5.0 1

دکوراسیون نشیمن به سبک گلم چه ویژگی هایی داره؟ 15 مدل

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 آبان 1400
دکوراسیون نشیمن به سبک گلم چه ویژگی هایی داره؟ 15 مدل

دوست دارید نشیمن بهترین فضای خانه باشه؟ دوست دارید مثل یک خورشید بدرخشه؟ پس سبک گلم بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی شماست. نشانه شاخص سبک گلم درخشش و جلوه بسیار زیاد اونه که در فضایی مثل نشیمن می‌تونه نظر هر ببینده‌ای رو به خودش جلب کنه. برای اینکه بیشتر با سبک دکوراسیون داخلی گلم آشنا بشید و بدونید برای داشتن یک نشیمن گلم باید چه کرد، تا انتها همراه باشید.

دکوراسیون نشیمن گلم (1)

منظور از سبک گلم در دکوراسیون نشیمن چیست؟

فضای نشیمن معمولا یکی از سخت‌ترین فضاها در طراحی به شمار میاد، چرا که اغلب به عنوان نقطه کانونی خانه محسوب میشه و کوچکترین جزئیات اهمیت پیدا می‌کنند. حالا اگر بخواید تصوری کلی از یک نشیمن گلم داشته باشید، بهتره فضایی با پالت رنگی ترجیحا سیاه و سفید رو تصور کنید که یک لوستر منحصر به فرد و دو آینه بزرگ با قاب طلایی بیشتر از هر چیزی نگاه‌ها رو به خودشون خیره می‌کنند. با چند عنصر جزئی براق و چندتا کوسن طرح‌دار، فضا رو لوکس‌تر کنید. یک فرش نرم می‌تونه این فضا رو تعدیل کنه و بهتره بقیه صحبت رو به عهده مبلمان مخمل بذاریم.

نشیمن به سبک گلم چطور دکور میشه؟

سبک گلم این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده. به خصوص با همه‌گیری فضاهایی مثل اینستاگرام و محبوبیت عکس‌های بلاگرها، این سبک بیشتر و بیشتر داره دیده میشه؛ خانه‌های شیک و لوکس! اگر شما هم چنین فضا و دکوراسیونی رو می‌پسندین، پس بهتره بدونید چطور میشه اصولی به چنین دکوری دست پیدا کرد.

دکوراسیون نشیمن گلم (2)

رنگ‌های پرکاربرد در سبک گلم نشیمن و پذیرایی چیست؟

خیلی‌ها این روزها سبک گلم رو با رنگ صورتی و تناژهای مختلف اون می‌شناسن، در صورتی که این تمام ماجرا نیست. اگر دوست دارین نشیمن گلم شما روحیه لطیف‌تری داشته باشه، صورتی و یاسی انتخاب‌های مناسبی هستن اما ممکنه این تم رنگی دلخواه شما نباشه، پس می‌تونید به سراغ رنگ‌های خنثی و سفید برید. رنگ‌هایی که همیشگی هستن و انتخاب اشتباه در اون‌ها جایی نداره. تناژ خاکستری از روشن تا تیره هم در یک فضای همیشگی کاربرد دارن. سیاه و سفید هم در سبک گلم یک ایده جذابه که می‌تونه با سایه‌هایی از رنگ‌های صورتی، بنفش و فلزات درخشان ترکیب بشه.

دکوراسیون نشیمن گلم (3)

بافت‌های متداول در دکوراسیون پذیرایی به سبک گلم چیست؟

اگر در انتخاب رنگ وسواس دارید و نمی‌تونید ریسک کنید، پس بهتره در سبک گلم تمرکزتون رو بر روی بافت‌های مختلف در فضا بذارید. در این سبک بهتره از مواد و بافت مناسب برای جلوه بیشتر فضا استفاده کنید و به حس دلپذیری برسید. اول از همه، فلزات براق بهترین انتخاب سبک گلم هست؛ برنج، نقره و مس. می‌تونید پایه‌ها و قاب‌های مبلمان، لامپ‌ها، قاب عکس و سایر جزئیات رو با این مواد تطبیق بدین.

دکوراسیون نشیمن گلم (4)

برای راحتی و آرامش بیشتر بریم سراغ بافت‌هایی که قابل لمس باشن؛ مثلا خز مصنوعی یا الگوی پوست حیوانات اما این نکته رو به خاطر داشته باشید که حتما مصنوعی باشن! کوسن، موکت، قالیچه و پتوهای مبل می‌تونن از این بافت استفاده کنند.

دکوراسیون پذیرایی گلم (1)

نورپردازی در نشیمن گلم چگونه است؟

نورپردازی مصنوعی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی در دکوراسیون سبک گلم محسوب میشه. چون ما در این سبک علاوه بر احتیاج به ذات نور، به زرق و برق ابزار نورپردازی هم احتیاج داریم و حتی برای چندبرابر کردن این زرق و برق از آینه استفاده می‌کنیم. پس هرچه لوستر مجلل‌تر باشه، بیشتر به هدفمون نزدیک شدیم و استفاده از نورهای سقفی، دیوای یا رومیزی به این درخشش کمک می‌کنه.

دکوراسیون پذیرایی گلم (2)

مبلمان شاخص در نشیمن سبک گلم + ایده هایی از دکوراسیون گلم

مبحث مبلمان در سبک گلم و به خصوص در نشیمن از اهمیت خیلی زیادی برخورداره، چون بیشتر افراد سبک گلم رو با جزئیات و مبلمانش می‌شناسن. پس بهتره اینجا هم یه مرور کلی بر مبلمان گلم داشته باشیم:

  • مبلمان راحتی مخمل، ترجیحا دکمه‌ای یا شنل با یک مبل شزلون در گوشه فضا

دکوراسیون پذیرایی گلم (3)

  • میزجلو مبلی با پایه‌های طلایی یا برنجی و صفحه مرمر یا آینه‌ای
    دکوراسیون پذیرایی گلم (4)
  • مبلمان و عناصر نقره‌ای، طلایی، برنجی و مسی، حتی نیکل و کروم!
    دکوراسیون پذیرایی گلم (5)
  • قاب‌های فلزی در آثار هنری، آینه یا هر عنصر دیگهدکوراسیون داخلی نشیمن سبک گلم (1)
  • کوسن، پتوی مبل، فرش خزدار
    دکوراسیون داخلی نشیمن سبک گلم (2)
  • لوستر کریستالیدکوراسیون داخلی نشیمن سبک گلم (3)

پیشنهاد: استفاده از سبک گلم در ترکیب با سایر سبک های دکوراسیون داخلی

سبک گلم چون بیشتر به جزئیات بها میده، شاید خیلی وارد اصول اساسی دکور یک فضا نشه. به همین دلیل بهتره که با سبک‌های دیگه ترکیبش کنیم تا بتونیم به یک دکور کامل برسیم. چیزی که بیشتر در دکوراسیون داخلی دیده میشه، ترکیب سبک گلم با مدرن، معاصر، هالیوودی، رترو و ساحلی هست، البته انواع اسکاندیناوی و گوتیک هم دیده میشه. می‌تونید مبلمان، آثار هنری و وسایل تزئینی مدنظرتون رو از سبکی انتخاب کنید و با توجه به سبک گلم اون‌ها رو جلوه بیشتری بدین تا نشیمن فوق‌العاده شیکی داشته باشید.

دکوراسیون داخلی نشیمن سبک گلم (4)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سیاوش
سیاوش
11 مرداد 1401 17:07

واقعا عالی بود خیلی خوب میشه تمام سبک ها و تکنیک ها رو 0 تا 100 بزارین