2.7 0

مدل آشپزخانه جدید، معرفی جدیدترین طرح های آشپزخانه

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  3 اسفند 1401
مدل های جذاب و خلاقانه از طراحی آشپزخانه جدید 2019 و 2020

حتماً شما هم یادتون میاد که زمانی آشپزخانه ها به صورت امروزی نبودن. با گذشت زمان، تغییر در نحوه طراحی خانه ها و دکوراسیون پدید آمد و طراحی آشپزخانه ها هم دچار تحول شد. الان در خانه های قدیمی آشپزخانه ها درب دارن و کابینت های فلزی در اون ها وجود داره. در حالیکه در اکثر آشپزخانه های جدید، درب وجود نداشته و فضای آشپزخانه با یک کانتر و یا جزیره از سالن خانه جدا میشه.

جنس کابینت های آشپزخانه جدید هم دیگر مانند گذشته فلزی نیست و از متریال های جدید مثل ام دی اف و ممبران و هایگلاس برای ساخت کابینت استفاده میشه.

در این مطلب نسبتاً کوتاه میخواهیم در مورد آشپزخانه های جدید و طرح های جدید آشپزخانه صحبت کنیم. اپن و جزیره یکی از بخش های مهم آشپزخانه است که در این مطلب اون رو بررسی میکنیم. پس بریم و انواع آشپزخانه های جدید رو بررسی کنیم.

اپن آشپزخانه جدید

آشپزخانه های اپن بعد از مدل های قدیمی آشپزخانه، اولین مدل هایی بودند که در طراحی خانه بکار رفتند. آشپزخانه های اپن درب ندارند. همچنین این آشپزخانه ها 3 مدل  اصلی دارند که عبارتند از:

  1. مدل آشپزخانه اپن باز
  2. مدل آشپزخانه اپن نیمه باز
  3. مدل آشپزخانه اپن بسته

هر کدوم از این مدل ها ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن که ما در مطلب مربوط به «مدل های اپن آشپزخانه» اون رو به طور کامل توضیح دادیم. بهتون توصیه می‌کنیم برین و اون مطلب رو بخونین و مدل های اون رو ببینین.

 

طرح درب کابینت جدید

درب کابینت قسمت بزرگی از نمای کابینت رو میسازه. پس اهمیت درب ها در طراحی کابینت بسیار زیباست. کابینت های قدیم که اکثرا به صورت فلزی بودن، قابلیت طراحی های متنوع برروی درب خودشون رو نداشتن. اما امروزه با وجود کابینت هایی مثل ممبران، شما میتونین درب کابینت خودتون رو به طرح های خیلی زیبایی مزین کنین. قطعا درب کابینت آشپزخانه تاثیر زیادی در زیبایی فضای شما میذاره.

طرح آشپزخانه جزیره جدید

گفتیم که با تغییر سبک طراحی از گذشته تا امروز، طراحی آشپزخانه و کابینت هم دچار تغییر و تحول زیادی شده. یکی از این تغییرات تبدیل آشپزخانه های قدیم به آشپزخانه جزیره است. آشپزخانه جزیره در واقع آشپزخانه ای است که دارای جزیره است.

جزیره آشپزخانه کابینتی است که مستقل از کابینت های دیواری و زمینی قرار گرفته. این جزیره میتونه مانند اپن، در بخش خارجی آشپزخانه قرار بگیره یا مانند یک میز، در وسط آشپزخانه قرار گرفته و برروی اون هم سینک مستقلی وجود داشته باشه. میتونین در مطلب «25 طرح و مدل اپن ام دی اف شیک» این مدل های شیک اپن و آشپزخانه رو ببینین.

 

آشپزخانه بدون درب جدید

نوع دیگر آشپزخانه های جدید، آشپزخانه بدون درب است. این آشپزخانه ها با اینکه از جهتی شبیه به آشپزخانه های اپن هستند اما از بعضی جهات متفاوتند. آشپزخانه های اپن دارای یک میز و کانتر هستند که فضای داخل و خارج از آشپزخانه رو از هم جدا میکنند. در حالیکه آشپزخانه بدون درب، کانتری نداشته و فقط یک ورودی بزرگ داره. آشپزخانه های بدون درب، میتونه جزیره هم داشته باشه.

در پایان باید بگیم که مدل های جدید آشپزخانه، میتونه تلفیق و ترکیبی از مدل های گفته شده باشه. مثلا شما میتونین آشپزخانه اپن داشته باشین که وسط اون جزیره قرار گرفته. یا آشپزخانه با طراحی قدیمی و دارای درب داشته باشین که وسط اون کانتر قرار گرفته و نمایی مدرن به آشپزخانه داده. میتونین به گالری مدل های کابینت مراجعه کنین و اونجا جدید ترین مدل های آشپزخانه رو ببینین.

ممنونیم که به این مطلب توجه کردید. میتونین سوالات و نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بذارین. قطعاً کارشناسان سلام ساختمان پاسخگوی شما هستند.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments