4.5 3

انواع اکسسوری کابینت؛ جادوی این وسایل کاربردی

  29 آذر 1402     -      تاریخ انتشار:  8 مرداد 1402
انواع اکسسوری کابینت؛ جادوی این وسایل کاربردی

اینجا قراره در مورد انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه صحبت کنیم و ایده های مختلف رو بهتون نشون بدیم، مثل:

  1. اکسسوری کشویی
  2. اکسسوری سبد سوپری
  3. اکسسوری مجیک کرنر (کابینت کنج)
  4. سبد آبچکان
  5. اکسسوری آویز
  6. سطل ریلی و چرخشی
  7. اکسسوری نگهدارنده درب قابلمه
  8. اکسسوری مخصوص ظرف های شکستنی
  9. اکسسوری زیر سینک

اکسسوری زیر سینک

مشاوره رایگان سلام ساختمان

اکسسوری یعنی چی؟

واژه‌ی اکسسوری به معنای فرعی و جانبی هستش. اکسسوری‌ها در هر کاربردی، به مواردی گفته می‌شه که شاید نیاز اصلی و اوّلیه در اون کاربرد نباشن؛ امّا در صورت تامین شدن، بهره‌وری رو در اون کاربرد مشخص چندین برابر می‌کنن و به انجام شدن هرچه بهتر و سریع‌تر اون فرآیند کمک می‌کنن. حالا با این تعریف کلی، بریم سراغ اکسسوری‌های موجود در کابینت‌ها.

خب حالا بریم سراغ انواع اکسسوری کابینت…

1.    اکسسوری کشوهای آشپزخانه

کشوها بخش مهمی از آشپزخانه رو شامل می‌شن. یکی از دلایلی که از کشو استفاده می‌کنیم، دسترسی آسان و سریع به وسایل هستش. پس اگه کشویی بی‌نظم و تفکیک نشده داشته باشیم، دیگه چه تفاوتی با یک کابینت معمولی داره؟! با استفاده از اکسسوری‌های ساده‌ای که در کشوها قرار می‌گیرن، می‌شه نظم فوق‌العاده خوبی به کشوها داد.

اکسسوری کشوهای آشپزخانه (1)

از اصلی‌ترین انواع این اکسسوری‌ها، اکسسوری‌هایی هستش که برای تفکیک قاشق، چنگال، چاقو و سایر موارد مشابه به کار می‌ره. این‌طوری دسترسی به هر کدوم راحت‌تر و سریع‌تر ممکن می‌شه و آدم از دیدن نظم و قرارگیری هر کدوم، کیف می‌کنه! البته که یکی از عواملی که به این تصاویر خاصی نیز بخشیده دستگیره های این نوع کابینت آشپزخانه است.

اکسسوری کشوهای آشپزخانه (2)

2.    اکسسوری سبدهای سوپر مارکت

از جمله پرکاربردترین اکسسوری موجود در آشپزخانه هستن که برای مصارف متنوعی ازشون استفاده می‌شه و در انواع زمینی و ایستاده به کار می‌رن که به صورت جداگانه به معرفی هر کدوم می‌پردازیم:

اکسسوری سبدهای سوپر مارکت زمینی

این سبدها شامل سبد نصب از کف، سبد مواد شوینده و سبدهایی که از بغل نصب می‌شن می‌شه. این سبدها برای استفاده‌ی آسان، به صورت ریلی ساخته می‌شن و می‌شه برای قرار دادن مواد شوینده، خشکبار، حبوبات، روغن، انواع بطری‌ها و حتی سیب زمینی و پیاز به کار بره و بسته به ارتفاع هر طبقه، می‌تونه در دو یا سه طبقه ساخته بشه.

سبدهای سوپر مارکت (1)

نظرات مشتریان کابینت
خانم قربانی
بسیار عالی در کیفیت و مشاوره
آقای تردست از هر نظر بسیار عالی بودن. یعنی هم از نظر مشاوره و راهنمایی و هم از نظر کیفیت و ظرافت در انجام کار و هم از نظر تحویل به موقع کار و احساس مسئولیت کردن. درکل خیلی از ایشون راضی بودم.
آقای مهدی فرهادی
بسیار خوش قول
بسیار انسان شریف و خوش قول و منصفی بودن ایشون
آقای حسنی
بسیار منصف
آقای رضایی و برادرشان از لحاظ فنی واخلاقی ومنصف بودن. از 15تا کابینت سازی که من قیمت و طرح گرفتم عالی تر بودن. خدا حفظشون کنه.
آقای کریمیان
راهنمایی رضایت بخش
بنده نسبت به کار آقای جعفری اعم از راهنمایی، اجرای تمیز وتحویل به موقع ومشتری مداری و...رضایت کامل دارم.
خانم آرمان فر
دقیق و قول خوش
دقت و آن تایم بودن و مدارا با مشتری و ارائه قیمت منصفانه از سوی ایشون باعث شد که من با خیال راحت و اطمینان خاطر ایشان را به دوستان و آشنایان معرفی کنم و خدارو شکر همه کسانی که با ایشان کار کردند از کارشون رضایت کامل رو داشتن و بابت معرفی ایشان از من سپاسگزار بودن.
خانم سمیرا رضایی
قیمت مناسب تر
کار جناب عابدی خیلی خوب بود و قیمت کار نسبت به چند جا که قیمت گرفتم مناسب تر بود و ایشان با توجه به اینکه قراربود کار سر وقت به ما تحویل بدهند تا ساعت ۳ صبح موندن تا کار تمام شود و به روز بعد موکول نشود. من از این همه حسن انجام کار ایشان تشکر می کنم و همچنین از سایت خوب سلام ساختمان متشکرم.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

اکسسوری سبدهای سوپر ایستاده

این سبدها به دو صورت سبد سوپر وسط و سوپر یخچالی تقسیم می‌شن. طبیعتاً فضای بیشتری رو اشغال می‌کنن و از طرفی امکان چیدمان وسایل در منظم‌ترین حالت ممکن رو براتون قراهم می‌کنن. آدم از دیدن نظم چیدمانشون حتی تو عکسش هم لذت می‌بره!

انواع اکسسوری کابینت؛ جادوی این وسایل کاربردی

سبدهای سوپر مارکت (3)

3.    اکسسوری مجیک کرنر: کابینت کنج

شما هم کابینتی دارین که در گوشه‌ی آشپزخونه باشه و به خاطر عمقی که داره و اینکه دسترسی بهش مشکله، همیشه در بی‌نظم‌ترین حالت ممکن قرار داره؟! اگه آره، مجیک کرنر راه حل مناسبی برای شما خواهد بود! با داشتن حالت ریلی، چرخشی و یا لوبیایی، می‌شه کابینت‌هایی که عمق زیادی دارن و دسترسی به وسایلشون به سختی ممکنه رو سامان‌دهی کرد و از فضای انتهایی کابینت که معمولاً خالی می‌مونه یا با وسایل نامناسبی پر می‌شه، نهایت استفاده رو کرد.

اکسسوری مجیک کرنر

در ویدئوی زیر چند نمونه اکسسوری برای کابینت کنج رو میتونین مشاهده کنین:

4.    اکسسوری سبد آبچکان

شاید بشه گفت آبچکان‌ها از قدیمی‌ترین اکسسوری موجود در آشپزخانه‌ها هستن؛ چه برای خشک شدن ظروف و چه برای قرار دادن منظم اون‌ها در فضایی مشخص و مجزا.

ابچکان کاربردی

امروزه طرح‌های مختلفی از اون رو شاهد هستیم و از مواد مقاوم‌تر و زیباتری طراحی می‌شن.

اکسسوری ابچکان

آبچکان‌ها رو می‌شه در یک یا دو طبقه در نظر گرفت و متریال رایجی که برای ساختشون استفاده می‌شه، آهن و استیل هستش. طبیعتاً استیل به خاطر خاصیت ضدزنگ بودنش، عمر و دوام بالاتری داره.

مطلب پیشنهادی:اگه دنبال ست‌کردن وسایل آشپزخانه با رنگ کابینت هستی حتما این مطلبو بخون

آبچکان

نوعی از آبچکان‌ها هم هست که به حالت رومیزی، روی کابینت و کنار سینک قرار می‌گیره.

سبد ابچکان

تضمین قیمت سلام ساختمان

5.    اکسسوری وسایل آویز

بخشی از وسایل آشپزخانه هستن که به خاطر کاربرد مکرر لازمه در دسترس باشن یا بعد از استفاده و شستشو، باید در جایی خشک بشن. مثلاً می‌شه فضایی برای آویز کردن لیوان‌ها یا قرار دادن قاشق و چنگال یا حتی دستکش باشه. این اکسسوری معمولاً پشت سینک آویز می‌شه تا هم در دسترس باشه هم در صورت خیس بودن، کابینت و سایر بخش‌های آشپزخانه رو مرطوب و لکه‌دار نکنن.

اکسسوری آویز

انواعی از وسایل آویزها هم هستن که برای چیدمان ادویه در کنار گاز به کار می‌‌رن و در کاربرد تخصصی‌تر، حتی می‌شه با یک طراحی ساده، آویزهایی رو در داخل کابینت‌ها تعبیه کرد تا ظروف داخل کابینت‌ها هم نظم و دسته‌بندی مناسبی داشته باشن.

اکسسوری وسایل آویز

6.    اکسسوری سطل ریلی و چرخشی

اصلی‌ترین کاربردی که این سطل‌ها دارن چی هستش؟

بله! سطل زباله! درسته که این هم از ابتدای خلق آشپزخانه (!) جزئی جدانشدنی از اون بوده؛ امّا امروزه از ابتدا در دکوراسیون در نظر گرفته می‌شه و دیگه لازم نیست نگران فضای مناسب برای قرار دادن اون و حتی تفکیک زباله‌ها باشین. چون برای تفکیک زباله‌های خشک و تر، در انواع دوقلو هم عرضه می‌شه. سطل زباله‌ها معمولاً به صورت ریلی و زیر سینک تعبیه می‌شن. اینطوری هم دسترسی مناسبی دارن، هم در ظاهر آشپزخانه به چشم نمیان.

انواع اکسسوری کابینت؛ جادوی این وسایل کاربردی

کاربردهای رایج دیگه‌ای که برای این سطل‌ها در نظر گرفته شده، سطل مناسب برای برنج، حبوبات یا حتی سیب‌زمینی و پیاز هستش. این سطل‌ها معمولاً در حالت دو یا چهارتایی ارائه می‌شن و بدون اینکه در نگاه اوّل به چشم بیان، کارشونو انجام می‌دن!

اکسسوری سطل زباله (1)

7.    اکسسوری نگهدارنده‌ی درب قابلمه!

ذهن طراحان دکوراسیون داخلی منزل به کجاها که نرسیده! نگهدارنده‌های قابلمه از ساده‌ترین طراحی‌های ممکن هستش که فوق‌العاده به کار میاد. قرارگیری مناسب درب‌ قابلمه‌ها همیشه چالشی بزرگ در آشپزخانه است! خصوصاً وقتی شیشه‌ای یا شکستنی باشن و نیاز مراقبت بیشتری بخوان، یا تعداد قابلمه‌ها زیاد باشه و ناچار شیم برای اینکه فضای کمتری اشغال کنن، اون‌ها رو داخل همدیگه قرار بدیم. اینجاست که سر درب‌ قابلمه‌ها بی‌کلاه می‌مونه! حالا چاره چیه؟ به کمک اکسسوری‌ای که معرفی کردیم، می‌شه درب‌ قابلمه‌ها رو به دیواره‌ی داخلی کابینت گذاشت؛ بدون اینکه نگران اشغال فضا یا شکستن اون‌ها باشیم.

نگهدارنده‌ی درب قابلمه

8.    اکسسوری مخصوص کشوی ظروف شکستنی

ظروف شکستنی از آُسیب‌پذیرترین (و عزیزترین!) وسایل آشپزخانه هستن و گاهی حین جابجایی، می‌شکنن یا دچار ترک خوردگی می‌شن. با استفاده از این اکسسوری که از پایه‌هایی چوبی ساخته شده، می‌شه فضایی فیکس شده و مجزا برای ظروف شکستنی فراهم کرد تا از برخوردشون با همدیگه یا با دیواره‌های کشو جلوگیری بشه.

اکسسوری درون کابینتی (3)

نظرات مشتریان کابینت
آقای بالین پرست
کاربلد، خلاق و باسرعت بالا
خیلی کار بلد، خلاق، منصف، با سرعت کار بالا و انسان شریف و متعهد
آقای مهدی خدارحمی
بسیار خوش قول
درود به مجموعه بسیار محترم سلام ساختمان. آقای رشید، مردی بسیار خلاق و ایده پرداز و شدیداً خوش قول هستند. درود بر ایشون.
آقای سبحان کریمی افشار
منظم و سروقت
منظم، سروقت به موقع شروع کردن و‌ تحویل دادن. پایان کار همونجوری به سلیقه و طرح مدنظر خودمون بود
آقای محمودی
خلاق و با دقت در تاریخ
بسیار خلاق در ارائه مشاوره و دقت کافی در تاریخ و حتی زمان تحویل کار نهایی. با خیال راحت کار رو به آقای کاشی پزان بسپرید
آقای عظیمی
باحوصله، خوش قول و منصف
با حوصله، خوش قول، منصف، اهمیت به نظافت محیط کار و خوشرو
آقای خسرو حاجی احمدی
بسیار متین و دلسوز
با تشکر از پیگیری های سلام ساختمان، آقای دهقانی از لحاظ اخلاقی بسیار عالی و متین و دلسوز کار هستند و از لحاظ حرفه ای هم در نهایت دقت و وسواس کار می کنند . بنده که از کار و اخلاق ایشان بسیار راضی بودم . خدا خیرشان بدهد.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

9.    اکسسوری زیر سینک

برای مشاهده اکسسوری های زیر سینک روی لینک زیر کلیک کنین:

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی

اکسسوری مورد نظرمون رو چطور انتخاب کنیم؟

چیزی در انتخاب اکسسوری خیلی اهمیت داره، فضای موجود و ابعاد کابینت‌ها هستش. باید بر اساس ابعادی که داریم اکسسوری مورد نظرمون رو انتخاب کنیم یا در صورت امکان، با ابعاد مورد نظرمون ساخته بشه.

از طرفی، اگه تعداد کابینت‌ها بیشتر از نیاز ما باشه یا به شکل افراطی از اکسسوری‌های مختلف در کنار هم استفاده شده باشه، باز هم فضایی آشفته خواهیم داشت. پس بهتره در کنار انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه و طرح و رنگ کابینت‌ها، به استفاده صحیح از اکسسوری‌ها هم توجه داشته باشیم.

چند نکته‌ی مهم

هر چه زمان بیشتری برای سامان‌دهی کشوهای آشپزخانه صرف بشه، نتیجه‌ی اون فضایی مرتب‌تر و آرامش‌بخش‌تر خواهد بود و بی‌نظمی دیرتر به سراغ آشپزخانه ما میاد. پس شاید در ابتدا هزینه‌ی زیادی به نظر برسه یا خرید و اجرای اکسسوری مختلف، پروسه‌ی زمان‌بری باشه و ازمون انرژی بگیره. ولی باور بفرمایید که کمتر از یک ماه، اثرش رو توی زندگی خودتون می‌بینین و اونجاست که از زمانی که گذاشتین قدردانی خواهید کرد!

اکسسوری درون کابینتی (2)

نکته‌ی دیگه اینکه درسته که این اکسسوری‌ها همه فوق‌العاده چشم‌نواز و کاربردی به نظر می‌رسن. امّا شاید لازم نباشه همه‌ی اون‌ها در فضای آشپزخانه ما به کار برن. پس بهتره با هوشمندی و اولویت‌بندی به سراغ اکسسوری‌های مورد نظر خودمون بریم.

لازم نیست برای نظم بخشیدن به وسایل و مواد غذایی آشپزخانه، هزینه‌های زیادی بشه و حتماً اکسسوری‌های یک برند خاص تهیه بشه. فراموش نکنین که خلاقیت در این موضوع، حرف اوّل رو می‌زنه؛ نه پول و ولخرجی‌های بی‌ مورد. می‌شه با کمک جعبه و سبدهایی در اندازه‌های مختلف، سبکی نو و مختص خودمون ایجاد کنیم و نظم و زیبایی خاصی به آشپزخانه بدیم. طوری که باب میل خودمون باشه.

اکسسوری درون کابینتی (1)

این هم خلاصه‌ای اکسسوری‌های کابینت رایج این روزها حتما به موضوع دیگری که در هنگام انتخاب اکسسوری ها به ایجاد فضایی که نکات ارگونومی آشپزخانه در آن رعایت شده باشد توجه داشته باشید. شما هم ایده‌ی دیگه‌ای برای استفاده بهینه از فضای آشپزخانه دارین؟ باهامون در میون بذارین.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد نژاد
محمد نژاد
31 فروردین 1402 10:41

عالی بود و خیلی اطلاعات کاربردی داشت ممنون بابت همه تلاشهاتون

اخروی
اخروی
31 فروردین 1402 10:40

عالی بود محتوای اکسسوری ها فقط یه مورد کرنر مجیک مستطیلیه که حرکتش بصورت دوضلع عمود بهمه واز کابینت کامل نمیاد بیرون که عکسش رو ندیدم عکسی که گذاشتین مربوط به “”لمن کرنر “” هست که حرکتشون منحنیه و کاملا از کابینت میاد بیرون لمن با کسره زیر ل و فتحه روی میم و نونه ساکن تلفظ میشه اگه خواستین عکس کرنر مجیک رو دارم

پشتیبانی سلام ساختمان
ادمین
پشتیبانی سلام ساختمان
31 اردیبهشت 1402 13:41
پاسخ به  اخروی

سلام دوست عزیز

لطف دارید
بله حتما، خوشحال میشیم عکس کرنر مجیک رو برای ما هم ارسال کنید تا در محتوای مقاله اضافه کنیم و دیگران هم استفاده کنن