5.0 0

بازسازی لوکس خانه را با قیمت و همه‌ی جزئیات بشناسید!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  19 دی 1400
بازسازی لوکس خانه با قیمت و همه‌ی جزئیات

بازسازی لوکس معمولا جزو بازسازی هایی هست که هر کسی رویای انجام اون رو داره! منازل از گذشته‌ تا امروز، دستخوش تغییرات زیادی شدن و این تغییرات فقط به متریال محدود نشدن، بلکه طراحی و پلان ساختمان‌ها هم بسیار تغییر کردن. همین تغییرات خلاقانه، اهمیت بازسازی ساختمان رو افزایش دادن و افراد رو به انجام انواع بازسازی علاقه‌مند کردن!

بازسازی لوکس یکی از همین انواع بازسازی ساختمان هست. در بازسازی لوکس تنها با طراحی شیک و متریال خاصی که وجود دارن، می‌تونید یک قطعه‌ی معمولی مثل پریز، سرامیک یا درب چوبی رو به محصولی لوکس با جزئیات برجسته تبدیل کنید.

در این مطلب می‌خوایم به تعریف بازسازی لوکس و هدف اون، بررسی نکات قیمتی بازسازی لوکس، صرفه جویی در این نوع بازسازی، بررسی بازسازی لوکس در اجزای مختلف خانه و سایر نکات مربوطه بپردازیم و پیشنهادهای مفیدی به شما ارائه بدیم.

تفاوت بازسازی لوکس و اقتصادی چیست؟

تفاوت اصلی این دو نوع بازسازی در دو دسته کلی زیر خلاصه می‌شه:

  1. نوع طراحی
  2. نوع متریال و مصالح مورد استفاده

با ما همراه باشین تا این دو تفاوت رو بشناسیم و بتونیم انتخابی آگاهانه و درست‌تر داشته باشیم.

1. نوع طراحی:

در طراحی‌های لوکس، ظرافت و جزئیات کار معمولاً اهمیت بیشتری داره و با توجه و عمق ویژه‌ای به اون‌ها پرداخته می‌شه. بر عکس، در بازسازی‌های اقتصادی، طرح‌های ساده و معمول رایج‌تر هستن. پس با توجه به دقت بالای طراحان لوکس، توصیه ما به شما کمک گرفتن از طراحان خبره در طرح‌های لوکس هست.

طراحی لوکس در بازسازی لوکس خانه

2. نوع متریال و مصالح مورد استفاده:

متریال مورد استفاده عامل مهمی در بازسازی منزل به حساب میاد. فرض کنین بخواین برای بازسازی کاشی دیوار و سرامیک کف از متریال معمول و رایج کمک بگیرین. قیمت این مصالح در بازار، چیزی در حدود متری 80 تا 170 هزار تومن (نهایتا 250 هزار تومان) هست. امّا انواع مشابه لوکس همین کارها رو باید بین 50 تا 100 درصد گران‌تر تهیه کنین. یعنی متری 300 تا 800 هزار تومان. اجرت اجرا هم برای کاشی‌های معمولی حدود 50 تا 70 هزار تومان هست و برای کارهای لوکس، از حدود 100 تا 150 هزار تومان (به ازای هر متر مربع) تعریف می‌شه.

نوع متریال و مصالح مورد استفاده در بازسازی لوکس

ارائه یک مثال برای درک بهتر تفاوت بازسازی لوکس و اقتصادی:

برای اینکه تصوری از اختلاف قیمت این دو کار داشته باشین، یک کار 70 متری رو فرض کنین. بازسازی معمولی این کار، طبق گفته‌ی آقای محمّد مهدی مظاهری از متخصصان حرفه‌ای سلام ساختمان، متری 3 الی 4 میلیون تومن هزینه خواهد داشت. در حالی که بازسازی لوکس در این مساحت، حدوداً متری 6 میلیون تومن قیمت می‌خوره. این یعنی تقریباً دو برابر! مدیریت پیمانش برای این دو بازسازی تفاوت چندانی نداره و چیزی در حدود 5 درصد بیشتر خواهد بود. البته این عدد به نوع پروژه بستگی داره. مثلاً از 15 درصد کل هزینه‌ی انجام شده در پروژه‌های معمولی، تا 20 درصد که در پروژه‌های لوکس در نظر گرفته می‌شه.

هدف بازسازی لوکس چیست؟

هدف ما از بازسازی لوکس اهمیت زیادی داره. یعنی چی؟ یعنی قصد ما از بازسازی منزل، فروش هست یا برای سکونت خودمون در نظر گرفته شده. در فروش، تمرکز بیشتر روی کف، کابینت‌ها و سرویس بهداشتی هستش تا فضا جلوه بیشتری داشته باشه. امّا در بازسازی‌های شخصی، اولویت سلیقه‌ی خود شما هست. مثلاً می‌تونین روی اتاق خواب یا نورپردازی مانور بیشتری داشته باشین.

هدف بازسازی لوکس

در چه سبک‌های دکوراسیونی می‌شه بازسازی لوکس رو اجرا کرد؟

موضوع مهم دیگه‌ای که در بازسازی اهمیت داره، انتخاب سبک دکوراسیون مورد نظر هست. قبل از اجرای بازسازی لوکس باید بدونین که مایل هستین طرحی در سبک مدرن داشته باشین یا کلاسیک و یا نئوکلاسیک!

در پاسخ باید بگیم که هر سه سبک رو می‌شه به صورت لوکس یا اقتصادی اجرا کرد. در نتیجه، این جمله که طرح‌های لوکس الزاماً در سبک کلاسیک هستن، تصور کاملا اشتباهی است.

چطور در هزینه‌های بازسازی لوکس صرفه جویی کنم؟

با گرانی‌های اخیر، گاهی مجبور به صرفه جویی در هزینه‌ها در بخشی از بازسازی لوکس می‌شیم. حالا سوالی که پیش میاد این هست که بهتر است از کدام قسمت‌ها چشم پوشی کرد و کدام بخش‌ها رو از قلم ننداخت؟!

پیشنهادهای زیادی برای این موضوع مطرح شدن. برای مثال:

  • دیوارها رو می‌تونیم رنگ‌آمیزی کنیم و تنها یک دیوار رو با کاغذ دیواری لوکس (مثلاً از انواع اروپایی گران قیمت) بپوشانیم.
  • سعی کنیم به جای صرف هزینه های اضافه در بازسازی لوکس، بیشترین سرمایه گذاری مدنظر خودمون رو، روی متریال کف انجام بدیم، چون عموماً در رفت و آمد مهمان‌ها به چشم میاد.
  • لوستر، سرویس بهداشتی و تجهیزات آشپزخانه هم از المان‌های مهمی هستن که بهتر است خاص تر کار بشن. امّا در عوض به جای اون‌ها می‌تونیم بخش هایی مثل حمام که کمتر در معرض دید مهمان‌ها هستن رو با ظرافت و هزینه کمتری اجرا کنیم.

صرفه جویی در هزینه‌های بازسازی لوکس

بازسازی لوکس در اجزای مختلف منزل چگونه است؟

در این بخش قرار هست به بررسی جزئی تر بازسازی لوکس در قسمت های مختلف خانه بپردازیم. بخش هایی از خانه که می‌خوایم بازسازی لوکس رو برای اون‌ها بررسی کنیم عبارتند از:

  • آشپزخانه
  • سرویس بهداشتی
  • حمام
  • نورپردازی
  • دیوارها و سقف
  • درب و پنجره
  • اتاق ها

ابتدا به بررسی آشپزخانه در بازسازی لوکس می‌پردازیم و سپس موارد بعدی رو بررسی می کنیم.

آشپزخانه

در آشپزخانه، کابینت مهم‌ترین بخش هستش. بعد از اون، کف اهمیت زیادی داره. به طور کلی، هر چی کاشی و سرامیک مورد استفاده ابعاد بزرگتری داشته باشه و درزهای کمتری داشته باشه، کار جلوه‌ی لوکس‌تری داره. این مسئله در سرویس بهداشتی و حمام هم صادق هست.

به طور مثال، کاشی‌هایی با ابعاد بزرگتر از 80 در 80 یا کاشی‌های بین کابینتی در ابعاد 60 در 240 یا 510 سانتی متر که از حالت نرمال این کاشی‌ها (30 در 120 یا 60 در 120 سانتی متر) بزرگتر و شکیل‌تر هستن. صفحات کابینتی که از سنگ‌های اسلب یا طبیعی و یک تکه کار می‌شن هم از کارهای فوق‌العاده جذاب و شیک هستن.

بازسازی کابینت آشپزخانه ممبران

سرویس بهداشتی

در سرویس بهداشتی، بهتر است تمام تجهیزات و شیرآلات توکار اجرا بشن. فلاش تانک‌های “وال هنک” که در هر دو حالت فرنگی و ایرانی قابل اجرا هستن، از یک طرف تعداد کاشی‌های دیوار رو بیشتر می‌کنن که به زیبایی کار افزوده می‌شه و از طرف دیگه، سازه‌ی قشنگ‌تری هست و فقط یک دکمه روی دیوار کار شده. البته قیمت این کارها هم حدوداً 50 درصد بیشتر هست.

قبل و بعد بازسازی سرویس تهران

حمام

روشویی‌هایی با سنگ‌های طبیعی یا کورین یا رنگ‌های پولیشی، آینه و نورپردازی‌های حرفه‌ای، شیرآلات چشمی، وان‌های جکوزی، کابین‌های بدون فریم، سرامیک‌های پرسلان نانو آب گریز که فوری خشک می‌شن، چوب‌های ترمو که جایگزین سرامیک هستن و شیرآلات لوکس و توکار. این موارد از مهم‌ترین المان‌هایی هستن که در یک حمام شیک به چشم می‌خورن.

بازسازی لاکچری حمام

نورپردازی

نباید از نورهای مخفی غافل شد! امروزه لامپ‌های هالوژن کمتر مرسوم هستن. پنجره‌های بزرگتر و سیستم برق هوشمند (قابلیت تنظیم نورپردازی و تهویه با گوشی) هم از عناصر مهم و لوکس در نورپردازی منزل هستن.

نورپردازی در بازسازی لوکس

دیوارها و سقف

کاغذ دیواری‌ با قیمت‌های بسیار متنوعی در بازار موجود هستن. کاغذ دیواری‌ معمولی از هر رول 170 تا 250 هزار تومن در بازار موجوده، تا مدل‌های اروپایی که از رولی 2 تا 15 میلیون تومن وجود داره! مثلاً کاغذ دیواری‌هایی که در نور تغییر رنگ دارن، می‌تونن در زیبایی کار تاثیر بذاره. سقف‌ها هم در لوکس شدن فضا تاثیر چشمگیری دارن. بهتره سقف‌های قدیمی رو به سقف‌هایی با سقف کاذب، خصوصاً نوع کناف تبذیل کنین که طرح‌های متنوعی دارن.

کاغذ دیواری در بازسازی لوکس خانه

درب و پنجره

درب‌های ضد سرقت معمولی، در قیمت‌های 2 تا 4 میلیون تومان موجود هستن. طرح‌های لاکچری امّا از 8 تا 18 میلیون تومن عرضه می‌شن که منزل رو به جلوه میارن. پنجره‌های دو جداره‌ی ترمال بریک، آلومینیومی و عایق هستن و رنگ های مختلفی دارن و جایگزین مناسبی برای پنجره‌های دوجداره‌ی پی‌وی‌سی هستن. قیمت این کارها 40 درصد از پنجره‌های پی‌وی‌سی بیشتر هستش.

اتاق‌ها

یکی از مهم‌ترین موارد در لوکس‌سازی اتاق، سرویس بهداشتی مستر هستش که در یکی از اتاق‌ها کار می‌شه و هر چی دلبازتر، بهتر. کاغذ دیواری و کف هم موارد مهم دیگه در لوکس‌سازی اتاق‌ها هستن.

لوکس‌سازی اتاق در بازسازی لوکس خانه

3 پیشنهاد طلایی سلام ساختمان درمورد بازسازی لوکس به شما!

حالا می‌خوایم به بررسی 3 پیشنهاد طلایی سلام ساختمان در مورد بازسازی لوکس بپردازیم. «سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای انجام خدمات بازسازی هست که تنها با کلیک روی لینک زیر، متخصص حرفه‌ای بازسازی لوکس شهر شما رو به صورت رایگان به شما معرفی می‌کنه!»

مشاوره رایگان بازسازی

اما این پیشنهادات مخصوص شما هستن که تصمیم دارین در بازسازی لوکس، نهایت صرفه جویی رو انجام بدین. پس این نکات رو از دست ندین!

  1. تحقیقات کافی قبل از تهیه محصولات می‌تونه به شما در تهیه تجهیزات مقرون به صرفه کمک کنه. مثلاً به طور کلی، محصولات طلایی (لوستر، نوارهای طلایی، مبلمان، ورقه طلا در گچ بری، شیرآلات و …) در مقایسه با محصولات کروم قیمت بیشتری دارن. پس انتخاب جنس و رنگ می‌تونه 20 تا 30 درصد روی قیمت تمام شده تعیین کننده باشه.
  2. تجربه‌ی خاص ما در این مسئله، طراحی هست. یک آرشیتکت حرفه‌ای می‌تونه با یک طراحی خاص، منزلی با هزینه کم طراحی کنه که ظاهری لوکس داشته باشه. پس این عامل هم تعیین کننده هست.
  3. توصیه ما به افرادی که قصد دارن چیزی ما بین دو سبک بازسازی لوکس و اقتصادی رو داشته باشن و با مبلغی کمتر از یک مجموعه‌ی لوکس کار رو اجرا کنن، جستجو در بین برندهای غیر معروف یا نو ظهور هست.

به طور مثال:

برندهای مشهور و قدیمی در صنعت کاشی سازی (مثل کاشی تبریز یا مرجان) محصولات باکیفیت و گران قیمتی تولید می‌کنن. شما می‌تونین از برندهای جدید که در رقابت با شرکت‌های بزرگ مجبور به ارائه محصول با قیمت پایین‌تری هستن خریداری کنین. بعلاوه، امکان تخفیف گرفتن از این شرکت‌ها هم عمدتاً کار راحت‌تری برای شما هست. ممنون که ما رو همراهی کردین. سوالات خودتون رو در قسمت کامنت ها از ما بپرسین.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments