0

تفاوت کابینت انزو و ممبران در چیست ؟ + جدول مقایسه

  24 شهریور 1403     -      تاریخ انتشار:  24 شهریور 1403
سه مدل آشپزخانه با کابینت‌های انزو سفید، کابینت ممبران نئوکلاسیک سفید و کابینت نئوکلاسیک کرم
آنچه می خوانید...

    تفاوت کابینت انزو و ممبران در ضخامت روکش، ظاهر کابینت‌ها و قیمت آن‌ها است. کابینت ممبران به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک و مخصوص بودجه‌های محدود قابل اجرا است. کابینت انزو با قیمت و دوام بالا در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک قرار می‌گیرد. در این مطلب، کابینت‌سازهای سلام ساختمان با توجه به تجربه کاری خود به بررسی تفاوت‌های کابینت ممبران و انزو می‌پردازند تا شما کابینت مناسب آشپزخانه‌تان را انتخاب کنید.

    جدول مقایسه کابینت‌ انزو و ممبران

    کابینت‌های انزو و ممبران دو مدل محبوب و پرطرفدار در بازار هستند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بین این دو مدل به سلیقه شخصی، بودجه و سبک دکوراسیون آشپزخانه شما بستگی دارد. در جدول زیر مقایسه کابینت انزو و ممبران را می‌توانید ببینید.

    ویژگی‌های کابینت انزوویژگی‌های کابینت ممبران
    ضخامت ورق ام‌دی‌اف 25 میلیمترضخامت ورق ام‌دی‌اف 16 میلیمتر
    مناسب برای سبک مدرن و نئوکلاسیکمناسب برای سبک کلاسیک و نئوکلاسیک
    بیشتر به رنگ سفید براقدارای تنوع زیاد طرح و رنگ و جلوه مات
    روکش پی‌وی‌سی یا رنگ‌های پولیشی، پلی اورتان و پلی‌استرروکش وکیوم ممبران
    قیمت بالا به دلیل متریال گرانقیمت مقرون ‌به‌صرفه

    درادامه درمورد تفاوت‌های کابینت انزو و ممبران بیشتر صحبت می‌کنیم تا انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

    آشپزخانه با کابینت انزو سفید براق و کابینت نئوکلاسیک سفید ممبران

    بررسی تفاوت‌های کابینت انزو و ممبران

    نقطه مشترک بین کابنیت‌های انزو و ممبران این است که هردو از نظر ظاهری و طراحی در سبک نئوکلاسیک قرار می‌گیرند. تفاوت‌های کابینت ممبران و انزو زیاد است که درادامه به طور مفصل درمورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

    1.    تفاوت در ضخامت ورق کابینت‌ انزو و ممبران

    هر دو کابینت انزو و ممبران از متریال ام‌ دی ‌اف ساخته می‌شوند، اما تفاوت اصلی آن‌ها در ضخامت ورق است. کابینت‌های انزو با ضخامت بیشتر (معمولاً 25 میلی‌متر یا بیشتر)، به دلیل لایه‌های متعدد رنگ، مقاومت و دوام بیشتری در برابر رطوبت دارند. در مقابل، ضخامت ورق کابینت‌های ممبران بین 16 تا 18 میلی‌متر است.

    کابینت و جزیره نئوکلاسیک انزو سفید

    2.    تفاوت در روکش کابینت‌ انزو و ممبران

    مهم‌ترین تفاوت بین کابینت‌های انزو و ممبران، در نوع روکشی است که روی آن‌ها استفاده می‌شود. در کابینت‌های انزو، از روکش‌های متنوعی مانند پولیش، پلی‌اورتان و پلی‌استر استفاده می‌شود که ظاهری براق و متنوع به آن‌ها می‌بخشد. در مقابل، کابینت‌های ممبران با روکش پی وی سی، وکیوم شده و ظاهری یکدست و مات دارند.

    کابینت کلاسیک ممبران استخوانی طرح چوب

    کابینت و جزیره ممبران سفید بالا را کابینت‌ساز سلام ساختمان طراحی و اجرا کرده است. صاحب آشپزخانه بالا کابینتی نئوکلاسیک می‌خواست و بودجه محدودی داشت، پیشنهاد متخصص سلام ساختمان کابینت ممبران بود.

    حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

    3.    تفاوت در ظاهر کابینت‌ انزو و ممبران

    کابینت‌های انزو با طراحی منحصر به فرد خود، به دلیل تراشکاری چهار طرفه درب‌ها توسط دستگاه CNC، ظاهری نئوکلاسیک و زیبا دارند. این در حالی است که کابینت‌های ممبران با قابلیت اجرای طرح‌های کابینت کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک با کنده‌کاری‌های حجیم و ظریف، تنوع بیشتری در طراحی ارائه می‌دهند.

    آشپزخانه نئوکلاسیک با کابینت انزو سفید و جزیره دارای سینک ظرف‌شویی با شیر آب طلایی

    4.    تفاوت در رنگ کابینت‌ انزو و ممبران

    یکی دیگر از تفاوت‌های بارز بین کابینت‌های انزو و ممبران، رنگ و جلای آن‌ها است. کابینت‌های انزو معمولاً با رنگ‌های روشن و خنثی مانند سفید و طوسی تولید می‌شوند و به دلیل نوع روکش، جلای بسیار بالایی دارند. در مقابل، کابینت‌های ممبران با تنوع رنگی بسیار بیشتر و روکش وکیوم، ظاهری مات دارند.

    آشپزخانه با کابینت ممبران سفید طلایی و لوستر کریستالی

    5.    تفاوت در قیمت کابینت انزو و ممبران

    یکی از تفاوت‌های اصلی کابینت‌های انزو و ممبران، تفاوت در قیمت آن‌ها است. عوامل مختلفی مانند جنس و ضخامت روکش، کیفیت یراق‌آلات و متراژ آشپزخانه، بر قیمت نهایی تأثیرگذار هستند. به‌طورکلی، کابینت‌های انزو به دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت‌تر و فرآیند تولید پیچیده‌تر، قیمت بالاتری نسبت به کابینت‌های ممبران دارند.

    تفاوت کابینت انزو و ممبران در چیست ؟ + جدول مقایسه

    نکته بسیار مهم در قیمت‌گیری کابینت انزو و ممبران این است که قیمت نهایی کابینت را از کابینت‌ساز درخواست کنید. دریافت قیمت نهایی کابینت به نفع مشتری است و تمام جزئیات پروژه محاسبه می‌شود. به این شکل مشتری از پرداخت هزینه اضافی در پایان کار در امان می‌ماند. خوشبختانه تمامی کابینت‌سازهای سلام ساختمان قیمت نهایی کابینت را بعد از بازدید حضوری از محل اجرای پروژه، ارائه می‌دهند.

    آشپزخانه دارای کابینت ممبران طوسی روشن با کف‌پوش چوبی

    کابینت انزو بهتر است یا کابینت ممبران؟

    انتخاب بین این دو، به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون آشپزخانه شما بستگی دارد. اگر به دنبال فضایی آرام و مدرن هستید، انزو انتخابی ایده‌آل است. اما اگر طرفدار سبک‌های کلاسیک و سنتی هستید، ممبران گزینه مناسب‌تری است.

    کابینت ممبران سفید استخوانی با جزیره

    کابینت‌های انزو و ممبران، هر یک هویتی منحصر به فرد دارند. اگر بودجه محدودی دارید و کابینت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک دوست دارید، کابینت ممبران گزینه مناسبی است اما اگر بودجه برای شما مهم نیست، کابینت سبک انزو با کیفیت بالایی که دارد، آشپزخانه شما را تماشایی می‌کند.

    سوالات متداول درباره تفاوت کابینت انزو و ممبران

    در ادامه به پرتکرارترین سوالات مربوط به تفاوت کابینت انزو و ممبران پاسخ می‌دهیم که شاید سوال شما هم باشند.

    آیا کابینت انزو گران‌تر از ممبران است؟

    کابینت‌های انزو به دلیل فرایند تولید پیچیده و استفاده از چند لایه رنگ پولیش از قیمت بالاتری نسبت به کابینت ممبران برخوردار هستند.

    دوام کدام کابینت بیشتر است؟

    استفاده از مواد اولیه مرغوب‌تر و روکش‌های چند لایه پولیش در کابینت‌های انزو، موجب افزایش کیفیت و دوام بیشتر آن‌ها می‌شود.

    کدام کابینت برای چه سبک دکوراسیونی مناسب‌تر است؟

    کابینت سبک انزو به دلیل طراحی ظریفی که دارد اغلب به سبک نئوکلاسیک تولید می‌شوند. البته کابینت انزو را در سبک مدرن نیز می‌توانید تهیه کنید. کابینت ممبران فقط به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک قابل طراحی است.

    آشپزخانه بزرگ با کابینت ممبران شیری‌رنگ، کف سرامیک، صندلی و میز ناهارخوری

    جمع‌بندی

    کابینت‌های انزو و ممبران در دسته کابینت‌های لوکس برای آشپزخانه به شمار می‌روند و بسیار مدل‌های پرطرفداری هستند. مغزی این دو نوع کابینت از ام‌ دی ‌اف است. عمده تفاوت کابینت انزو و ممبران مربوط به ضخامت و نوع روکش است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که نمی‌دانید کابینت ممبران مناسب آشپزخانه شما است یا کابینت انزو، می‌توانید از کارشناسان سلام ساختمان کمک بگیرید تا به صورت رایگان راهنمایی شوید.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: سپیده   قلی پور
    سپیده قلی پور هستم، کارشناس محتوای سلام ساختمان، ادبیات خوندم و عاشق نوشتنم. مقالاتی که برای شما می‌نویسم، حاصل خوندن و سرچ کردن و مصاحبه با کابینت سازهای سلام ساختمان هست. امیدوارم بعد از خوندن مقالاتم به جواب سوالاتتون برسید.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments