5.0 0

کمد دیواری لولایی، دیرینه و پرکاربرد! + ویژگی‌ و مدل‌ها

  12 آذر 1402     -      تاریخ انتشار:  23 دی 1400
کمد دیواری لولایی (2)

امروزه انواع کمدهای دیواری بر اساس نیاز افراد با درب‌های مختلفی مانند کمد دیواری با درب لولایی، کمد دیواری با درب ریلی و… ساخته می‌شن. اما موضوعی که کمد دیواری با درب لولایی رو برای ما حائز اهمیت کرده، قیمت مناسب و طراحی مفید اون هست که باعث میشه تا بتونیم از تمام عمق کمد دیواری لولایی نهایت استفاده رو ببریم.

در ادامه قصد داریم به بررسی کمد دیواری لولایی، انواع مدل‌ها و سایر نکات مهم اون بپردازیم. پس مطلب رو از دست ندین!

کمد دیواری لولایی چیست؟

در بین انواع کمدهای دیواری، رایج‌ترین و متداول‌ترین اون، کمد دیواری لولایی است. درب‌های این مدل کمد دیواری، به کمک لولا به چهارچوب آن وصل شده اند. همانطور که می‌دانید، این مدل کمد، قدیمی است اما همچنان کاربرد داره و در منازل، مورد استفاده قرار می‌گیره.

کمد دیواری لولایی (3)

کمد دیواری لولایی، اغلب مناسب کدام سبک دکوراسیون است؟

اگه توجه کرده باشین، کمد دیواری با درب‌های لولایی، بیشتر برای سبک کلاسیک، اجرا می‌شه، البته در سبک مدرن هم غیرقابل استفاده نیست. این درحالی است که کمد دیواری ریلی، مناسب افرادی با سلیقه مدرن است. اگه طراحی داخلی خانه شما، سبک و سیاق کلاسیک داره، پس استفاده از کمد دیواری درب لولایی رو به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دسترسی و عمق مفید کمد دیواری لولایی چقدر است؟

وقتی نوبت به بررسی عمق مفید کمد دیواری می‌رسه، روشی که برای نصب درب‌های اون استفاده میشه، نقش مهمی روی این مسئله داره. کمد دیواری با درب لولایی، فضای کمی از کمد رو اشغال می‌کنه و همین باعث می‌شه نسبت به کمد دیواری ریلی، برتری داشته باشه.

کمد دیواری لولایی (1)

برای مثال:

در مورد عمق کمد دیواری لولایی باید بدونید:

اگه عمق کمد دیواری شما، 80 سانتی‌متر باشه، تنها فضایی که درب‌های کمد دیواری لولایی اشغال میکنن، دو سانتی‌متر هست. با این شرایط، 78 سانتی‌متر دیگه، فضا در اختیار شما باقی می‌مونه. همین مسئله باعث می‌شه در خانه‌هایی با متراژ خیلی کم، برای استفاده بهینه از فضا، ترجیح افراد، استفاده از کمد دیواری لولایی باشه.

مدل کمد دیواری لولایی (2)

در مورد دسترسی کمد دیواری لولایی نیز باید بدونید:

از نظر دسترسی هم باید گفت، وقتی درب‌های این نوع کمد دیواری روباز می‌کنین، می‌تونین به راحتی، به تمام فضای داخلی اون دسترسی داشته باشین. این مزیت، به شما کمک می‌کنه به راحتی وسایل خودتون رو داخل اون قرار بدین و برای تمیز کردن داخل کمد هم، راحت‌تر باشین. پس از نظر دسترسی هم، استفاده از این نوع کمد دیواری، کاربردی است.

کمد دیواری با درب لولایی (3)

دوام و طول عمر کمد دیواری لولایی چقدر است؟

اگه بخوایم کمد دیواری با درب‌های لولایی رو، از نظر مقاومت و طول عمر بررسی کنیم، باید بگیم که حساسیت کمی دارن. به این معنی که در طول زمان، باز و بسته کردن این درب‌ها، آسیب زیادی به کمد نمیزنه و برای مدت طولانی‌تری می‌تونیم از اون استفاده کنیم. دلیل آن هم این است که لولاهای درب، در یک محور و روی یک بدنه، سوار هستن و هنگام باز و بسته شدن، آزادی بیشتری در موقع حرکت دارن. اما مثلا در کمد دیواری ریلی بعد از مدت کوتاهیی ریل ها دچار آسیب میشن.

البته به این نکته توجه داشته باشین که برای کمک به دوام بیشتر کمددیواری با درب لولایی، بهتر است که به طور مداوم لولاهای درب رو روغن کاری کنین تا از خرابی اون ها جلوگیری کنین.

کمد دیواری با درب لولایی (2)

  کمد دیواری لولایی چه مزایایی نسبت به کمد دیواری ریلی دارد؟

با توجه به بررسی ویژگی‌های کمد دیواری با درب‌های لولایی، متوجه شدیم که استفاده از اون، می‌تونه بسیار کاربردی باشه. اما اگه هنوز هم برای انتخاب بین کمد دیواری لولایی و ریلی مردد هستین، ما در اینجا به بررسی مزایای کمد دیواری لولایی نسبت به کمد دیواری ریلی پرداختیم!

مدل کمد دیواری لولایی (3)

1.     دوام بیشتر در کمد دیواری لولایی نسبت به ریلی

حساسیت کمد دیواری ریلی، بیشتر است. برای همین مقاومت، طول عمر و دوام آن هم نسبت به کمد دیواری با درب‌های لولایی، کمتر است. اگر مسیر ریل‌های کمد دیواری ریلی، دچار انحراف و شکستگی بشه، باید نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کرده و هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنین.

2.     عمق مفید بیشتر در کمد دیواری لولایی نسبت به ریلی

با توجه به اینکه درب‌های کمد دیواری ریلی، داخل این نوع کمد نصب می‌شن، از فضای داخلی اون کم می‌کنن. برای همین عمق مفید کمد کاهش پیدا می‌کنه. اما در کمد دیواری لولایی درب‌ها فضایی رو به جز قسمت لولاها اشغال نمی‌کنن.

کمد دیواری با درب لولایی (1)

3.     دسترسی راحت در کمد دیواری لولایی نسبت به ریلی

گاهی اوقات، درب‌های کمد دیواری ریلی، به طور کامل باز نشده و شما نمی‌توانید به تمام فضای داخلی این کمد، دسترسی داشته باشید. همین مسئله باعث می‌شه تمیز کردن داخل این کمدها، برای شما سخت باشد. . اما در کمد دیواری با درب لولایی، درب‌ها رو به بیرون باز میشن و دسترسی به داخل کمد رو برای شما راحت‌تر می‌کنن.

معایب استفاده از کمد دیواری لولایی چیست؟

در کنار این‌همه ویژگی مثبت، این نوع کمد دیواری، معایبی هم داره که باید اون‌ها رو در نظر بگیریم. قبل از اینکه نسبت به انتخاب کمد دیواری مورد نظر خود، اقدام کنین، مزایا و معایب اون رو در دو کفه ترازو بذارین و بعد تصمیم بگیرین کدام کفه، بیشتر سنگینی می‌کنه. این معایب اگرچه قابل چشم پوشی هستن اما عبارت‌اند از:

تصویر کمد دیواری لولایی (3)

1.     سر و صدای زیاد

معمولاً باز و بسته کردن درب‌های کمد دیواری لولایی، با سر و صدا همراه است. شاید این موضوع، برای افراد زیادی مهم نباشه، اما برای برخی هم اهمیت زیادی داره. تصور کنین صبح زود، وقتی درحال آماده شدن برای رفتن به سر کار هستین، باز و بسته کردن این درب‌ها، ممکن است سایر افراد خانواده رو اذیت کنه.

2.     طراحی قدیمی

اگه به دنبال دکوراسیون داخلی با سبک قدیمی هستین، شاید بهتر است از کمد دیواری لولایی استفاده کنین. چراکه این نوع کمد دیواری قدمت طولانی تری داره و طراحی اون چندان امروزی و جدید نیست. البته کمد دیواری با درب لولایی اگرچه قدیمی هست، اما جزو کمد دیواری های رایج محسوب میشه و هیچوقت از مد نمیفته! ناگفته نماند که حتی در طراحی های مدرن و جدید هم می‌تونین از این نوع کمد دیواری استفاده کنین.

مطلب پیشنهادی: 10 مدل میز تاشو بسیار جذاب برای خانه های کوچک

 

نکات قیمتی کمد دیواری لولایی چیست؟

حتماً شما هم می‌دونین که قیمت کمد دیواری، به عوامل مختلفی بستگی داره. در مورد قیمت کمددیواری ریلی باید به نکات زیر حتما توجه کنین:

  • باید بدونین از چه متریالی استفاده کنید. برای مثال برای اجرای کمد دیواری لولایی، می‌تونین از متریال‌های مختلفی مثل ام دی اف و هایگلاس استفاده کنید.
  • نصاب قرار هست چه مقدار دستمزد از شما دریافت کنه! برای مثال نصاب و سازنده کمد دیواری، با توجه به تخصص و مهارتی که داره، هزینه کمتر یا بیشتری از شما دریافت می‌کنه. هر چقدر کیفیت طراحی و اجرا بیشتر باشه، دستمزد هم بالاتر میره.
  • همچنین قیمت یراق آلاتی مثل دستگیره و لولاها هم می‌تونن به نسبت کیفیتی که دارن، متغیر باشن.
  • لازم به ذکر است که قیمت کمد دیواری لولایی نسبت به کمد دیواری ریلی، در بازار کمتر است.

برای مشاهده قیمت انواع کمد دیواری روی لینک زیر کلیک کنید:

قیمت کمد دیواری

تصویر کمد دیواری لولایی (1)

حرف آخر…

حالا که با ویژگی‌های کمد دیواری لولایی آشنا شدین، می‌تونین بهتر نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب اون تصمیم بگیرید. بررسی مزایا و معایب آن و همچنین آشنایی با انواع مدل کمد دیواری لولایی، به شما کمک می‌کنه تا بهتر و آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید.

بهتر است قبل از اقدام به تهیه کمد دیواری مورد نظر خود، به خوبی با مشاوران و متخصصان فعال در این حوزه، صحبت کنین و انتخاب بهتری داشته باشین. سلام ساختمان نیز در این زمینه میتونه به شما کمک کنه.

سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای ساخت کمد دیواری هست که کمدساز حرفه ای شهر شما رو رایگان بهتون معرفی می کنه و به شما مشاوره رایگان کمددیواری میده. برای استفاده از این خدمات فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنین:

مشاوره رایگان کمددیواری

مدل کمد دیواری لولایی (1)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +