4.0 0

9 دلیل ارزانی کابینت آماده (پیش ساخته)

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  31 شهریور 1401
نُه دلیل ارزانی کابینت پیش‌ساخته چیست؟

کابینت آماده حدود 20 تا 40 درصد، ارزان‌تر از انواع کابینت سفارشی موجود در بازار هست. جالب هست، مگه نه؟ ارزان بودن کابینت آماده (پیش ساخته) در کنار نصب سریع و همچنین کیفیت مناسب، جذابیت این کابینت رو چندین برابر می‌کنه. کابینت آماده رو می‌تونین تنها با مراجعه به فروشگاه بخرین و به راحتی نصب کنین. کابینت پیش ساخته می‌تونه با مزایای مختلفی که داره، کار ما رو خیلی راحت‌تر کنه، برای مثال قیمت تمام شده کمتر، یکی از همین مزیت‌ها هست!

در این مقاله می‌خوایم به شما بگیم که دلیل ارزانی کابینت آماده چی هست؟! این مطلب رو تا انتها دنبال کنین تا قدم به قدم متوجه داستان بشین! در ابتدا توضیح کوتاهی در مورد کابینت پیش ساخته به شما میدیم و سپس به بررسی دلایل ارزان بودن این کابینت می‌پردازیم.

شناخت کابینت آماده (پیش ساخته) و دلایل استفاده از آن‌

همان طور که می‌دونین و از اسم اون‌ها هم پیدا هست، کابینت پیش ساخته به دسته‌ای از کابینت‌ها می‌گن که در ابعاد مشخص و استانداردی تولید می‌شن و می‌تونین برخلاف مدل‌های رایج کابینت‌های سفارشی، اون‌ها رو به صورت آماده از فروشگاه تهیه کنین. این نوع کابینت‌ها مزیت‌های خاص خودشون رو دارن. برای مثال برخی از مهم‌ترین مزایای این کابینت‌ها عبارت‌اند از:

  • قابلیت نصب و جابجایی آسان دارن
  • دارای طرح‌های آماده و مشخص هستن
  • به طراح و کابینت ساز نیاز ندارن
  • امکان فروش مجدد اون‌ها وجود داره
  • و در نهایت… قیمت پایینی دارن!

امّا دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته چی هست؟! عجله نکنین! در ادامه توضیح می‌دیم.

دلیل ارزانی کابینت آماده؛ چرا کابینت پیش ساخته ارزان است؟

بعد از مقدمه‌ای کوتاه، بهتر هست به بررسی این مسئله بپردازیم که چرا کابینت‌‌های آماده حدود 20 تا 40 درصد ارزان‌تر از انواع کابینت‌های معمولی هستن؟ این موضوع تحت تاثیر 9 عامل زیر قرار داره:

  1. ابعاد استاندارد و مشخص
  2. سرعت تولید بالا
  3. نصب سریع و آسان
  4. خرید عمده مواد اوّلیه
  5. هزینه پایین خدمات
  6. طرح‌های ساده
  7. محدودیت در رنگ
  8. سود کمتر
  9. کیفیت یراق آلات

در ادامه هر یک از عوامل بالا رو به که باعث ارزانی کابینت پیش ساخته هستن، به شما معرفی می‌کنیم.

1.     ابعاد استاندارد و مشخص

از اونجایی که کابینت‌های آماده از قبل و در ابعاد ثابت و مشخصی ساخته می‌شن، طبیعتاً قیمت تمام شده کمتری دارن. چون کمترین میزان هدر رفت مواد اوّلیه رو داریم. متراژ رایج برای کابینت آماده، یکی از این دو حالت زیر هست:

  • 3 متر کابینت زمینی و 3 متر کابینت دیواری
  • 5 متر کابینت زمینی و 5 متر کابینت دیواری

البته ابعاد بالا، تنها ابعاد ممکن برای ساخت این کابینت نیستن. مثلاً در صورتی که شما ابعادی کمتر از 3 متر خواسته باشین، فروشنده باز هم سود 3 متر رو از شما دریافت می‌کنه. یا اگه ابعادی بیشتر از این مقدار خواسته باشین، سازنده‌ها برای پر کردن فضاهای خالی آشپزخانه، با حدود 50% هزینه بیشتر، کابینت‌های اضافه رو براتون می‌سازن.

کابینت آماده پیش ساخته سفید و قهوه ای در حال نصب

امّا به هر حال، هزینه تمام شده کمتری در این مدل کابینت‌ها شاهد هستیم.

2.     سرعت تولید بالا

کابینت‌‌های آماده به صورت انبوه ساخته می‌شن و در نتیجه، سرعت تولید بالایی دارن و دستمزد کارکنان هم مقدار کمتری در نظر گرفته می‌شه. فرآیند نصب اون‌ها هم بسته به مهارت نصاب، به صورت میانگین بین 2 تا 5 ساعت زمان می بره.

3.     نصب سریع و آسان

این کابینت‌ها علاوه بر تولید سریع و فراوان، نصب راحتی هم دارن. به طوری که خود مشتری هم می‌تونه در صورت داشتن ابزار و اطلاعات کافی، کابینت رو نصب کنه. امّا استاندارد هزینه حمل و نصب برای یک نصاب حرفه‌ای کابینت آماده چقدر هست؟ این جدول رو ببینین.

هزینه

حداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)
هزینه نصب 3 متر کابینت آماده‌ زمینی و دیواری300,000

500,000

هزینه حمل کابینت پیش ساخته

100,000

300,000

همانطور که در بالا دیدین، هزینه حمل و نصب کابینت آماده خیلی کمتر از کابینت‌های سفارشی است.

4.     خرید عمده مواد اوّلیه

کابینت آماده رو با جنس‌های رایجی تولید می‌کنن و این کابینت تنوع چندان زیادی در متریال سازنده نداره. از معمول‌ترین متریال مورد استفاده در ساخت کابینت آماده می‌شه به این سه مورد اشاره کرد:

  • متریال ام دی اف
  • متریال ام بی اف
  • متریال نئوپان

هر سه متریال بالا قیمت‌های نسبتاً مناسبی دارن. از طرفی، خرید انبوه این مواد، می‌تونه تخفیف‌های چشمگیری برای تولید کنندگان به همراه داشته باشه که همین موضوع، قیمت نهایی کابینت رو کاهش می‌ده.

5.     هزینه پایین خدمات

به همین ترتیب، با انجام کارها در تعداد بالا و در مقیاس انبوه، هزینه خدمات ساخت کابینت مثل برش‌کاری و … هم کمتر میشه.

6.     طرح‌های ساده

در ساخت کابینت آماده خبری از طرح‌های خاص و پرکار نیست. این موضوع هم مستقیماً روی قیمت پایین این کابینت‌ها تاثیر می‌ذاره؛ چون باید کابینتی از پیش طراحی شده رو خریداری کنین. یادتون باشه اگه طرح‌ها رضایت بخش نبودن، ناامید نشین و به جستجو در سایر فروشگاه‌ها ادامه بدین. شاید طرح مورد نظر شما در فروشگاه بعدی در انتظارتون باشه!

7.     محدودیت در رنگ

در کابینت آماده رنگ‌های خاص هم، مثل طرح‌های پرکار محدود هستن. کابینت‌های پیش ساخته در رنگ‌های محدود و مشخصی (سفید، قهوه‌ای، رنگ‌های خنثی و …) ساخته می‌شن و متأسفانه گزینه‌های متعددی برای انتخاب نداریم. البته همین ویژگی باعث شده که این کابینت‌ها قیمت کمتری داشته باشن.

8.     سود کمتر

به نسبت کاهش هزینه‌ها، سود کمتری هم برای سازنده و فروشنده در نظر گرفته میشه که در مجموع، هزینه نهایی کابینت پیش ساخته رو کمتر می‌کنه. این هم یک دلیل یا حُسن دیگه!

9.     کیفیت یراق آلات

یراق آلاتی که در ساخت کابینت آماده به کار می‌رن، تفاوت زیادی با کابینت‌های سفارشی ندارن. امّا معمولاً یراق آلاتی با کمترین قیمت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرن. باید اشاره کرد که این به معنی کیفیت پایین یا نداشتن ضمانت نامه نیست.

این هم نُه موردی که باعث ارزان بودن قیمت کابینت آماده هستن و باعث می‌شن این کابینت کاملا اقتصادی باشه.

نصب کابینت آماده سفید توسط کابینت ساز

در ادامه اشاره کوچکی به محدوده قیمتی کابینت آماده می‌کنیم و بررسی دقیق‌تر رو به مقاله مربوطه واگذار می‌کنیم. ضمناً اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در خصوص تفاوت کابینت آماده با سفارشی کسب کنید، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

قیمت کابینت پیش ساخته چقدر است؟

تا اینجای مطلب، به بررسی علل ارزانی کابینت پیش ساخته اشاره کردیم. حالا بهتر هست بدونیم داریم از چه قیمت‌هایی حرف می‌زنیم! قیمت کابینت پیش ساخته، بسته به متریال و یراق آلات استفاده شده، متراژ کار و طرح و رنگ کابینت، می‌تونه محدوده‌ گسترده‌ای داشته باشه. در زیر حداقل و حداکثر قیمت یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری پیش ساخته رو برای شما آوردیم:

نوع کابینت

حداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)
پیش ساخته (آماده)1,000,000

3,200,000

ارزان‌ترین قیمت مربوط به کابینت آماده نئوپان و گران‌ترین قیمت، مربوط به کابینت آماده روکش چوب هست. برای اینکه درکی نسبی از قیمت‌های کابینت آماده با انواع متریال داشته باشین و بتونین مدل‌های مختلف کابینت آماده رو با سایر کابینت‌ها مقایسه کنین، می‌تونین به مقاله زیر مراجعه کنین:

انواع کابینت پیش ساخته و لیست قیمت

در مقاله بالا با حداقل و حداکثر قیمت کابینت آماده که از متریال‌های مختلفی ساخته شدن آشنا می‌شین.

پایان کلام…

در این مطلب جامع درباره دلایل ارزانی کابینت‌ آماده (پیش ساخته) صحبت کردیم. امیدواریم تونسته باشیم شما رو با کابینت‌های آماده و علت ارزان بودن اون‌ها آشنا کنیم. در نهایت، این نکته رو فراموش نکنین که با اینکه فروشگاه‌های متعددی در هر شهر برای فروش کابینت پیش ساخته وجود دارن، امّا لازم هست که قبل از خرید، تحقیق و بررسی کافی داشته باشین. تیم تخصصی سلام ساختمان می‌تونه متخصصین این حوزه رو به شما معرفی کنه. همچنین می‌تونین سفارش کابینت پیش ساخته رو از طریق سایت سلام ساختمان انجام بدین تا سرتون کلاه نره!

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments