5.0 0

چطور یک نشیمن به سبک مدرن داشته باشیم؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  28 تیر 1400
چطور یک نشیمن به سبک مدرن داشته باشیم؟

اتاق نشیمن جایی هست که اعضای خانواده و دوستان دور هم جمع میشن، میگن و می‌خندن و بازی می‌کنند. نقطه کانونی خانه، فضایی بین آشپزخانه و اتاق خواب. این روزها نشیمن عملکردهای مختلفی پیدا کرده؛ از مکانی برای استراحت گرفته تا درس خوندن یا تلویزیون تماشا کردن و سرگرم شدن، حتی می‌تونه فضایی برای بازی بچه‌ها باشه. اما مهم‌ترین وظیفه‌اش جایی هست که شما بعد از یک روز کاری به اون قدم می‌ذارین و استرس‌های روزانه‌تون رو رها می‌کنید و به آرامش می‌رسید.

نشیمن مدرن (1)

برای خیلی از مردم خانه و به خصوص اتاق نشیمن اون جایی هست که دوست دارن شخصیتشون رو در اون به نمایش بذارن، پس مهمه که چه سبکی رو برای دکوراسیون نشیمن انتخاب می‌کنید. یکی از پرطرفدارترین سبک‌هایی که امروزه استفاده میشه، سبک دکوراسیون مدرن هست و اتفاقا روز به روز طرح‌ها و امکانات بیشتری با سبک مدرن ایجاد میشن. البته ترکیب مدرن با سبک‌های دیگه مثل معاصر و ماکسیمال و … هم زیاد دیده میشه اما ما می‌خوایم در این مقاله به اصول سبک مدرن در نشیمن بپردازیم و نمونه‌هایی رو ببینیم و نکات شاخص هر کدوم رو باهم مرور کنیم. اگر به این مبحث علاقه دارید، بهتره تا انتهای مقاله رو بخونید.

نشیمن مدرن چه ویژگی‌هایی داره؟

بصورت کلی اصول سبک دکوراسیون مدرن به عنوان یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی، یکسان هست. یعنی فرقی نداره که میخواین یک اتاق خواب مدرن داشته باشین یا نشیمن یا … چون اصول یک سبک که تغییری نمی‌کنه، فقط با فضا انطباق پیدا می‌کنه. پس بریم ببینیم این اصول چه چیزهایی هستن:

1.     چیدمان باز و آزاد داشته باشید!

در یک چیدمان باز شما می‌تونید از فضاهای منفی به خوبی استفاده کنید و با استفاده از طرح یا رنگ مشابه برای فضاهای مجاور مثل غذاخوری حس یکپارچگی ایجاد کنید و فضا رو بزرگ‌تر از اونچه هست نشون بدین. ترجیح بر این هست که مبلمان به جای تعداد زیاد در کاربردهای متفاوت استفاده بشن تا تعددشون باعث نشه آشفتگی بصری به وجود بیاد و فضا رو تنگ کنه.

نشیمن مدرن (2)

یک مساله‌ای که اکثرا بهش اشاره‌ای نمیشه، دقت به چیدمان عمودی فضاست؛ یعنی اگر سقف بلندی ندارید، بهتره در انتخاب مبلمان از نمونه‌های تخت و مسطح با ارتفاع کم استفاده کنید یا تابلوهایی که قراره به دیوار آویخته بشن، بهتره در خط دید افراد نصب بشن.

البته این رو هم در نظر داشته باشید که در این چیدمان هم باید تعادل رو رعایت کرد، پس یه مبل مثل کتابخونه می‌تونه بلند باشه تا چشم رو به سمت بالا هدایت کنه. علاوه‌براین میشه با رنگ کردن یکسان دیوار و سقف هم به این موضوع کمک کرد تا خطوط کمتر به چشم بیان و یکپارچگی توهم بزرگی و بلندی فضا رو به ما القا کنه.

2.     نور طبیعی رو به فضا وارد کنید!

نور طبیعی و هوای تازه از ضروریات یک نشیمن مدرن محسوب میشن و همین دو عنصر به راحتی می‌تونن فضا رو روشن و تمیز نشون بدن. امکان ورود هوای تازه به خانه و ترکیب کردن فضای بیرون و درون با پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای، درهای فرانسوی، درهای کشویی شیشه‌ای و حتی دیوارهای شیشه‌ای ممکن میشه و اگر نگران روشنایی بیش از حد هستین که چشمتون رو آزار بده، میشه با پرده‌های مختلف و فناوری‌های سایه‌بان‌های خودکار این مساله رو هم به راحتی رفع کرد.

نشیمن مدرن (3)

3. برای فضاهای کوچک از پالت رنگی خنثی استفاده کنید!

در فضاهای کوچک که شاید نور طبیعی زیادی هم به اون وارد نمیشه، انتخاب پالت‌های رنگی خنثی مثل تناژهایی از رنگ سفید، بژ یا خاکستری ملایم به شدت کمک‌کننده هستن. چون رنگ‌های روشن بیشترین نور رو منعکس می‌کنند و باعث میشن فضا هم بزرگ‌تر به نظر برسه.

اگر فکر می‌کنید انتخاب چنین رنگ‌هایی برای دکوراسیون داخلی خانه، فضای شما رو خیلی یکنواخت، کسل‌کننده و بی‌روح می‌کنه، می‌تونید با رنگ کردن یک دیوار خاص یا انتخاب مبل‌ها و وسایل تزئینی یا فرش و آثار هنری با رنگ‌ها و طرح‌هایی شاخص، این فضا رو تعدیل کنید. حتی میشه از بافت‌های متقاوت استفاده کرد تا فضا از یکنواختی در بیاد. فقط به این نکته حتما توجه کنید که رنگ‌های استفاده شده در یک فضا باید با هم هم‌خونی داشته باشن و اصطلاحاً مکمل همدیگه باشن.

نشیمن مدرن (4)

4. مبلمان براق بخرید!

سعی کنید در سبک مدرن مبلمانتون رو مینیمال، راحت و براق انتخاب کنید. روکش‌هایی مثل چرم یا پارچه‌های طبیعی با بافت‌های ساده و خب چون داریم در مورد سبک مدرن حرف می‌زنیم، نمیشه سراغ مبلمانی با طرح‌های شلوغ یا تزئینات رفت. یک نکته دیگه که خیلی در این سبک اهمیت داره، باز بودن فضاست که قبلا هم بهش اشاره کردیم و یکی از راه‌های رسیدن به این مساله، انتخاب مبلمان بهینه است؛ یعنی ابعاد کاملا دستتون باشه و براساس اون و نیازهاتون مبل انتخاب کنید.

نشیمن مدرن (5)

5. از مصالح طبیعی استفاده کنید!

مصالح طبیعی مثل چوب و بامبو یا سنگ به فضای شما گرمی می‌بخشن و بهتر از هر چیزی پایدار هم هستن. میشه این مصالح رو در دیوار، مفپوش یا مبلمان به کار برد تا ظاهری مدرن و جذاب داشته باشید.

نشیمن مدرن (6)

6.  فضای ذخیره‌سازی توکار داشته باشید!

برای اینکه از آشفتگی و شلوغی اتاق نشیمن جلوگیری کنید، بهتره مبلمانی رو انتخاب کنید که فضایی برای ذخیره‌سازی و نگهداری وسایل ریز و درشتتون رو داشته باشن. هرچیزی که قرار نیست جلوی چشم باشه یا با وجود پرکاربرد بودن، قرار نیست روی اپن یا میز پهن باشه، به راحتی میشه بهشون نظم داد و جای خودشون رو داشته باشن.

نشیمن مدرن (7)

7.  از مبلمان متالیک غفلت نکنید!

برای داشتن یک دکور مدرن و جذاب، مبلمان متالیک مثل کروم یا استیل ضدزنگ در کنار آینه‌های قابدار و وسایل تزئینی دیواری و چراغ‌های آویز و میزهای استیل غوغایی در فضا به پا می‌کنند. حتی میشه برای جلب توجه کمتر، در لایه‌های پنهان خانه از این متریال‌ها استفاده کرد، مثلا دستگیره‌ها، قاب‌های عکس و ….

نشیمن مدرن (8)

8.  از حداقل وسایل تزئینی استفاده کنید!

اگر قراره برای یک دیوار تابلوهای هنری انتخاب کنید، بهتره به جای چندین اثر نقاشی، یک تابلوی مدرن انتزاعی استفاده کنید و به جای کلی وسایل تزئینی خرد و ریز با چند مبلمان کاربردی مثل میز و کنسول براق یا گلدون و گیاه نرمی و لطافت رو هم به فضا اضافه کنید.

نشیمن مدرن (9)

9.  آینه رو فراموش نکنید!

آینه فقط برای انعکاس نور در فضا نیست، بلکه می‌تونه به اتاق شما عمق بده و از لحاظ بصری دید شما رو گسترش بده و فضا رو بزرگ‌تر جلوه بده. رعایت این نکته می‌تونه در زیبایی اتاق خواب سبک مدرن شما هم خیلی موثر باشه.

نشیمن مدرن (10)

نکات تکمیلی و مدلهای بیشتر برای داشتن یک نشیمن مدرن

استفاده از رنگ‌های قرمز و آبی در کنار خاکستری که با چند گل و گلدون و یک فرش ترک تکمیل میشن، شخصیت خاص این اتاق نشیمن رو می‌رسونه.

چطور یک نشیمن به سبک مدرن داشته باشیم؟

بازهم خاکستری ولی این بار در چند تناژ مختلف و در ترکیب با نارنجی.

نشیمن به سبک مدرن (2)

وقتی از یک عنصر خاص در فضای آرام نشیمن مدرن حرف می‌زنیم، این قالیچه سه‌بعدی منحصربه‌فرد می‌تونه یکی از بهترین انتخاب‌ها باشه.

نشیمن به سبک مدرن (3)

عاشق کتابین؟ این هم نشیمن مدرن مخصوص شما! دیوارهای بتنی با شومینه خاص مرمری تلطیف شدن و مبلمان خاکستری هماهنگ با پرده با یک صندلی تک چرم و چراغ ایستاده تکمیل شدن!

نشیمن به سبک مدرن (4)

چندتا از ویژگی‌های نشیمن مدرن رو در این تصویر می‌بینید؟ چراغ‌های آویز براق و ویژه، ترکیب رنگ‌های خنثی زمینه و خاص مبلمان، استفاده از مصالح طبیعی، پنجره بزرگ و ….

نشیمن به سبک مدرن (5)

ترکیب سیاه و سفید هیچ‌وقت تکراری نمیشه و از مد نمیفته، حتی اگر برای نشیمن استفاده بشه. حالا با چه عناصری به این فضا گرمی ببخشیم؟ شومینه و هیزم ها و آجر نمایان، پله چوبی، قالیچه و تابلو هنری.

نشیمن به سبک مدرن (6)

بازهم نشیمن تیره! چی باعث میشه انقدر جذاب باشه؟ به اون دیوار خاص یه نگاهی بندازین، تابلو هنری و چراغ ایستاده رو می‌بینید که چقدر با تک مبل و میز چرم هماهنگن؟

چطور یک نشیمن به سبک مدرن داشته باشیم؟

فکر می‌کنید چه عواملی باعث شده این تصویر انقدر متعادل به نظر برسه؟ دیوار آجری، کفپوش و بافت متفاوت مبلمان رو دست کم نگیرید.

نشیمن به سبک مدرن (8)

شاید شما هم از عشاق رنگ‌های تیره باشین، با کمک نورهای LED روح رو به فضا اضافه کنید.

نشیمن به سبک مدرن (9)

فضای متفاوتی دارین؟ سقفش خیلی بلنده؟ سبک مدرن بهترین زمینه برای تلطیف این فضاهاست؛ ترکیب دیوارپوش و LED و لوستر فوق‌العاده زیبا و خاص این تصویر رو ببینید.

نشیمن به سبک مدرن (10)

یکم رنگ‌های متنوع هم ببینیم بد نیست؛ این نشیمن مدرن به سبک ژاپنی دکور شده و با مبل‌های فوتونی ظاهری کم ارتفاع گرفته. پنجره‌های فرانسویش و نوری که از این پنجره‌ها به این نشیمن بتابه رو تصور کنید …

دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی (1)

یه وقت‌هایی یک فضا باید چندین عملکرد داشته باشه، چه میشه کرد؟ اینطوری با یک استند تلویزیون نیمه برای روشنایی دو فضا و تفاوت کفپوش و یک صندلی مدرن خاص به رنگ آبی میشه فضای مدرن منحصربه‌فردی داشت.

دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی (2)

وقتی همه‌چیز تک رنگ هستن و تناژ رنگی یکسانی دارن، بذارین یه عنصری مثل سنگ یا طرح مرمر تفاوت ایجاد کنه.

دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی (3)

کسی هست که اتاق نشیمن رویاییش این شکلی نباشه؟ مرمر همه‌جا دیده شه، استخر اینطوری با خانه ترکیب شده باشه، شومینه‌ای وسط نشیمن، چی از این بهتر؟

دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی (4)

وقتی فضا به گونه‌ای هست که دیوار خالی برای تلویزیون پیدا نمی‌کنید، با یه ترفند هم میشه تلویزیون داشت و هم نور رو کنترل کرد. از نقش عنصر مس هم در این چیدمان غافل نشید که از مهم‌ترین نقش‌ها رو به عهده داره.

دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی (5)

شاید بپرسید چوب رو چطوری می‌تونیم وارد دکور مدرن کنیم؟ اینطوری؛ سقف و پله و در و مبل!

دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی (6)

وقتی همه‌جا در سیاه و سفید خلاصه میشه و براق بودن متریال چشم رو می‌زنه، میشه با انتخاب بافت مبل‌ها و پرده فضا رو تلطیف کرد و یک طرح هنری بافت‌دار مثل این تصویر تفاوت ایجاد می‌کنه.

دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی (7)

نقش رنگ و طبیعت زنده.

دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی (8)

اگر نمی‌تونید ریسک داشتن دیوار طبیعی داخلی رو بپذیرید، به هر حال خودتون رو از این نعمت محروم نکنید.

دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی (9)

امان از زرد که چقدر روح داره و چقدر در فضای مدرن می‌شینه.

دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی (10)

تفاوت رو میشه با بافت هم رقم زد.

پذیرایی مدرن (1)

اگر بخواید برای اتاق نشیمن مدرن خودتون رنگی انتخاب کنید، پیشنهادتون چیه؟ سبز در کنار طلایی و چوب عالی نیست؟

پذیرایی مدرن (2)

همیشه سعی کنید در حس فضا تعادل ایجاد کنید؛ رنگ‌های سرد در کنار بافت‌های گرم.

پذیرایی مدرن (3)

برای عاشقان رنگ‌های پاستلی.

پذیرایی مدرن (4)

اگر اهل هنرید و می‌خواید نشیمن خاصی داشته باشید، پیشنهاد ما به شما …

پذیرایی مدرن (5)

آرامش برای شما در چی معنی میشه؟ اگر رنگ‌های خنثی براتون آرامش‌بخش هستن، عنصر چوب رو فراموش نکنید.

پذیرایی مدرن (6)

مدرنیست‌های پرانرژی رنگ رو تا حد ممکن به فضاهاشون راه میدن.

پذیرایی مدرن (7)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments