3.7 0

اینجا یاد میدیم که طراح آشپزخانه‌ی کمجای خودتون باشین!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  6 مرداد 1400
اینجا یاد میدیم که طراح آشپزخانه‌ی کمجای خودتون باشین!

این روز­ها که آپارتمان­ها دارن کوچک و کوچک­تر میشن، شاید شما هم با مشکل کمبود جا در آشپز­خانه کوچک دست و پنجه نرم کرده باشین. آیا می‌دونین چه چیز­هایی باعث میشن آشپز­خانه، بزرگ­تر معلوم بشه؟ می‌دونین طراحی آشپز­خانه کوچک چطوری انجام میشه؟ دکوراسیون آشپز­خانه کوچک چگونه هست؟

برای طراحی آشپز­خانه کم­جا به کمی اطلاعات احتیاج داریم و ما در این مطلب همه ­ی نکته­ ها و اطلاعات رو به همراه عکس، به شما منتقل می‌کنیم. اگر شما هم می‌خواین یک آشپز­خانه کوچک و کاربردی داشته باشین، ما رو تا انتها­ی این مطلب همراهی کنین.

بهترین سبک برای طراحی آشپز­خانه کوچک چیست؟

سبک مدرن و مینیمال، بهترین انتخاب برای آشپز­خانه­ های کوچک هستن. سعی کنید تا حد امکان آشپز­خانه رو ساده طراحی کنین تا فضا بزرگتر معلوم بشه. کابینت­های ساده و کم­جزئیات بهترین انتخاب برای کابینت آشپز­خانه کوچک هستن.

طراحی کوچک ترین آشپزخانه (1)

طراحی کابینت آشپز­خانه کوچک

طراحی کابینت آشپز­خانه کم­جا باید طوری باشه که از کمترین فضا بیشترین استفاده رو ببریم. حالا چطوری باید این کار رو انجام بدیم؟ یکی از بهترین ایده ­ها برای مدل کابینت آشپز­خانه کوچک، این هست که کابینت­ های ردیف بالا رو تا سقف ادامه بدیم. اینجوری آشپزخانه بزرگ تر و کابینت های جادارتری خواهیم داشت.

طراحی کوچک ترین آشپزخانه (2)

علاوه بر ادامه­ دادن کابینت­ های ردیف بالا تا سقف، راه دیگه ­ای هم وجود داره که الان میخوایم درباره­ ی همان راه صحبت کنیم. میشه کابینت­ های ردیف بالا رو در دو طبقه طراحی کرد. به عکس زیر نگاه کنین. یک طبقه کابینت بالا­تر، و یک طبقه کابینت کم عمق تر هم، در زیر اون نصب شده.

طراحی آشپزخانه کم جا (4)

علاوه بر این دو راه­کاری که گفتیم، یک راه دیگه هم برای کاربردی­تر کردن کابینت­ها وجود داره. فضا­ی بین کابینتی رو فراموش نکنین. فضا­ی بین کابینتی رو میشه قفسه ­بندی کرد و برای چیدمان ظروف ادویه از اون استفاده کرد.

آشپزخانه کوچک (1)

حتی می‌تونین به فضا­ی زیرِ کابینت­ های زمینی هم رحم نکنین و اونجا رو هم با یک طراحی مخفیانه و ماهرانه به یک جا­­ی کاربردی تبدیل کنین  در نهایت هم اگه میخواین کاربردی ترین کابینت رو برای آشپزخانه کوچک خودتون داشته باشین، باید کابینت ساز و طراح حرفه ای این کار رو پیدا کنین. پیدا کردن طراح حرفه ای شهر شما از طریق لینک زیر، در سایت سلام ساختمان، به صورت کاملا رایگان میتونه انجام بشه:

معرفی رایگان کابینت ساز حرفه ای

آشپزخانه کوچک (2)

بهترین رنگ برای آشپز­خانه کوچک

رنگ، یکی از مهم­ترین چیز­ها در زمینه دکوراسیون به شمار میاد. رنگ­ها خیلی تاثیر­گذار­تر از اونی هستن که ما فکر می‌کنیم. به نظر شما انتخاب رنگ کابینت آشپز­خانه کوچک باید چطور باشه؟

رنگ­های روشن و براق همیشه فضا رو بزرگ­تر از چیزی که هست نشان میدن. پس بهترین رنگ برای آشپز­خانه کوچک، سفید و بهترین انتخاب برای کابینت آشپزخانه کوچک، هایگلاس هست. کابینت هایگلاس به دلیل براقی زیادی که داره آشپز­خانه رو بزرگ­تر جلوه میده.

طراحی آشپزخانه کم جا (4)

کابینت کُنج برای آشپز­خانه کم­­جا

همیشه کُنج­ها جا­هایی بلا استفاده و پرت در نظر گرفته میشدن. چه در آشپز­خانه و چه در هر جای دیگه ­ای. اما با کابینت های مخصوص کُنج، می‌تونین این مشکل رو کاملا از بین ببرین و بهترین استفاده رو از کنج آشپز­خانه داشته باشین. اینجوری، هم از یک فضا­ی پِرت استفاده­ ی مفید کردین و هم تونستین چند ­تا کشو و کابینت جا­دار رو به آشپز­خانه­ ی کم­جا اضافه کنین.

طراحی آشپزخانه کوچک (2)

کابینت های کُنج، کمی خاص هستن و شاید هر کابینت سازی نتونه اون‌ها رو خیلی تمیز بسازه. برای اینکه بتونین کابینت ساز حرفه ای برای ساخت این مدل کابینت رو پیدا کنین و یا در مورد کابینت مناسب برای آشپزخانه خودتون مشاوره بگیرین، کافیه روی لینک زیر برین و درخواست خودتون رو ثبت کنین و رایگان مشاوره بشین:

مشاوره رایگان کابینت

کشوهای تا­شو و کم­جا مخصوص آشپز­خانه

کشوها و قفسه‌های تا­شو یکی از بهترین انتخاب­ها برای آشپز­خانه ­های کم­جا هستن. استفاده از وسایل کشویی و تا­شو برای آشپز­خانه باعث میشه فضا­ی بیشتری در اختیار داشته باشین. مثلا بهتره از میز­های کشویی تا­شو به جا­ی میز­های معمولی، برای آشپز­خانه استفاده کنین.

طراحی آشپزخانه کوچک (3)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments