4.3 0

قیمت صفحه کابینت 3 سانتی در بهار 1403 و آشنایی با نکات خرید آن

  15 فروردین 1403     -      تاریخ انتشار:  15 فروردین 1403
صفحه کابینت سه سانتی سفید

یکی از معروف‌ترین انواع صفحه کابینت شرکتی، صفحه کابینت سه سانتی است. این صفحه کابینت معمولا از جنس ام‌دی‌اف ساخته میشه و روی اون رو با یک روکش مقاوم در برابر رطوبت و ضربه پوشش میدن. صفحه کابینت 3 سانتی به شما کمک میکنه تا با هزینه‌ای بسیار کم، تغییر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه خودتون ایجاد کنین. این صفحه کابینت شرکتی، ویژگی‌ها و مشخصاتی داره که با مطالعه این مطلب، می‌تونین به اون‌ها پی ببرین. پس در ادامه به ابعاد، نحوه ساخت، قیمت، مزایا و معایب صفحه کابینت سه سانتی می‌پردازیم.

ویژگی‌های صفحه کابینت سه سانتی چیست؟

صفحه کابینت 3 سانتی، نازک‌ترین صفحه کابینت موجود در بازار است که نسبت به سایر صفحه کابینت‌های شرکتی، دارای مقاومت کمتری است. صفحه کابینت سه سانت با ابعاد استاندارد و در عرض‌های متفاوت و با طول آزاد تولید می‌شه. از این صفحه کابینت معمولاً به خاطر قیمت پایین، در کارهای سری‌سازی (تولید انبوه) استفاده می‌کنن.

صفحه کابینت سه سانتی سفید کابینت چوبیالبته صفحه کابینت 3 سانتی غیر از قیمت پایین، مزایای دیگه‌ای هم داره که در قسمت مزایا و معایب به اون‌ها اشاره می‌کنیم. منتهی قبل از هرچیز، ابتدا به معرفی ابعاد صفحه کابینت 3 سانتی می‌پردازیم.

صفحه کابینت سه سانتی در چه ابعادی در بازار وجود دارد؟

از اونجایی که صفحه کابینت‌های سه سانتی معمولا از دو ورق 16 میلی‌متری ساخته می‌شن، بنابراین ضخامت اون‌ها حدود 32 میلی‌متر هست. اما طول و عرض این صفحات کابینت رو می‌تونین در بازه‌های زیر در بازار پیدا کنین:

  • طول صفحه کابینت: بین 50 الی 410 سانتی‌متر
  • عرض صفحه کابینت: بین 40 الی 120 سانتی‌متر

با این حال رایج‌ترین صفحه کابینت‌های 3 سانتی در بازار، دارای عرض 60 سانتی‌متر و طول‌های 360 یا 410 سانتی‌متر هستند.

صفحه کابینت سه سانتی سفید براقالبته امکان تولید سفارشی صفحه کابینت سه سانتی با ابعاد دلخواه هم، با توجه به کارخانه عرضه کننده می‌تونه وجود داشته باشه. در ادامه نحوه ساخت صفحات کابینت سه سانتی رو می‌گیم.

صفحه کابینت سه سانتی چگونه ساخته می‌شود؟

رایج‌ترین روش ساخت صفحه کابینت شرکتی 3 سانتی، شامل دو مرحله اصلی زیر است:

  1. ساخت ورق خام صفحه کابینت 3 سانتی
  2. روکش کردن صفحه کابینت 3 سانتی

در ادامه توضیحات بیشتری رو در مورد هر مرحله ارائه میدیم.

1.    ساخت ورق خام صفحه کابینت 3 سانتی

برای ساخت صفحه کابینت سه سانتی، معمولا دو ورق 16 میلی‌متری از جنس ام دی اف (یا گاهی نئوپان) رو روی هم قرار میدن. سپس به روش فشرده سازی در دمای مشخص، این دو ورق رو روی هم پرس می‌کنن و صفحه کابینت 3 سانتی خام با ضخامت حدود 32 میلی‌متر به وجود میاد. گاهی هم از صفحات ام دی اف خام با ضخامت اولیه 32 میلی‌متر، برای ساخت این صفحات کمک می‌گیرن.

2.    روکش کردن صفحه کابینت 3 سانتی

حالا بعد از آماده شدن صفحه کابینت 3 سانتی خام، سطح اون رو با روکش‌های مخصوصی پوشش میدن. این روکش‌ها می‌تونن جنس‌های مختلفی نظیر ملامینه، اچ پی ال، هایگلاس و … داشته باشن که هر کدوم قیمت و کیفیت متفاوتی دارن. ظاهر این روکش‌ها هم می‌تونه به صورت مات یا براق و با طراحی‌های مختلفی نظیر طرح سنگ، طرح چوب و یا … باشه.

صفحه کابینت سه سانتی کرمی طرح چوبیک موضوع مهم: اغلب صفحه کابینت‌های سه سانتی رو به دو شکل یک لب و یا دولب می‌سازن. صفحه کابینت یک لب فقط در یک سمت از طول صفحه کابینت ابزار خورده و دارای روکش هست. این صفحه کابینت رو بیشتر برای بخش‌هایی از آشپزخانه استفاده می‌کنن که یک سمت صفحه کابینت، تکیه گاهیی مثل دیوار داشته باشه. اما روش ساخت صفحه کابینت دو لب به این صورت هست که دو سمت لبه طولی اون رو ابزار می‌زنن و روکش کاری می‌کن. این نوع صفحه کابینت برای فضاهایی مثل جزیره که در وسط آشپزخانه هستن استفاده میشه.

قیمت صفحه کابینت ۳ سانتی چند است؟

از اونجایی که نوسانات قیمت کابینت و محصولات مرتبط با اون در چند ماه اخیر زیاد بوده، توصیه میشه برای قیمت‌گیری دقیق صفحه کابینت 3 سانتی، با مراجع معتبر در این زمینه تماس بگیرین و قیمت روز رو دریافت کنین. منتهی اگر بخواین یک بازه قیمتی کلی از صفحه کابینت 3 سانتی رو بدونین، جدول زیر می‌تونه به شما کمک کنه. (قیمت‌ها برای یک متر طول و با احتساب هزینه برشکاری و اجرا هستند.)

جدول قیمت صفحه کابینت 3 سانتی شرکتی
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
نام صفحه کابینتحداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)توضیحات
شرکتی 3 سانتبرای قیمت گیری دقیق و مشاوره رایگان در مورد صفحه شرکتی 3 سانت، در این لینک ثبت نام کنید.

اعداد بالا صرفاً حدود قیمت صفحه کابینت 3 سانتی رو نشون میدن. تعیین قیمت خرید صفحه کابینت 3 سانتی می‌تونه به عوامل زیادی بستگی داشته باشه که در ادامه به اون‌ها اشاره می‌کنیم.

صفحه کابینت ام دی اف شرکتی سفید

عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید صفحه کابینت 3 سانتی چیست؟

برآورد قیمت نهایی انواع صفحات ۳ سانتی به عوامل مختلفی بستگی داره و برای قیمت گیری دقیق، باید عواملی رو که در زیر گفتیم، حتما در نظر بگیرین:

  • ایرانی یا خارجی بودن روکش و همچنین ورق خام صفحه کابینت (محصولات خارجی گران‌تر هستن)
  • کیفیت و جنس ورق خام صفحه کابینت (برای مثال متریال ام دی اف گران‌تر از نئوپان است)
  • برندهای مختلف تولید کننده
  • یک لب یا دولب بودن
  • مات یا براق بودن صفحه کابینت
  • هزینه حمل و نصب
  • و…

در مجموع با در نظر گرفتن تمام این نکات و اطلاع از متراژ دقیق سطح مورد نظر، می‌تونین قیمت خرید صفحه کابینت 3 سانتی رو از کابینت ساز و یا فروشگاه‌های مربوطه دریافت کنین.

همچنین در مقاله قیمت صفحه کابینت 7 سانتی، می‌توانید از قیمت این صفحه کابینت شرکتی و نحوه خرید آن مطلع شوید.

کابینت آبی مایل به طوسی با صفحه کابینت سه سانتی سفیداما همونطور که قول داده بودیم، در ادامه به بررسی مزایا و معایب صفحه کابینت‌های سه سانتی می‌پردازیم.

مزایای صفحه کابینت 3 سانتی چیست؟

استفاده از صفحه کابینت سه سانتی مزایای زیادی داره که برخی از مهم‌ترین اون‌ها عبارت‌اند از:

  • زیبایی ظاهری قابل قبول
  • وزن سبک به دلیل ضخامت کم
  • قیمت پایین
  • حمل و نقل آسان
  • اجرا و نصب راحت
  • دارای انواع مات و براق

ضمنا باید بدونین که صفحه کابینت سه سانتی رو معمولا به عنوان صفحه کابینت پایه برای کابینت‌ها در نظر می‌گیرن. یعنی قیمت یک متر کابینت استاندارد، با در نظر گرفتن صفحه کابیت 3 سانتی محاسبه میشه. پس برای مثال اگه کابینت رو با صفحه کابینت 5 سانتی سفارش بدین، باید اختلاف قیمت اون با صفحه کابینت 3 سانتی رو بپردازین.

صفحه کابینت شرکتی سه سانت سفید آشپزخانه کوچکاما صفحه کابینت سه سانتی معایبی هم داره که در ادامه به اون‌ها اشاره می‌کنیم.

معایب صفحه کابینت 3 سانتی چیست؟

صفحه کابینت 3 سانتی یکسری معایب اصلی هم داره که در زیر به اون‌ها اشاره کردیم:

  • صفحه کابینت سه سانتی به دلیل نازک بودن، نسبت به سایر صفحه کابینت‌ها مقاومت کمتری داره.
  • در صوررتی که روکش صفحه کابینت 3 سانتی دچار آسیب بشه، مقاومت اون در برابر رطوبت پایین میاد.
  • امروزه به دلیل کاربرد کمتر، ممکن است تنوع طرح و رنگ صفحه کابینت سه سانتی نسبت به سایر صفحات کمتر باشه.

بر خلاف صفحه کابینت 3 سانتی که مقاومت پایینی در برابر رطوبت داره، صفحه کابینت ضد آب پی وی سی، کاملاً مقاوم در برابر رطوبت و اب هست.
تصویر زیر نمونه دیگری از انواع صفحه کابینت شرکتی سه سانتی رو نشون میده.

صفحه کابینت شرکتی سفید روی کابینت آبیموقع خرید صفحه کابینت سه سانتی، حتما به طور همزمان به مزایا و معایب اون توجه کنین تا بتونین بهترین انتخاب رو متناسب با بودجه و شرایط مد نظر خودتون داشته باشین.

سخن آخر…

در میان انواع صفحه کابینت‌های شرکتی، صفحه کابینت 3 سانتی بهترین انتخاب برای کاهش هزینه‌های صفحه کابینت است. صفحه کابینت سه سانتی با قیمت مناسبی که داره، برای زمانی که به صفحه کابینت با مقاومت خیلی بالا احتیاج ندارین، انتخاب کاملا مناسبی هست. در واقع صفحه کابینت سه سانتی اغلب شامل دو ورق ام‌دی‌اف با ضخامت حدودا ۱۶ میلی‌متر است که روی هم چسبانده شدن و با یکسری روکش مقاوم، روی اون‌ها پوشانده میشه تا صفحه کابینت، مقاومت مناسبی پیدا کنه.

در نهایت اگه می‌خواین بدونین کدام یک از انواع صفحات کابینت شرکتی برای آشپزخانه شما مناسب هستن، می‌تونین از مشاورین بازار آنلاین کابینت «سلام ساختمان» در این زمینه مشورت بگیرین. حتی می‌تونین کابینت با صفحه کابینت دلخواه خودتون رو، به کابینت سازهای سلام ساختمان سفارش بدین و از ضمانت‌های بی نظیر این مجموعه بهره ببرین.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments