5.0 0

چطوری میشه یک بالکن امن داشته باشیم؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  25 اردیبهشت 1402
چطوری میشه یک بالکن امن داشته باشیم؟

این­ روز­ها بالکن به یکی از مهم­ترین بخش ­های خانه تبدیل شده و اگه نباشه شاید زندگی کردن واقعا سخت بشه. بالکن مزایا­ و کاربرد­های زیادی داره و میتونیم بر اساس نیاز شخصی، هر­طور که لازم هست از بالکن استفاده کنیم. حتی میتونیم از اون برای بالکاری (این لغت من درآوردی خودم هست، یعنی بالکن + کار؛ منظورم بالکن هایی است که تبدیل به اتاق کار شدن) هم استفاده کنیم. اما برای استفاده از این بخش مهم، باید نکاتی رو رعایت کرد. امنیت بالکن خیلی مهم هست. ما از هر لحاظ باید بالکن رو به امن ­ترین شکل ممکن در بیاریم تا راحت­تر بشه از اون استفاده کرد. در ادامه­ ی این مقاله میخوایم بگیم که برای ایجاد یک بالکن امن چه نکاتی رو باید رعایت کرد.

بالکن مقاوم در برابر گرد و خاک

شاید فکر کنین که منظور از یک بالکن امن فقط این هست که حواسمون به دزد ها و وسایل قیمتی باشه. خب صد البته که این موضوعات مهم هستن. اما بالکن مقاوم در برابر گرد و خاک هم، در نوع خود یک بالکن امن محسوب میشه که پیشگیری از این موضوع خیلی مهم هست.حالا برای جلو­گیری از ورود گرد و خاک به بالکن باید چه کاری انجام بدیم؟

1- استفاده از پنجره­ ی مناسب

2- نصب پرده­ ی با دوام

3- ایجاد نرده و حصار

بالکن امن (2)

این سه مورد بخشی از کار­هایی هستن که میشه برای داشتن یک بالکن تمیز و بدون خاک، انجام داد.

بالکن امن (3)

اما باید گفت که مورد اول از همه مهم­تر و کاربردی­تر هست. یک پنجره­ی بدون درز و محکم میتونه کار چند­­ین پرده و حصار رو انجام بده.

بالکن امن (6)

جلوگیری از خطرات بالکن با نرده های فلزی

شاید اگه فرزند کوچکی داشته باشین، اهمییت تیتر بالا رو به خوبی درک کنین. در فصل تابستان خیلی از ما درب بالکن رو باز نگه میداریم. اما نکته ­ای که اینجا خیلی اهمیت پیدا میکنه این هست که چطور باید جلو­ی خطرات احتمالی استفاده از بالکن رو گرفت.

بالکن امن (7)

اگه یکی از اعضا­ی خانواده به خصوص بچه­ های کوچک، از بالکن و تراس به پایین بیفتن، قطعا صدمات جبران نا­پذیری رخ خواهد داد. بنابراین رعایت نکاتی که از این موضوع جلوگیری کنه خیلی مهم هست.

بالکن امن (9)

راحت ترین راه برای ایجاد یک بالکن امن، نصب نرده­ های فلزیِ محکم و بلند هست. انجام این­کار باعث میشه نزدیک شدن به بالکن، هیچ خطری رو ایجاد نکنه. و اما یکی دیگه از مزیت­ های ایجاد نرده­ ی بلند و محکم، جلو­گیری از دزدی هست که این روز­ها هم خیلی زیاد شده. تنها ایراد این روش این هست که شاید زیبایی کمتری نسبت به روش های بعدی داشته باشه.

بالکن امن

ایجاد بالکن امن اما زیبا!

شاید در نگاه اول به نظر بیاد یک بالکن امن که فضا­ی اون رو حصار­ها و نرده­ ها پُر کردن؛ اصلا نمیتونه زیبا باشه. که این تفکر کاملا غلط هست. در بازار جدید امروز، هم امنیت وجود داره و هم زیبایی. در ادامه­ ی مطلب میخوایم نکاتی رو بگیم که رعایت کردن اون­ها یک بالکن امن و زیبا رو ایجاد میکنه.

1- استفاده از حصار­های تزئینی و چوبی

2- کاشتن گل و گیاه به طوری که مثل یک حصار عمل کنه

3- استفاده از شیشه­ های رنگی

بالکن امن (5)

مورد سوم کاملا سلیقه ای هست. بعضی­ها شیشه­ های بی­رنگ و ساده رو بیشتر میپسندن اما زیبایی شیشه ­های رنگی وقتی در کنار گلدان­ های رنگی قرار میگیرن؛ غیر قابل انکار هست. مورد دوم هم کمی جای بحث داره و نمیشه به راحتی از اون گذشت. بالکن­های امروزی اکثرا کوچک هستن و شاید خیلی جایی برای کاشتن گل و گیاه در اون ها وجود نداشته باشه.

بالکن امن (4)

نکته­ی دیگه اینکه اگه بخوایم از گلکاری در تراس به­ عنوان یک حصار امن استفاده کنیم قطعا کارایی و اطمینان حصار­های فلزی رو نداره.

بالکن امن (8)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments