4.0 0

قیمت صفحه کابینت 5 سانتی در بهار 1403 + نکات خرید آن

  15 فروردین 1403     -      تاریخ انتشار:  15 فروردین 1403
کابینت آبی با صفحه کابینت 5 سانتی سفید

صفحه کابینت 5 سانتی به عنوان یکی از انواع مدل‌های صفحه کابینت شرکتی، نسبت به صفحه کابینت‌های کورین و سنگ، قیمت خیلی پایین‌تری داره و در عین‌ حال، از تنوع رنگ و دوام بالایی هم برخوردار است. اما آیا این صفحه روی کابینت، معایبی هم داره که برخی افراد رو از خریدن اون منصرف کنه؟ اصلا چرا درمیان صفحات کابینت شرکتی، صفحه کابینت پنج سانتی تا این حد محبوب و پرطرفدار شده است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ میدیم و به بررسی صفحه کابینت پنج سانتی، ابعاد، نحوه ساخت، قیمت، مزایا و معایب اون می‌پردازیم.

ابعاد مختلف صفحه کابینت 5 سانتی چند است؟

ضخامت اغلب صفحات کابینت 5 سانتی، چیزی حدود 48 میلی متر (ساخته شده از 3 ورق 16 میلی‌متری) است. اما طول و عرض این صفحات، بسته به نوع کابینت و سفارش مشتری می‌تونه متفاوت باشه با این حال معمولا طول و عرض اغلب صفحات کابینت 5 سانتی، در محدوده زیر قرار داره:

  • طول صفحه کابینت: بین 50 الی 410 سانتی‌متر
  • عرض صفحه کابینت: بین 40 الی 120 سانتی‌متر

البته می‌تونین صفحه کابینت پنج سانتی رو با ابعاد دلخواه خودتون هم سفارش بدین تا براتون بسازن. منتهی تنها موضوعی که خیلی اهمیت داره، تناسب بین ابعاد صفحه کابینت با بخشی از کابینت است که قرار است با صفحه کابینت پوشانده بشه.

صفحه کابینت 5 سانتی سفید روی کابینت کرم سفیددر ادامه در مورد روش ساخت صفحه کابینت 5 سانتی بیشتر صحبت می‌کنیم.

نحوه ساخت صفحه کابینت 5 سانتی چگونه است؟

ساخت صفحه کابینت 5 سانتی ام دی اف (همان صفحه 5 سانت شرکتی از جنس ام دی اف)، شامل دو مرحله اصلی زیر است:

  1. تولید صفحه کابینت 5 سانتی خام
  2. پوشاندن سطح صفحه خام با روکش

در ادامه توضیحات بیشتری رو در مورد هر کدام از این مراحل به شما می‌گیم.

1.     تولید صفحه کابینت 5 سانتی خام

روش تولید صفحه کابینت 5 سانتی خام معمولا به این صورت است که سه لایه ورق ام دی اف خام با ضخامت 16 میلی متری رو در کنار هم قرار میدن. سپس به روش فشردن در دمای مشخص، این صفحات رو روی هم فشرده می‌کنن و صفحه کابینت خام با ضخامت حدود 5 سانتی‌متر ایجاد میشه.

2.     پوشاندن سطح صفحه خام با روکش

بعد از اینکه صفحه کابینت 5 سانتی تولید شد، سطح اون رو با روکش‌های مختلفی مانند ملامینه یا اچ پی ال پوشش میدن. با این کار به صفحه کابینت 5 سانتی، زیبایی می‌بخشن و اون رو برای استفاده در آشپزخانه آماده می‌کنن. درضمن زمانی که قرار باشه صفحه کابینت پنج سانتی در کابینت هایگلاس به کار برده بشه، سطح اون رو با روکش پلی گلاس پوشش میدن تا براق‌تر بشه.

کابینت سفید با صفحه کابینت 5 سانتی قهوه‌اینکته مهم: انواع صفحه کابینت 5 سانتی رو در دو نوع یک لب و دو لب می‌سازن. صفحات یک لب، فقط از یک سمتِ طول دارای ابزارخوردگی و روکش هستند و در سمت دیگر طول، باید به فضای بسته‌ای مثل دیوار یا کابینت متصل بشن. اما صفحات دو لب در دو سمت طول دارای ابزارخوردگی و روکش هستن و نیازی به اتصال به جایی ندارن. صفحات دولب برای فضاهایی مثل اپن وسط آشپزخانه خیلی کاربرد دارن.

کابینت قهوه‌ای با صفحه کابینت 5 سانتی سفیدانواع صفحه کابینت 5 سانتی بعد از اینکه طی مراحل بالا ساخته میشن، آماده ورود به بازار هستن و بهتر است که قبل از خرید، با حدود قیمت این صفحات آشنا باشین. پس ادامه رو از دست ندین.

قیمت صفحه کابینت 5 سانتی در بهار 1403 چند است؟ + عوامل موثر بر تعیین قیمت

امروزه با توجه به نوسانات شدید قیمت، بهتر است قیمت روز صفحه کابینت 5 سانتی رو به صورت تلفنی از مراجع فروش اون دریافت کنین. اما با این حال در جدول زیر، حدود قیمت یک متر صفحه کابینت 5 سانتی رو برای آشنایی بیشتر شما با این نوع صفحه کابینت، آوردیم: (قیمت‌ها با احتساب هزینه برشکاری و اجرا است).

جدول قیمت صفحه کابینت 5 سانتی
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
نام صفحه کابینتحداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)توضیحات
شرکتی 5 سانتبرای قیمت گیری دقیق و مشاوره رایگان در مورد صفحه شرکتی 5 سانت، در این لینک ثبت نام کنید.

همونطور که گفتیم، جدول بالا تنها حدود قیمت صفحه کابینت 5 سانتی رو مشخص می‌کنه، چرا که تعیین قیمت دقیق صفحه کابینت 5 سانتی، به عوامل مختلفی بستگی داره.صفحه کابینت 5 سانتی سفید طوسی با روکش طرح سنگ

قبل از خرید صفحه کابینت 5 سانتی، حتما به عواملی که در ادامه میگیم توجه کنین و از تاثیر اون‌ها روی قیمت صفحه کابینت غافل نشین.

چه عواملی بر تعیین قیمت صفحه کابینت 5 سانتی اثر دارند؟

تعیین قیمت دقیق صفحه کابینت 5 سانتی، تحت تاثیر عوامل زیر است:

  • نوع برند و شرکت سازنده (ایرانی یا خارجی بودن)
  • یک لب یا دو لب بودن
  • جنس و طرح روکش
  • کیفیت و جنس مغزی (همان بخش زیر روکش)
  • براق یا مات بودن روکش

بنابراین برای اطلاع از قیمت دقیق انواع صفحه کابینت 5 سانتی، باید تمام عوامل بالا رو در نظر بگیرین. یا اینکه باید از یک فرد متخصص در این زمینه، بخواین که قیمت دقیق صفحه کابینت 5 سانتی رو با توجه به تمام جزئیاتی که مد نظر دارین به شما بگه.

مزایای صفحه کابینت 5 سانتی چیست؟

صفحه کابینت 5 سانتی متری، جزو صفحات کابینت شرکتی با مقاومت استاندارد به حساب میاد که علاوه بر این ویژگی مهم، مزایای زیر رو هم داره:

  • در مقابل ضربه و فشار وزن، مقاومت نسبتا خوبی داره.
  • با استفاده از یک روکش مناسب، صفحه کابینت 5 سانتی رو میشه در برابر رطوبت و حرارت مقاوم ساخت.
  • صفحه کابینت 5 سانتی به خاطر ضخامت مناسب و داشتن روکش، زیبایی زیادی داره.
  • این صفحات به ویژه با روکش اچ پی ال، در برابر ضربه، گرما و اجسام تیز و داغ، مقاومت مناسبی دارن.
  • قیمت مناسب، تنوع طرح و رنگ و همچنین وجود مدل‌های براق و مات، این صفحات رو بسیار پر‌طرفدار کرده است.

به طور کلی صفحات کابینت 5 سانتی به دلیل داشتن نقاط مثبت فراوان، در میان انواع صفحه کابینت‌های شرکتی مانند صفحه کابینت 7 سانتی، طرفداران زیادی دارن. اما این باعث نمیشه تا از ایرادات این صفحات چشم پوشی کنیم.

کابینت آبی نفتی با صفحه کابینت 5 سانت دو رنگیکی از انواع صفحات کابینت شرکتی که مقاومت بیساز بالایی در برابر رطوبت داره، صفحه کابینت پی وی سی هست. برای آشنایی با این رو کابینتی ضد آب روی لینک، کلیک کنید.

معایب صفحه کابینت 5 سانتی چیست؟

برای اینکه خرید صفحه کابینت 5 سانتی رو با آگاهی بیشتری انجام بدین، بد نیست که با چند ایراد مهم این صفحه کابینت آشنا بشین:

  • در صورت آسیب دیدن روکش صفحه کابینت، مغزی (بخش زیر روکش) نسبت به رطوبت حساس است.
  • در هنگام استفاده در دهنه‌های بزرگ مثل میز ناهار خوری، این صفحه کابینت به دلیل وزن نسبتا زیاد ممکن است شکم بده.
  • نسبت به قیمت صفحه کابینت 3 سانتی، گران‌تر است.

صفحه کابینت 5 سانت با روکش طرح سنگبه طور کلی استفاده از صفحه کابینت 5 سانتی، مزایا و معایب خودش رو داره که لازم است در هنگام انتخاب این نوع صفحه کابینت، هر دو جنبه رو با دقت بررسی کنین و بعد بهترین تصمیم رو بگیرین.

جمع‌بندی

در نهایت اگه معیار شما برای انتخاب صفحه کابینت، مقاومت و قیمت مناسب اون هست و به دنبال صفحه کابینتی با ضخامت استاندارد هستین، صفحه کابینت 5 سانتی می‌تونه یک انتخاب عالی برای شما باشه. این نوع صفحه کابینت شرکتی رو می‌تونین در ابعاد موجود خریداری کرده و یا اینکه اون رو با ابعاد دلخواه خودتون سفارش بدین. اما اگه می‌خواین مطمئن بشین که صفحه کابینت پنج سانتی برای کابینت آشپزخانه شما مناسب هست یا نه، می‌تونین از مشاورین بازار آنلاین «سلام ساختمان» در این باره مشورت بگیرین.

برای این کار باید درخواست خودتون رو اینجا ثبت کنین، تا مشاورین ما با شما تماس بگیرن. درضمن از طریق سلام ساختمان، می‌تونین سفارش هر نوع کابینت و صفحه کابینتی رو به کابینت ساز دلخواه خودتون بسپارین.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments