3.8 0

ایده های مدرن و کلاسیکِ رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط و درب چوبی

  23 دی 1402     -      تاریخ انتشار:  2 اسفند 1401
ایده های مدرن و کلاسیکِ رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط و درب چوبی

نمای ظاهری خانه‌ها و ساختمان‌ها نشون دهنده خلاقیت و سلیقه صاحبان آن‌هاست؛ از طرفی، نقاشی ساختمان یکی از عواملی هست که می‌تونه ظاهر یک خونه رو زیباتر نشون بده، جزئیات رنگ‌ها و طرح‌ها در تمام قسمت‌ها مثل درب خونه‌ها برای جذاب‌تر کردن ظاهر یک بنا اهمیت زیادی داره.

در این محتوا، تصاویری رو با هم می‌بینیم که از روش‌ها و رنگ‌های مناسب برای درب حیاط و منزل بهمون ایده میدن. علاوه بر این، با وسایلی که برای رنگ آمیزی درب منزل مرسوم هستن آشنا میشیم.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 2

مدل رنگ درب حیاط ساده

رنگ جدید می‌تونه نمای یک درب و یا یک فضا را به طور کلی عوض کنه؛ تغییر رنگ از قهوه‌ای به قرمز روشن، جلوه و زیبایی این درب رو دو چندان کرده و به نظر می‌رسه فضا هم دل‌بازتر شده.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 3

ببینید به چه شکل، رنگ می‌تونه نمای یک ساختمون ساده رو انقدر زیبا و دیدنی کنه؛ گزینه قابل توجه هم رنگ قرمز درب خونه هست که جذاب‌ترش کرده. رنگ قرمز هم یکی دیگر از رنگ‌های محبوب برای درب خونه محسوب میشه.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 4

اگر کمی در مورد ترکیب رنگ‌ها اطلاعات داشته باشیم می‌تونیم با ترکیب دو یا چند رنگ، نمای ظاهری خونه خودمون رو دیدنی‌تر بکنیم. درب زرد رنگ این عکس هم حاصل خلاقیت صاحب این خونه یا طراح اون هست که می‌دونسته به چه صورت می‌تونه تغییر خاصی ایجاد کنه.

رنگ آمیزی درب چوبی

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 1

یکی از معمول‌ترین کارهایی که برای رنگ آمیزی در چوبی انجام میشه استفاده از متریال بی رنگ هست تا ضمن محافظت از چوب در برابر عوامل بیرونی، بافت و زیبایی طبیعی درب چوبی حفظ بشه. تصویر بالا هم یک نمونه درب چوبی منزل به سبک مدرن هست.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 6

در تصاویر بالا هم انواع مدل‌های درب چوبی که رنگ آمیزی اونها با هدف حفظ بافت و رنگ چوب صورت گرفته رو می‌بینین.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 7

این هم یک نمونه دیگه از رنگ آمیزی درب چوبی که طرح چوب بعد از رنگ آمیزی حفظ شده، این عکس در پارکینگ از جنس چوب است.

اما بریم سراغ چند طرح رنگ‌ درب حیاط چوبی که واقعاً رنگ دارن!

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 8

درب‌های چوبی این امکان را به شخص میدن که از رنگ‌های مختلفی برای رنگ کردن استفاده بکنه؛ رنگ آبی روشن به شکلی جذاب روی این درب نشسته و شاید اگر از این رنگ برای یک درب فلزی یا آهنی استفاده کنیم نتیجه‌ای چندان زیبا و دوست‌داشتنی به دست نیاد.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 9

حصارهای چوبی با رنگ‌های متفاوت می‌تونن زیباتر به نظر برسن، اگر خلاقیت هم در این کار وارد کنیم حصار یا درب چوبی مثل این عکس خواهیم داشت؛ رنگ طوسی و سفید هم هارمونی خوبی با هم دارن.

ایده های مدرن و کلاسیکِ رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط و درب چوبی

یکی از پرکاربردترین ابزارها برای رنگ کردن درب، انواع مختلف ایربراش هست که در این عکس هم برای رنگ کردن این درب چوبی ازش استفاده شده.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 11

باز هم یک رنگ جذاب دیگه داریم؛ رنگ صورتی درب این خونه با رنگ سفیدِ نمای کلی همخوانی مناسبی داره. امروزه استفاده از رنگ‌های خاص و متفاوت سهم بیشتری نسبت به رنگ‌های ساده و قدیمی دارن و افراد از خلاقیت بیشتری برای رنگ‌آمیزی درب منزل و حیاط استفاده می‌کنن.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 12

برای رنگ کردن درب‌های چوبی انواع مختلف رنگ مانند کیلر، تمام پلی استر، سیلر، رنگ روغنی، رنگ‌های گیاهی، روغن جلا و… در بازار عرضه میشه.

رنگ‌آمیزی درب فلزی

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 13

طراحی این درب فلزی بزرگ یک مقدار شلوغ به نظر می‌رسه و کاملا سلیقه‌ای هست. برای رنگ کردن درب‌های فلزی معمولا از رنگ‌های روغنی استفاده میشه و باید قبل از رنگ کردن از ضد زنگ استفاده بشه، در واقع می‌تونید ضد زنگ و تینر روغنی را با هم مخلوط کنید و به درب بزنید. برای رنگ کردن درب فلزی، رنگ شما باید رقیق باشه تا کاری خوب و یکدست داشته باشید.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 14

رنگ قهوه‌ای هم یکی از رنگ‌های پرکاربرد در رنگ‌آمیزی درب‌های حیاط و منزل هست، توجه داشته باشید که با توجه به طراحی درب، برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها، باید از قلم‌موهای ظریف‌تری استفاده کنید.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 15

این عکس یک مدل مدرن از رنگ آمیزی درب فلزی رو نشون میده.

رنگ آمیزی درب آلومینیومی

مراحل رنگ زدن روی پنجره و در آلومینیومی با سایر انواع در مثل درب چوبی و فلزی متفاوت است. ابتدا باید درب رو از آلودگی‌ها تمیز کرد و سپس روی اون روانکار زد و بعدش نوبت به انجامِ سایر مراحل رنگ آمیزی است.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 16

در تصویر زیر، تفاوت قبل و بعد از رنگ آمیزی درب آلومینیومی رو مشاهده می‌کنید:

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 18

رنگ درب حیاط مسی

در برخی سبک‌های خاص از درب حیاط مسی و یا رنگ آمیزی درب حیاط با طرح مس استفاده میشه. دو عکس زیر، این سبک از رنگ در حیاط رو نشون میدن.

درب پارکینگ مسی

رنگ درب حیاط مسی

رنگ درب طرح چوب

اگر نگاهی به اطراف خود بندازید می‌بینید درب‌های زیادی هستن که دیگه زیبایی سابق رو ندارن و نیاز به یک تغییر اساسی در اون‌ها به خوبی دیده می‌شه. از بین تمامی طرح‌ها و رنگ‌هایی که روی درب ها قابل پیاده سازی هستن، رنگِ طرحِ چوب طرفدار بیشتری داره.رنگ طرح چوب در حیاط و یا دربِ سایر بخش های یک خانه، نمای شادابی رو به وجود میاره. مخصوصا اگه از علاقه مندان به طراوت و تازگی طبیعت باشید، نقاشی درب چوبی حتما به حس و حال شما خیلی نزدیک هست. اجرای نقاشی طرح چوب روی انواع درب‌ها با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای خاصی صورت می‌گیره که در ادامه این مطلب، به معرفی و بررسی تعدادی از اون‌ها می‌پردازیم.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 19

رنگ آمیزی درب طرح چوب

تصاویر زیر، دو نمونه رنگ درب حیاط طرح چوب رو نشان می‌دن که در تصویر سمت چپ رنگ قهوه‌ای تیره و در سمت راستی قهوه ای روشن رو می بینیم. نمای هر خانه بیانگر سلیقه صاحب اون خانه هست و اهمیت استفاده از رنگ در حیاط طرح چوب، در این قسمت به خوبی نمایان میشه.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 20

حالا با هم چند تا عکس از قبل و بعد رنگ آمیزی در حیاط طرح چوب رو ببینیم. این تصویر رنگ طرح چوب در حیاط رو نشان می‌ده که قبل از رنگ آمیزی سفید یکدست بوده و بعد به رنگ طرح چوب دراومده. آویز گل روی در کاملا بیانگر طراوت رنگ طرح چوب هست.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 21

این تصویر هم درب ورودی خانه‌ای رو نشان داده که قبلا قهوه‌ای بوده و یک صاحب خانه با سلیقه رنگ طرح چوب رو برای اون انتخاب کرده. بعد از رنگ آمیزی تناسب رنگ درب حیاط با گل و گیاهان کنار درب و رنگ دیوارهای جانبی خیلی بیشتر شده.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 22

اگرچه رنگ‌های ساده و روشن برای درهای خانه خیلی پر استفاده بودن و هستن، اما گاهی برای تغییر دکوراسیون خانه لازم هست تا یک تغییر اساسی به همه بخش‌های خانه بدین. مثلا اگه شما هم برای مدتی طولانی رنگ درب خانه یا درب اتاق‌هاتون سفید یا روشن هست، پیشنهاد می‌کنم که کمی تنوع بدین و رنگ درب طرح چوب رو پیاده کنید. با این کار یک حس جدید به زندگی خود می‌بخشین.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 23

  رنگ آمیزی درب فلزی طرح چوب نیز مثل درب‌های چوبی به یک روش صورت می‌گیره. ولی به تمرین و تکرار زیادی نیاز داره و در کنار اون مهارت رنگ آمیزی هم، در نتیجه نهایی خیلی تاثیر می‌ذاره.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 24 

نکات مربوط به انجام رنگ طرح چوب درب حیاط

برای انجام رنگ طرح چوب درب حیاط، بعد از زیر سازی مناسب درب با استفاده از رنگ زیر ساز و سمباده کشی مناسب، به رنگ قهوه‌ای نیاز دارید. معمولا رنگ پاشان از رنگ قهوه‌ای برای این کار استفاده میکنن که معمولا با قلم مو یا با پارچه پنبه‌ای بدون پرز، روی سطح کار کشیده میشه.  

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 25

 استفاده از قلم مو باید با مهارت صورت بگیره تا نقاشی طرح چوب مورد نظر به این زیبایی که در تصویر می‌بینید دربیاد. اگه سررشته‌ای در این نوع رنگ آمیزی دارید پس دست به کار بشید و هنرتون رو، روی یک درب قدیمی پیاده کنید.  

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 26

این ابزار در تصویر زیر، نوعی شابلون هست که برای ایجاد طرح موج مصنوعی چوب روی سطح کار استفاده میشه و موج‌های رنگ طرح چوب نهایی با این ابزار زده میشه. برای داشتن یک درب طرح چوب زیبا، ظرافت حرکت دست نقاش روی چوب با این ابزار شرط مهمی هست.  

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 27

این هم یک ابزار دیگه برای ایجاد رگه ‌های طرح چوب روی درب چوبی هست. استفاده از این وسایل کار هر کسی نیست و قطعا پشت این نقوش منحصر به فرد و طبیعی، مهارت و تجربه چندساله‌ای نهفته هست.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 28

این خلاقیت زیبا برای ایجاد رنگ درب آهنی طرح چوب یا رنگ درب فلزی طرح چوب هم قابلیت استفاده داره و حتی مثل تصویر زیر، برای تغییر رنگ کمد دیواری هم خیلی کاربردی هست. گاهی یک تغییر معمولی در رنگ آمیزی محیط اطراف ما می‌تونه حس زندگی دوباره رو به افراد ببخشه.رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 29زیباسازی محیط و ورودی خانه، روش‌های مختلفی داره و نمونه هایی از این روش‌های خلاقانه اجرای رنگ طرح چوب درب حیاط و یا اجرای رنگ دروازه طرح چوب هست. هرکدام از این روش ها به سهم خود تاثیر شگفت انگیزی در تغییر روحیه ساکنین خانه و افزایش جذابیت نمای خانه دارن. این روش ها برای استفاده مجدد از سازه‌های قدیمی و صرفه جویی در هزینه‌های تعویض درب بسیار کاربردی هستن و اگه با دقت بالا و به شکل ماهرانه‌ای طرح چوب روی درب پیاده بشه، به سختی میشه نقاشی طرح چوب رو از چوب واقعی تشخیص داد. ماهرانه‌ای طرح چوب روی درب پیاده بشه، به سختی میشه نقاشی طرح چوب رو از چوب واقعی تشخیص داد.

طراحی و خلاقیت در رنگ‌آمیزی درب و حصار

خلاقیت همیشه چیزهای ساده رو تبدیل به اثری دیدنی می‌کنه، این حصارهای چوبی که با رنگ سفید رنگ‌آمیزی شدن خیلی ساده هستن اما نقاشی این درخت بر روی حصار، اون رو از سادگی درآورده و زیبا کرده.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 31

نمونه زیبای دیگری از خلاقیت رو در این عکس می‌بینیم، معمولا رنگ قهوه‌ای هم مثل رنگ سفید برای حصارهای چوبی استفاده میشه. رنگ قهوه‌ای به تنهایی شاید جذابیت چندانی نداشته باشه اما این طراحی باعث زیباتر شدن حصارها شده.

آموزش رنگ آمیزی درب حیاط

برای رنگ کردن انواع درب ها، اول باید نواقص و خرابی‌ها رو رفع کرد و آماده‌سازی اولیه رو انجام داد، در مرحله بعد هم باید از انواع آستری و حلال رنگ استفاده بشه و در آخر، رنگ مورد نظر باید ترکیب یا تهیه بشه تا شرایط برای رنگ کردن درب فراهم بشه.

بنابراین، بصورت خلاصه مراحل رنگ کردن در حیاط یا منزل شامل موارد زیر است:

  1. ابتدا باید ابزار و تجهیزات مربوط به در مثل قفل، دستگیره، لولا و … رو از اون جدا کنین؛
  2. بعدش نوبت به تمیزکاری است، در رو به خوبی تمیز کنین تا هر نوع آلودگی و اضافات از روی سطح اون پاک بشه؛
  3. در مرحله بعد باید بتونه کاری رو انجام بدین؛
  4. و در آخر سطح درب رو با رنگ مورد نظرتون رنگ آمیزی کنین (این کار رو در هر تعداد دست رنگ که نیازه تا به حالت دلخواهتون برسه انجام بدین، اما معمولاً دو دست رنگ کفایت می‌کنه).

ابزار و وسایل رنگ زدن درب حیاط

در این قسمت برخی از روش‌ها و ابزارِ پرکاربرد برای رنگ آمیزی در حیاط رو با هم مرور می‌کنیم.

1.  ایربراش

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 32

رنگ‌آمیزی درب‌ها به روش‌های مختلفی انجام میشه و در این عکس هم تصویر شخصی رو می‌بینیم که با وسیله‌ای مخصوص رنگِ درب یعنی «ایربراش»، به رنگ کردن درب مشغول هست. رنگ زرد اگر با نمای کلی ساختمون همخوانی داشته باشه، رنگ جذابی هست.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 33

برای این درب آهنی از رنگ سفید استفاده شده، درب‌های آهنی برای اینکه رنگ سفید بهتر روی اون‌ها بشینه باید بیشتر از یک بار رنگ بشن تا به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم. استفاده از ایربراش (ابزاری که در تصویر بالا می‌بینیم)، کار رنگ کردن رو راحت می‌کنه و برای درب‌های فلزی هم گزینه مناسبی هست.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 34

 

همانطور که گفتیم، رنگ سفید پرطرفدارترین رنگ برای درب منزل و درب اتاق هست. برای رنگ کردن این درب هم از ابزار ایربراش استفاده شده که همه می‌تونن به راحتی باهاش کار کنن.

1.       غلتک مخصوص رنگ

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 35

یکی از ابزارهای مناسب برای رنگ‌آمیزی درب منزل و یا درب حیاط، استفاده از غلتک مخصوص هست. در این عکس نمونه‌ای از این غلتک‌ها رو می‌بینیم که رنگ کردن به وسیله اون‌ها کار رو خیلی راحت می‌کنه. رنگ سفید یکی از رنگ‌های مهم در رنگ‌آمیزی درب چوبی و درب فلزی است.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 36

غلتک‌های مخصوص رنگ، ابزارهایی ساده برای رنگ کردن درب هستن و به همین دلیل افراد می‌تونن به راحتی خودشون درب حیاط یا درب منزلشون رو رنگ کنن، در این عکس هم رنگ سفید رو می‌بینیم که نمای زیبایی به درب داده.

قلم‌موی نقاشی

برای رنگ کردن درب‌ها باید از قلم‌موهای متفاوتی استفاده کرد؛ قلم‌های نقاشی شماره‌های مختلفی دارن که برای کاربردهای خاص از اون‌ها استفاده میشه.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 37

معمولا رنگ کردن درب منزل کار چندان سختی نیست و افراد می‌تونن این کار رو به تنهایی انجام بدن. رنگی که برای این درب انتخاب شده با دکوراسیون همخوانی داره، قلم‌موی نقاشی هم یکی دیگر از ابزار رنگ‌آمیزی هست که استفاده از اون برای رنگ کردن درب تقریبا آسون هست.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 38

در این عکس هم از قلم‌موی نقاشی برای رنگ کردن درب منزل استفاده شده؛ برای یک دست شدن رنگ معمولا باید چند بار این کار تکرار بشه تا رنگی خوب بر روی درب بشینه.

کاتالوگ رنگ درب حیاط

در عکس زیر چند نمونه رنگ برای درب منزل یا حیاط رو از کاتالوگ رنگ مشاهده می‌کنین. می تونین از این رنگ‌ها الگو برداری کنین. اما خودتون رو نباید محدود کنین.

رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 39

چون برای رنگ آمیزی هیچ نوع محدودیتی وجود نداره و شما هر کد رنگی که مدنظرتون باشه رو می‌تونین به کمک نقاش یا با مشورت کردن با فروشنده و ترکیب چند رنگ مختلف تهیه کنین. مثلاً به مدل های رنگ درب حیاط در تصویر زیر نگاه کنین. می‌بینین که هیچ محدودیتی وجود نداره، فقط رنگ انتخابی‌تون باید متناسب با سلیقه‌تون و همچنین نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی خانه تون باشه.

بالاخره نقاشی درب و ساختمان رو خودمون انجام بدیم یا نقاش؟

امروزه رنگ کردن به وسیله ابزارهایی که در بازار موجود هستن آسون‌تر شده و هر کسی می‌تونه با استفاده از اون‌ها خودش درب خونه اش رو رنگ کنه؛ البته که نقاشی و رنگ‌آمیزی حرفه‌ای کار سختی هست و باید به دست اهل فن سپرده بشه اما بعضی از کارهای کوچیک رو می‌تونیم با استفاده از ابزارها خودمون انجام بدیم.

با این وجود اگه دوست ندارین خودتون درگیر دردسرهای نقاشی بشین و قصد دارین کار رو به یک نقاش حرفه‌ای بسپارین، می‌تونین روی لینک زیر کلیک کنید.

ثبت درخواست نقاشی رنگ‌آمیزی انواع درب حیاط 40

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments