3.4 0

مدلهای 2024 کمد دیواری کلاسیک و کمد دیواری سلطنتی

  11 دی 1402     -      تاریخ انتشار:  11 دی 1402
کمد دیواری کلاسیک یا سلطنتی سفید طلایی با آینه قدی

در خانه‌های امروزی، تصور نبودن کمد دیواری یک تصور ترسناک است. اگر آپارتمان‌ها و خانه‌ها کمد نداشته باشند، حجم زیادی از لباس، رختخواب و وسایل مختلف در هال و اتاق خواب‌ها تلنبار می‌شوند. حتماً لحظه‌ای تصور چنین صحنه‌ای برایتان وحشتناک است.

بنابراین همه بر سر وجود کمد دیواری در منزل تفاهم دارند. اما مدل کمد دیواری چیزی است که کاملاً سلیقه‌ای است. مثلاً یکی کمد دیواری کلاسیک می‌پسندد و دیگری مدرن. یکی به‌ دنبال نصب کمد دیواری سلطنتی جدید است و دیگری مدل‌های ساده را ترجیح می‌دهد. در این نوشته قصد داریم به‌طور مفصل در مورد کمد دیواری کلاسیک (سلطنتی) صحبت کنیم.

کمد دیواری کلاسیک؛ خانه امن لباس‌ها و وسایل اتاق است

کمد دیواری‌ها حالا یک عضو دائمی اتاق‌ خواب‌ها هستند. تمام وسایل ریز و درشتی را که دارید، بدون استثناء داخل کمد اتاق خواب می‌گذارید و چهره اتاق را از به‌هم ریختگی و شلختگی نجات می‌دهید. بنابراین یک کمد دیواری خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • به اندازه تمام وسایل اضافی اتاق جا داشته باشد.
  • جنس بدنه و چوب داخلش باکیفیت و محکم باشد.
  • در ساختش از یراق‌آلات با کیفیت و جنس خوب استفاده شده باشد.
  • طرح زیبا و مناسبی داشته باشد.

طبیعتا قیمت کمد دیواری یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع کمد و کابینت ساز است، اما از آن‌جایی که قرار نیست کمد دیواری‌های خانه هرچند وقت یک‌بار عوض شوند بهتر است یک کمد دیواری مطمئن و باکیفیت به یک کابینت‌ساز ماهر و کاربلد سفارش دهید.

در طراحی کمد دیواری کلاسیک و سلطنتی چه نکته‌هایی باید مورد توجه قرار بگیرند؟

قبل از این که مراحل ساخت کمد دیواری شروع شود، باید دقت کنید که کمد را برای چه اتاقی می‌خواهید؟ آیا این کمد قرار است برای اتاق کودک طراحی شود یا بزرگسال؟ در این اتاق قرار است دقیقاً چند نفر زندگی کنند؟ افرادی که در این اتاق ساکن هستند چه‌اندازه لباس و وسایل اضافی دارند که باید داخل کمد جا داده شوند؟

آیا وسایلی دارید که بخواهید حتماً داخل کمد قرار بگیرند؟ آیا می‌خواهید تمام این وسایل به‌طور جدا جدا و تفکیک شده داخل کمد چیده شوند؟

لطفاً قبل از هر سفارشی به تک‌تک این سؤال‌ها فکر کنید، جواب دهید و در موردشان با کمدساز صحبت کنید. وقتی شما دقیقاً بگویید چه می‌خواهید، کمدساز می‌داند باید چطور کمد مورد نظرتان را بسازد تا شما از نتیجه کار کاملاً راضی باشید.

بعد از آن به نکات مهم در طراحی کمد کلاسیک یا سلطنتی میرسیم:

  • کمد کلاسیک دارای طرح نسبتاً پرکار است. این کمد ها برخلاف مدل های مدرن که سادگی را سرمشق خود قرارداده اند، نقش ها و طرح‌های متعددی برروی خود دارند.
  • درب کمدهای سلطنتی دارای قاب است و این کمدها معمولاً دارای تاج در بالا و پاخور در پایین هستند.
  • کمدهای کلاسیک یا سلطنتی ایرانی از نمونه‌های خارجی خود، طرح و نقش بسیار بیشتری داشته و پرکارتر هستند.

نمونه ای از کمد دیواری کلاسیک را در تصویر زیر میبینید.

کمد لباس کلاسیک رنگ سفید؛ دارای آویز لباس، طبقه بندی و کشوی لباس

کمد دیواری کلاسیک یا مدرن؟ مسئله این است

اگر خانه‌ای با وسایل و چیدمان مدرن دارید حتماً هنگام نصب کمد دیواری، یک کمد مدرن و شیک امروزی سفارش می‌دهید. کمدهای مدرن، ساده و بدون المان‌های خاص هستند ولی طرح کمد دیواری کلاسیک در بیشتر موارد تزیئناتی دارد که کمد را از حالت سادگی درمی‌آورد.

در ادامه‌ی این نوشته می‌خواهیم برای طراحی کمد دیواری کلاسیک به شما پیشنهادهای خاص و جذابی بدهیم. اگر می‌خواهید یک کمد دیواری کلاسیک مدرن و امروزی داشته باشید تا انتها همراه ما باشید.

کمد دیواری سلطنتی چوبی؛ مناسب کسانی که طرح‌های قدیمی را همچنان دوست دارند

تا چندین سال قبل هم بیشتر کمد دیواری‌های خانه‌ها طرح کلاسیک و از جنس چوب بودند ولی این روزها تنوع در طرح، جنس و رنگ کمد دیواری حرف اول را می‌زند. با همه‌ی این‌ها هنوز خیلی از افراد کمدهای سلطنتی چوبی را ترجیح می‌دهند.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به کمد دیواری کلاسیک چوبی علاقه دارید می‌توانید این نوع کمد را در طرح‌های جدید سفارش دهید و برای این‌که یک کمد چوبی کلاسیک تمام عیار داشته باشید، از تزئینات مختلف موجود در بازار برای بالای درها، ستون‌ها و… استفاده کنید.

کمد دیواری کلاسیک چوبی به رنگ قهوه ای سوخته

این نمونه یک کمد دیواری کلاسیک چوبی است که سال‌ها است در خیلی از خانه‌ها دیده می‌شود و هم‌چنان طرفداران خاص خودش را دارد. شما هم اگر از آن دسته افرادی هستید که این جنس کمد دیواری را می‌پسندید ولی می‌خواهید ظاهر امروزی‌تری به این مدل کمد بدهید، می‌توانید به کمد ساز سفارش کنید تا کشوها را داخل ببرد و درهای بزرگ تا روی زمین برای کمد دیواری‌تان بسازد. اگر دوست داشته باشید حتی می‌توانید درها را با آینه بپوشانید.

کمد دیواری کلاسیک (سلطنتی) چوبی به رنگ قهوه ای سوخته

این هم یک نمونه کمد دیواری سلطنتی چوبی خیلی ساده است و برای کسانی که علاقه زیادی به تزیینات، آینه کاری و… ندارند مناسب است.

کمد دیواری کلاسیک سفید یک انتخاب جسورانه است

رنگ سفید یک رنگ بی‌نظیر و فوق‌العاده جذاب است که نه از مد می‌افتد و نه یکنواخت و خسته‌کننده می‌شود. اگر می‌خواهید یک کمد دیواری کلاسیک سفید چشم‌گیر داشته باشید، می‌توانید از ترکیب ام دی اف سفید و طلایی استفاده کنید. مثلاً می‌توانید یک کمد دیواری کلاسیک سفید با ستون‌ها و تاج طلایی منبت سفارش دهید و از زیبایی چشم‌نوازش نهایت لذت را ببرید.

به‌جای ام دی اف از ممبران هم می‌توانید استفاده کنید. استفاده از ممبران سفید کمک می‌کند اتاق‌تان بزرگ‌تر و باشکوه‌تر به‌نظر برسد. ترکیب دیگری که می‌توانید در کنار ام دی اف یا ممبران سفید استفاده کنید، آینه است. مثلاً می‌توانید برای ستون‌ها و تاج کمد دیواری ممبران سفید را انتخاب کنید و برای درها آینه یا شیشه سفارش دهید. ترکیب رنگ سفید و آینه هم بسیار شیک و کلاسیک است و هم اتاق خواب‌تان را از آن چیزی که هست بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

کمد دیواری کلاسیک سفید با درب آینه ای

دراین تصویر یک نمونه کمد دیواری کلاسیک سفید را که درهایش با آینه تزیین شده است، می‌بینید. تنها ایرادی که این کمد دیواری‌ها دارند، لک شدن زودبه‌زود آینه‌ها است. از این جهت این کمد دیواری‌ها خیلی مناسب اتاق کودک و نوجوان نیستند و بهتر است برای اتاق خواب زوج‌ها یا بزرگسالان سفارش داده شوند.

اگر اتاق خواب‌تان کوچک است، در سفارش این نوع کمد دیواری تردید نکنید؛ چون هیچ چیز مثل یک کمد دیواری سفید آینه کاری شده نمی‌تواند فضای اتاق‌تان را بزرگ و دلچسب نشان دهد.

کمد دیواری کلاسیک قهوه‌ای؛ یک انتخاب عالی برای اتاق سالمندان

اگر به هر دلیلی به رنگ‌های روشن علاقه ندارید یا برای یک اتاق خواب کلاسیک، رنگ‌های تیره را بیشتر می‌پسندید، بهتر است به ام دی اف یا ممبران قهوه‌ای فکر کنید. کمد دیواری کلاسیک قهوه‌ای به خودی‌خود و به تنهایی بسیار زیبا و شکیل است، ولی می‌توانید قهوه‌ای را در کنار رنگ‌های دیگری مثل سفید یا کرم سفارش دهید و زیبایی‌اش را دوچندان کنید.

کمد دیواری کلاسیک قهوه‌ای و سفید یک ترکیب متضاد و البته زیبا است.

مدل کمد دیواری کلاسیک سفید قهوه ایتصویری که در بالا می‌بینید نمونه‌ی یک کمد دیواری دو رنگ است. البته در این کمد رنگ سفید غالب است ولی طرفداران رنگ قهوه‌ای می‌توانند این کمد را برعکس سفارش دهند یعنی رنگ قاب را سفید و درها را قهوه‌ای انتخاب کنند.

کمد دیواری کلاسیک از جنس ام دی اف قهوه ای

این تصویر هم یک کمد دیواری کلاسیک ام دی اف قهوه‌ای را نشان می‌دهد. یک کمد شیک و ساده که هیچ وقت از مد نمی‌افتد و همیشه زیبایی و جذابیتش را حفظ می‌کند.

ممبران بهترین گزینه برای یک کمد دیواری کلاسیک جدید 

این روزها از ممبران برای کابینت و کمد دیواری خانه‌هایی با طراحی کلاسیک، زیاد استفاده می‌شود. ممبران جان می‌دهد برای یک کمد دیواری کلاسیک خاص و دوست‌داشتنی. طرح‌های کلاسیکی که روی ممبران پرس می‌کنند و تزئین‌های مخصوصی که برایش وجود دارد نوید یک کمد دیواری زیبا و جذاب کلاسیک را به شما می‌دهد، مخصوصاً اگر یک سرویس خواب کلاسیک نیز در اتاق خواب‌تان داشته باشید.

کمد دیواری با طرح کلاسیک و از جنس ممبران قهوه ای

در تصویر بالا یک کمد دیواری کلاسیک از جنس ممبران و به رنگ قهوه‌ای را مشاهده می‌کنید!

کمد لباس کلاسیک سلطنتی از جنس ممبران سفید

تصویر بالا کمد دیواری کلاسیک شیک و ساده پلی استر روشن را نشان می‌دهد. این نمونه از کمد دیواری‌های کلاسیک نیز برای اتاق خواب‌های جمع و جور و کوچک کاملاً مناسب هستند. طرح‌های ساده روی درها، زیبایی خاصی به نمای کلی کمد دیواری داده است.

کمد دیواری کلاسیک سلطنتی از جنس پلی استر سفید

تصویر بالا هم یک نمونه دیگر از کمد دیواری کلاسیک پلی استر است. این کمد دیواری در کنار یک سرویس خواب سلطنتی و کلاسیک یک ترکیب زیبا و رویایی خلق می‌کند و روح تازه‌ای به فضای اتاق خواب‌تان می‌دهد.

استفاده از طرح‌ها و برش‌های مختلف در طراحی کمد دیواری سلطنتی

سطح روی در کمد دیواری کلاسیک جان می‌دهد برای طرح‌های جدید و کلاسیک. طرح‌هایی که هم کمد دیواری‌تان را از سادگی در می‌آورند و هم زیبایی خاصی به فضای اتاق خواب می‌دهند. اگر بخواهید می‌توانید از انواع ممبران یا ام دی اف‌های طرح‌دار استفاده کنید. البته طرح‌های جدیدتری هم این روزها برای درهای کمد دیواری وجود دارند. مثل اشکال هندسی همچون دایره، لوزی، مثلث و… .

کتابخانه و میز تحریر دو المان جذاب در طراحی کمد دیواری کلاسیک

اگر اتاق خواب‌تان بزرگ است و ازطرفی احتیاج به کتابخانه دارید می‌توانید یک طرف دیوار را کلاً برای نصب کمد دیواری کتابخانه دار درنظر بگیرید. دو طرف دیوار را کمد دیواری نصب کنید و برای فضای خالی بین‌شان یک کتابخانه سفارش دهید. به‌این ترتیب هم کتاب‌هایتان سر و سامان می‌گیرند و هم یک طراحی کمد دیواری کلاسیک و زیبا خواهید داشت.
میز تحریر هم از آن المان‌هایی است که می‌توانید برای فضای خالی بین دو کمد دیواری سفارش دهید.

یراق آلات کمد دیواری کلاسیک باید چگونه باشد؟

فرقی نمی‌کند کمدی که سفارش می‌دهید درهای ریلی داشته باشد یا تاشو. به‌هرحال باید از کمدساز بخواهید از ابزارآلات با کیفیت در ساخت کمد دیواری‌تان استفاده کند. برای ساخت در کمدهای ریلی باید حتماً از نمونه یراق‌های باکیفیت استفاده شود وگرنه باز و بسته کردن در کمد به یک کار سخت تبدیل می‌شود و درها پس از مدتی خراب می‌شوند و به‌سختی روی ریل‌ها حرکت می‌کنند. استفاده از یراق آلات و دستگیره هایی با طرح و رنگ کلاسیک، زیبایی محیط شما را دوچندان میکند.

جمع‌بندی

راه‌های زیادی وجود دارد تا به اتاق خواب‌تان جلوه تازه‌ای بدهید. یکی از این راه‌ها سفارش و طراحی کمد دیواری کلاسیک است. یک کمد دیواری جادار هم اتاق‌تان را مرتب و جمع‌وجور نشان می‌دهد و هم فضای اتاق را از سادگی و یکنواختی نجات می‌دهد.

البته انتخاب طرح کمد دیواری سلطنتی کاملاً به سلیقه و خواست شما بستگی دارد. می‌توانید یک کمد چوبی ساده سفارش دهید یا یک کمد طرح‌دار با درهای آینه‌ای و تاج‌های منبت انتخاب کنید. مهم این است که خودتان از فضای اتاق راضی باشید و داخلش احساس آرامش و آسایش کنید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +