5.0 0

صفر تا صد صفحه کابینت PVC: قیمت صفحه کابینت پی وی سی و معایب آن

  16 اردیبهشت 1402     -      تاریخ انتشار:  11 اردیبهشت 1402
صفحه کابینت پی وی سی با روکش طرح چوب

آیا به دنبال یک متریال ایده‌آل برای ساخت صفحه کابینتی شیک، مدرن و هم‌چنین مقاوم در برابر آب و رطوبت هستین؟ اگر اینطور هست، صفحه کابینت پی وی سی به عنوان یکی از گزینه‌های پرطرفدار و جذاب در میان انواع صفحه کابینت شرکتی، می‌تونه انتخاب مناسبی برای شما باشه. این صفحه کابینت به دلیل داشتن روکش‌های متنوع، از ظاهری زیبا و قابل قبول برخوردار هست. اما صفحه کابینت پی وی سی یکسری معایب هم داره که قبل از خرید، حتما باید به اون‌ها توجه کنین. در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه ساخت، مزایا، معایب، ابعاد و قیمت صفحه کابینت PVCبپردازیم. همراه ما باشین.

صفحه کابینت پی وی سی (PVC) چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

صفحه روی کابینت پی وی سی را از متریال پی وی سی که نوعی پلاستیک فشرده و مقاوم است می‌سازند. به طور کلی ساخت صفحات کابینت پی وی سی، شامل دو مرحله اصلی زیر است:

  1. ساخت ورق پی وی سی خام
  2. روکش کردن ورق پی وی سی

در ادامه به بررسی جزئیات هر مرحله از ساخت صفحه کابینت پی وی سی می‌پردازیم.

1.    ساخت ورق پی وی سی خام

ابتدا با ترکیب کردن نوعی ماده پلاستیکی و یکسری مواد افزودنی، تحت فشار و دمای بالا، ورق خام پی وسی رو داخل قالب‌های مخصوصی می‌سازن. دستگاه سازنده ورق پی وی سی، این ورق رو به صورت بسیار فشرده و یکدست تولید می‌کنه. صفحات خام پی وی سی به دو صورت توپر و یا توخالی ساخته می‌شن که انتخاب نوع اون‌ها به سلیقه و بودجه مشتری بستگی داره، صفحات تو پر معمولا مقاوم‌تر هستن.

انواع ورق سازنده صفحه کابینت پی وی سیدر نهایت بعد از آماده شدن صفحات خام، برش کاری‌های مخصوص انجام میشه و ورق پی وسی، برای روکش کردن آماده میشه.

2.    روکش کردن ورق پی وی سی

در این مرحله روکش‌های مختلف رو به کمک نوعی چسب مخصوص، تحت دما و فشار بالا روی صفحه کابینت می‌چسبونن. جنس این روکش‌ها می‌تونه از ملامینه، HPL و … باشه. ضمناً در این مرحله به جای روکش کردن، میشه ورق پی وی سی رو رنگ آمیزی هم کرد. انجام این مرحله باعث میشه صفحات کابینت پی وسی با طرح و رنگ دلخواه قابل خریداری باشن.

صفحه کابینت پی وی سی با روکش طرح سنگنکته: موقع خرید صفحه کابینت پی وی سی، به نوع ساختار لبه‌های صفحه کابینت هم باید توجه کنین. گاهی لبه‌ها رو به صورت فرم داده شده (گرد) می‌سازن و گاهی از نوار لبه برای لبه‌ها استفاده می‌کنن. با این کار به زیباتر شدن ظاهر صفحه کابینت کمک می‌کنن.

صفحه کابینت پی وی سی سفید سادهاما همانطور که گفتیم، زمانی که صفحه کابینت پی وی سی روکش شده باشه، آماده فروش در بازار هست. پس در ادامه به مهم‌ترین موضوع، یعنی قیمت فروش صفحه کابینت پی‌وی‌سی می‌پردازیم.

قیمت صفحه کابینت PVC چند است؟ + عوامل موثر بر تعیین قیمت

قیمت صفحه کابینت پی وی سی اخیرا نوسانات زیادی در بازار داشته است. بنابراین توصیه میشه قبل از خرید، حتما با مراجع معتبر در این زمینه تماس بگیرین و قیمت روز رو دریافت کنین. با این حال در جدول زیر، حدود قیمت متری صفحه کابینت پی وی سی در سال 1402 رو برای آشنایی بیشتر شما با قیمت‌ها آوردیم:

نام صفحه کابینتحداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)توضیحات
صفحه کابینت پی وی سی00برای قیمت گیری دقیق و مشاوره رایگان در مورد صفحه پی وی سی، در این لینک ثبت نام کنید.

تعیین قیمت دقیق و نهایی صفحه کابینت پی‌وی‌سی، به عوامل زیادی بستگی داره که برخی از مهم‌ترین اون‌ها عبارت‌اند از:

  • کیفیت متریال پی وی سی به کار رفته
  • کیفیت و نوع روکش صفحه کابینت
  • ساختار صفحه کابینت (توخالی یا توپر بودن)
  • ساده یا طرح دار بودن سطح صفحه کابینت
  • ابعاد و ضخامت صفحه کابینت
  • کشور سازنده
  • شرکت تولید کننده
  • هزینه حمل و نصب

برای اطلاع دقیق از قیمت فروش صفحه کابینت PVC، بهتر است تمام عوامل بالا رو در نظر بگیرین. ضمناً برای شناخت بهتر هر کدام از این عوامل و برای دریافت مشاوره رایگان صفحه کابینت، می‌تونین از متخصصین «سلام ساختمان» هم مشورت بگیرین. فقط کافیه اینجا کلیک کنین تا پشتیبان‌های این بزرگ‌ترین بازار آنلاین کابینت و صفحه کابینت، با شما تماس بگیرن.

صفحه کابینت پی وی سی سفید آشپزخانههمچنین برای اطلاع از قیمت روز سایر صفحات کابینت شرکتی مثل قیمت صفحه کابینت 3 سانتی و قیمت صفحه کابینت 5 سانتی و قیمت صفحه کابینت 7 سانتی، می‌توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید

ابعاد صفحه کابینت پی وی سی چند است؟

انواع صفحه کابینت پی‌وی‌سی با توجه به کشور و شرکت سازنده، در ابعاد و ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌شن. با این حال برخی از رایج‌ترین ابعاد صفحه کابینت پی وی سی در بازار عبارت‌اند از:

«جدول رایج‌ترین ابعاد صفحه کابینت PVC»

رایج‌ترین ضخامت‌هارایج‌ترین طول‌هارایج‌ترین عرض‌ها
3 سانتی‌متر3متر و 60 سانتی‌متر60سانتی‌متر
5 سانتی‌متر4متر و 10 سانتی‌متر120 سانتی‌متر

البته این صفحات در ابعاد دلخواه دیگه‌ای هم در بازار قابل خریداری هستن. همچنین گاهی با توجه به نیاز مشتری و شرایط شرکت سازنده، این صفحات رو در عرض‌های بین 20 تا 120 سانتی‌متر هم، به صورت سفارشی تولید می‌کنن.

کانتر کابینت پی وی سی سفیدحالا که با کلیت صفحه کابینت PVC آشنا شدین، در ادامه مزایا و معایب اون رو به شما معرفی می‌کنیم تا بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید این صفحه کابینت بگیرین. ابتدا به سراغ مزایا میریم.

مزایای صفحه کابینت پی وی سی (PVC) چیست؟

صفحه کابینت پی وی سی یکسری مزایا داره که باعث محبوبیت این نوع صفحه کابینت شدن. در ادامه برخی از این نقاط مثبت رو با هم مرور می‌کنیم:

  • دارای خاصیت ضدآب و مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • قیمت مناسب
  • نصب آسان
  • ضد ضربه بودن
  • قابلیت شکل‌گیری و انعطاف بالا
  • قابلیت رنگ‌پذیری
  • تمیز شدن آسان و بدون دردسر
  • سبک بودن
  • مقاومت نسبی در برابر خط و خش
  • مقاومت در برابر آسیب حشرات
  • دارای قابلیت روکش شدن و ایجاد طرح و رنگ‌های متنوع

صفحه کابینت پی وی سی با روکش طوسی تیرهدر میان این مزایا، مقاومت بالای این صفحه کابینت در برابر رطوبت، خیلی مورد توجه بوده است. اما صفحه کابینت پی‌وی‌سی در کنار ویژگی‌های مثبت، معایبی هم داره که در ادامه اون‌ها رو معرفی می‌کنیم.

معایب صفحه کابینت پی وی سی (PVC) چیست؟

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید صفحه کابینت پی‌وی‌سی، بهتر است معایب این صفحه کابینت رو بدونین تا بتونین با مقایسه کردن مزایا و معایب، انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشین. برخی از مهم‌ترین معایب صفحه کابینت pvc عبارت‌اند از:

  • طول عمر پایین نسبت به صفحات کابینت سنگی
  • ظرفیت تحمل وزن پایین و احتمال تاب برداشتن به مرور زمان
  • ضعیف بودن در برابر شعله و حرارت‌های بالا
  • رنگ‌بندی محدود در صورت عدم استفاده از روکش
  • ضعیف بودن در برابر پیچ و مهره شدن و امکان شل شدن محل پیچ‌ها
  • احتمال تغییر رنگ برخی صفحات pvc بدون روکش بعد از چند سال

حالا که هم مزایا و هم معایب صفحه کابینت پی وی سی رو شناختین، خیلی راحت‌تر می‌تونین تصمیم بگیرین که آیا این صفحه کابینت مناسب بودجه و شرایط شما هست یا نه.

کابینت سفید با صفحه کابینت پی وی سی سفیددر انتها هم چند مدل صفحه کابینت پی‌وی‌سی رو آوردیم تا بتونین از اون‌ها برای آشپزخانه خودتون ایده بگیرین.

چند مدل صفحه کابینت پی وی سی زیبا برای ایده یابی!

در ادامه چند نمونه صفحه کابینت پی وی سی رو با هم می‌بینیم. اولین تصویر مربوط به یک صفحه کابینت پی وی سی سفید رنگ هست که در کنار شیر آب طلایی رنگ، ترکیب جذابی رو به وجود آورده.

صفحه کابینت پی وی سی سفید در آشپزخانه نئوکلاسیکصفحه کابینت پی وی سی ساده کرمی رنگ و یا با روکش‌های طرح ام دی اف، یک گزینه مناسب برای آشپزخانه‌های مدرن محسوب میشه.

صفحه کابینت پی وی سی با روکش کرمی رنگاستفاده از صفحه کابینت پی وی سی با روکش‌های طرح سنگ، می‌تونه جایگزینی ارزان برای صفحه کابینت‌های سنگی باشه.

صفحه کابینت پی وی سی سفید در کابینت آشپزخانه طوسی رنگآخرین تصویر هم مربوط به صفحه کابینت پی وی سی با روکش طرح سنگ هست که ترکیب اون با کابینت پی وی سی طوسی و کفپوش طرح سنگ، هماهنگی مناسبی رو در آشپزخانه به وجود آورده.

صفحه کابینت پی وی سی طوسی با رگه‌های سفید طرح سنگ

سخن آخر…

امیدواریم تونسته باشیم در این مطلب شما رو با تمام ویژگی‌های صفحه کابینت پی‌وی‌سی آشنا کرده باشیم. این صفحه کابینت به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت، به یکی از پرطرفدارترین صفحه کابینت‌های شرکتی تبدیل شده است. صفحه کابینت PVC در ابعاد گوناگون و با طرح و رنگ‌های مختلفی در بازار قابل خریداری است. منتهی توجه داشته باشین که برای خرید صفحه کابینت پی‌وی‌سی به دنبال قیمت‌های خیلی پایین نباشین، چرا که گاهی قیمت‌های خیلی پایین، کیفیت پایینی هم دارن. ضمناً برای اطلاع از بهترین کیفیت و قیمت‌ صفحه کابینت پی وی سی، می‌تونین از مشاورین بازار آنلاین کابینت «سلام ساختمان» هم، به صورت رایگان مشاوره بگیرین.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments