3.9 0

23 مدل پنجره چوبی زیبا، یادآور حِس طبیعت در خانه های شما!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  9 خرداد 1402
23 مدل پنجره چوبی زیبا، یادآور حِس طبیعت در خانه های شما!

پنجره‌ها، راهی به سوی دنیاهای دیگه هستن. راهی که پنجره ها می‌تونن برای ما گرم و دلپذیرش کنن یا سرد و پیچیده. انواع طرح های پنجره چوبی هم از این قضیه خارج نیستن و ما رو به دل طبعیت میبرن.

در این مقاله میتونین انواع پنجره چوبی سنتی و یا مدرنِ متناسب با سلیقه و سبک مورد نظر خودتون رو با کمی راهنمایی و مطالعه پیدا کنین. سپس با خلاقیتی که دارین، دنیای بیرون رو با رویاهای خودتون همرنگ کنین.

انواع طرح‌های پنجره چوبی سنتی

یکی از جذابیت‌های انواع پنجره چوبی قدیمی، تزئین آن‌ها با شیشه‌های رنگی، برای خلق اشکال مفهومی‌ست. جلوه و حیاتی که این پنجره به دکوراسیون داخلی خانه بخشیده، خیلی چشمگیر و بی نظیر هست.

انواع درب و پنجره چوبی (1)

استفاده از انواع طرح‌های درب و پنجره چوبی برای نمای خارجی ساختمان، علاوه بر هزینه کمتر نسبت به سنگ‌های معدنی گران‌قیمت، جلوه منحصر به فردتری رو هم ایجاد می‌کنه. مانند پنجره‌های طراحی شده در عکس زیر که در قسمت بالایی به شکل منحنی هستن.

انواع درب و پنجره چوبی (2)

اگه از جمله افرادی هستید که ترجیح می‌دید نمای ساختمان شما با جذابیت‌های طبیعی و گلدان‌های زنده تزئین بشه، انواع طرح‌های پنجره‌های چوبی قدیمی، انتخاب مناسبی هستن.

انواع پنجره مشبک چوبی (1)

پنجره‌های چوبی قدیمی نیاز به رنگ‌های فانتزی یا شیشه‌های آینه‌ای ندارن، یک طراح ماهر می‌تواند با خلق اشکال مشبک، پنجره‌ای ساده رو به هنری ستودنی تبدیل کنه.

انواع پنجره مشبک چوبی (2)

استفاده از چوب‌های طرح‌دار برای ساخت پنجره‌های چوبی، یکی از روش‌های رایج در معماری خانه‌های قدیمی‌ هست. این طرح‌های ابر و بادی یا چند رنگ، می‌توانند اشکالات ظاهری ساختمان رو مخفی کنن. مثل لوله بالای این پنجره که به رنگ ابر و بادی چوب های پنجره در اومده و دیگه دیده نمیشه.

انواع پنجره مشبک چوبی (3)

از گذشته تا الان، نجاری به عنوان شغلی خلاقانه، در بین سایر مشاغل خودنمایی میکنه. هنرمندان در این حوزه علاوه بر اینکه پنجره های چوبی طراحی می­کنن، طراحی نمای خارجی خانه رو هم برعهده دارن.

انواع طرح های پنجره چوبی (1)

در گذشته در و پنجره‌های چوبی سنتی، معمولاً به صورت بلند یا قدی طراحی می‌شدن، شاید به این علت که تنها نمای بیرونی قابل استفاده برای خانه ها در قدیم، این طرح‌های هنرمندانه چوبی بودن.

انواع طرح های پنجره چوبی (2)

انواع پنجره‌های چوبی ایمن

اگه تصور می‌کنید پنجره‌های چوبی امنیت کافی رو برای خانه‌های شما فراهم نمی‌کنن، راه هایی وجود دارن که نشان میدن ایمنی پنجره شما پا به پای زیبایی ظاهری اون، قابل تأمین هست. نمونه هایی از این راه های تامین امنیت پنجره های چوبی رو در ادامه به شما میگیم.

23 مدل پنجره چوبی زیبا، یادآور حِس طبیعت در خانه های شما!

به عنوان بهترین راه حل، پنجره های چوبی امکان نصب حفاظ‌های فلزی رو برای احساس امنیت بیشتر فراهم می‌کنن. این پنجره ها قابلیت نصب حفاظ های فلزی رو در زیر درب های خودشون دارن.

پنجره چوبی

اگر به خاطره‌های قدیمی رجوع کنید، یکی از جذابیت‌های خانه‌های قدیمی، پنجره‌هایی با حفاظ‌های چوبی رنگی بودن که نمای هر خانه رو از سایر خانه‌های محل متفاوت می‌کردن. حفاظ های چوبی یا همان پنجره های مشبک، راه حل دیگه ای برای تامین امنیت پنجره های چوبی هستن.

انواع طرح های پنجره چوبی (5)

انواع پنجره مشبک چوبی، به خاطر حالت برجسته ای که دارن، شرایط و فضایی رو هم برای طراحی، رنگ آمیزی و زیباسازی بیشتر محل این پنجره ها فراهم می‌کنن. مثل این چهار ضلعی آبی ساده که تبدیل به یک دکور هنری زیبا، برای دیوار بیرونی محل نصب پنجره شده.

انواع پنجره چوبی قدیمی (1)

در خاطرات کودکی اغلب ما، اتاق‌های پرنسس های کارتون های عاشقانه، پنجره‌های چوبی زیبایی به همراه گل های رنگی داشتن. معمولاً هم، نقش اصلی داستان با بازکردن درب محافظ پنجره اتاق خود، روز رو شروع می‌کرد. این تصویر به زیبایی کارتون‌های دوران کودکی نیست؟

انواع پنجره چوبی قدیمی (2)

اگه فضای داخلی و خارجی ساختمان شما رنگ‌های متفاوتی دارن، می‌توانید محافظ بیرونی و چهار چوب داخلی پنجره چوبی را متناسب با هر کدام از این فضاها و با رنگ‌های مختلف تزئین کنین.

انواع پنجره چوبی قدیمی (3)

انواع پنجره چوبی مدرن

پنجره‌های چوبی فقط در معماری کلاسیک کاربرد ندارن و می‌تونین انواع طرح‌های این پنجره‌ها رو به صورت دوجداره و با طراحی‌های متفاوت، در ساختمان‌های مدرن هم ببینین.

انواع پنجره چوبی قدیمی (4)

مثلاً در این عکس نه تنها نشانه‌ای از معماری کلاسیک دیده نمیشه بلکه طراحی کرکره‌ای و رنگ سفید این پنجره چوبی، کاملاً مدرن و شیک هست.

انواع پنجره دوجداره چوبی

انواع پنجره دوجداره چوبی، اغلب طراحی ساده ای دارن. یکی از ویژگی‌های پنجره‌های ساده چوبی، قابلیت تطبیق رنگ اون‌ها با فضای ساختمان هست. ببینین یک رنگ گرم ساده چقدر فضای این تصویر رو صمیمی کرده!

انواع پنجره چوبی سنتی (1)

یکی از متد‌های رایج در طراحی مدرن، استفاده از گچ‌بری های مدرن در نماسازی فضاها هست. پنجره‌های چوبی نسبت به انواع فلزی، با این طرح‌ها همسو‌تر هستن.

انواع پنجره چوبی سنتی (1)

همچنین ترکیب درب و پنجره های چوبی روشن با دیوارهایی که رنگ و جنسی متضاد دارن خیلی زیبا و جذاب میشه. تضادهای هوشمندانه، یکی از جذابیت ها در دکوراسیون مدرن هستن.

انواع پنجره چوبی سنتی (2)

گاهی فقط یک پنجره چوبی کوچک، می‌تونه به سردی معماری مدرن، رنگ و روح زندگی ببخشه.

انواع پنجره چوبی سنتی (3)

انواع طرح‌های ساده ولی کاربردی پنجره چوبی

یکی از جذابیت‌های پنجره‌های چوبی این هست که علاوه بر قابلیت‌هایی مثل نصب شیشه‌های دوجداره، رنگ‌های منحصر به فرد و یکنواخت‌تری رو هم می‌پذیرن.

انواع پنجره چوبی سنتی (4)

پنجره‌های چوبی برای کاربردی بودن، نیاز به تجملات و طراحی‌های خاص ندارن. سادگی اون ها هم زیبا و کاملا کاربردی هست.

انواع پنجره چوبی (1)

در  فضاهای کُنج یا کوچک، نصب پنجره‌های چوبی، انتخاب مناسبی هست. چون دلگیری یک اتاق کوچک رو با گرمی رنگ چوب و القای طبیعت پر می‌کنن.

انواع پنجره چوبی (2)

مدل های انواع درب و پنجره چوبی اونقدر متنوع و زیاد هستن که، میتونن با هر نوع مصالح و هر نوع طراحی ساختمانی قابل انطباق باشن و باز هم تکراری نشن. همین طور که هیچ کدام از 23 تصویر این مقاله، یکسان و تکراری نبودن!

انواع پنجره چوبی (3)

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments