4.5 0

طرح‌های خلاقانه سقف سالن + مدل‌های کناف کاری سقف سالن

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  22 اردیبهشت 1402
طرح‌های خلاقانه سقف سالن + مدل‌های کناف کاری سقف سالن

ایده‌های جذاب سقف‌ کاذب کناف کاری شده، به شما این امکان رو میده که با هزینه کم، سالن مورد نظر رو تزئین کرده و فضای داخلیِ تکراری محل کار یا خانه رو مدرن و منحصر به فرد طراحی کنین. طراحی سقف‌های کاذب در محیط‌های مختلف مثل خانه، اداره و… علاوه بر اینکه تنوع زیادی ایجاد می‌کنه، باعث می‌شه که شما بتونین مدت زمان طولانی‌ تری رو بدون احساس خستگی در این محیط ها بگذرونین و از دکوراسیون زیبای طراحی شده لذت ببرین. اگه به دنبال ایجاد تنوع در محل زندگی و کار خود هستین این مقاله رو از دست ندین.

سقف کناف چیست و چگونه ساخته می شود؟

یکی از انواع سقف‌های کاذب که امروزه مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته، سقف‌ کاذب کناف هست. سقف های کناف از اتصال پنل‌های گچی یا غیر گچیِ یکسره، به سقف ساخته میشن. این سقف ها بنا به اندازه، کارایی و ویژگی‌های مورد نظر شما، می‌تونن متحرک یا ثابت بوده و در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی طراحی بشن. اگر به اندازه کافی با این نوع طراحی سقف آشنایی ندارین، عکس‌های این محتوا علاوه بر نمایش متنوعی از این نوع سقف، ایده‌های خوبی هم به شما میدن.

مزایای کناف کاری سقف سالن چیست؟

طرح کناف سقف سالن به خاطر مزایایی از جمله موارد زیر، محبوبیت بالایی داره:

  1. وزن کم
  2. زمان کوتاه نصب و اجرا
  3. قابلیت نصب چراغ و نور مخفی
  4. امکان برداشت و تعمیر
  5. مقرون به صرفه بودن قیمت سقف کاذب کناف
  6. ضد آب و حریق بودن (البته برخی انواع خاصش)
  7. عملکرد عایقی در برابرصوت و حرارت (برخی انواع خاص کناف این قابلیت رو بیشتر دارن)
  8. قابلیت پوشش تجهیزات و تأسیسات سقف
  9. خاصیت رنگ پذیری
  10. امکان تولید با استفاده از مصالح قابل بازیافت
  11. انعطاف پذیری بالا و همین طور مقاومت در برابر زلزله

پس میتونیم بگیم علاوه بر اینکه این مدل سقف‌ها فضای زیبایی رو به وجود میارن، مزایای زیادی رو هم به همراه دارن.طرح کناف سقف سالن (1)

سقف های کناف در سالن های اداری، تجاری

یکی از نکات جالب توجه سقف‌های کناف این هست که قابلیت نصب انواع لامپ‌های تزئینی رو دارن. بنابراین با داشتن قابلیت تأمین نور کافی و قابل تنظیم، گزینه مناسبی برای محل کار و سالن های اداری شناخته میشن. در ضمن برای تامین نور تزیینی کافی در این نوع سقف ها، بهتر هست که علاوه بر نور مخفی، از لامپ های هالوژنی‌ هم داخل این سقف‌های کاذب استفاده بشه. با این ترکیب نورها، شما میتونین از روشنایی و زیبایی این سقف ها نهایت لذت رو ببرین.

طرح کناف سقف سالن (2)

در تصویر زیر هم میتونین یه مدل دیگه از طراحی سقف سالن یک مرکز تجاری رو ببینین:

طرح کناف سقف سالن (9)

کمی خلاقیت در طرح کنافِ سقف سالن های اداری

به طور کلی همیشه لازم نیست سقف محل کار ساده و یکنواخت باشه. گاهی فقط با کمی خلاقیت در طراحی پنل های سقف کناف، میتونیم کارایی و زیبایی رو در کنار هم داشته باشیم. مثلا در تصویر زیر، طرح برجسته سقف، نه شلوغ هست و نه یکنواخت. این مدل طراحی سقف کناف با وجود سادگی، جذابیت خاصی داره که حتی در مدت زمان طولانی هم تکراری نمیشه.

طرح کناف سقف سالن (3)

چند مدل طراحی سقف سالن های بزرگ

1- طراحی سقف کاذب کناف به صورت شش ضلعی یا لانه زنبوری، راه حلی شیک برای پوشش دادن تأسیسات سقف هست! به علاوه چون طرح پیچیده‌ای نداره، به هزینه کمتری هم نیاز داره.

طراحی سقف سالن (3)

2- ترکیب سقف کناف و سقف چوبی علاوه بر ایجاد تنوع در فضای سالن‌های بزرگ، محیط یکنواخت این مکان ها رو به محیطی مجلل تبدیل می‌کنه. همچنین این مدل طراحی ترکیبی، میتونه یک ایده جالب برای کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها باشه.

طرح کناف سقف سالن (7)

3- سالن‌های بزرگی مثل سالن کتابخانه‌ها یا سالن های انتظار مراکز بزرگ هم با طراحی سفید سقف‌های کاذب و کناف، میتونن خیلی شیک تر و نورانی‌تر به نظر برسن. آیا اینطور نیست؟

سقف سالن (2)

4- سقف‌های کاذب شبکه‌ای نیز برای اجرا در سالن‌های بزرگ و راهرو شرکت‌ها، انتخاب مناسبی هستن. این مدل سقف ها علاوه بر سازگاری با محیط و کاربری، فضا رو هم شیک‌تر و جذاب‌تر می‌کنن.

سقف سالن (1)

مدل سقف سالن های کوچک

کناف کاری به صورت دایره‌ای، برای سالن‌های کوچک مثل سالن پذیرایی خانه ها انتخاب خوبی هست. چون هم ساده نیست و هم این که به فضای بزرگی برای نصب کناف نیازی نیست.

طرح کناف سقف سالن (10)

ترکیب سقف کناف با دیگر سقف های کاذب در طراحی سقف سالن

طراحی سقف سالن می‌تونه مجموعه‌ای از دو یا چند نوع سقف کاذب باشه، مثل تصویر زیر که از دو نوع سقف کاذب در طراحی اون استفاده شده. به خصوص اگه قصد باز سازی خانه ای رو دارین، این مدل طراحی‌های ترکیبی میتونن یک سری تغییرات اساسی رو در اون محیط‌ ایجاد کنن.طرح کناف سقف سالن (11)

8 طرح متنوع برای سقف سالن ها

در ادامه ی این قسمت برای شما 8 طرح متنوع سقف سالن رو ارائه میدیم که میتونین سقف سالن ها رو با استفاده از این ایده ها طراحی کنین. همچنین توضیحات مربوط به هر طرح رو هم برای شما آوردیم.

طرح کناف سقف سالن (8)

1- طرح سقف سالن به صورت دایره ای

طراحی کناف سقف سالن اگه به صورت دایره‌ای باشه، فضای مناسبی رو برای نصب لوسترهای شیک یا حتی پنکه‌های سقفی، ایجاد میکنه.

طرح کناف سقف سالن (12)

2- طرح سقف سالن به صورت پر پیچ و خم

دکورهای خم و قوس دار سقف، می‌تونن برای خانه‌هایی با مبلمان یکدست و سالن‌های بزرگ، کاملاً چشمگیر به نظر بیان.

طرح کناف سقف سالن (13)

3- سقف سالن به صورت شبکه ای

کناف کاری سقف سالن می‌تونه به صورت شبکه‌ای باشه و به راحتی با تزئین چراغ‌های کوچک و نورهای کاذب، طراحی مدرنی به خانه شما ببخشه.

طرح کناف سقف سالن (14)

4- طرح کناف سقف سالن به صورت ساده یا یکپارچه

سقف‌های کناف ساده یا یکپارچه برای سالن‌هایی با سقف نسبتاً کوتاه‌تر انتخاب مناسبی هستن. چون نه تنها باعث شلوغی فضا نمی‌شن، بلکه با ارائه سطحی سفید و ساده، ارتفاع سالن رو متناسب نشان میدن. همچنین این مدل طرح های ساده باعث میشه که برای محیط‌هایی که سقف کوتاه دارن، احساس خستگی و یکنواختی در افراد به وجود نیاد.

طرح کناف سقف سالن (15)

5- طرح سقف سالن با استفاده از نور مخفی

اگه از اشکال و لوازم مدرن با ظاهری ساده برای سالن پذیرایی استفاده کردین، شاید لوستر‌های بلند و آویزدار انتخاب مناسبی برای این مکان نباشن. بنابراین یکی از گزینه‌های مناسب برای نورپردازی سقف به شکل کاملاً مدرن و شیک، می‌تونه سقف‌های کناف با نور داخلی . مخفی باشه.

طرح کناف سقف سالن (16)

6- طرح سقف سالن با متریال گچ برگ

همچنین، اگه با سادگی بیش از حد طراحی‌های مدرن ارتباط برقرار نمی‌کنین، به عکس زیر توجه کنید: کاملاً مشخصه که پوشش سقف با کناف گچ برگ، حال و هوای کلاسیک داره. که البته این مورد، به نوع طراحی کناف بستگی داره.

کناف کاری سقف سالن (1)

7- طرح سقف سالن با رنگ‌های متضاد

کناف کاری سقف سالن با رنگ‌های متضاد، سالن پذیرایی شما رو از کسل کنندگی در میاره و به علاوه به جلوه خانه هم اضافه میکنه.

کناف کاری سقف سالن (3)

8- مدل سقف سالن های بلند

برای سالن‌های نورگیر با سقف بلند، طرح کناف سقف سالن به خاطر قابلیت هماهنگی و تنوع رنگ، جذابیت، مدرن بودن و دیگر ویژگی ها، یکنواختی سالن رو حفظ می‌کنه و گزینه ی مناسبی به حساب میاد. اما میشه از المان های هماهنگ با دکوراسیون داخلی سالن مثل چوب هم کمک گرفت.

کناف کاری سقف سالن (2)

ایجاد محیطی مدرن تر به وسیله کناف کاری دیوار

سقف کناف ساده‌ی تزئین شده با نور‌های مخفی در سقف، انتخاب شیکی برای سالن انتظار، مطب‌ها و یا شرکت‌ها هست؛ که اگر با کناف کاری دیوار هم همراه بشه، مدرن بودن سالن شما رو دو چندان میکنه.

طراحی سقف سالن (1)

آیا از چوب در کنار کناف میشه برای سقف سالن استفاده کرد؟

یکی از مصالح محبوب برای طراحی سقف سالن ها به خصوص در محیطهای جنگلی، چوب هست. چوب میتونه به همان اندازه گچ سبک باشه، اما جلوه خیلی بیشتری به طرح می‌بخشه! خودِ به کار بردن چوب، باعث افزایش زیبایی و گرفتن رنگ سرد دیوار‌ها میشه، یعنی یک کنتراست زیبا ایجاد میشه که شما با نگاه کردن به اون هیچ وقت خسته نمیشین.

طراحی سقف سالن (2)

آخرین مطلب در رابطه با کناف کاری سقف سالن

نکته جالب توجه این هست که سقف های کناف با وجود تنوع بالایی که دارن، به راحتی با سالن مورد نظر شما هماهنگ میشن. مثلاً می‌تونین با استفاده از باکس با نور مخفی، چراغ‌های تزئینی کوچک، طرح به اشکال مختلف و با مصالح متنوع، نقاشی کناف کاری، ابزار رابیتس در سقف کاذب، افزودن کاغذ دیواری به سقف و… طرح های متفاوت تر و خاص تری رو در هنگام کناف کاری سقف سالن ایجاد کنین. در کنار همه خوبی‌هایی که به اونها اشاره کردیم، باید معایب سقف کاذب کناف رو هم فراموش نکنیم که این عیب‌ها به ذات خود کناف ارتباطی نداره و فقط در صورتی به وجود میاد که درست اجرا نشده باشن.

اگه سوالی در رابطه با سقف کاذب سالن دارین، اون رو در قسمت نظرات سایت برای ما کامنت کنین.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments