0

ببین دستگیره کابینت چه قدر توی زیبایی دکوراسیون تاثیر داره!

  16 آذر 1402     -      تاریخ انتشار:  15 آذر 1402
کابینت سبز نئوکلاسیک با دستگیره‌های طلایی منحنی

دستگیره‌های کابینت اگرچه کوچک هستند و معمولا نادیده گرفته می‌شوند، اما تاثیر چشمگیری بر زیبایی و استفاده راحت‌تر از کابینت‌ها دارند. بنابراین به 7 نکته مهم در انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه اشاره می‌کنیم و جدیدترین مدل‌های دستگیره را با هم می‌بینیم.

نکته جالب توجه:

اغلب کابینت‌هایی که در این مطلب می‌بینید، با تمام جزئیات و دستگیره‌هایشان، توسط کابینت سازهای «سلام ساختمان» ساخته شده‌اند. بنابراین با یکسری نمونه کار واقعی سروکار دارید که همگی در آشپزخانه شما قابل اجرا هستند. سلام ساختمان بزرگ‌ترین بازار آنلاین ساخت کابینت در ایران است که پشتیبان‌های این مجموعه، کابینت سازهای حرفه‌ای شهرتان را به شما معرفی می‌کنند.

·نکته اول: دستگیره‌ها را متناسب با سبک طراحی کابینت‌ها انتخاب کنید

برای کابینت‌های کلاسیک که معمولاً طراحی پیچیده و تزئینات بیشتری دارند، دستگیره‌های لوکس مانند دستگیره سرامیکی و دستگیرههای فلزی منبت کاری شده خیلی کاربرد دارند. کابینت کلاسیک زیر با دستگیره‌های طلایی رنگ، توسط کابینت ساز سلام ساختمان در قم اجرا شده است.

کابینت کلاسیک سفید با دستگیره‌های فلری طلایی

برای کابینت‌های مدرن که معمولاً ساده و بدون جزئیات هستند، از دستگیره‌های مدرن مانند دستگیره استیل یا دستگیره کروم ساده و یا دستگیره‌های مخفی استفاده کنید. قیمت روز این کابینت مدرن با دستگیره‌های مخفی را می‌توانید از پشتیبان‌های سلام ساختمان بپرسید.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

کابینت سفید مدرن آشپزخانه با دستگیره‌های مخفی

اما در کابینت‌های نئوکلاسیک که ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک را دارند، دست شما برای انتخاب نوع دستگیره کاملا باز است. با این حال معمولا دستگیره‌های کشیده و یا دکمه‌ای ساده، در ساخت این کابینت‌ها خیلی رایج هستند. کابینت زیر را با دو مدل دستگیره مشکی، کابینت ساز سلام ساختمان در تهران ساخته است.

دستگیره مشکی کشیده ساده روی کابینت سفید

دستگیره دکمه‌ای این کابینت را ببینید چقدر ساده و زیباست.

دستگیره مشکی دایره‌ای ساده روی کابینت سفید

نمای کامل این دو مدل دستگیره مشکی روی کابینت نئوکلاسیک را ببینید. شما هم می‌توانید در هر کجای ایران که هستید، این کابینت زیبا را به کابینت سازهای سلام ساختمان سفارش دهید.

معرفی کابینت ساز

کابینت نئوکلاسیک سفید با دستگیره مشکی ساده و کشیده

·نکته دوم: ابعاد آشپزخانه را هنگام انتخاب نوع دستگیره در نظر بگیرید

انتخاب دستگیره باید با توجه به ابعاد آشپزخانه صورت گیرد تا از نظر بصری، تعادل و هماهنگی ایجاد کند. پس اگر آشپزخانه شما بزرگ است، دستگیره‌های بزرگ می‌توانند به کابینت‌های آن، تعادل و جلوه‌ای خاص ببخشند.

کابینت سفید آشپزخانه با دستگیره مشکی بلند ساده

اما اگر آشپزخانه کوچکی دارید، پس دستگیره‌های کوچک انتخاب سنجیده‌تری هستند تا فضای کابینت‌ها را بیشتر نشان دهند. برای مثال، دستگیره‌های دکمه‌ای کوچک در کابینت زیر، انتخاب مناسبی برای فضای کوچک هستند. این کابینت ممبران، توسط کابینت ساز سلام ساختمان در تهران ساخته شده است و مشتری رضایت کامل را از کار داشته‌اند.

نظرات مشتریان کابینت
آقای بالین پرست
کاربلد، خلاق و باسرعت بالا
خیلی کار بلد، خلاق، منصف، با سرعت کار بالا و انسان شریف و متعهد
آقای مهدی خدارحمی
بسیار خوش قول
درود به مجموعه بسیار محترم سلام ساختمان. آقای رشید، مردی بسیار خلاق و ایده پرداز و شدیداً خوش قول هستند. درود بر ایشون.
آقای سبحان کریمی افشار
منظم و سروقت
منظم، سروقت به موقع شروع کردن و‌ تحویل دادن. پایان کار همونجوری به سلیقه و طرح مدنظر خودمون بود
آقای محمودی
خلاق و با دقت در تاریخ
بسیار خلاق در ارائه مشاوره و دقت کافی در تاریخ و حتی زمان تحویل کار نهایی. با خیال راحت کار رو به آقای کاشی پزان بسپرید
آقای عظیمی
باحوصله، خوش قول و منصف
با حوصله، خوش قول، منصف، اهمیت به نظافت محیط کار و خوشرو
آقای خسرو حاجی احمدی
بسیار متین و دلسوز
با تشکر از پیگیری های سلام ساختمان، آقای دهقانی از لحاظ اخلاقی بسیار عالی و متین و دلسوز کار هستند و از لحاظ حرفه ای هم در نهایت دقت و وسواس کار می کنند . بنده که از کار و اخلاق ایشان بسیار راضی بودم . خدا خیرشان بدهد.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

جزیره کابینت آشپزخانه با دستگیره‌های کوچک گرد نقره‌ای

·      نکته سوم: دستگیره‌هایی با دوام بالا را برای استفاده طولانی‌مدت انتخاب کنید

باید به دنبال دستگیره‌هایی باشید که زود خراب نشوند و در برابر استفاده مکرر و فرسودگی، مقاوم باشند. دستگیره‌های با دوام در دراز مدت، باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شوند. برای مثال کابینت ساز سلام ساختمان، دستگیره‌های باکیفیتی را برای کابینت زیر انتخاب کرده است.

دستگیره طلایی کشیده و مربعی کابینت نئوکلاسیک رنگ بژ

·      نکته چهارم: جنس و رنگ کابینت‌هایتان را در هنگام انتخاب دستگیره در نظر بگیرید

هماهنگی بین جنس و رنگ کابینت آشپزخانه با دستگیره‌های آن، فضا را زیباتر نشان می‌دهد. برای مثال، معمولاً روی کابینت‌های چوب طبیعی قهوه‌ای، دستگیره‌های فلزی تیره و یا سرامیکی زیبا می‌شود. کابینت چوبی لوکس زیر را با دستگیره‌های فلزی گران قیمت، کابینت ساز سلام ساختمان در تهران ساخته است.

کابینت چوبی کلاسیک با دستگیره مشکی منبت کاری شده فلزی

ترکیب کابینت ممبران چوبی با رنگ قهوه‌ای و باز هم دستگیره تیره را در تصویر زیر ببینید. این کابینت توسط کابینت ساز سلام ساختمان، در تهران ساخته شده است.

دستگیره مشکی ساده روی کابینت ممبران قهوه‌ای طرح چوب

برای کابینت‌های ام دی اف و هایگلاس با رنگ‌های روشن، معمولا از دستگیره‌های مخفی و یا فلزی کشیده با رنگ‌های نقره‌ای و مشکی استفاده می‌کنند. کابینت هایگلاس زیر با دستگیره‌های کشیده، توسط کابینت ساز سلام ساختمان در اصفهان ساخته شده است.

دستگیره فلزی نقره‌ای کشیده روی کابینت هایگلاس رنگ روشن

·      نکته پنجم: اطمینان حاصل کنید که استفاده از دستگیره‌ها راحت باشد

به دنبال دستگیره‌هایی باشید که به راحتی در دست گرفته می‌شوند و هیچ گونه ناراحتی یا دردی را برای انگشتان شما ایجاد نمی‌کنند. دستگیره‌های راحت، از هر گونه آسیب یا فشار احتمالی به دستان شما جلوگیری می‌کنند.

انواع دستگیره‌های کابینت گرد و کشیده با رنگ‌های طلایی و مشکی و نقره‌ای

·      نکته ششم: اگر در خانه کودک دارید، از دستگیره‌های ایمن استفاده کنید

اگر در خانه کودک دارید، انتخاب دستگیره‌هایی که ایمنی کودکان را تضمین کنند، اهمیت دوچندانی دارد. پس بهتر است به دنبال دستگیره‌هایی باشید که لبه‌های تیز و برنده نداشته باشند.

دستگیره فلزی طلایی نیم دایره‌ای و گرد کوچک، روی کابینت آبی

·      نکته هفتم: بودجه و سلیقه خودتان را در انتخاب دستگیره‌های کابینت نادیده نگیرید

در نهایت، بودجه و سلیقه شما، مهم‌ترین عامل تعیین کننده نوع دستگیره کابینت است. پس اگر دوست دارید کابینت‌های شما با هزینه کم و زیبایی چشمگیر تزئین شوند، باید از دستگیره‌های کوچک مانند دستگیره تک پیچ یا دستگیره دکمه‌ای استفاده کنید. همچنین می‌توانید دستگیره‌های پلاستیکی را انتخاب کنید که البته خیلی توصیه نمی‌شود.

دستگیره پلاستیکی گرد کابینت آشپزخانه

اما کسانی که دوست دارند کابینت‌هایشان را با هزینه بیشتر و کیفیت بالاتری بسازند، می‌توانند از دستگیره‌های سرامیکی یا دستگیرههای فلزی برنجی و برنزی استفاده کنند. کابینت ممبران زیر را با دستگیره‌های ترکیب فلز و سرامیک، کابینت ساز سلام ساختمان در کرج ساخته است.

دستگیره ترکیبی سرامیکی و فلزی کابینت کلاسیک سفید آشپزخانه سفید

سخن آخر

در انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه، باید به عوامل مختلفی توجه کنید. برای مثال، دستگیره‌ها باید با سبک کابینت‌ها از مدرن گرفته تا کلاسیک، هماهنگ باشند و کاربری راحتی را ارائه دهند. نوع دستگیره‌ها باید با جنس کابینت‌ها و دکوراسیون کلی آشپزخانه مطابقت داشته باشد. همچنین اندازه دستگیره‌ها باید متناسب با ابعاد فضا باشد. از همه مهم‌تر، این انتخاب باید در چارچوب بودجه و سلیقه شما باشد.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments