3.7 0

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهم

  9 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  10 آبان 1401
رنگ کردن کابینت آشپزخانه سفید در منزل

معمولا هنگام نوسازی و بازسازی خانه، اولین قسمتی که برای تغییر به ذهن همه می‌آید، کابینت آشپزخانه است. رنگ کردن کابینت آشپزخانه، روشی ساده (و صد البته تخصصی!!) و ارزان برای ایجاد یک تغییر چشمگیر در خانه است. در این مقاله به بررسی اصول قبل از رنگ کردن و آموزشِ رنگ کردن کابینت‌های ام دی اف می‌پردازیم تا بتوانید کابینت خودتان را رنگ کنید و از نتیجه نهایی راضی باشید.

در کنار آن به انتخاب بهترین رنگ می‌پردازیم که مسئله مهمی است و در خروجی نهایی بسیار تاثیر گذار است. همچنین سایر روش‌های تغییر رنگ کابینت ام دی اف و انواع رنگ‌های مخصوص این کار را نیز معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهمپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

اصول و نکات قبل از رنگ کردن کابینت ام دی اف چیست؟

قبل از اینکه سراغ مراحل رنگ کردن کابینت بروید، بهتر است به اقداماتی که پیش از رنگ کاری باید انجام دهید بپردازیم. این اقدامات عبارت‌اند از:

  1. جدا کردن اتصالات
  2. آماده سازی محیط
  3. اطمینان از انجام کار

در ادامه هر یک از این موارد را توضیح می‌دهیم.

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهمپیشنهادات

کابینت سازهای معتبر شهرتان را به شما معرفی میکنیم تا از آنها قیمت بگیرید و انتخاب کنید

1.     جدا کردن اتصالات

در اولین قدم، باید لولا و هرگونه اتصالاتی را از درب‌های کابینت ام دی اف جدا کنید. قسمت‌هایی مثل پایه لولا، دستگیره‌ها، بست ریل‌های کشوها، همگی پیش از انجام رنگ کاری باید از روی درب کابینت جدا شوند.

جداکردن اتصالات مثل لولا از درب کابینت در رنگ کاری کابینت

درصورتی که این مرحله از قلم بیفتد، احتمال آسیب به دیگر درب‌ها در جابه‌جایی بر اثر کشیده شدن اتصالات به سایر درب‌ها، و یا گم شدن یراق آلات وجود دارد. همچنین اگر روی درب کابینت، اتصالاتی مثل دستگیره باقی مانده باشد، رنگ کاری و زیر سازی شما با مشکل مواجه می‌گردد.

2.     آماده سازی محیط

آماده سازی محیطی ایزوله برای رنگ کاری یکی از مراحل مهم است. محیطی که رنگ آمیزی کابینت در آن صورت می‌گیرد، باید ایزوله و بدون گرد و خاک باشد، تا روی کیفیت رنگ تاثیر منفی نگذارد.

3.     اطمینان از انجام کار

و آخرین نکته، با خودتان صادق باشید. ببینید آیا حوصله انجام چنین کاری در منزل را دارید یا خیر. شاید مراحل رنگ کاری را به درستی پیش ببرید، اما ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که از روی تجربه کم شما در این فرآیند باشند. یا اینکه به دلیل نداشتن حوصله کافی با دردسر مواجه شوید. پس قبل از انجام هر اقدامی، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید خودتان دست به کار شوید، یا بهتر است این کار به یک متخصص واگذار کنید.

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهمپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

در ادامه به بررسی مراحل رنگ آمیزی کابینت می‌پردازیم.

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف!

حالا که آماده رنگ کردن کابینت شدید، به سراغ مراحل اصلی و تخصصیِ رنگ کردن کابینت می‌رویم. این مراحل عبارت‌اند از:

  1. از بین بردن رنگ قبلی با سنباده
  2. تمیز کردن سطح کابینت
  3. آستر کاری و سنباده‌زنی مجدد
  4. رنگ آمیزی نهایی
آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهمپیشنهادات

کابینت سازهای معتبر شهرتان را به شما معرفی میکنیم تا از آنها قیمت بگیرید و انتخاب کنید

در ادامه تمام مراحل رنگ آمیزی کابینت را مفصل و جامع بررسی می‌کنیم.

1.     از بین بردن رنگ قبلی با سنباده

در اولین مرحله، نیاز است که رنگ قبلی به طور کامل از روی درب‌ها پاک شود. اگر این سوال برایتان پیش آمده که “آیا رنگ جدید، روی رنگ قبلی قابل اجرا است؟” باید پاسخ دهیم، بله! اما ما قصد داریم روش اصولی و با دوام رنگ کاری را به شما آموزش دهیم نه روشی فوری برای رفع نیاز. پس برای انجام کار اصولی، قدم به قدم با این مراحل پیش بروید.

سنباده زدن درب کابینت سفید قبل از رنگ کردن کابینت در خانه

رنگ قبلی را به وسیله دستگاه سنباده (ماشین پوست) به صورت یکنواخت از روی درب ها بردارید. در صورتی که می‌خواهید با سنباده دستی اینکار را انجام دهید، بهتر است از آن صرف نظر کنید. این کار با سنباده دستی آنقدر زمان بر است که تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد.

دقت کنید که عمل سنباده زدن را به شکل یکنواخت روی سطح کابینت انجام دهید و فراز و نشیبی روی ام دی اف بر جای نگذارید. هنگامی که رنگ قبلی از بین رفت، بهتر است مجددا عمل سنباده زدن را به منظور ایجاد سطحی یکنواخت انجام دهید. هر چه حوصله بیشتری به خرج دهید، در نهایت کیفیت رنگ مطلوب‌تری خواهید داشت.

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهمپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

2.     تمیز کردن سطح کابینت

تمیز کردن سطح کابینت ام دی اف، مرحله بعدی است. برای اینکه قطعات ام دی اف آماده رنگ کردن شوند، باید سطح آن‌ها را از هرگونه گرد و خاکِ حاصل از مرحله قبل کاملا پاک کنید. برخی می‌گویند، برای اینکار از دستمال نم‌دار استفاده کنید. اما در صورتی که رطوبت دستمال زیاد باشد و این رطوبت را بتواند انتقال دهد، سطح ام دی اف پرز می‌گیرد و زبر می‌شود. پس بهتر است که از پمپ باد یا دستمالِ خشک استفاده کنید.

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهمپیشنهادات

کابینت سازهای معتبر شهرتان را به شما معرفی میکنیم تا از آنها قیمت بگیرید و انتخاب کنید

3.     آسترکاری و سنباده‌زنی مجدد

آسترکاری و سنباده زدن مجدد، در واقع مرحله‌ای است که برای آماده سازی سطح، قبل از رنگ آمیزی نهایی صورت می‌گیرد. روی سطح ام دی اف قسمت‌هایی وجود دارند که دچار آسیب و یا خراشیدگی‌های عمیق شده‌اند. این قسمت‌ها را با استفاده از بتونه یا خمیری که از ترکیب چسبِ چوب و خاکِ چوب (همان پودر چوب) و مقداری آب به دست می آید، پر می‌کنند. سپس این قسمتها را مجدد باید سنباده بزنید، تا به یکنواختی مورد نظر برسید.

سنباده یا پوست زدن درب کابینت در مراحل رنگ آمیزی کابینت

در این مرحله باید لایه اول رنگ یا پرایمرِ پیش از رنگ را روی ام دی اف بزنید تا آماده رنگ اصلی و نهایی شود. آستر در واقع همانند روکشی است که از سطح ام دی اف محافظت می‌کند.

4.     رنگ آمیزی نهایی

در آخرین مرحله، رنگ اصلی به وسیله پمپ و پیستوله روی درب‌ها پاشیده می‌شود. هنگام رنگ زدن نهایی، وجود هرگونه گرد و خاک در محیط، روی کیفیت رنگ بعد از خشک شدن تاثیر منفی می‌گذارد. به همین دلیل معمولا رنگ کارهای حرفه‌ای، اتاق یا قسمتی جداگانه برای رنگ دارند که به آن اتاقِ رنگ می‌گویند؛ محیطی ایزوله که جدا از دیگر بخش‌های کارگاهِ رنگ است.

رنگ کردن درب کابینت ام دی اف با پیستوله

در نهایت وابسته به نوع رنگی که شما انتخاب می‌کنید، از یک تا پنج لایه رنگ برای پوشاندن روی کابینت نیاز است که تشخیص این موضوع به عهده خود شماست.

اگر به مراحل بالا دقت کرده باشید، می‌بینید که رنگ کاری اصولی، تخصص و تجربه کافی برای این کار را می‌طلبد. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار را به یک رنگ کار ماهر بسپارید. برای پیدا کردن بهترین کابینت ساز شهرتان، می‌توانید از بزرگ‌ترین بازار آنلاین ساختمان، یعنی «سلام ساختمان» کمک بگیرید. فقط باید روی پیدا کردن کابینت ساز ماهر کلیک کنید.

سایر روش‌های تغییر دادن رنگ کابینت ام دی اف چیست؟

حالا که مراحل رنگ آمیزی کابینت ام دی اف را شناختید، به بررسی روش‌های دیگری برای تغییر دادن رنگ این کابینت می‌پردازیم.

  1. تغییر رنگ با تعویض کابینت
  2. تغییر رنگ با تعویض درب‌های کابینت
  3. برچسب های تغییر رنگ کابینت
  4. تغییر رنگ با اسپری‌های رنگ

در ادامه هر روش و نکات مربوط به آن را توضیح می‌دهیم.

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهمپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

1.     تغییر رنگ با تعویض کابینت

این روش تقریبا برای همه واضح و مشخص است. شما می‌توانید به یک کابینت ساز ماهر مراجعه کنید. آن‌ها طراحی کابینت را با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز شما انجام می‌دهند و بعد از آن، مراحل ساخت و نصب را شروع می‌کنند. اما برای این کار، وسواس زیادی در انتخاب کابینت‌ساز به خرج دهید. حتی قبل از دیدن نمونه کارهای اجرا شده کابینت‌ساز و اطمینان پیدا کردن از کیفیت او، اقدام به عقد قرارداد نکنید. در نهایت اگر آیتم هزینه در انتخاب شما تاثیر گذار نیست، بهتر است روش‌های دیگر تغییر رنگ را مطالعه نکنید و به فکر پیدا کردن کابینت‌ساز متخصص باشید.

نصب کابینت آشپزخانه ام دی اف

اما سلام ساختمان کار شما را در انتخاب کابینت ساز راحت کرده است. شما به کمک سلام ساختمان، می‌توانید با توجه به نیاز خودتان، کابینت سازی که از نظر سلیقه و قیمت به درخواست شما نزدیک است را پیدا کنید و کابینت خود را به او سفارش دهید. برای این کار می‌توانید روی ثبت درخواست مشاوره و سفارش کابینت کلیک کنید.

2.     تغییر رنگ با تعویض درب‌های کابینت

اگر بدنه‌های داخلی کابینت شما سالم و قابل استفاده هستند، می‌توانید مدل و رنگ درب‌های جدید را انتخاب کنید و مجدد آن‌ها را سفارش دهید. بهتر است این کار را به کابینت‌ساز بسپارید، چرا که اندازه گیری سایز درب‌ها، نیازمند دقت بالا و رعایت اصول است. اگر هم خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید، اصول سفارش درب و برداشت سایز را یاد بگیرید.

برای هر درب نیاز به 3 میلی متر بادخور جهت گیر نکردن درب‌ها به یکدیگر در هنگام باز و بسته کردن درب‌ها یا بدنه کابینت نیاز است. بادخور را، هم در ارتفاع و هم در طول درب ها درنظر بگیرید. البته بهتر است سایز درب را دقیقا مثل درب های قبلی سفارش دهید. این دو روش 1 و 2 را، برای تغییر رنگ هر نوع کابینت ام دی افی می‌توانید به کار بگیرید.

3.     استفاده از برچسب برای تغییر رنگ کابینت‌ها

یکی دیگر از روش‌های تغییر رنگ کابینت، تهیه برچسب‌های مخصوص کابینت است. این برچسب ها به صورت رولی و متری در بازار قابل تهیه هستند. این روش فقط حوصله کافی می‌طلبد و نیاز به هیچ تخصص خاصی ندارد. در زمان نصب برچسب کابینت روی درب‌ها، بهتر است از یک کاردک پلاستیکی کمک بگیرید و از شکل گیری حباب‌ها زیر برچسب جلوگیری کنید.

برچسب‌های رولی برای درب کابینت

برچسب‌های کابینت معمولا خیلی متنوع نیستند و برای پوشاندن کابینت‌هایpvc  و رنگی توصیه نمی‌شوند، چون معمولا این کابینت‌ها دارای ابزار خاص روی درب‌ها هستند به همین علت، چسبندگی لازم روی درب ایجاد نمی‌شود.

4.     تغییر رنگ با اسپری‌های رنگ

این روش یکی از ساده‌ترین روش‌های تغییر دادن رنگ کابینت ام دی اف است که می‌توانید خودتان آن را انجام دهید. برای این کار باید اسپری مخصوص رنگ مورد نظر خودتان را از بازار تهیه کنید و اگر می‌توانید درب‌های کابینت را جدا کنید. سپس دستگیره‌ها را جدا کرده و بعد از تمیز کردن سطح زیرین، اقدام به رنگ آمیزی نمایید. ترجیحا اگر از پرایمر در زیر رنگ استفاده کنید، کیفیت رنگ بالاتر می‌رود. این روش یکی از کم هزینه ترین روش‌های رنگ آمیزی کابینت است که البته کیفیت سایر روش‌ها را ندارد.

انواع رنگ مخصوص برای رنگ کاری کابینت ام دی اف چیست؟

برای رنگ آمیزی کابینت ام دی اف می‌توانید از سه نوع رنگ پرکاربرد زیر استفاده کنید:

  • رنگ‌های لاکی بر پایه آب یا روغن
  • رنگ‌های پلی استر و پلی اورتان
  • رنگ‌های پولیشی

در ادامه توضیحاتِ بیشترِ مربوط به هر رنگ را می‌گوییم.

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهمپیشنهادات

کابینت سازهای معتبر شهرتان را به شما معرفی میکنیم تا از آنها قیمت بگیرید و انتخاب کنید

·        رنگ‌های لاکی بر پایه آب یا روغن

برای رنگ کردن کابینت‌های ام دی اف و چوبی، به طور کلی می‌توانید از رنگ‌های لاکی بر پایه آب یا روغن استفاده کنید. البته قبل از اجرای رنگ اصلی، یک لایه پرایمر باید روی کابینت اجرا کنید. بسیار مهم است که پرایمر مورد استفاده بر پایه آب نباشد. پرایمرهایی که بر پایه آب ساخته می‌شوند، سطح رویه ام دی اف را متورم و زبر می‌کنند. پس نکته حائز اهمیت در رنگ کاری کابینت، انتخاب پرایمر مناسب است.

·        رنگ‌های پلی استر و پلی اورتان

رنگ‌های پلی استر و پلی اورتان در انواع مات و براق، گزینه‌های دیگری هستند که برای رنگ کردن کابینت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از رنگ‌های پلی استر برای جلای کابینت نیز می‌توانید استفاده کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با رنگ‌های پلی اورتان، می‌توانید مطلب «رنگ پلی اورتان چیست» را مطالعه کنید.

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهمپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

·        رنگ‌های پولیشی

رنگ‌های پولیشی هم برای رنگ آمیزی کابینت ام دی اف کاربرد دارند. یکی از انواع رنگ‌های پولیشی، نوع براقِ رنگ پلی اورتان است که بعد از اتمام رنگ کاری، روی آن را با دستگاه پولیش، براق و یکنواخت می‌کنند.

تا اینجا اگر نوع رنگ خود را انتخاب کرده‌اید، در ادامه به سراغ ترکیب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه شما می‌رویم.

بهترین ترکیب رنگ، برای رنگ آمیزی کابینت ام دی اف چیست؟

هنگام پیشنهاد بهترین ترکیب رنگ برای کابینت، نمی‌شود نسخه‌ای یکسان برای همه نوشت. چرا که انتخاب رنگ کابینت، به سلیقه و دیگر اجزای دکوراسیون منزل شما بستگی دارد. پس اگر در انتخاب طیف رنگی مناسب دچار سردرگمی شدید، از یک طراح کابینت یا متخصص طراحی داخلی کمک بگیرید. اما ما هم در ادامه شما را راهنمایی می‌کنیم.

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهمپیشنهادات

کابینت سازهای معتبر شهرتان را به شما معرفی میکنیم تا از آنها قیمت بگیرید و انتخاب کنید

معرفی بهترین رنگ‌های تیره برای رنگ کردن کابینت

در خانه‌هایی که دکوراسیون کلی خانه از رنگ‌های سفید و روشن تشکیل شده است، بهتر است برای ایجاد تنوع و دوری از یکنواختی، کابینت‌ها را به رنگ‌های تیره یا نزدیک به تیره تغییر رنگ دهید. ترکیب رنگ‌های تیره پیشنهادی و پرطرفدار برای کابینت عبارت‌اند از:

  • طوسی و سفید
  • طوسی و طرح چوب
  • طرح چوب و سفید
  • تمام مشکی
  • سرمه‌ای و یا ترکیب آن با سایر رنگ‌ها

به یاد داشته باشید که رنگ سرمه‌ای کمی خاص است، اما یک ترکیب کلاسیک بسیار جذاب را به خانه شما اضافه می‌کند.

معرفی بهترین رنگ‌های روشن برای رنگ کردن کابینت

اگر منزل شما نور کافی ندارد و یا دکوراسیون دیگر قسمت‌های منزلتان (کف، مبلمان، لوازم آشپزخانه و …) را رنگ‌های تیره تشکیل می‌دهند، بهتر است برای رنگ آمیزی کابینت، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های روشنِ محبوب در بازار عبارت‌اند از:

  • کرم براق
  • سفید مات
  • سفید براق
  • و ترکیب سفید یا کرم با طرح‌های چوب نسبتا روشن

البته از آنجایی که تنوع رنگ در کابینت‌های ام دی اف بسیار زیاد است، بنابراین رنگ و طرح‌های موجود در بازار هم، قطعا پاسخگوی نیاز هر سلیقه و آشپزخانه‌ای هستند. بنابراین اگر تصمیم گرفتید که به جای رنگ کردن کابینت قبلی، کابینت جدید بخرید، دست شما برای انتخاب رنگ کاملا باز است.

آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن کابینت ام دی اف! + نکات مهمپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

جمع بندی نکات مهم!

در این مطلب، 4 مرحله اصلی رنگ کردن کابینت ام دی اف در خانه و همچنین سایر روش‌های تغییر دادن رنگ کابینت را به شما گفتیم. حالا می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید یا اینکه آن را به رنگ کار ماهری بسپارید. همچنین بهترین رنگ‌ها برای رنگ آمیزی کابینت ام دی اف را معرفی کردیم و احتمالا می‌دانید که اگر آشپزخانه کوچکی دارید، رنگ‌های تیره برای شما مناسب نیستند.

امیدواریم بعد از خواندن این مطلب، ابهامات شما در مورد رنگ کردن کابینت ام دی اف از بین رفته باشد و راه حلی منطقی برای این کار انتخاب کنید. در باره رنگ کابینت می‌توانید از سلام ساختمان هم مشاوره رایگان رنگ آمیزی کابینت دریافت کنید. فقط باید فرم ثبت درخواست را پر کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments