5.0 0

مزایا و معایب کابینت کلاسیک را بدانید تا آگاهانه انتخاب کنید!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  7 بهمن 1400
مزایا و معایب کابینت کلاسیک را بدانید تا آگاهانه انتخاب کنید!

زمانی که هنوز مدرنیته خیلی به زندگی آدم‌ها وارد نشده بود، سبک کلاسیک برای خودش فرمانروایی می‌کرد. بعد از ورود مدرنیته و تب و تاب اون، مردم باز هم به کلاسیک روی آوردن و اینطور شد که در قرن بیست و یکم هنوز سبک کلاسیک طرفدارهای پر و پا قرص خودش رو داره، به خصوص در زمینه آشپزخانه و کابینت‌های کلاسیک. اما همه می‌دونیم که هر سبکی مزایا و معایب پر رمزو رازی داره، موافقین با هم ببینیم سبک کلاسیک چه مزایا و معایب مهمی داره؟

کابینت کلاسیک چیست؟

ابتدا در یک توضیح کوتاه بد نیست بدونین کابینت کلاسیک چی هست و بعد بریم سراغ مزایا و معایب این کابینت ها.

همونطور که احتمالا خیلی‌هاتون می‌دونید کابینت با سبک کلاسیک پر هست از جزئیات و ظریف‌کاری تا اون رو از سایر سبک‌ها متمایز کنه. وقتی وارد یک آشپزخانه کلاسیک می‌شید، احتمالا طرحی قرینه از کابینت‌هایی با طرح و رنگ چوب به چشم‌تون بخوره که خیلی ظریف و هنرمندانه طراحی شدن. شاید ستون‌ها، نیم‌ستون‌ها، تاج و پاخورهایی رو ببیند که حکاکی شدن. دستگیره‌هایی فلزی یا سرامیکی که منقش هستن. ویترین‌هایی با درهای شیشه‌ای که حتی روی این درها هم تزئیناتی به کار رفتن. خلاصه همه عناصر دست به دست هم میدن تا آشپزخانه رو فضایی مجلل و باشکوه جلوه بدن. اگر خواستید در جریان ریز جزئیات سبک کلاسیک قرار بگیرین، آشپزخانه کلاسیک رو از دست ندین.

برای مثال:

تصویر زیر یک کابینت کلاسیک هست که این کار رو آقای محمدرضا نفری، متخصص سلام ساختمان در قم ساختن. سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای ساخت کابینت هست که متخصص حرفهای کابینت شهر شما رو بهتون رایگان معرفی میکنه و همچنین به شما مشاوره رایگان کابینت میده.

مزایای کابینت کلاسیک-قم

مزایای کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت‌های کلاسیک به خاطر مزایای زیادی که دارن، از گذشته تا به امروز همچنان مورد استقبال افراد زیادی هستن. برخی از مهم‌ ترین مزایای این کابینت‌ها عبارت‌اند از:

1. زیبایی کابینت کلاسیک

شاید زیبایی و جلال و شکوه مهم‌ترین ویژگی سبک کلاسیک باشه.

2. اصالت کابینت کلاسیک چوبی

کسانی که دنبال اصالت هرچه بیشتر در دکوراسیون هستن، می‌تونن با انتخاب سبک کلاسیک و ساخت کابینت‌های چوبی هر چه بیشتر اصیل بودن رو نمایش بدن.

مزایای کابینت کلاسیک (1)

3. تنوع طرح‌های ظریف بدنه کابینت کلاسیک

با پیشرفت الان که حکاکی بدنه کابینت‌های کلاسیک به راحتی انجام میشه، دست شما رو برای انتخاب طرح بسیار باز می‌گذاره.

4. متعادل ساختن فضاهای بزرگ با کابینت کلاسیک

برای پوشش فضاهای بزرگ سبک کلاسیک بسیار مناسب هست، می‌تونه به متعادل شدن فضا کمک بکنه و این جزئیات تکمیل کننده محیط وسیع باشه.

معایب کابینت کلاسیک (1)

5. وجود کابینت کلاسیک قیمت مناسب در بازار

در گذشته شاید انحصار کابینت کلاسیک به متریال چوبی، کمی افراد رو با مشکل قیمت مواجه می‌کرد. اما امروزه کابینت‌هایی رو با سایر متریال هم داریم که مناسب سبک کلاسیک هستن و قیمت مناسب تری هم دارن. کابینت کلاسیک ممبران از جمله همین کابینت های قیمت مناسب است.

مزایا و معایب کابینت کلاسیک (1)

6. دوام بالای کابینت کلاسیک

اگر از متریال با کیفیتی برای کابینت‌های کلاسیک خودتون استفاده کنین، می‌تونین سالیان سال خیال‌تون از ماندگاری اون‌ها راحت باشه.

حالا که با مزایای این کابینت‌ها آشنا شدیم، دیگه وقت این رسیده که در ادامه بریم سراغ معایب این کابینت های لاکچری و زیبا.

معایب کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت های کلاسیک در کنار ظاهر سلطنتی و جذابی که دارن، یکسری معایبی هم دارن که در این قسمت به اون ها اشاره می‌کنیم:

1. محدودیت اجرا در فضاهای کوچک برای کابینت کلاسیک

اگر دقت کرده باشین، سبک کلاسیک بیشتر برای فضاهای بزرگ به کار میره، چرا؟ شما این حجم از جزئیات رو اگر بخواید در یک فضای کوچک که از فضا آشپزخانه با کلی فضا و وسیله است اجرا کنید، مسلما فضای شما رو کوچکتر هم نشان میده.

2. تمیزکاری سخت کابینت کلاسیک

این رو هم به خاطر داشته باشید که این همه جزئیات تمیز کردن هم نیاز داره و وقتی کار اینقدر ظریفه، اون هم در آشپزخانه‌ای که چربی نقش پررنگی داره، احتمالا برای تمیز کردن به زحمت بیفتید.

مزایا و معایب کابینت کلاسیک (2)

3. آسیب پذیری کابینت کلاسیک چوبی در برابر رطوبت

مساله‌ای که در کابینت‌های کلاسیک چوبی و روکش چوب وجود داره، این هست که در برابر رطوبت به شدت آسیب‌پذیر هستن و شاید در فضایی مثل آشپزخانه عیب بزرگی محسوب بشه، البته که قابل حل هست …

4. آسیب پذیری کابینت کلاسیک در برابر ضربه و حرارت

در همین راستا حرارت و ضربه هم می‌تونن آسیب زیادی به کابینت کلاسیک وارد کنن که ترمیم و تعویض اون‌ها رو هم با مشکل مواجه می‌کنه.

معایب کابینت کلاسیک (3)

5. محدودیت رنگی در کابینت کلاسیک چوبی

این روزها تنوع رنگی در انتخاب نوع متریال کابینت کلاسیک بیشتر شده اما شاید اگر انتخاب شما صرفا چوب یا روکش چوب باشه با محدودیت رنگی و شاید تیره شدن آشپزخانه روبرو بشید.

مزایا و معایب کابینت کلاسیک (3)

6. گران قیمت بودن کابینت کلاسیک

اگر کامل این مطلب رو خونده باشین، باید بدونین به دلیل تزئینات، جزئیات و ریزه‌کاری‌ها و البته متریال ویژه کابینت‌های کلاسیک، زمان آماده‌سازی و اجرت نصب و همچنین قیمت این نوع کابینت نسبت به سایر کابینت‌ها احتمالا بیشتر هست. البته همونطور که گفتیم به دلیل تنوع متریال میشه تا حدودی این قیمت رو تعدیل کرد.

7. حساسیت کابینت کلاسیک به اجرا

فقط حواستون باشه متریال انتخابی و کیفیت اجرا در کابینت کلاسیک بسیار تاثیر داره، چون ظرافت کار بالا هست و اگر از متخصص مناسبی استفاده نکنین، کابینت شما احتمالا ظاهر زیبایی نخواهد داشت و ممکن است خیلی زود هم تغییر رنگ بده یا آسیب جدی ببینه.

نمونه کار زیر یک کابینت کلاسیک هست که توسط آقای وحید اردی متخصص سلام ساختمان در تهران ساخته شده.

وحیداردی-ممبران-تهران

در نهایت…

در نهایت حالا شما با همه این اوصاف، اهل کابینت کلاسیک هستین؟ اگر آره چه نوعی و چه رنگی؟ زیر این مطلب برامون نظرات خودتون رو در مورد کابینت کلاسیک به ما بگین و یا اگه تجربه اجرایی اون رو داشتین خوشحال میشیم که اون رو با ما در میان بذارین.

راستی تا یادمون نرفته این رو هم بگیم که سلام ساختمان، حرفه‌ای ترین متخصص کابینت کلاسیک شهر شما رو بهتون معرفی می‌کنه! آخه سلام ساختمان سایت ساختمان یک سایت تخصصی برای اجرای کابینت و کمد هست که به شما مشاوره رایگان کابینت هم میده! فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنین تا بتونید از خدمات رایگان سلام ساختمان استفاده کنین:

مشاوره رایگان کابینت

معایب کابینت کلاسیک (2)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments