4.3 0

مراحل، ابزارها و نکات ضروری رنگ کردن کابینت فلزی

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  28 آذر 1401
مراحل، ابزارها و نکات ضروری رنگ کردن کابینت فلزی در خانه

رنگ کردن کابینت فلزی، یک ترفند ساده برای تبدیل کابینت فلزی قدیمی یا زنگ زده به یک کابینت آشپزخانه جدید است. دلایلی مختلفی برای این کار وجود داره که در این مقاله به اون‌ها اشاره می‌کنیم. همچنین در ادامه نکات ضروری در مورد آموزش مراحل رنگ کردن کابینت فلزی رو ارائه میدیم. کابینت‌های فلزی به کمک روش‌های مختلفی رنگ آمیزی می‌شن و انواع رنگ‌ها برای رنگ آمیزی این کابینت‌ها وجود دارن؛ در ادامه تمام این موارد مهم رو به شما می‌گیم تا بتونین رنگ کابینت فلزی خودتون رو با بهترین روش‌ها و حتی در منزل، تغییر بدید. پس همراه ما باشین.

رنگ آمیزی کابینت فلزی، مخصوص کدام نوع کابینت‌های فلزی است؟

قبل از اینکه بریم سراغ نکات و روش‌های رنگ‌آمیزی کابینت فلزی، ابتدا باید با طبقه‌بندی انواع کابینت فلزی آشنا بشین و بدونین کدوم کابینت‌های فلزی قابلیت رنگ آمیزی دارن. ما 3 نوع کابینت فلزی رایج داریم:

  • کابینت فلزی با ورق سیاه
  • کابینت فلزی گالوانیزه
  • کابینت فلزی استیل

یونیت (بدنه) و درب‌های کابینت فلزی گالوانیزه و ورق سیاه قابلیت رنگ آمیزی دارن. اما نوع سوم یعنی کابینت فلزی استیل، نیازی به رنگ‌آمیزی نداره. بنابراین نکاتی که در این مطلب می‌گیم مربوط به دو نوع کابینت فلزی با ورق سیاه و گالوانیزه هستن که امروزه جزو کابینت‌های نسبتا قدیمی به حساب میان.

دلایل رنگ کردن کابینت فلزی چیست؟

قبل از هر چیز باید بدونین که اصلا چرا کابینت‌های فلزی رو رنگ می‌کنن. با این که کابینت‌های فلزی قدیمی شدن، اما باز هم عده‌ای ترجیچ میدن از کابینت‌های فلزی رنگ شده استفاده کنن و یا همان کابینت‌های فلزی قدیمی یا زنگ زده رو مجدد رنگ کنن تا حال و هوای آشپزخانه عوض بشه. این افراد برای کار خود دلایلی دارن که میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر دکوراسیون آشپزخانه
  • صرفه‌جویی در هزینه تعویض کابینت
  • افزایش طول عمر کابینت

در مورد هر کدام از این دلایل توضیحاتی ارائه می‌کنیم.

1.   تغییر دکوراسیون آشپزخانه

با تغییر رنگ انواع کابینت‌های فلزی، می‌تونین دکوراسیون جدید و زیباتری رو برای آشپزخانه خودتون ایجاد کنین. این کار باعث میشه کابینت‌های قدیمی، به کابینت‌هایی شیک و نو تبدیل بشن و روحیه اعضای خانواده شما بهبود پیدا کنه.

2.   صرفه‌جویی در هزینه تعویض کابینت

امکان داره گاهی اوقات از کابینت فلزی قدیمی خسته بشین، اما تصمیمی برای تعویض کابینت نداشته باشین و یا بودجه شما برای این کار کافی نباشه. در این مواقع می‌تونین با رنگ کردن کابینت فلزی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنین.

3.   افزایش مقاومت و طول عمر کابینت

رنگ آمیزی کابینت فلزی باعث افزایش مقاومت اون میشه و به شما کمک می‌کنه که مدت طولانی‌تری از این کابینت استفاده کنین. به عبارتی پوشش رنگ، مانند یک لایه محافظ روی کابینت عمل میکنه و مانع از زنگ زدن سطح کابینت میشه. بنابراین می‌تونین با این کار، طول عمر کابینت رو افزایش بدین.

حالا که دلایل رنگ آمیزی کابینت‌های فلزی رو بررسی کردیم، در ادامه انواع رنگ مخصوص برای رنگ آمیزی این کابینت ها رو به شما معرفی می‌کنیم.

انواع رنگ‌های پرکاربرد برای رنگ‌ کردن کابینت فلزی چیست؟

انواع رنگ‌هایی که برای رنگ کردن کابینت فلزی استفاده میشن، عبارت‌اند از:

  • رنگ پلاستیک
  • رنگ روغن
  • رنگ اکریلیک
  • رنگ اسپری

در این بخش به مزایا و معایب این رنگ‌ها اشاره می‌کنیم و در مورد هر کدام توضیحاتی رو ارائه می‌دیم.

1.   رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک از گزینه‌های مناسب برای رنگ کردن کابینت فلزی به حساب میاد که روی سطوح، به صورت بافت‌دار به نظر میرسه. این نوع رنگ در مدت زمان بین 2 تا 4 ساعت خشک میشه و به سطوحی که قبلا با رنگ روغن یا پلاستیک پوشانده شدن، می‌چسبه. سطوح رنگ شده با رنگ پلاستیک به راحتی شسته میشن و این رنگ مقاومت خوبی در برابر رطوبت و آب از خودش نشان میده.

2.   رنگ روغن

رنگ روغن روی سطوح، کاملا صاف به نظر میرسه، منتهی به مرور زمان زرد میشه و رنگ اولیه خودش رو از دست میده. خشک شدن رنگ روغن هم حدود 15 تا 18 ساعت طول می‌کشه.

3.   رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک به عنوان جایگزین مناسبی برای رنگ‌های روغنی شناخته میشه. رنگ اکریلیک تنوع بیشتری نسبت به رنگ روغن داره و زودتر خشک میشه. علاوه بر این، قابل شستشو هم هست. از این رنگ برای فلزات و به ویژه برای رنگ کردن کابینت‌های فلزی استفاده می‌کنن. البته رنگ اکریلیک به شرطی برای تغییر رنگ کابینت فلزی کاربرد داره، که از آستر یا پرایمر رنگ استفاده کنین. در همین مقاله به شما میگیم آستر یا پرایمر رنگ چی هست.

4.   رنگ اسپری

یکی دیگه از انواع رنگ‌هایی که برای رنگ آمیزی کابینت فلزی استفاده میشه، اسپری رنگ مخصوص سطوح فلزی هست که در رنگ‌های مختلفی وجود داره. رنگ پلاستیک، رنگ روغن و رنگ اکریلیک ممکن هست از روی فلز پاک بشن. برای همین پیشنهاد میشه از اسپری‌های مخصوص رنگ‌آمیزی سطوح فلزی استفاده کنین. در مورد این اسپری‌ها در تیتر سایر روش‌های رنگ آمیزی کابینت فلزی، بیشتر توضیح میدیم.

ابزارهای ضروری برای رنگ کردن کابینت فلزی در خانه چیست؟

اگه قصد دارین کابینت فلزی خودتون رو در منزل رنگ کنین، به چند ابزار کار اصلی که در زیر گفتیم، احتیاج دارین:

  • سنباده
  • پیچ گوشتی
  • یکی از ابزارهای فرچه، قلم‌مو، پیستوله و یا اسپری رنگ

سمباده پر استفاده‌ترین ابزاری هست که قبل از رنگ کردن کابینت فلزی، برای صاف کردن سطوح استفاده میشه. همچنین قبل از رنگ‌آمیزی، به کمک یک پیچ‌گوشتی می‌تونین اجزای کابینت رو از هم جدا کنین تا رنگ کردن راحت‌تر بشه.

رنگ کردن کابینت فلزی با پیستوله

در زمان رنگ کردن کابینت فلزی هم، ابزارهایی مثل فرچه، قلم‌مو، پیستوله و یا اسپری رنگ به شما کمک می‌کنن تا فرایند رنگ‌آمیزی انجام بشه. در بالا یک نمونه پیستوله رنگ رو می‌بینین.

حالا که با لوازم ضروری برای رنگ آمیزی کابینت‌های فلزی آشنا شدین، در ادامه اقدامات اولیه مربوط به قبل از شروع رنگ آمیزی رو با هم بررسی می‌کنیم.

اقدامات اولیه قبل از شروع رنگ آمیزی کابینت فلزی چیست؟

برای رنگ کردن کابینت فلزی، مقدماتی وجود داره که باید اون‌ها رو به صورت دقیق و مرتب فراهم کنین. اگر این اتفاق نیفته، تمام زحمات شما برای تغییر رنگ کابینت فلزی از بین میره. بنابراین قبل از هر کاری، اقدامات زیر رو با دقت انجام بدین:

  • آماده کردن فضای آشپزخانه برای رنگ کردن کابینت
  • خارج کردن وسایل از داخل کابینت و جدا کردن اجزای کابینت فلزی
  • تمیز کردن کابینت
  • انتخاب رنگ مناسب برای کابینت فلزی

در ادامه متوجه می‌شین هر کدام از کارهایی که در بالا به اون‌ها اشاره کردیم، با چه جزئیاتی انجام میشن. پس همراه ما باشین.

1.   آماده کردن فضای آشپزخانه برای رنگ کردن کابینت

پیشنهاد میشه کف آشپزخانه و روی وسایلی مثل اجاق گاز و پیشخوان، یک پارچه کهنه یا نایلون پهن کنین تا از رنگی شدن در امان باشن.

2.   خارج کردن وسایل از داخل کابینت و جدا کردن اجزای کابینت فلزی

تمامی وسایل داخل کابینت فلزی باید از اون خارج بشن. همچنین اجزای کابینت مثل کشوها، دستگیره‌های درب و لولاهای خارجی از کابینت جدا میشن. این کار به شما امکان میده که روی سطح افقی، بتونین راحت‌تر درب کابینت‌ها رو رنگ کنین.

3.   تمیز کردن کابینت

اگر دوست دارین رنگ آمیزی کابینت فلزی شما زیبا و یکدست باشه، باید سطوحی رو که قرار هست رنگ بشن، حسابی تمیز کنین. در تمیز کردن کابینت‌های اطراف گاز دقت بیشتری داشته باشین و قبل از رنگ آمیزی کابینت فلزی، مطمئن بشین چربی‌های روی کابینت از بین رفته باشن.

تمیز کردن کابینت فلزی قبل از رنگ کردن

بعد از تمیز کردن هم اجازه بدین سطح کابینت خشک بشه و در صورت لزوم، از یک دستمال کتان تمیز، برای خشک کردن کابینت استفاده کنین.

4.   انتخاب رنگ مناسب برای کابینت فلزی

حالا باید نوع و ترکیب رنگ مدنظر برای کابینت فلزی رو انتخاب کنین. رنگ انتخابی شما روی زیبایی فضای آشپزخانه تاثیر قابل توجهی داره. انواع رنگ‌های مخصوص رنگ آمیزی کابینت فلزی رو در قسمت‌های قبلی معرفی کردیم و در مورد ترکیب رنگ‌های پرطرفدار هم، در تیتر مربوطه توضیح می‌دهیم.

بعد از انجام اقدامات و مراحل اولیه بالا، دیگه وقت اون رسیده که به سراغ مراحل اصلی رنگ کردن کابینت فلزی بریم.

آموزش قدم به قدم مراحل رنگ کردن کابینت فلزی

بعد از فراهم شدن شرایط ابتدایی لازم برای رنگ کردن کابینت فلزی، مراحل اصلی رنگ‌کاری شروع میشن و شما باید کارهای زیر رو انجام بدین.

  • سمباده‌زنی کابینت
  • استفاده از پرایمر رنگ
  • اجرای صحیح رنگ‌آمیزی کابینت فلزی
  • ایجاد طرح‌های جالب روی کابینت فلزی

در این بخش در مورد شیوه انجام کار در هر مرحله توضیحات لازم رو ارائه میدیم.

1.   سمباده‌زنی کابینت

در صورتی که روی سطح کابینت فلزی از قبل زنگ‌زدگی وجود داشته باشه، می‌تونین با سمباده‌زنی مشکل رو برطرف کنین. در واقع سمباده‌زنی باعث میشه رنگ جدید به خوبی داخل بافت کابینت فلزی نفوذ پیدا کنه و رنگ باکیفیت‌تری رو داشته باشین.

2.   استفاده از پرایمر رنگ

آستر یا پرایمر رنگ به لایه اولیه‌ای میگن که قبل از رنگ کردن کابینت فلزی روی اون اعمال میشه. با استفاده از این پوشش، رنگ به راحتی به سطح می‌چسبه و سطح فلز هم دچار زنگ‌زدگی نمیشه. انتخاب نوع پرایمر رنگ اهمیت زیادی داره. سعی کنین از پرایمرهای اسپری استفاده کنین، چون در زمان استفاده از پرایمر رنگ قوطی، آثار قلم مو روی سطح باقی می‌مونه. نکته مهم این هست که منتظر باشین پرایمر رنگ به طور کامل خشک بشه، بعد بقیه مراحل رو ادامه بدین.

3.   اجرای صحیح رنگ‌آمیزی کابینت فلزی

در این مرحله باید رنگ آمیزی رو با روش دلخواه خودتون و یکی از ابزارهای غلتک، فرچه، قلم‌مو، پیستوله و یا اسپری رنگ انجام بدین. روش کار به این صورت هست که بعد از اعمال یک لایه رنگ، باید منتظر خشک شدن رنگ بشین و بعد از اون لایه دوم رنگ رو اعمال کنین. روش‌های دیگه‌ای هم برای رنگ آمیزی کابینت فلزی وجود دارن که در بخش بعدی اون‌ها رو معرفی می‌کنیم.

4.   ایجاد طرح‌های جالب روی کابینت فلزی

شما می‌تونین با استفاده از نوار چسب کاغذی روی کابینت خودتون طرح ایجاد کنین. چطوری؟ به یکی از روش‌های زیر:

  • وقتی لایه اول رنگ خشک شد، از نوار چسب کاغذی استفاده کنین
  • یک نوار باریک به صورت قاب دور کابینت ایجاد کنین و بعد رنگ‌آمیزی رو انجام بدین
  • بعضی از نواحی کابینت فلزی رو با رنگ متفاوت رنگ‌آمیزی کنین

بعد از پایان رنگ‌آمیزی، کابینت فلزی رنگ شده رو با یک وسیله پوششی بپوشانین تا در برابر گرد و خاک محافظت بشه. همچنین پیشنهاد میشه به منظور افزایش طول عمر رنگ کابینت فلزی، با جلادهنده‌های مخصوص، روی کابینت رو یک لایه روغن‌کاری کنین.

سایر روش‌های رنگ آمیزی کابینت فلزی چیست؟

سطح بدون رنگ این کابینت‌ها باعث میشه به راحتی و بدون درسر تمیز بشن. حالا اگر دوست دارین طول عمر و کیفیت رنگ بهتری در قسمت یونیت و درب کابینت فلزی داشته باشین باید با هزینه بیشتر از روش‌های زیر استفاده کنین.

  • رنگ آمیزی به روش استاتیک
  • رنگ آمیزی به روش کوره‌ای
  • رنگ آمیزی با اسپری

توضیحات لازم برای این 2 روش رو در این قسمت ارائه می‌کنیم.

1.   رنگ آمیزی کابینت فلزی به روش استاتیک

در این روش، قطعات فلزی به جریان الکتریسیته متصل میشن و داخل یک استخر رنگ قرار می‌گیرن. وقتی قطعات کابینت فلزی از استخر رنگ بیرون میان، رنگ کامل دارن. رنگ استاتیک در برابر ضربه، زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت خوبی از خودش نشان میده.

2.   رنگ آمیزی کابینت فلزی به روش کوره‌ای

به رنگی که داخل کوره قرار میگیره و پخته میشه، رنگ کوره‌ای میگن. این رنگ‌ها به دو صورت مایع و پودری موجود هستن. در رنگ آمیزی به روش کوره‌ای، بعد از پاشیدن رنگ مایع یا پودری روی کابینت فلزی، قطعات کابینت داخل کوره قرار می‌گیرن. بعد از مدت زمان مشخص، قطعات فلزی رو از داخل کوره خارج می‌کنن و رنگ باکیفیتی رو به نمایش میذارن. رنگ کوره‌ای از لحاظ مقاومت در برابر ضربه، خوردگی و زنگ‌زدگی به رنگ استاتیک شباهت داره.

3.   رنگ آمیزی کابینت فلزی با اسپری رنگ

این روش یکی از ساده‌ترین و کم هزینه ترین روش‌های رنگ آمیزی کابینت محسوب میشه که در بخش قبلی هم به اون اشاره کردیم. اسپری رنگ از یک قوطی پر از رنگ تشکیل شده که در بالای اون دکمه‌ای برای پاشیدن وجود داره. با فشردن این دکمه رنگ پخش میشه و روی سطح مورد نظر شما که در اینجا کابینت فلزی هست، قرار می‌گیره. اسپری‌های رنگ انواع مختلفی دارن که رایج‌ترین اون‌ها مات، براق و ساتن هستن.

رنگ کردن کابینت فلزی با اسپری رنگ

در صورتی که رنگ کردن کابینت فلزی رو با اسپری انجام میدین، اول اسپری رو به خوبی تکان بدین. بعد از کمی فاصله گرفتن از کابینت، باید با فشار ثابت اسپری رو به کابینت دور و نزدیک کنین. توصیه میشه زمان استفاده از اسپری رنگ، از ماسک استفاده کنین تا به سلامتی شما آسیبی وارد نشه.

بهترین ترکیب رنگ‌های مناسب برای رنگ آمیزی کابینت فلزی چیست؟

در این بخش میریم سراغ معرفی ترکیب رنگ‌هایی که برای تغییر رنگ کابینت فلزی مناسب هستن و به شما می‌گیم که هر رنگ، کجا کاربرد داره. برخی از ترکیب رنگ‌های پرکاربرد برای رنگ آمیزی این کابینت عبارت‌اند از:

  • زرد
  • آبی آسمانی
  • قرمز
  • نقره‌ای
  • طلایی
  • کرم

در ادامه در مورد کاربرد این رنگ‌ها بیشتر توضیح میدیم.

1.   رنگ زرد

زرد، رنگ مناسبی برای خانه نیست و بیشتر در فست‌فودها و رستوران‌ها از این رنگ استفاده می‌کنن. البته این مساله بستگی به سلیقه افراد داره و شاید فردی دوست داشته باشه برای رنگ کردن کابینت فلزی آشپزخانه از رنگ زرد استفاده کنه.

2.   رنگ آبی آسمانی

این رنگ فضای آرام و دلنشینی در آشپزخانه ایجاد می‌کنه و یکی از جذاب‌ترین رنگ‌های روشن به حساب میاد. با اجرای رنگ آبی آسمانی روی کابینت فلزی، چشم هر بیننده‌ای به کابینت جلب میشه.

کابینت فلزی به رنگ آبی آسمانی

3.   رنگ قرمز

رنگ قرمز با ترکیب یک رنگ دیگه مثل نقره‌ای، برای کابینت فلزی زیبا به نظر میرسه؛ اما به صورت تک رنگ گزینه مناسبی نیست.

4.   رنگ نقره‌ای

یکی از گزینه‌های پیشنهادی و زیبا برای رنگ کردن کابینت فلزی، رنگ نقره‌ای هست. با اینکه این مسئله به انتخاب و سلیقه هر فرد بستگی داره، اما این رنگ، برای همه کابینت‌های فلزی مناسب به نظر میرسه.

5.   رنگ طلایی

در صورت استفاده از رنگ طلایی برای رنگ کردن کابینت فلزی، می‌تونین ترکیب جذاب و زیبایی با کاشی و سنگ‌های سفید دیوار ایجاد کنین و آشپزخانه‌ای شیک و مدرن داشته باشین.

6.   رنگ کرم

رنگ کرم با سلیقه بیشتر افراد سازگاری داره و رنگ ملایم و همه‌پسند حساب میشه. اگر کمی رنگ براق به رنگ کرم اضافه کنین، کابینت فلزی جلوه خاصی پیدا می‌کنه.

این هم از معرفی ترکیب رنگ‌های مناسب برای رنگ آمیزی کابینت فلزی. شما می‌تونین هر کدام از این رنگ‌ها رو متناسب با نوع دکوراسیون خودتون، به تنهایی و یا در ترکیب با هم استفاده کنین. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله زیر رو هم مطالعه کنین:
لینک

جمع‌بندی

اگر در آشپزخانه خودتون از کابینت فلزی قدیمی یا زنگ زده استفاده می‌کنین و قصد دارید با هزینه کم، دکوراسیون رو تغییر بدین، به شما پیشنهاد می‌کنیم به فکر رنگ کردن کابینت فلزی باشین. برای این کار می‌تونین از انواع رنگ روغن، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک استفاده کنین. اما بهترین روش تغییر رنگ کابینت فلزی در خانه، استفاده از اسپری رنگ هست.

قبل از رنگ کردن کابینت فلزی هم، باید فضای آشپزخانه رو آماده کنین، یعنی وسایل رو از کابینت خارج کرده و اون رو تمیز کنین. همچنین در صورتی که سطح کابینت فلزی دچار زنگ‌زدگی باشه، ناچار به سمباده زدن کابینت هستین. در نهایت هم، پوشش پرایمر رنگ رو روی سطح کابینت فلزی اعمال کنین و بعد از اون، رنگ انتخابی خودتون رو به صورت چند لایه مجزا روی کابینت فلزی اعمال کنین.

شما می‌تونین برای انجام کار حرفه‌ای ساخت کابینت و یا مشورت در زمینه رنگ کردن کابینت فلزی، از مجموعه سلام ساختمان هم کمک بگیرین.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments