رایگان باشه

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
06 شهریور 1401 11:15
پاسخ به  هوشمندی

با سلام و احترام
احتمالا تایید کنید که اونچه متداوله در بازدید اولیه جهت بازاریابی و معارفه مشتری همیشه و همه جا رایگان بوده و عرف بازار هست. اگر جایی پول میگیره غیرعادی و خلاف عرفه.