3.8 0

0 تا 100 دکوراسیون سبک گلم (Glam)!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  12 مهر 1400
0 تا 100 دکوراسیون سبک گلم (Glam)!

احتمالا عده خیلی زیادی از شما تا حالا سبکی به نام گلم به گوشتون نخورده، اما باید بدونید کلمه Glam به طور رسمی یعنی «زرق و برق خیلی زیاد و نمایان» که ریشه اون به سال 1700 در اسکاتلند برمی‌گرده که طلسمی جادویی بود برای جذاب کردن چیزهای مختلف. امروز ما از این کلمه به عنوان چیزهای رمزآلود، درام و لوکس استفاده می‌کنیم که زرق و برق زیادی داشته باشن. پس احتمالا خودتون حدس می‌زنید وقتی یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی رو به این اسم نامگذاری می‌کنند، ویژگی‌های بارز اون چه چیزهایی هست!

سبک دکوراسیون گلم مناسب چه کسانی هست؟

برای اینکه از حضور در یک فضا لذت کافی رو ببرید، بهتره قبل از هر کاری سبک مناسب با شخصیت خودتون رو بشناسید. بریم ببینیم برای اینکه طرفدار گلم بشید، چه خصوصیاتی باید داشته باشید:

  • عاشق فیلم‌های سیاه و سفید هستین
  • مرمر متریال موردعلاقه شماست
  • هرجایی باید لوستر داشته باشه، حتی اتاق لاندری (لباسشویی)!
  • مبل چسترفیلد براتون بهترینه
  • مخمل‌‌پوش هستین
  • چشم‌های ریزبینی دارین
  • جلوه‌گرید!

دکوراسیون گلم (1)

اگر در خودتون این خصوصیات رو می‌بینید، پس ادامه رو از دست ندین!

فضا رو چطور به سبک گلم دکور کنیم؟

در ادامه بریم ببینیم برای داشتن فضایی به سبک گلم باید چیکار کنیم.

1. مبلمان رو گلم انتخاب کنید!

از شاخصه‌های اصلی سبک گلم، مبلمان خاص این سبک هست که به نوعی معرف فضاست و شما می‌تونید با انواع مبلمان گلم بیشتر آشنا بشید. پس برای اینکه خودتون رو یک گلمی چند آتشه نشون بدین، بهتره از مبلمان شروع کنید. مبلمانی که سلیقه و علاقه شما به زرق و برق زیاد و ظرافت‌های فراوان رو نشون میده. مبلمان گلمی معمولا نرم هستن و رنگ‌های مجللی دارن. بافت اون‌ها ظرافت‌هایی مثل دکمه یا خطوط عمودی و بازوهای رولی داره و جنسشون هم غالبا مخمله.

دکوراسیون گلم (2)

ترکیب صندلی مخملی دکمه‌ای با میز جلومبلی فلزی و شیشه‌ای براق، به همراه یک فرش مخملی ایده‌آل یک فضای گلمی است. کمی خز یا طرح پوست حیوانات، یکم عناصر فلزی به رنگ‌های طلایی و برنجی در کنار لوازم تزئینی با همین سبک شما رو به مقصودتون می‌رسونن. ضمنا از آینه‌ هم غفلت نکنید، چه به صورت قاب‌دار دیواری چه به عنوان سطح میز و ….

2. در سبک گلم باید رنگ‌ها رو ساده اما طرح‌ها رو جالب انتخاب کنید!

سبک گلم رنگ‌ها رو ساده می‌پسنده اما نه به این معنی که رنگ‌ها روشن هستن، بلکه بیشترین رنگ‌هایی که به عنوان زمینه در سبک گلم استفاده میشن عبارتند از: سفید، کرم، خاکستری، مشکی، طلایی و نقره‌ای. این رو هم فراموش نکنید که ممکنه مبلمان اصلی شما یک رنگ شاخص داشته باشه که بیشتر توجه‌ها رو به خودش جلب کنه. در کل گلم سبکی که نیست که شما رو خسته کنه و قراره هر لحظه یک درخشش جدید رو کنه.

دکوراسیون گلم (1)

و اما طرح‌ها! در بیشتر خانه‌های گلم احتمالا حداقل روی یکی از دیوارها یک طرح هندسی دیدین؛ طرح الماس و زیگزاگ از پرطرفدارترین طرح‌ها به شمار میرن. اگر هم نمی‌خواین دیوارهاتون طرح داشته باشه، پس کار رو به وسایل تقلیل می‌دیم، حتی یک کوسن! طرح‌ها هم می‌تونن تنوع زیادی داشته باشن، حتی الگوهای پوست بدن حیوانات. هرچه طرح‌ها هیجان‌انگیزتر، گلم‌پسندتر! این رو هم به خاطر بسپارید، همیشه بافت به طرح ارجحیت داره.

3. با جزئیات در سبک گلم بدرخشید!

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اجرای سبک گلم، جلوه دادن به اون از طریق جزئیات هست. در این سبک شما مجازید هرچقدر می‌خواین چیزهای درخشان، براق و چشم‌نواز پیدا کنین. البته بازار شام درست نکنید دیگه، هر چیزی به اندازه تا آشفتگی بصری ایجاد نشه. قاعده کلی این هست که اگر چیزی طلایی، نقره‌ای یا آینه‌دار بود، اون وسیله برای شماست!

دکوراسیون گلم (3)

شمعدون طلایی خیره‌کننده پیدا کردین؟ آینه پولک‌دار یا یک لوستر منحصر به فرد؟ هر چی بیشتر به این جزئیات اهمیت بدین، سبک گلم رو بهتر اجرا کردین. یک نکته مازاد هم بدونید بد نیست، چرا در این سبک به آینه زیاد از حد اهمیت داده میشه؟ چون آینه می‌تونه هر نور و درخششی رو چندین برابر کنه، پس بهتره نور یا وسایل پر زرق و برق خودتون رو در نزدیک آینه قرار بدین تا درخشش بیشتری داشته باشین.

4. کار رو با نور تموم کنید!

سبک گلم میگه هر جا تونستی لوستر و نور بذار! پس ضربه آخر رو با نورپردازی می‌زنیم. این رو به یاد داشته باشید که گلم یک سبک دراماتیکه، پس سعی کنید با نورپردازی صحنه تئاتر رو به خونه بیارید. اگر لوستری دیدید که خیلی بزرگه و درخشان و عملا داره با کریستال‌هاش چشماتون رو کور می‌کنه، حتما بخریدش! از این که دیوارهاتون رو با شمش و پولک تزئین کنید هم نترسید!

طراحی دکوراسیون گلم (1)

نورپردازی در سبک گلم به لوستر منتهی نمیشه، لامپ‌های رومیزی و چراغ‌های دیواری مکمل لوسترهای کریستالی یا عجیب هستن و ترجیح بر این هست که لامپ‌ها و چراغ‌ها براق و آینه‌ای باشن. از تئاتر گفتیم، پس نقش شمع رو در دکوراسیون نشیمن سبک گلم نادیده نگیرید، برای تلطیف فضا عنصر بسیار مناسبی هست. نورپردازی در سبک گلم جواهر خانه به حساب میاد.

انواع سبک گلم چیست؟

گلم چون بیشتر به تزئینات مربوط میشه، می‌تونه با اصول سبک‌های دیگه ترکیب شه و سبک‌های متفاوتی رو رقم بزنه. بنایراین، انواع سبک گلم عبارت اند از:

  1. سبک گلم مدرن
  2. سبک گلم ساحلی
  3. سبک گلم معاصر
  4. سبک گلم هالیوودی

در ادامه در مورد هر یک از انواع این سبک بیشتر توضیح میدم.

1. گلم مدرن اواسط قرن بیستم

در این سبک ترکیبی از متریال پرزرق و برق (مثل پایه‌های طلایی، آینه‌های قاب‌دار و …) و کلاسیک اواسط قرن بیستم رو می‌بینید. پایه‌های مخروطی، صندلی‌هایی با تکیه‌گاه‌های ذوزنقه‌ای و چشم‌انداز براقی از یک فضا که زیبایی رو به انتها می‌رسونه.

طراحی دکوراسیون گلم (2)

2. گلم ساحلی

دکوراسیون گلم ساحلی اصولی اساسی سبک ساحلی رو با تزئیناتی لوکس و سنتی به کار می‌بره (ظروف نقره‌ای، پایه‌های منحنی و قاب‌های فلزی). سبک گلم ساحلی برای کسانی مناسبه که نزدیک ساحل زندگی می‌کنن اما نمی‌خوان سبک متداول این منطقه رو در دکوراسیون داخلی خانه خودشون استفاده کنند. حالا علاوه‌بر دکوراسیون خانه، این سبک به شدت برای دکور کردن فضای یک مهمونی یا صحنه مناسبه.

طراحی دکوراسیون گلم (3)

3. گلم معاصر

یک نشیمن که به سبک گلم معاصر دکور شده باشه، احتمالا یک مبل معاصر داره با کلی وسایل تزئینی گلم. مثلا یک مبل معاصر با یک پتوی مبل خز، کوسن‌هایی با طرح پوست حیوانات، یک فرش شرقی و چند وسیله دکوری یا نقاشی با قاب طلایی و نقره‌ای.

طراحی دکوراسیون گلم (4)

4. گلم هالیوودی

گلم هالیوودی درواقع یک دکور عاشقانه است که به دوران 1930 برمی‌گرده که بهش میگن عصر طلایی هالیوود. از اونجایی که این سبک همزمان با سبک اواسط قرن بیستم پدیدار شد، یه جورایی شباهت‌هایی باهم دارن. البته گلم هالیوودی دست بازتری نسبت به اواسط قرن بیستم داره؛ چون می‌تونه از ترکیب سبک‌ها استفاده کنه و عناصر سنتی رو در کار دخیل کنه.

سبک گلم (1)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +