4.0 4

برآورد قیمت سقف آسمان مجازی در سال 1403 + 23 مدلِ شگفت انگیز و رویایی

  22 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  22 اسفند 1402
قیمت سقف آسمان مجازی + 23 مدلِ شگفت انگیز و رویایی

سقف­‌های آسمان مجازی در طرح­های مختلفی مثل آسمان روز، آسمان شب، کهکشان، طرح­های جنگلی، دریا و اقیانوس وجود دارن. البته که هدف این نوع سقف­‌ها، فانتزی کردن فضا و یا شبیه کردن اون محیط به جاییه که پنجره­‌ی سقفی داره. پنجره­ه ای سقفی معمولاً اتفاق لوکسی به حساب میان و برای همه جذابیت دارن. از اونجایی که محیط­‌های آپارتمانی و کوچک این روزا، طبیعت رو در خودشون کم دارن، این نوع سقف­‌های مجازی هم می‌تونن تداعی کننده‌ی حضور در طبیعت باشن و هم محیط رو تبدیل به یک مکان خاص بکنن.

در این مقاله ابتدا در مورد قیمت سقف آسمان مجازی پیش از سال 1403 و برآورد قیمت این سقف در سال 1403 صحبت می کنیم. بعدش چند نمونه عکس سقف کاذب مجازی برای آشپزخونه و سایر فضاها داریم. امااا در آخر مقاله براتون یه غافلگیری داریم، چند نمونه باحال سقف آسمان مجازی داریم که با طراحی سه بعدی دیوارها کامل حس می کنین وسط طبیعت نشستین!

قیمت سقف آسمان مجازی پیش از سال 1403 چقدره؟

در قیمت سقف آسمان مجازی موضوعاتی مثل کیفیت متریال و تجربه‌ی تیم اجرایی بسیار مهم است. اما در هر صورت می‌توان بازه‌ای برای قیمت متریِ این نوع از سقف‌ها تعیین کرد. توی جدول زیر میتونید قیمت حدود سقف آسمان مجازی رو ببینید:

به روز رسانی قیمت ها:

دستهنوعواحدحداقل قیمت تمام شده (تومان)حداکثر قیمت تمام شده (تومان)
سقف کاذب آسمان مجازیآسمان مجازی (استیکری) (تایل 60*60)متر مربع
آسمان مجازی (چاپی) (تایل 60*60)متر مربع

در ادامه می‌خوایم برآورد قیمت سقف آسمان مجازی در اواخر بهار 1403 رو با هم بررسی کنیم.

برآورد قیمت سقف آسمان مجازی در سال 1403 چقدره؟

قیمت کلی سقف آسمان مجازی شامل 60 درصد هزینه متریال و 40 درصد دستمزدهای اجرا هست. نرخ تورم میتونه دستمزدها رو در سال جدید زیاد کنه و تغییرات قیمت دلار هم روی قیمت متریال سقف آسمان مجازی تاثیر داره. بنابراین ما براساس نرخ تورم اعلامی مرکز ملی آمار و پیش بینی قیمت دلار در سال جدید، قیمت سقف آسمان مجازی در سال 1403 رو برای شما تخمین زدیم.

نکته: برای اینکه تخمین قیمت‌ها دقیق‌تر باشه، ما قیمت‌های سال جدید رو برای سه سناریوی خوش بینانه (کمترین افزایش قیمت)، واقع بینانه (افزایش قیمت متوسط) و بدبینانه (بیشترین افزایش قیمت)، به طور جداگانه برای شما محاسبه کردیم.

جدول برآورد قیمت‌ها رو در زیر ببینین:

نوع سقف آسمان مجازیواحدسناریوی قیمتیبرآورد حداقل قیمت تمام شده (تومان)برآورد حداکثر قیمت تمام شده (تومان)
آسمان مجازی (استیکری) (تایل 60*60)متر مربعخوش بینانه476,000773,500
واقع بینانه504,000819,000
بد بینانه552,000897,000
آسمان مجازی (چاپی) (تایل 60*60)متر مربعخوش بینانه238,000809,200
واقع بینانه252,000856,800
بد بینانه276,000938,400

با این وجود ما همیشه می‌گیم روی قیمت متری نباید تمرکز کنین و باید قیمت تمام شده رو از کسی که قراره براتون سقف رو اجرا کنه بپرسین. حتماً می‌پرسین چرا؟!

خب چون این موضوعات بسیار با اهمیت و مفصل هستن در مقاله‌ی دیگری بصورت کامل و تخصصی براتون توضیح دادیم. پس برای مشاهده‌ی قیمت دقیق و بروزِ سقف آسمان مجازی و کسب اطلاعات حیاتی در مورد روش قیمت گیری، روی لینک زیر کلیک کنین:

قیمت به روز انواع سقف کاذب + نکات حیاتی قیمت گیری

سقف آسمان مجازی آشپزخانه

یکی از نکاتی که در استفاده­‌ی طبیعی از سقف آسمان مجازی باید بهش دقت کرد، سازگاری نور و شرایط طرح آسمان با شرایط داخل اتاقه. مثلاً اگه یک اتاق تاریک داشته باشیم و یک سقف آسمان مجازی روشن بالاش قرار بدیم، خب این حس طبیعی­‌ای به وجود نمیاره. در عوض اگه برای جایی مثل آشپزخانه که نورگیر خوبی داره، از این سقف­‌ها استفاده بشه، نور مطلوب خود فضای آشپزخانه کنار نور خورشید داخل طرح سقف مجازی می­شینه و سقف رو هر چه بیشتر شبیه به یک پنچره­‌ی سقفی می­کنه. اینجوری کمتر کسی متوجه میشه که این یک سقف مجازیه و نه یک پنچره.

در ادامه بریم چند تا سقف مجازی آشپزخونه رو ببینیم:

سقف آسمان مجازی 1

در اینجا فقط بخش میانیِ سقف کاذب آشپزخانه بصورت نواری به عنوان سقف مجازی کار شده. این نوع طراحی باعث شده تا با وجودِ ارائه‌ی حس زیبایی که سقف آسمان مجازی به فضای آشپزخانه منتقل کرده، در استفاده از اون زیاده روی نشه.

سقف آسمان مجازی 2

در عکس بالا، از سقف مجازی آشپزخانه با طرح آسمان و درخت استفاده شده و بدلیل هایگلاس بودن کابینت‌ها، انعکاس نور سقف آسمان مجازی جلوه‌ی بیشتری به فضای آشپزخونه داده.

سقف آسمان مجازی 3

استفاده از سقف آسمان مجازی با شکوفه‌های صورتی در داخل آسمان آبی، در کنار کابینت‌های سفید چوبی بسیار ساده و شیک، فضای آشپزخانه رو بسیار آرامش بخش و لوکس کرده است.

و اما برای تنوع بریم یه نمونه دیوار آشپزخونه‌ی آکواریومی رو ببینیم:

سقف آسمان مجازی 4

این دیوار آشپزخونه شبیه یک سقف مجازی است که روی دیوار کار شده باشه. همونطور که می‌بینید خلاقیت بسیار زیبایی است.

طرح­های متنوع سقف آسمان مجازی

سقف­های آسمان مجازی در انواع طرح­ها برای پر کردن فضای سقف یک محیط به کار برده میشن. اینجا ما به صورت اختصاصی درباره­ی تأثیر سقف‌­های آسمان مجازی در دکوراسیون یک محیط صحبت می­کنیم. حالا این سقف­ آسمان مجازی می­تونه شامل درخت و پرنده باشه، یا می­تونه فقط ابرها و یا نور درخشان خورشید رو نشون بده. در عکس­‌های زیر این نوع سقف­‌ها رو با هم می‌بینیم.

سقف آسمان مجازی 5

سقف آسمان مجازی 6

سقف آسمان مجازی 7

سقف آسمان مجازی 8

حالا می­خوایم دقیق­تر به این سقف‌های آسمان مجازی نگاه کنیم. در عکس­‌های پایین می‌­بینید که رنگ­های سقف رو با رنگ وسایل خونه هماهنگ کرده. یعنی هیچ ایرادی نداره که اگر مثلاً درختان داخل آسمان سقف شما پاییزی هستن و برگ­‌های زرد دارن، رنگ آباژور یا پاف­‌های مبل یا تابلوهاتون رو زرد انتخاب کنید! این سقف آسمان مجازی رو مثل یک موردی که در دکوراسیونتون دخیل هست و توسط خودتون و بقیه دیده میشه در نظر بگیرید، اینجوری می­تونین به سقف آسمان مجازی به عنوان راهی برای ایجاد هماهنگی و زیبایی بیشتر در محیطتون نگاه کنید. عکس­‌های زیر از این نوع استفاده هستند.

سقف آسمان مجازی 9

سقف آسمان مجازی 10

یک هماهنگی دیگه رو در عکس بالا می­‌بینید. این اتاق می‌تونه کاربری­‌های مختلفی داشته باشه اما سقف آسمان پر ابر مجازیش، در ادامه­‌ی فضای آروم و درخت­های روی دیوار، آرامش اتاق رو کامل کردن.

سقف آسمان مجازی 12

عکس بالا طور دیگه‌­ای هماهنگی به وجود آورده. به جای استفاده از وسایل و جزئیات همرنگ با شکوفه‌­های یا برگ درختان موجود در طرح سقف مجازی، از گیاهان در محیط استفاده کرده که با درختان داخل سقف هماهنگی دارن. این عکس راه هماهنگی رو از جهت دیگه­‌ای رفته و اینجوری محیط رو باورپذیر کرده تا سقف مثل یک پنجره به حساب بیاد.

سقف آسمان مجازی 13

از اونجایی که سقف آسمان مجازی می‌تونه به عنوان یک منبع نور عمل کنه، می‌تونید به عنوان یک عامل قوی جذب نگاه روش حساب کنید. این سقف عملاً داره از خودش نور می‌ده و نگاه همه رو به خودش جذب می‌کنه؛ پس برای محیط­‌های کم­نور یا تاریک می­تونه خوب باشه.

سقف آسمان مجازی 14

عکس بالا فقط یک درخت رو از فضای واقعی و حقیقی بالای سقف خونه کم داره. ممکنه که واقعاً یک درخت بالای سقف خونه نباشه اما همه فکر می‌کنن با این مقدار نور در آشپزخانه، لابد اشعه‌­ی خورشید به همین قدرت بالای سقف خونه وجود داره.

عکس پایین هم، برعکس؛ به شما حس یک هوای ابری رو منتقل می‌کنه اینطور نیست؟ به این دلیل که فضا اونقدری نورگیر نیست و برای باورپذیر­تر بودن سقف آسمان مجازی، از یک منظره­‍‌ی نه چندان آفتابی با نور ملایم استفاده شده.

سقف آسمان مجازی 16

یکی از اهداف استفاده ازسقف‌­های آسمان مجازی، می­تونه درآوردن محیط از سادگی باشه. سراسر وسایل و رنگ محیط در تصاویر زیر، خاکستری و یا خنثی هستن. این وسط یک سقف مجازی با طرح آسمانی که داخلش رنگ آبی و سبز و نارنجی درخشان داره، محیط رو تغییر داده.

سقف آسمان مجازی 17

سقف آسمان مجازی 18

سقف آسمان شب، تجربه­‌ی کویر

با سقف آسمان مجازی، یک کار دیگه هم میشه کرد. اگر اتاقی هست که مخصوص خواب طراحی شده و فقط کاربری اتاق خواب داره، میشه از طرح آسمان شب برای سقف مجازی این اتاق استفاده کرد و ستاره­‌ها رو نشون داد. قطعاً هممون می­دونیم چقدر فضا رویایی میشه. به کار بردن وسایل اتاق به رنگ­های بنفش، آبی و صورتی که رنگ­‌های کهکشانی هستن، زیبای و هماهنگی این فضا رو دوچندان می‌کنه.

سقف آسمان مجازی 19

از طرفی همین آسمان شب برای اتاق­هایی که قراره در اون‌ها فیلمی دیده بشه هم می­تونه محیط خیلی جالبی رو بسازه. به رنگ زرد درخشانی که در نگاه اول بین محیط آبی و نقره­ای جلب توجه می­کنه دقت کنید.

سقف آسمان مجازی 20

زنگ تفریحِ آسمان مجازی طور!

در این قسمت می‌خواهیم به عنوان زنگ تفریح چند نمونه دکوراسیون سه بعدی رو بهتون نشون بدیم. در این نوع از دکوراسیون علاوه بر استفاده از سقف آسمان مجازی، دیوارهای هم به نحوی طراحی میشن که انگار دیوار مجازی (دیواری که سقف مجازی روش کار شده باشه!) هستن. معمولاً برای طراحی این دیوارها از پوستر استفاده میشه. اما در هر صورت فضایی بسیار رویایی ایجاد می‌کنن:

سقف آسمان مجازی 21

این اتاق نشیمن به کمک سقف مجازی، پوسترهای دیواری و گل و گیاه داخل فضا، به نحوی طراحی شده که انگار وسط جنگل نشستی و داری تلویزیون می‌بینی.

سقف آسمان مجازی 22

این یکی اتاق نشیمن سه بعدی، آدم رو یاد «آلیس در سرزمین عجایب» میندازه! همونقدر رویایی و شگفت انگیز. سقف آسمان مجازیِ این اتاق هم به خوبی با طراحی دیوارهای هماهنگ شده، به پرنده‌هایی که در سقف مجازی در حال پرواز هستن و پرنده‌های روی دیوار دقت کنین… چقدررر خوشگلن!

سقف آسمان مجازی 22

خب اینم دریا برای دریا دوستان! این مدل هم جالبه ها! وقتی نشستی در این اتاق حس می‌کنی کنار ساحل هستی.

و اما آخرین عکس: آسمان پرستاره

سقف آسمان مجازی 23

این هم یک نمونه دیگه از آسمان مجازی و طراحی دیوارهای 3 بعدی. خیلی فانتزی و رویایی هست این طراحی.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سقف کاذبGST
سقف کاذبGST
29 شهریور 1401 16:04

طرح های زیبا و قشنگ بود لذت بردم

کمال
کمال
02 خرداد 1401 11:18

باسلام چندین بار باتمام شماره هایی که معرفی کردید تماس گرفتم هیچ کس پاسخگونیست .ایاشرکتتان فعال است ؟ سایت شماباسلیقه وتوضیحاتش هم خوب است . لیکن چرا هیچکس پاسخگو نیست ؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
02 خرداد 1401 11:50
پاسخ به  کمال

سلام، وقتتون بخیر
بله سایت فعال هست و شماره ها هم درست می باشد. به دلیل حجم کاری شاید موفق به تماس نشدید که عذرخواهی می کنم..
لطفا شماره تماستون رو بفرمایید تا همکارانم خودشون با شما تماس بگیرند.

علی
علی
12 فروردین 1401 21:10

سلام ابعاد بزرگتر از ۶٠*۶٠ نداره؟