4.6 0

11 ترفند ناب برای بازسازی ساختمان با سرعت حداکثر و قیمت حداقل

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  3 اسفند 1401
11 ترفند ناب برای بازسازی منزل با سرعت حداکثر و قیمت حداقل

حتماً شما هم فکر می‎‎کنین بازسازی خانه قدیمی و تبدیل اون به یک محیط شیک، مدرن و لاکچری، کار هر کسی نیست و حتماً باید یک مشاور متبحر کنار دست شما باشه. ما هم این رو تأیید می‎کنیم ولی میگیم که قبل از تماس با مشاور دکوراسیون داخلی منزل و یا مهندس طراح، باید یک کار دیگه هم بکنین.

چکار؟

باید بشینین، فکر کنین که از خونه ایده‎آل‎تون چه چیزایی رو می‎خواین؟ و چه چیزایی رو هزینه اضافی می‎دونین یا احیاناً بودجه اش رو ندارین. مثلاً اگه بودجه شما محدود است، یکسری کارها مثل ترمیم و تعویض مثلاً کابینت رو بعد از اسکان انجام بدین.

میشه روی این موضوع هم فکر کنین که کدوم بخش خونه رو تغییر بدین و به کدوم بخش اصن دست نزنین! مثلاً اگه در فکر بازسازی یک خونه قدیمی هستین؛ واقعاً به کدوم‎ بخش سنتی خونه‎تون دلبستگی دارین و از کدوم بخش بدتون میاد؟

در هر صورت در یک عملیات بازسازی هیچ غیر ممکنی وجود نداره. اگه شما هنرمند باشین و بودجه هم باشه؛ به راحتی می‎تونین از دل یک خونه کهنه، یک محیط ایده‎آل رو بیرون بکشین. فقط باید الفبای کار رو بلد باشین. همین.

ما در اینجا یکسری ترفند و راهکار ناب، برای بازسازی به شما ارائه می‎دیم. عمده این ترفندها با حداقل قیمت اجرا میشن. در نهایت هم یک پیشنهاد ویژه برای بازسازی خانه با قیمت حداقل بهتون میگیم. ما در واقع داریم به چند سؤال متداول کاربران‎ خودمون پاسخ می‎دیم که جوابهامون در نهایت یک مقاله شدن. پس سلام ساختمان رو دنبال کنین.

خانه من یکسری پنجره متفرقه داره، با اونا چکار میشه بکنم؟

بازسازی ساختمان 1

شایدم پذیرایی شما چندتا پنجره بغل به بغل داره که واقعاً از دستش کلافه شدین. ولی میشه همه‎ پنجره ها رو یکدست کنین. یعنی همه رو تبدیل به یک پنجره بزرگ بکنین یا لااقل یک پرده سرتاسری بزنین.

البته اگه منزل شما پنجره چوبی با شیشه‎های رنگی داره به اون دست نزنین! میشه هم تعمیرش کنین که تبدیل به نقطه قوت دکوراسیون خونه‎تون بشه.

اگرم اتاق هاتون یکسری پنجره بزرگ و کوچک دارن تعجب نکنین. این سیستم قدیمی پذیرایی مهمان‎ بوده. خوب برای حذف اونا چکار میشه کرد؟

اگه این پنجره ها کوچک هستن اونا رو با قاب عکس و یا مثلا فرش‎های دیوارکوب بپوشونین. اگرم بزرگ هستن حتماً باید اونا رو پر کنین.

برجسته‎ کردن چند عنصر در یک خانه قدیمی و حذف مابقی اونها!

 

بازسازی ساختمان 2

به عنوان یک مثال، عمده خونه‎های قدیمی یکسری طاقچه دارن. میشه یکی دوتا رو نگه دارین و بقیه رو حذف کنین! میشه هم بقیه رو به کتابخانه‎های کوچک تبدیل کنین که حداقل از بین نرن.

اگه حذف طاقچه رو نمی‎پسندین، میشه از رنگهای روشن کمک بگیرین. یعنی طاقچه‎ها و المانهای مشابه رو با یک تم روشن رنگ آمیزی کنین، تا زیاد توی دید نباشن.

ضمناً میشه گوشه‎های اتاقتون شلف مدرن هم بزنین تا یک چشم‎انداز خاص تولید بشه. ما یک طرح و مدل جذاب از شلف گوشه ای رو در تصویر ابتدای مطلب آورده ایم.

عوض کردن فرش و مبلمان منزل، بلی یا خیر؟

بازسازی ساختمان 3

مبلمان منزل شما هم استیل است، یعنی ازین مدل‎های سلطنتی دارین؟ پس حتماً اونا رو با مبل راحتی عوض کنین. یک دست مبل ساده راحتی تک رنگ، می‎تونه یک تغییر شگرف در محیط منزل شما بوجود بیاره.

از اونطرف سعی کنین که فرش‎های سنتی خونه‎ تون رو دست نزنین، ولی کفپوش‎ها رو چرا! مثلاً اگه کف خونه‎تون موکت است، میشه بجاش از پارکت و یا سرامیک استفاده کنین.

اما در سبک مدرن هیچوقت کل خونه فرش نمیشه. شما اگه فضاهای کلیدی‎ خونه‎تون فرش کنین جلوه اش خیلی بیشتر هم میشه. وسط پذیرایی، جلوی میز کنسول و زیر میز نهارخوری فضاهای مناسب این کار است.

یک سؤال کلیدی، آخرش وسایل قدیمی رو بریزم دور یا خیر؟

بازسازی ساختمان 4

پیشنهاد ما به شما اینه که وسایل قدیمی‎تون رو بازسازی کنین!

یعنی چی؟

تصویر فوق رو ببینین. یک میز آینه و یا یک بوفه‎ قدیمی‎ با یک تم رنگ آمیزی روشن، خیلی فرق می‎کنه و کاملاً به جلوه میاد. اصن اینجوری طرح سنتی اون محو میشه.

با این کار، از اسراف هم جلوگیری میشه و خونه‎تون هم واقعاً خاص میشه.

خاص؟ چطور؟

چونکه دیگه وسایل خونه‎تون شبیه به هیچ خونه ای نیست! ضمناً شما از هر کدوم از این وسایل یک خاطره خوبی دارین، که همون، باعث تقویت جریان زندگی در این منزل نو میشه.

چند نکته در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

بازسازی ساختمان 5

در طراحی و بازسازی اتاق خواب حتما تزئینات اضافه رو حذف کنین. اتاق خواب محل استراحت و آرامش است و دلیلی هم نداره که فرش بشه. کف پارکت و یک تختخواب، بویژه در خواب والدین، خیلی عالی جواب داده.

حفظ و یا ایجاد المان در محیط زندگی

بازسازی ساختمان 6

خیلی مناسبه که المان‎های سنتی و یا مدرن رو در محیط منزلتون حفظ و یا حتی ایجاد کنین. بهتره با یک مثال، ادامه بدیم.

تصویر فوق، یک منزل بازسازی شده رو نشون میده. این شومینه مجازی پر از سنگ آنتیک که می‎بینین، اولش یک سکوی اضافی بوده! می‎بینین که چقدر راحت و ارزان تغییر کرده؟ حول و حوش شومینه هم، یکسری طرح جذاب کار شده! دیوارپوش آجری خوشرنگ هم به فضا روح داده. اگرم احیاناً شومینه مجازی دوست ندارین، خوب آکواریوم بزنین.

منظور اینکه بوسیله یک مشاوره قوی و به‎موقع، میشه یک المان مدرن رو به راحتی ایجاد کنین. برای مشاوره رایگان روی فرم درخواست کلیک کنین. همینجاست که ما مناسبترین قیمتها رو هم ارائه می‎دیم.

در هر حال به این کار میگن ایجاد یک المان مدرن با حداقل قیمت و بدون یک سانتی‎متر خرابکاری!

پارامترهای یک دکوراسیون مدرن چیه؟

بازسازی ساختمان 7

اصلی‎ترین پارامترهای یک “دکوراسیون مدرن” بدین شرح است:

  • انتخاب وسایل ساده و نیز چیدمان ساده منزل!!

تعجب کردین؟ شاید میگین من مدرن می‎خوام نه ساده. به تصویر فوق توجه کنین تا دقیقاً متوجه بشین منظور ما چیه.

  • استفاده از رنگهای روشن و خنثی بویژه رنگ سفید.

در بازسازی آشپزخانه یادتون نرود که …

بازسازی ساختمان 8

در بازسازی یادتون نرود که بهترین نوع کابینت آشپزخانه، کابینت ساده و سفید است. این رنگ یک موجودیت شیک، ساده، دوست داشتنی و زنده به محیط آشپزخانه شما می‎بخشه.

یک نمونه از بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزل

بازسازی ساختمان 9

به این تصویر توجه کنین. به این میگن یک بازسازی ساختمان ناب.

در این منزل ویلایی یک فضای غیر قابل استفاده به نام اتاقک شیروانی وجود داشت. با هنرمندی یک مهندس طراح و با صرف هزینه اندک، آن محیط دلگیر تبدیل به یک فضای خاص و لاکچری شده. جالب هم اینکه فضای آشپزخانه و فضای نشیمن در اینجا یکی هستن.

برای دیدن نمونه های بیشتر میتونید مطلب نمونه بازسازی خانه رو مشاهده کنید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments