5.0 0

کابینت شیشه ای؛ مزایا، معایب، قیمت و مدل‌های پرطرفدار

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  12 آذر 1401
کابینت شیشه ای سفید با شیشه ساده و شفاف

کابینت شیشه ای، از جمله کابینت‌هایی هست که در سال‌های اخیر به بازار عرضه شده و تونسته طرفدارهای زیادی رو دور خودش جمع کنه. انتخاب کابینت درب شیشه‌ای، در عین سادگی، می‌تونه فضای آشپزخانه رو به کلی زیر و رو کنه و هر عیب و نقصی رو پوشش بده. پس نباید خیلی سطحی از این مسئله عبور کنین. حالا از اون جایی که ممکن هست اطلاعات کاملی درباره این کابینت لاکچری نداشته باشین، این مطلب رو به معرفی کابینت آشپزخانه شیشه‌ای (Glass Kitchen Cabinet) و مزایا و معایب اون اختصاص دادیم. در انتها هم، مدل‌هایی از انواع کابینت شیشه ای رو آوردیم تا بتونین برای آشپزخانه منزل خودتون الگوبرداری کنین.
پس این مطلب جذاب و شکننده رو از دست ندین!

معرفی کابینت شیشه ای؛ ساختار درب‌ها و یونیت این کابینت

همون طور که از نام این کابینت پیداست، در کابینت شیشه‌ای برای درب‌های کابینت از انواع شیشه کمک گرفته میشه. یونیت و یا بدنه این کابینت رو هم میشه از انواع متریال‌ها ساخت که رایج‌ترین این متریال‌ها، ام دی اف و نئوپان هستن. بنابراین در کابینت شیشه ای به‌خاطر نوع درب، بخش‌هایی از داخل کابینت (بسته به نوع شیشه) قابل رویت هستن و می‌تونین با چیدمان منظمِ وسایل داخل کابینت، نمایی چشم‌نواز در عین سادگی به وجود بیارین. تصور کنین چند ظرف کریستال رو پشت درب شیشه‌ای کابینت قرار بدین. قشنگ می‌شه. این طور نیست؟!

 

کابینت نئوکلاسیک سفید با درب شیشه ای

نکته جالب این هست که کابینت مدل شیشه‌ای، در تمام سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه به کار می‌ره؛ چه آشپزخانه‌ای با سبک کلاسیک و چه فضایی با اجزای مدرن و مینیمال. حالا که با کابینت شیشه ای آشنا شدین، بهتر هست به طور تخصصی، به انواع شیشه مورد استفاده در این کابینت‌ها بپردازیم.

چه شیشه هایی در ساخت کابینت درب شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

در کابینت‌های شیشه ای به عنوان یک کابینت مدرن، می‌شه از شیشه‌های متنوعی در ساخت درب کابینت کمک گرفت. ما در این بخش به معرفی دو نوع شیشه پرکاربرد بسنده می‌کنیم:

  • شیشه سکوریت
  • شیشه سند پلاست

در ادامه هر کدام از این شیشه‌ها رو به شما معرفی می‌کنیم.

شیشه سکوریت و ویژگی‌های آن

حتماً اسم شیشه سکوریت (Tempered Glass) به گوشتون خورده. از این شیشه که اختراع مهمی به حساب میاد، برای ساخت کابینت در سطح گسترده استفاده می‌شه. تفاوت شیشه‌های معمولی و شیشه سکوریت مربوط به نوع ساخت این دو نوع شیشه هست و شیشه‌های سکوریت مقاوم‌تر ساخته میشن. یک نمونه شیشه سکوریت رو در زیر می‌تونین ببینین.

کابینت شیشه ای با بدنه قهوه‌ای و شیشه دودی

از بین مهم‌ترین ویژگی‌های شیشه سکوریت کابینت، می‌شه به این موارد اشاره کرد:

  • شیشه سکوریت مقاومت حرارتی بالایی داره.
  • این شیشه‌ها به راحتی شکسته نمی‌شن. چون تحت فرایندهایی با فشار بالا به وجود میان.
  • خطرات ناشی از شکستن این شیشه‌ها کمتر از بقیه شیشه‌ها هست. چرا؟ چون با شکستن، به قطعات خیلی ریزی تبدیل می‌شن که گوشه‌های تیز و خطرناکی ندارن.
  • شیشه‌های سکوریت تنوع رنگ بالایی دارن و می‌شه روی اون‌ها طرح‌های مختلف اجرا کرد.

شیشه سکوریت حدود هفت برابر از شیشه‌های معمولی مقاوم‌تر هست، اما یک ایراد بزرگ هم دارد. اینکه بعد از ساخته شدن، قابلیت سوراخ کاری ندارد و باید از قبل، جای دستگیره کابینت و …، به درستی روی آن مشخص شود.

شیشه سند بلاست

سند بلاست (Sand Blast Glass) نوعی فرآیند خاص هست که در اون با پرتاب شن و ماسه، شیشه‌ها رو مات می‌کنن. هر نوع شیشه ای که تحت این فرآیند قرار بگیره، شیشه سند بلاست نامیده میشه. در زیر، یک نمونه شیشه کابینت سند بلاست طرح دار رو می‌بینین.

کابینت شیشه ای با شیشه طرح دار با طرح انگور

شیشه‌های سند بلاست در انواع کابینت و بخش‌های دکوراتیو ساختمان به کار می‌رن. ویژگی‌های مهم این نوع شیشه رو هم با هم مرور می‌کنیم:

  • این نوع شیشه، انعطاف و شکل پذیری بالایی داره.
  • این شیشه‌ها حالت مات دارن و به این علت، در کابینت آشپزخانه‌هایی به کار می‌رن که تمایلی به دیده شدن کامل وسایل داخل کابینت رو نداشته باشیم.
  • این نوع شیشه برای افرادی که به دنبال پیاده کردن طراحی‌های خاص روی درب شیشه‌ای کابینت هستن، خیلی مناسب هست.

تا اینجا با دو نوع شیشه پرطرفدار برای ساخت کابینت شیشه‌ای آشنا شدین. در ادامه نوبت می‌رسه به بخش جذاب معرفی مزایا و معایب کابینت شیشه ای!

کابینت شیشه ای چه مزایایی دارد؟

ده مورد از مهم‌ترین مزایای کابینت شیشه ای عبارت‌اند از:

  • انعکاس هر چه بیشتر نور
  • تمیزکردن آسان
  • تنوع طرح و رنگ بالا
  • مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی
  • کیفیت مناسب
  • تناسب با چوب و سایر مواد
  • امکان اجرا در سبک‌های مختلف
  • دسترسی آسان
  • دکوراتیو بودن
  • تازگی همیشگی

در ادامه برای کسانی که حوصله خوندن مطالب بیشتری رو دارن، به بررسی جزئیات هر کدام از مزایای کابینت شیشه‌ای می‌پردازیم.

1.     انعکاس هر چه بیشتر نور

کابینت‌های شیشه ای، نور رو به خوبی منعکس می‌کنن و باعث دلباز شدن فضای آشپزخانه می‌شن. به همین دلیل استفاده از کابینت‌های شیشه ای، به ویژه در آشپزخانه‌های کوچک توصیه می‌شه.

2.     تمیزکردن آسان

شیشه، راحت‌تر از چوب یا پلاستیک تمیز می‌شه و به علت صیقلی بودن سطح، خیلی سریع تمیز می‌شه. از طرفی، می‌شه بدون هیچ دغدغه‌ای از مواد شوینده مختلف برای تمیزکاری اون استفاده کرد، بدون اینکه آسیبی به سطح شیشه وارد بشه.

3.     تنوع طرح و رنگ بالا

یکی دیگه از مزیت‌های کابینت شیشه ای این هست که شیشه‌هایی با طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های متنوع در بازار وجود دارن که دست شما رو در انتخاب نوع و مدل کابینت باز می‌ذارن. با انواع مدل‌های کابینت شیشه‌ای در قسمت‌های بعد بیشتر آشنا می‌شین.

4.     مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی

یکی از مشخصه‌های مهم اغلب شیشه‌های مخصوص کابینت، مقاومت بالای اون‌ها در برابر تغییرات دمایی هست. پس اغلب کابینت‌های شیشه ای، می‌تونن در تغییرات دمایی مقاوم باشن. مثلاً در شرایط آب و هوایی کویری که ممکن هست اختلاف دمای شب و روز زیاد باشه، آسیبی به کابینت وارد نمی‌شه.

5.     کیفیت مناسب

شاید فکر کنین کابینت‌های شیشه‌ای در برابر خش بسیار آسیب پذیر هستن. امّا این طور نیست! شیشه استفاده شده در این کابینت‌ها، معمولاً کیفیت خیلی مرغوبی داره و عمدتاً ضدخش هست.

6.     تناسب با چوب و سایر مواد

استفاده از شیشه در کنار سایر متریال مثل چوب، پلیمر یا فلز، هماهنگی مناسبی ایجاد می‌کنه و نتیجه کار، آشپزخانه‌ای دلپذیر خواهد بود.

 

کابینت شیشه ای سفید مشکی با درب شیشه‌ای مات

هماهنگی بین شیشه و سایرمتریال‌های کابینت رو در تصویر بالا به خوبی می‌تونین ببینین.

7.     امکان اجرا در سبک‌های مختلف

همون طور که پیش‌تر اشاره کردیم، کابینت شیشه ای رو می‌شه، هم در سبک‌های پرکار کلاسیک و هم در مدل‌های مدرن دید.

8.     دسترسی آسان

اوّلین ویژگی شیشه رو یادمون نره! در کابینت‌های شیشه ای، اشیا از بیرونِ درب‌های بسته کابینت قابل رویت هستن. پس دسترسی به وسایل خیلی سریع و در کمترین زمان اتفاق میافته و لازم نیست به دنبال وسایل، از این کابینت به اون کابینت سر بزنیم!

9.     دکوراتیو بودن

ویژگی در دسترس بودن و قابلیت دیده شدنِ داخل کابینت شیشه‌ای، می‌تونه در عین سادگی و کاربردی بودن، حالتی دکوراتیو به کابینت‌های آشپزخانه ببخشه که مورد علاقه خیلی از افراد هست. زیرا با این ویژگی، دیگه لازم نیست ظروف و وسایل تزئینی رو در قفسه یا فضایی مجزا برای نمایش قرار بدین.

10.   تازگی همیشگی

کابینت‌های شیشه ای، بر خلاف کابینت‌های چوبی و روکش‌دار، به مرور زمان دچار تغییر رنگ یا فرسودگی نمی‌شن. این خاصیت شیشه هست که همیشه ظاهری ثابت داره و کهنه نمی‌شه. پس در صورتی که به خوبی از کابینت شیشه‌ای مراقبت کنین، همیشه مثل روز اوّل جدید و زیبا باقی می‌مونه.

کابینت شیشه ای نئوکلاسیک با درب دارای خطوط منحنی از جنس بدنه کابینت

بعد از این ده مورد پربار در مورد مزایای کابینت شیشه‌ای، بپردازیم به بخش معایب این کابینت که قبل از خرید اون باید بدونین.

کابینت شیشه ای چه معایبی دارد؟

کابینت شیشه ای هم مثل هر کابینت دیگه‌ای، شامل معایبی هست. اساسی‌ترین ایرادات این کابینت عبارت‌اند از:

  1. احتمال شکستن
  2. وزن بالا
  3. مشکل در اتصالات
  4. قیمت نسبتاً بالا
  5. اجرای هزینه بر
  6. لک شدن

در ادامه به بررسی جزئیات هرکدام از ایرادات بالا در کابینت شیشه‌ای می‌پردازیم.

1.     احتمال شکستن

با وجود مقاومت بالای شیشه‌هایی که در ساختار درب کابینت شیشه ای به کار میرن(مثل سکوریت و …) ، امّا در هر صورت متریال شیشه، احتمال شکستن داره و می‌تونه با شکستن ناگهانی، برای کودکان یا افراد سالمند خطرساز باشه. از طرفی، بعد از شکستن درب یک کابینت شیشه ای، امکان ترمیم شیشه وجود نداره و باید شیشه رو تعویض کنین؛ برخلاف برخی کابینت‌ها که قابل ترمیم هستن. پس این یکی از معایب اساسی کابینت شیشه ای به حساب میاد. برای حل این مسئله، معمولاً در کابینت‌های زمینی از انواع شیشه ای استفاده نمی‌شه تا احتمال خطر کمتر بشه.

2.     وزن بالا

شیشه در مقابل چوب و انواع پلیمرهایی که برای ساخت کابینت به کار می‌رن، وزن بیشتری داره. پس کابینتی سر تا سر شیشه ای، بسیار سنگین می‌شه و احتمال شکستن اون بالا میره.

3.     مشکل در اتصالات

وصل کردن پیچ و لولا به شیشه، کار سختی هست. در نتیجه در اکثر موارد، از یک بدنه چوبی یا فلزی به عنوان قاب برای سوار کردن شیشه استفاده می‌شه تا اتصالات روی چوب یا بدنه فلزی قرار بگیره.

4.     قیمت نسبتاً بالا

اغلب شیشه‌های مقاوم که در این مطلب هم درباره اون‌ها صحبت کردیم، قیمت به مراتب بیشتری از شیشه‌های معمولی موجود در بازار دارن و معمولا هم از برندهای خارجی و وارداتی با قیمت نسبتاً بالا هستن.

5.     اجرای هزینه بر

ساخت و نصب کابینت شیشه ای به دلیل حساسیت بالایی که داره، هم نیازمند فردی مجرب هست و هم به زمان بیشتری احتیاج داره. پس طبیعتاً هزینه اجرای این کابینت هم بیشتر از کابینت‌های چوبی و معمولی خواهد بود.

6.     لکّه شدن

متاسفانه شیشه، خیلی سریع لکه می‌شه و حتی اثر انگشت هم به خوبی روی سطح اون قابل مشاهده هست. این مسئله می‌تونه خیلی آزاردهنده باشه. البته در رابطه با شیشه‌های مات این مشکل کمتر مطرح هست.

کابینت شیشه‌ای نئوکلاسیک با بدنه آبی نفتی و درب دارای شیشه دودی

در مجموع طبق معایبی که گفتیم، بهتر هست سعی کنید از شیشه در ترکیب با متریال‌های دیگه، برای ساخت کابینت استفاده کنید تا محدودیت‌هایی که به اون‌ها اشاره کردیم، کمتر مشکل ساز باشن.

قیمت کابینت شیشه ای در بازار چقدر است و چه عواملی روی آن تأثیرگذار است؟

کابینت شیشه ای، محدوده قیمتی گسترده ای رو شامل می‌شه. از انواع شیشه‌های معمولی با برندهای ایرانی که قیمت‌های ارزان‌تری دارن بگیرین، تا شیشه های خاص و مرغوب خارجی که با قیمت های بالایی در بازار به فروش می‌رسن. امّا این تفاوت قیمت از کجا میاد؟کابینت شیشه ای با بدنه سفید و دو نوع درب شیشه‌ای ساده و طرح دار

مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت شیشه‌ای عبارت‌اند از:

  • کیفیت شیشه مورد استفاده
  • کیفیت اتصالات و تجهیزات به کار رفته در کابینت
  • طرح و مدل شیشه
  • سبک کابینت آشپزخانه
  • برند تولید کننده
  • و …

«جهت اطلاع از قیمت‌های به روز انواع کابینت شیشه ای، می‌تونین با مشاورین تیم تخصصی سلام ساختمان در ارتباط باشین»

خب تا اینجا شاید براتون این سوال پیش اومده باشه که انواع کابینت‌های شیشه ای چه شکلی هستن و چه طرح‌هایی دارن. برای همین در ادامه، به معرفی انواع کابینت‌های شیشه ای بر اساس طرح و نمای ظاهری شیشه اون‌ها می‌پردازیم.

انواع کابینت شیشه ای بر اساس نمای ظاهری شیشه چگونه هستند؟

احتمالاً حدس زده باشین که انواع بسیار متنوعی از کابینت‌های شیشه ای در بازار وجود دارن. در این قسمت به بررسی انواع کابینت‌های شیشه ای بر اساس نمای ظاهری شیشه به کار رفته در اون‌ها می‌پردازیم. انواع کابینت شیشه ای با رایج‌ترین طرح‌های شیشه عبارت‌اند از:

  1. کابینت شیشه ای شفاف
  2. کابینت شیشه ای مات
  3. کابینت شیشه ای بافت دار
  4. کابینت شیشه ای رنگی

در ادامه توضیح کوتاهی در مورد هر کدام از کابینت‌های بالا میدیم و نمونه های هر طرح شیشه کابینت رو با هم می‌بینیم.

1.     کابینت شیشه ای شفاف

ساده‌ترین نوع کابینت شیشه ای، کابینت‌هایی با شیشه‌های شفاف هستن. این نوع شیشه‌ها بیشتر در سبک‌های دکوراسیونی مدرن و یا نئوکلاسیک به کار گرفته می‌شن.

کابینت شیشه ای با بدنه سفید، دستگیره طلایی و شیشه ساده

امروزه نوع جدیدی از این شیشه‌ها در بازار وجود داره که فوق‌العاده شفاف هستن و به محیط آشپزخانه درخشندگی خاصی می‌دن. البته معمولاً در کابینت آشپزخانه‌های مدرن کاربرد دا‌رن.

2.     کابینت شیشه ای مات

شیشه‌های مات، تحول بزرگی در صنعت شیشه به حساب میان. متریالی که با وجود عبور نور، محتویات داخل کابینت رو به وضوح نشان نمی‌ده و با قرار گرفتن در کنار چوب و سایر متریال‌های کابینت، زیبایی خیره کننده‌ای به آشپزخانه می‌بخشه. مزیت بعدی کابینت شیشه ای مات، این هست که به نسبت شیشه های شفاف، کمتر لکه می‌شه و به گردگیری روزانه نیازی نداره.

کابینت شیشه ای با بدنه طوسی و شیشه مات

در شیشه‌های مات، می‌شه از قلم کاری یا هر نوع طراحی خاص استفاده کرد. این ویژگی در مقایسه با شیشه‌های شفاف یک مزیت بزرگ به حساب میاد. البته داشتن طرح می‌تونه بعد از مدتی تکراری و کسل کننده به نظر بیاد.

3.     کابینت شیشه ای بافت دار

در کابینت شیشه ای بافت دار، از نوعی شیشه استفاده شده که دارای بافت ویژه هست. این نوع شیشه‌ها (شیشه‌های بافت دار) رو می‌شه مشابه شیشه‌های مات دونست؛ چون محتویات داخل کابینتِ دارای این نوع شیشه، به طور دقیق قابل مشاهده نیستن.

کابینت شیشه ای با بدنه سورمه‌ای و شیشه دارای طرح برجسته بافت دار

در برخی از مدل‌های کابینت شیشه ای بافت دار، سطح شیشه برجسته است و می‌تونه دارای خطوط و شیار باشه. این نوع شیشه‌های دارای طرح‌های برجسته، می‌تونن برای درب تمام کابینت‌ها و یا تنها برای درب چند کابینت استفاده بشن تا زیبایی چشمگیری داشته باشن.

4.     کابینت شیشه ای رنگی

کابینت هایی با شیشه رنگی هم دسته مهم دیگه‌ای از انواع کابینت‌های شیشه ای رو شامل می‌شن. رنگ‌ها در صنعت ساخت شیشه هم پیشروی کردن و در حال حاضر بیش از بیست رنگ مات و شفاف در ساخت کابینت های شیشه ای به کار می‌رن. از جمله رنگ‌های رایج در کابینت های شیشه ای می‌شه به این موارد اشاره کرد:

  • شیری
  • طوسی
  • قهوه ای
  • نقره ای
  • مشکی و دودی

احتمالا تا اینجا به اندازه کافی با ساختار و ویژگی‌های انواع کابینت شیشه ای آشنا شده باشین. بنابراین در ادامه به مقایسه کابینت شیشه‌ای با دو نوع کابینت رقیب اون در بازار می‌پردازیم.

مقایسه کابینت شیشه ای با کابینت فلزی و چوبی مشابه در بازار

ویژگی‌های بارز کابینت‌های با درب شیشه ای رو می‌شه به طور نسبی، با سایر متریال‌های رایج در ساخت کابینت مقایسه کرد. فراموش نکنین که قصد ما تنها مقایسه خواص در سه متریال رایج چوب، فلز و شیشه هست و در زمان خرید کابینت آشپزخانه، بهتر هست بررسی دقیق‌تر و مشخص‌تری داشته باشین. در جدول زیر، سه متریال چوب، شیشه و فلز رو از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه کردیم:

متریال

نظافتماندگاریمقاومت در برابر ضربهمقاومت در برابر حرارتمقاومت در برابر رطوبتتنوع طرح و رنگ
شیشهآسانبالامتوسطبالابالا

متوسط

چوب

دشوارمتوسطبالاکمکمبالا
فلزمتوسطکمکمبالاکم

کم

تا اینجا با کابینت شیشه ای آشنا شدین. در قسمت بعدی مدل‌ها و نمونه‌های پرطرفدار این کابینت رو با هم می‌بینیم تا از اون‌ها برای ساخت کابینت شیشه ای ایده بگیرین و الگوبرداری کنین.

مدل ها و نمونه کارهای پرطرفدار کابینت شیشه ای برای ایده‌یابی!

امیدواریم تا اینجای مطلب، به خوبی با کابینت شیشه ای آشنا شده باشین. در انتهای مطلب هم، چند مدل و نمونه کار پرطرفدار از کابینت‌های شیشه ای رو برای شما آوردیم تا تکمیل کننده صحبت‌هامون باشن.

کابینت با درب شیشه ای ساده و دارای بدنه سفید

صحبت خودمون رو با این عکس شروع می‌کنیم. ببینین که در عین سادگی، طراح با اضافه کردن کمی رنگ به بدنه داخلی کابینت، از خاصیت شیشه بودن درب کابینت نهایت استفاده رو برده.

کابینت شیشه ای رنگ روشن با بدنه سفید و طرح گل رنگی روی درب آن

در مقابل، عکس بالا رو ببینین که طراح در اون با طرح‌هایی رنگی، آشپزخانه‌ای زنده رو خلق کرده.

کابینت شیشه ای طوسی با شیشه‌های برجسته و شیاردار

این هم سبکی مدرن، با شیشه‌های برجسته و شیاردار که در تصویر بالا قابل مشاهده هست. ببینین چه خوب از رنگ‌های تیره و سرد (آبی)، و ترکیب اون با رنگ قرمزِ ظروف داخل کابینت کمک گرفته شده.

کابینت شیشه ای سفید با شیشه ساده براق و دستگیره طلایی

و این هم کابینتی در سبک نئوکلاسیک و تماماً سفید. ترکیب کاشی‌های بین کابینتی سفید با کابینت های سفید و شیشه، ترکیب آرام بخش و دلبازی شده.

کابینت شیشه ای نئوکلاسیک شفاف با بدنه سفید

همین طور این مدل بالا.

کابینت شیشه ای مات با شیشه طرح لوزی لوزی و بدنه سفید

تصویر بالا یک نمونه کابینت شیشه‌ای با شیشه مات طرح دار هست. همونطور که در این تصویر می‌بینین، می‌شه یک شیشه مات رو با الگویی کاملا ساده، از سادگی در آورد.

کابینت شیشه ای شفاف با طراحی رنگی گل روی درب کابینت

امّا نباید از طرح‌های خاص هم چشم پوشی کرد. این دو طرح جذاب روی شیشه کابینت رو ببینید!

کابینت شیشه ای طرح دار چند رنگ با بدنه طرح چوب

این مدل طرح‌های روی شیشه کابینت هم در هر سبکی قابل اجرا هستن.

کابینت شیشه ای قهوه‌ای سفید با درب شیشه‌ایِ دارای بدنه سفید

و در نهایت، این هم ترکیب رنگی سفید و قهوه ای کابینت‌های آشپزخانه که می‌تونه با خلاقیتی مختصر، کابینت شیشه ای رو هم بیشتر به چشم بیاره.

جمع‌بندی

مطلب ما درباره کابینت‌های شیشه ای، در این جا به پایان می‌رسه. پس بهتر هست مروری بر مطالب گفته شده داشته باشیم:

  • کابینت‌های با درب شیشه ای اغلب با شیشه‌هایی مقاوم مثل شیشه سکوریت یا شیشه‌های طرحدار سند پلاست ساخته می‌شن.
  • مزایای کابینت های شیشه ای عبارتند از: انعکاس نور، تمیز کردن آسان، تنوع بالا، مقاومت در برابر حرارت، کیفیت مناسب، هماهنگ شدن با انواع متریال، تنوع در سبک، دسترسی آسان، دکوراتیو بودن و تازگی همیشگی.
  • معایب کابینت مدل شیشه ای عبارت‌اند از: شکستن، وزن بالا، مشکل در اتصالات، قیمت بالا، اجرای هزینه بر و لک شدن.
  • کابینت شیشه ای شفاف، مات، بافت دار و رنگی از انواع رایج کابینت شیشه ای در بازار امروز به شمار میان.
  • کابینت‌های شیشه ای بسته به کیفیت محصول، اتصالات، سبک کابینت و برند و …، قیمت تمام شده متفاوتی دارن.

برای سفارش انواع کابینت شیشه ای می‌تونین از بزرگ‌ترین بازار آنلاین ساختمانی یعنی «سلام ساختمان» هم کمک بگیرین. مشاورین ما در سلام ساختمان به شما مشاوره رایگان کابینت میدن و متخصصین حرفه‌ای کابینت شیشه‌ای شهر شما رو بهتون معرفی می‌کنن. فقط کافیه درخواست کابینت خودتون رو ثبت کنین و از خدمات بی نظیر سفارش کابینت در سلام ساختمان بهره‌مند بشین.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments