0

نقش رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  3 اسفند 1401
نقش رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

رنگ‌ها برای ما معانی خاص خودشون رو دارن. معانی متفاوت و گاهی منحصر به فرد. درسته که سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی خانه می‌تونن ظاهر یک فضا رو به کلی زیر و رو کنن؛ امّا چیزی که زودتر از سبک و طرح هر خونه به چشم میاد، رنگ و حال و هوایی هستش که از ترکیب رنگ‌ها حاصل شده. نباید از جادوی رنگ‌ها غافل شد و بهتره به حد کافی برای انتخاب رنگ‌ها وقت صرف کنیم. چون رنگ‌ها قادر هستن خشم، شادی، غم، عشق و تنفر ما رو برانگیخته کنن. پس بهتره به جا و عاقلانه از هر رنگی استفاده کنیم و اصول اوّلیه روان‌شناسی هر رنگ رو بشناسیم. می‌شه با شناخت ویژگی‌های رنگ سفید، با هوشمندی از اون در طراحی ساختمان استفاده کرد تا نتیجه‌ی رضایت‌بخشی حاصل بشه.

رنگ سفید در دکوراسیون (3)

سفید، رایج‌ترین رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی

اصولاً استفاده از رنگ‌های خنثی در اثاث و رنگ دیوار منازل، خیلی رایج هست. تا با ترکیب اون ها با سایر رنگ‌ها، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشن. بین رنگ‌های خنثی، رنگ سفید پرکاربردترین و مناسب‌ترین رنگ محسوب می‌شه.

رنگ‌ سفید نماد چیست؟

رنگ سفید نماد خلوص، کمال، معصومیت، صلح و برابری، سادگی و شروع جدید هستش. البته می‌تونه معانی غیرمثبتی هم داشته باشه؛ مثل ناباروری، انزوا و بی‌علاقگی.

رنگ سفید در دکوراسیون (2)

چرا بهتره از رنگ سفید در دکوراسیون استفاده کنیم؟

چرا نداره! بس که این رنگ خوبه! وقتی تمام طیف‌های رنگی نور مرئی با هم ترکیب بشن، رنگ سفید ایجاد می‌شه. سفید رنگ مثبتی هستش. ساده و دل‌گشاست و ناخودآگاه به فضا نظم می‌بخشه. سفید، رنگی پرطرفداره و به خوبی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شه. رنگ سفید، فضای اتاق رو بزرگ‌تر و البته روشن‌تر از چیزی که هست نشون می‌ده. از ویژگی‌های دیگه‌ش این که بعد از مدتی برامون خسته‌کننده نمی‌شه و ظاهری تمیز و آرامش‌بخش داره. می‌شه طیف‌های مختلفی از رنگ‌ها رو در کنار سفید استفاده کرد و حضور سفید، می‌تونه به هماهنگی و دل‌نشین شدن اون رنگ‌ها کمک کنه.

البته روشن بودن رنگ سفید دردسرهایی هم داره. مثلاً خیلی سریع کثیف می‌شه و اثر لکه و آلودگی روی سطحش نمایان می‌شه.

سفید و طراحی مدرن

می‌شه در طراحی مدرن، از رنگ سفید استفاده کرد. البته این به این معنا نیست که رنگ سفید جزئی جدا نشدنی در این طراحی‌ها به شما بره. امّا از تکنیک‌های رایج در طراحی‌های مدرن (خصوصاً سبک مینیمال)، استفاده از رنگ سفید به عنوان زمینه و بهره‌گیری از سایر رنگ‌ها و المان‌ها در ساختمان هستش.

روانشناسی رنگ سفید در خونه (2)

خانواده‌ی سفیدها در دکوراسیون!

همه‌ی سفیدها مثل هم نیستن. قبول داری؟ این‌جا اسم چند رنگ از خانواده‌ی سفیدها رو آوردیم. دونستنشون بد نیست:

  • رنگ سفید ساده
  • رنگ سفید گچی
  • رنگ سفید استخوانی
  • رنگ سفید عاجی
  • رنگ سفید مرمری
  • رنگ سفید کاپوچینویی
  • رنگ سفید صدفی
  • رنگ فیلی ملایم
  • رنگ سفید –  یاسی
  • رنگ سفید- سبز
  • رنگ سفید – آبی

رنگ سفید در اتاق نشیمن

اگه تصمیم دارین از دیوارهایی سفید رنگ در طراحی اتاق نشیمن استفاده کنین، دستتون برای انتخاب اثاث با طرح و رنگ‌های متفاوت (خصوصاً رنگ‌های تیره برای ایجاد فضایی متضاد)، بازتر خواهد بود. البته منظور ما از دیوار سفید، لزوماً دیوارهای ساده با سطحی صاف نیست ها! چون در این حالت، اجرای طرح‌های برجسته روی دیوار، سقف و استفاده از نورپردازی و طرح‌های مناسب، اکیداً توصیه می‌شه. رنگ‌های مشکی و خاکستری خصوصاً در طرح‌های امروزی‌تر، به خوبی با رنگ سفید هماهنگ می‌شن و انتخاب مناسبی به نظر می‌رسن.

رنگ سفید در دکوراسیون (1)

ترکیب رنگ سبز و سفید رو هم بهتون توصیه می‌کنیم. ترکیبی فوق‌العاده آرامش‌بخش که می‌تونه با قرارگیری گل و گیاه در طراحی اتاق نشیمن شما، فضایی آروم و به دور از مشغله و هیاهوی روزانه فراهم کنه و انرژی زیادی به محیط ببخشه.

دکوراسیون سفید (1)

سفید در اتاق خواب

رنگ سفید، قبل از هرچیزی، نماد آرامش و صلح هستش. پس چه انتخابی بهتر از این رنگ برای استفاده در فضایی که آدم قراره در اون استراحت کنه و آرامش داشته باشه؟! ترکیب رنگ سفید با بافت‌های طبیعی مثل چوب، ظاهری چشم‌نواز داره و بسیار در طراحی اتاق خواب‌ها به کار می‌ره. هیچ رنگی به خوبی سفید، نور رو بازتاب نمی‌ده. پس فضای اتاق کمتر گرم می‌شه و به همین دلیل در مناطق گرمسیر، از اون استفاده می‌شه. در صورتی که فضایی تاریک‌تر برای اتاق خواب می‌پسندین، ترکیب سفید با رنگ‌های تیره‌تر، کمک کننده خواهد بود.

روانشناسی رنگ سفید در خونه (1)

می‌شه از رنگ‌هایی مثل کرمی و خردلی روشن استفاده کرد تا با ایجاد کنتراست نرم، نمای خوبی ایجاد کرد.

دکوراسیون سفید (2)

رنگ سفید در اتاق خواب کودک

دکوراسیون اتاق خواب کودک اهمیت زیادی داره و انتخاب رنگ‌هایی که در اون به کار رفته، تاثیر زیادی روی شکل‌گیری روان کودک داره. برای همین ترجیح دادیم در عنوانی مجزا بهش بپردازیم. رنگ سفید، اوّلین انتخاب برای این کاربرد محسوب می‌شه. می‌شه از ترکیب رنگ سفید با اجزایی از رنگ‌های شاد و پر انرژی، فضایی امن برای رشد کودک طراحی کرد. بد نیست یادآوری کنیم که در انتخاب نوع رنگ دیوارها هم بهتره که توجه بشه. بهتره از رنگ‌هایی که حلال آب دارن در اتاق کودک استفاده کنین. این‌طوری سلامت کودک عزیزتون هم به خطر نمی‌افته.

دکوراسیون سفید (3)

سفید در آشپزخانه

از جمله رنگ‌های منطقی و رایج برای آشپزخانه، رنگ سفید هستش. چرا؟ چون فضا رو روشن‌تر و دلبازتر نشون می‌ده و جلوه‌ای تمیز به فضا می‌ده. از طرفی چون آشپزخونه مرتب تمیز می‌شه، لازم نیست نگران زود کثیف شدن سطوح و نمایان شدن لکه‌ها باشیم. می‌شه در طراحی آشپزخونه، طرح‌های مختلفی می‌شه اجرا کرد و گزینه‌های زیادی داریم. می‌شه دیوارها، کابینت‌‌های آشپزخانه، کف‌پوش یا سایر وسایل رو سفید در نظر گرفت و با سایر عناصر بازی کرد.

دکوراسیون سفید (1)

و در نهایت…

این نکته رو فراموش نکنین که رنگ سفید به تنهایی خیلی ناقص هستش. چون برخلاف حس آرامشی که داره، استفاده‌ی بیش از حد اون خلاقیتی نداره و ممکنه چشم رو اذیت کنه یا خیلی کسل‌کننده بشه. پس بهتره در استفاده از اون، جانب اعتدال رو رعایت کنیم.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +