2.6 0

برترین مدل های سقف مغازه برای افزایش فروش شما

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  19 اسفند 1401
برترین مدل های سقف مغازه برای افزایش فروش شما

دکوراسیون داخلی یک مغازه و یا محل تجاری در واقع هویت اون مکان حساب میشه. شاید این نکته بی‌اهمیت به نظر برسه اما سخت در اشتباه هستین. طراحی و دکوراسیون مغازه اثر مستقیمی روی میزان جذب مشتری و درصد فروش اون مغازه داره.

مشتری با دیدن دکوراسیون و طراحی دیوارها و سقف مغازه ناخودآگاه وارد مغازه میشه و همین موضوع سبب میشه تا برای خرید اشتیاق بیشتری پیدا کنه.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در طراحی داخلی اهمیت دادن به دکور سقف مغازه هست. شما میتونین از انواع سقف کاذب و طرح کناف برای زیباتر کردن مغازه خودتون استفاده کنین. همچنین نورپردازی سقف مغازه هم اهمیت زیادی داره. شما باید با توجه به ارتفاع سقف و دکوراسیون از نورپردازی مناسبی استفاده کنین.

در ادامه کلی ایده و مدل برای طراحی سقف مغازه برای شما آوردیم.

 نورپردازی سقف مغازه

دکوراسیون سقف مغازه (1)

نورپردازی در طراحی سقف مغازه باعث میشه تا مغازه شکل ظاهری جذاب‌تری به خودش بگیره. میزان روشنایی مغازه به خاطر وجود نورپردازی در سقف، باعث جذب مشتری بیشتر میشه.

دکوراسیون سقف مغازه (2)

طراحی سقف مغازه توسط نور زیبایی خاصی به نمای ظاهری اون مکان می‌ده. شما میتونین با الهام از طرح‌ها و نقش‌های مختلف سقف مغازه خودتون رو به شکل جذابی طراحی کنین. در عکس بالا شما نمایی از یک سقف رو می‌بینین که به شکل عمودی و خطی نورپردازی شده.

دکور کردن بخشی از سقف مغازه

دکوراسیون سقف مغازه (3)

امروزه برای دکور سقف مغازه از طرح‌های مدرن و متفاوتی استفاده میشه. طراحی داخلی و دکوراسیون مهم‌ترین اصل در زیبایی یک مکان هست که بر اساس کاربری اون مکان، شکل و نوع دکور تغییر میکنه.

در تصویر می‌بینیم که قسمتی از سقف برای زیباتر شدن دکور شده. معمولاً از این مدل دکورها برای طراحی سقف مغازه بیشتر استفاده میشه تا طراحی سقف خونه.

دکوراسیون سقف مغازه (5)

همچنین در عکس بالا نمایی متفاوت و هیجان‌انگیز از سقف یک مغازه می‌بینیم. امروزه استفاده از طرح‌های خاص محبوبیت بیشتری پیدا کرده و افراد بسیاری هستن که یک طرح مدرن رو به دکور ساده ترجیح میدن. تا اینجا قبول کردین که چقدر طراحی سقف مغازه در جذابیت نمایشی یک مکان تأثیر داره؟!

کناف سقف مغازه، راهی برای افزایش جذابیت

دکوراسیون سقف مغازه

طراحی سقف و کناف تنها به مغازه یا بوتیک منتهی نمیشه. بسیاری از پاساژها و فروشگاه‌های شیک هم برای طراحی سقف و دکوراسیون داخلی، از کناف استفاده میکنن. همونطور که در تصویر بالا می‌بینید از طرح کناف برای دکور سقف این مکان استفاده شده که نمای خیلی جذابی به سقف و محیط داخلی پاساژ داده.

دکوراسیون سقف مغازه 6

خلاصه فهمیدیم که یکی از کارهایی که می‌تونیم برای طراحی سقف مغازه انجام بدیم استفاده از طرح کناف برای سقف مغازه هست. مدل‌های مختلفی از طرح کناف در بازار وجود داره که با توجه به کاربری مغازه و سلیقه افراد میشه سقف رو به بهترین شکل دکور کرد. در این تصویر طرح کنافی رو می‌بینیم که سقف رو از سادگی درآورده.

چند مدل سقف مغازه و نکات آن

دکوراسیون سقف مغازه 9

امروزه در بازار مدل‌های متنوعی از کناف سقف وجود داره که شما میتونین با توجه به سلیقه خودتون طرح و مدل مورد نظرتون رو انتخاب کنین. ویژگی جالب کناف این هست که میشه حتی ساده ترین طرح کناف سقف رو هم با کوچکترین کارها تغییر زیادی داد. در نتیجه کلی تغییرات در فضا ایجاد میشه و اون مکان تبدیل به جایی زیبا و هیجان‌انگیز میشه. مثلا در تصویر بالا از طرح کناف ساده‌ای برای سقف استفاده شده که نورپردازی سقف مغازه هم زیبایی اون رو بیشتر کرده. توجه کنین که تمام اجزای سقف با دکوراسیون داخلی کلی مکان هماهنگی داره.

دکوراسیون سقف مغازه 8

در عکس بالا هم نورپردازی ساده‌ای رو می‌بینیم که برای سقف کناف طراحی شده. برای طراحی سقف مغازه حتماً لازم نیست از طرح‌های خیلی پیچیده استفاده بشه. گاهی یک نورپردازی ساده و جذاب میتونه نمای یک مکان رو به کلی تغییر بده.

دکوراسیون سقف مغازه 7

گفتیم دکور سقف مغازه باید به شکلی انجام بشه که با نوع کاربری مغازه هماهنگی داشته باشه. به عنوان مثال سقف مغازه در تصویر بالا کاملاً با دکوراسیون داخلی و سیستم طراحی کلی اون تناسب داره. شما میتونین برای طراحی سقف مغازه از کارشناسان طراحی داخلی کمک بگیرین.

دکوراسیون سقف مغازه 10

برای دکور سقف مغازه باید به متراژ مکان و فاصله سقف با زمین هم توجه داشته باشیم. برای سقف‌های خیلی کوتاه نباید از طراحی سقف پیچیده و شلوغی استفاده بشه. به عنوان مثال شاید اگر سقف مغازه در تصویر فوق به شکل ساده‌تری دکور و طراحی می‌شد، زیباتر به نظر می‌رسید.

دکوراسیون سقف مغازه 11

برخلاف عکس قبلی در این تصویر با توجه به فاصله سقف از زمین پاساژ، میشه از طرح کناف شلوغ‌تری استفاده کرد. به طور کلی برای افزایش ورود افراد مختلف به پاساژ یا مغازه و جذب مشتری بیشتر می‌توان از دکوراسیون داخلی برای سقف و نمای کلی یک مکان استفاده کرد.

هر چقدر سلیقه و خلاقیت شما برای طراحی سقف مغازه بیشتر باشه، توجه بیشتری رو به خودتون جلب میکنین.

دکوراسیون سقف مغازه 12

دکور سقف مغازه همیشه هم گزینه مناسبی نیست. همونطور که در این تصویر می‌بینیم برای دکوراسیون داخلی این مغازه از دکوری برای سقف استفاده شده که چندان جذاب به نظر نمیرسه. اما این موضوع هم کاملاً سلیقه ای هست ولی باید دقت کنین که سقف مغازه رو هم متناسب با اهداف مغازه و اهداف کسب و کاری خودتون طراحی کنین.

دکوراسیون سقف مغازه 13

در مکان‌هایی مانند فروشگاه‌های بزرگ یا بخش مغازه های فرودگاه، معمولاً از طرح‌های ساده‌ای برای دکور سقف استفاده میکنن. طرح سقفی که در عکس بالا می‌بینیم شاید به نظر بسیاری از افراد چندان قشنگ نباشه اما برای کاربری این مکان طرح ساده و مناسبی هست.

دکوراسیون سقف مغازه 14

طرح کناف برای سقف مغازه، بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی یک مکان هست. با کمی تغییرات و استفاده از کناف ساده میتونه سقف مغازه رو زیباتر نشون بده. در تصویر بالا از طراحی ساده و نورپردازی مختصری برای طراحی سقف استفاده شده که به نظر بسیار شیک و جذاب میاد.

دکوراسیون سقف مغازه 15

طراحان دکوراسیون داخلی از دانش و تخصص کافی برای طراحی و دکور سقف و نمای کلی یک مکان برخوردار هستن. قبل از طراحی سقف مغازه میتونین با توجه به متراژ مغازه و موارد مختلف از نظر و مهارت این افراد استفاده کنین.

در تصویر بالا مدل کناف سقف مغازه با رنگ و طرح دیگر اجزای مغازه هماهنگی داره. این موضوع خیلی مهم هست که مشتری با ورود به مغازه شما جذب دکوراسیون داخلی بشه.

دکوراسیون سقف مغازه 16

باز هم یک طراحی سقف مغازه ساده در این تصویر می‌بینیم. مشاهده می‌کنین که چجوری میشه از طرح کناف برای سقف مغازه استفاده کرد و نمای اون رو زیباتر کرد.

دکوراسیون سقف مغازه 17

در تصویر بالا مدل کناف سقف مغازه به شکلی طراحی و ساخته شده که حسابی توجه رو به خودش جلب میکنه. این طرح برای این مکان گزینه مناسبی هست و زیبایی مغازه رو بیشتر کرده. یکی از ویژگی‌های طرح‌های مختلف کناف، قابلیت نورپردازی سقف مغازه هست.

دکوراسیون سقف مغازه 18

یک اشتباهی که برخی از افراد در دکور سقف مغازه انجام میدن، استفاده از طرح‌ها و المان‌های پیچیده و شلوغ هست. البته این طرح‌ها برای مکان‌های بزرگ با ارتفاع زیاد، انتخاب مناسبی هستن.

دکوراسیون سقف مغازه 19

ببینید در تصویر بالا برخلاف عکس قبلی از دو رنگ متضاد تیره و روشن برای طراحی دکوراسیون و سقف استفاده شده. این تضاد و طراحی سقف ساده باعث شده تا این مکان با وجود کوچک بودن، دلنشین و زیبا به نظر برسه.

دکوراسیون سقف مغازه 20

در تصویر بالا هم نمایی از یک فروشگاه بزرگ رو داریم که از نورپردازی در سقف برای جذاب‌تر کردن نمای کلی استفاده کرده. نورپردازی در سقف همواره شکل تازه‌ای به یک مکان می‌ده و باعث ایجاد روشنایی بیشتر میشه. همونطور که اشاره کردیم نورپردازی سقف مغازه در جذب مشتری تأثیر زیادی داره

خلاصه ی مقاله سقف مغازه در یک کلام

تصاویری که با هم دیدیم، میتونن الهام بخشی برای طراحی سقف مغازه شما باشن. برای دکوراسیون داخلی باید به موارد مختلفی توجه کنین تا محل کسب و کار شما به نظر مشتری مکانی جذاب و هیجان‌انگیز باشه. استفاده از تخصص و مهارت طراحان دکوراسیون داخلی هم به شکل اصولی میتونه راهنمای شما باشه.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments