4.0 1

صفحه کابینت مارمونایت چیست؟ آشنایی با مزایا و معایب آن

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  19 دی 1400
صفحه کابینت مارمونایت چیست؟ آشنایی با مزایا و معایب آن

احتمالاً نسبت به این موضوع آگاه هستید که امروزه، سنگ‌های مصنوعی، توانسته‌اند بین صنایع، جا باز کرده و برای سطوح مختلف و به خصوص صفحه کابینت، مورد استفاده قرار بگیرند. در بین این محصولات، صفحه کابینت مارمونایت هم از همان سنگ‌های مصنوعی و مهندسی شده است که از ترکیب دو سنگ مصنوعی دیگر، یعنی کورین و کوارتز، حاصل می‌شود.

در ادامه، با ویژگی‌ها، مزایا و معایب این سنگ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

مارمونایت (MARMONITE) چیست؟

استفاده از سنگ‌های مختلف، برای دکوراسیون داخلی خانه، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. اما معمولاً هزینه اجرا و استفاده از سنگ طبیعی، به صرفه نخواهد بود و همین باعث می‌شود بسیاری از افراد، قید به کار بردن سنگ با رگه‌های زیبا و خاص روی آن را، برای همیشه بزنند. همین مسئله باعث شده تا، استفاده از سنگ‌های مصنوعی، با هزینه کمتر و اقتصادی‌تر، راهی برای حل این مشکل باشد.

صفحه مارمونایت (3)

صنعتگران برای تولید سنگ مصنوعی مارمونایت، از دو سنگ دیگر، یعنی کوارتز و کورین، استفاده می‌کنند. طبیعی است که مارمونایت توانسته ویژگی هر دو سنگ نامبرده را، در خود جای دهد، به این شکل که مغز این سنگ از کورین، اما رویه و سطح خارجی آن، از کوارتز است. به این ترتیب، سنگ مصنوعی مارمونایت، نقاط مثبت دو سنگ دیگر را، به همراه دارد و همین باعث شده تا مورد استقبال زیاد افراد قرار بگیرد.

صفحه مارمونایت (1)

کاربردهای صفحه کابینت مارمونایت در آشپزخانه چیست؟

با نگاه کردن به این سنگ مصنوعی، شاید در وهله اول، حس کنید که در حال تماشا کردن یک قطعه سنگ طبیعی هستید. بازی رگه‌های درهم، درشت و برجسته، تصویر یک آشپزخانه را در ذهن شما تداعی می‌کند، که برای رویه کابینت (همون صفحه کابینت) و کانتر خود، از سنگ طبیعی استفاده کرده است.

همین طرح‌های زیبا روی سنگ MARMONITE باعث شده تا افراد زیادی بخواهند از آن به شکل‌های مختلف، استفاده کنند. این متریال می‌تواند به عنوان صفحه کابینت مارمونایت، صفحه روی جزیره آشپزخانه، کانتر و روشویی سرویس بهداشتی و همچنین متریال بین کابینتی، در صنعت ساختمان‌سازی، مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی، کاربردهای این سنگ مصنوعی در آشپرخانه، عبارتند از:

  • رویه انواع سطوح و میزها در آشپزخانه
  • صفحه روی جزیره در آشپزخانه
  • کانتر آشپزخانه
  • سینک ظرفشویی در آشپزخانه
  • دیوارهای داخلی آشپزخانه
  • متریال بین کابینتی

صفحه کابینت مامونایت (1)

زیبایی و درخشان بودن این سنگ، با وجود سختی و مقاومت بالایی که دارد، نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده و باعث می‌شود که در صنعت ساختمان‌سازی، برای سطوح مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. زیبایی، براق بودن و در همین حال، مقاومت و کیفیت خوب، ویژگی‌هایی هستند که در کمتر متریالی، می‌توانید آنها را یکجا پیدا کنید.

مزایای استفاده از مارمونایت در صفحه کابینت چیست؟

حالا که به تعریف کردن از این صفحه کابینت، یعنی MARMONITE پرداختیم، لازم است که شفاف‌تر، دلیل توصیف‌های خود را از این متریال شرح دهیم. اگر شما هم قصد استفاده از این محصول را در ساختمان‌سازی دارید، بهتر است که نسبت به مزایا و همچنین معایب آن، آگاهی پیدا کنید. مزایای مارمونایت، به شرح زیر هستند:

1. ضدخش بودن

همانطور که گفتیم، مارمونایت ترکیبی از کوارتز و کورین بوده و لایه رویی آن، از کوارتز تشکیل شده است. این جنس از سطح رویی، باعث شده تا در برابر برخی آسیب‌ها، مثل برخورد ظروف، ضربه چاقو و سایر وسایل داخل آشپزخانه، مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد.

صفحه کابینت مامونایت (2)

2. مقاوم در برابر مواد شیمیایی

خوب است بدانید که مارمونایت در برابر اغلب مواد شیمیایی اسیدی و باز، می‌تواند از خود مقاومت نشان دهد، بدون اینکه اختلالی در ظاهر یا رنگ آن به وجود آید. برای همین، اگر دغدغه تمیز کردن آن را به وسیله مواد شیمیایی دارید، لازم نیست زیاد نگران باشید.

3. سهولت در اجرای صفحه کابینت مارمونایت

احتمالاً شما هم یکی از همان افرادی باشید، که از کیفیت اجرای سنگ طبیعی، سرامیک یا سنگ مصنوعی کوارتز، در ساختمانسازی ناراضی هستند. کمبود متخصص حرفه‌ای در این صنعت، هزینه حمل و نقل متریال و هزینه نصب کردن این قطعات به همراه دستگاه‌های خاص، مشکل را جدی‌تر از چیزی که هست، خواهد کرد.

صفحه مارمونایت (2)

البته بعد از روی کار آمدن کورین، افراد زیادی در زمینه نصب و اجرای آن، مشغول به کار شده و توانستند کسب و کار خوبی داشته باشند. هرچند که مراحل ساب و پولیش این متریال هم، با چالش‌های به خصوصی همراه است که احتمال دارد در آخر، افرادی که از این خدمات استفاده کرده‌اند، نسبت به نتیجه کار رضایت دلخواه را نداشته باشند. حالا مارمونایت به کمک این موارد، مسائل قبلی را حل کرده است و توانسته مزایای زیر را در نصب ایجاد کند:

  • افزایش سرعت اجرا
  • کاهش هزینه‌های نصب
  • حذف مرحله سمباده در مارمونایت
  • کاهش استهلاک تجهیزات
  • نداشتن گرد و خاک و آلودگی

فل

4. نگهداری ساده به دلیل نصب بدون درز

رنگ مارمونایت باعث شده تا تمیز کردن و نگهداری از آن، ساده و راحت باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت مارمونایت این است که وقتی آن را نصب می‌کنید، تا حد زیادی، درز بین ورقه‌ها، از بین رفته و مشخص نیستند. برای همین سطوح، ظاهری یکدست و زیبا به خود می‌گیرند.

معایب صفحه کابینت مارمونایت چیست؟

اگر بخواهیم تنها عیب این سنگ مصنوعی را عنوان کنیم، باید بگوییم که متأسفانه قابلیت ترمیم‌پذیری ندارد. چراکه لایه کوارتز روی آن، این اجازه را به افراد نمی‌دهد که در صورت بروز خط و خش، آن را بازسازی کنند. هرچند که کیفیت، مقاومت و سختی این متریال، به قدری بالا است که شاید هیچوقت، نیاز به ترمیم آن نداشته باشید و این مسئله، برای شما مهم نباشد.

 

ابعاد مناسب، برای استفاده به عنوان صفحه کابینت چیست؟

برای اینکه از این سنگ مصنوعی، یعنی MARMONITE در سطوح مختلفی استفاده کنید، خوب است اندازه اسلب‌های آن را بدانید. مارمونایت، با ضخامت 12 میلی‌متر، با دو سایز زیر، به افراد ارائه می‌شود:

  • ۷۶۰×۳۶۸۰ میلی‌متر (ابعاد ورق‌های کورین)
  • ۱۰۰۰×۳۰۰۰ میلی‌متر (برای استفاده به عنوان صفحه جزیره آشپزخانه)

صفحه کابینت مامونایت (3)

نحوه نصب صفحه کابینت مارمونایت چگونه است؟

اگر نسبت به نصب صفحات کورین، اطلاع داشته باشید، باید بدانید که نصب مارمونایت هم، دقیقاً به همان شکل صورت می‌گیرد. تنها تفاوتی که در نحوه نصب آنها وجود دارد، این است که مارمونایت بعد از نصب، نیازی به پولیش ندارد. این صفحه بعد از نصب، درز بسیار کمی دارد که قابل ملاحظه نیست.

برای نگهداری از صفحه کابینت مارمونایت چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای اینکه دوام و طول عمر این صفحه کابینتی را بیشتر از چیزی که هست، افزایش دهید، خوب است موارد زیر را در نظر داشته و به آنها عمل کنید:

  • به صورت روزانه، با یک دستمال مرطوب، سطوح را تمیز کنید
  • لکه‌ها را سریع پاک کنید تا خشک نشوند
  • هر هفته، از مواد شوینده برای جلوگیری از رسوب چربی‌ها استفاده کنید
  • اگر روی این سطوح، لاک ناخن ریخته شد، می‌توانید از استون استفاده کنید
  • برای پاک کردن چربی‌ها از سفیدکننده رقیق استفاده کنید

صفحه کابینت مامونایت (4)

چرا صفحه کابینت مارمونایت ارزش خرید دارد؟

بعد از بررسی ویژگی‌های این سنگ مصنوعی، حتماً متوجه شدید که چرا استفاده از آن، به شما توصیه می‌شود. زیبایی، مقاومت بالا، هزینه صفحه کابینت کمتر نسبت به سنگ طبیعی و نگهداری راحت، مزایایی هستند که تمایل استفاده از این محصول را افزایش می‌دهند.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آیدا
آیدا
04 مرداد 1401 11:43

مارمونایت فوق العاده هست . سه ساله دارم ازش استفاده میکنم و هیج اتفاقی براش نیوفتاده