5.0 0

چه رازهایی در بازسازی آشپزخانه لوکس نهفته است؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  18 دی 1400
چه رازهایی در بازسازی آشپزخانه لوکس نهفته است؟

وقتی صحبت از بازسازی آشپزخانه میشه، اکثر افراد همیشه خیال یک آشپزخانه لوکس رو در سر دارن. همان آشپزخانه‌ای که تابش نور صبح روی کابینت‌های چوبی و یراق‌الات طلایی اون، هر نگاهی رو به سمت خودش خیره می‌کنه! در آشپزخانه لوکس همه چیز طوری طراحی شده که می‌تونید یک عکس پینترستی جذاب از اون ثبت کنین و به اسم آشپزخانه خارجی به اشتراک بذارین! می‌خواین بدونین بازسازی آشپزخانه لوکس با امکانات خاص چقدر هزینه لازم داره؟ و چه آیتم‌هایی در بازسازی آشپزخانه لوکس به شما کمک می‌کنه تا آشپزخانه رویایی خودتون رو بسازین؟

ما برای جواب دادن به سوالات شما با چهار متخصص عضو سلام ساختمان در حوزه بازسازی (آقایان علی یداللهی، یاشار فرجی، علی عطاریان و حامد حمیدی) مصاحبه کردیم و نتایج این تجربیات رو در ادامه برای شما آوردیم (میدونستین که سلام ساختمان مجموعه ای هست که میتونه متخصصین بازسازی بهتون معرفی کرده و در زمینه بازسازی و قیمت گیری، مشاوره رایگان داره؟ فقط کافیه در این لینک کلیک کرده و ثبت نام کنین). حالا بریم سراغ بازسازی آشپزخانه لوکس….

بازسازی لوکس آشپزخانه با بازسازی معمولی چه تفاوتی داره؟

حتما تا الان این سوال برای شما پیش اومده که بازسازی لوکس آشپزخانه با بازسازی معمولی و اقتصادی چه فرقی داره؟ چه آیتم‌هایی باعث افزایش قیمت بازسازی آشپزخانه ما میشن و ما رو به آشپزخانه لاکچری نزدیک می‌کنن؟ هزینه بازسازی آشپزخانه لوکس چقدر است؟

در پاسخ به سوالات بالا می‌توان گفت که:

جایی که ما نیاز ضروری به تغییر، تعمیر و تعویض نداریم و از متریال‌های گران و برندهای معروف استفاده می‌کنیم، در واقع داریم بازسازی لوکس انجام می‌دیم. اینجا دیگه بحث هزینه‌ها مطرح نیست، بلکه زیباسازی حرف اول رو میزنه. مثلا ممکنه در یک آشپزخانه از نظر فنی اصلا نیازی به تعویض کاشی‌های بین کابینتی نباشه، اما اگه کاشی‌های اون رو عوض کنیم، با کابینت‌ها و کف آشپزخانه هماهنگی بیشتری داشته باشه و زیبایی آشپزخانه رو چندبرابر کنه. پس درواقع جایی که ما دست خودمون رو بیشتر در جیب‌مون می‌کنیم و پامون رو فراتر از واجبات و ملزومات بازسازی می‌ذاریم، داریم به لوکس کردن نزدیک‌تر می‌شیم.

برای آشنایی با حدود قیمت بازسازی خانه، روی لینک زیر کلیک کنین:

قیمت بازسازی خانه

 

2 عامل مهم در بازسازی آشپزخانه لوکس چیست؟

به طور کلی دو عامل هستن که توجه به اون‌ها می‌تونه یک آشپزخانه لوکس به ما تحویل بده:

  1. طراحی در بازسازی آشپزخانه لوکس
  2. متریال مورد استفاده در بازسازی آشپزخانه لوکس

در ادامه هر یک از موارد بالا رو بیشتر توضیح میدیم و به بررسی دقیق تر اون ها می‌پردازیم.

1. طراحی در بازسازی آشپزخانه لوکس

متخصصین باور دارن که در بازسازی آشپزخانه لوکس، تاثیر طراحی از متریال بیشتر است. اون‌ها میگن تاثیری که شما با طراحی درست و حرفه‌ای می‌تونی روی بازسازی آشپزخانه بذاری، با متریال نمی‌تونی همون میزان اثرگذاری رو داشته باشی. از طرفی بی‌توجهی به طراحی و تهیه نکردن نقشه بازسازی، باعث میشه که با یک حرکت اشتباه، تمام زحمات شما برای بازسازی به باد بره.

برای مثال: فقط با طراحی درست و به کمک یک نورپردازی ساده، میشه بیشترین زیبایی رو به فضای آشپزخانه بدیم.

بازسازی-تهران

درهنگام طراحی باید چگونه عمل کنیم؟

در هنگام طراحی ابتدا مثلث طلایی آشپزخانه رو مشخص می‌کنیم و سپس محل تاسیسات آب، برق و گاز رو در نظر می‌گیریم. همچنین برای انتخاب نوع چیدمان و محل قرار گیری وسایل در طراحی آشپزخانه لوکس، از متخصص این کار کمک میگیریم تا بعدا نیازی به دوباره کاری نباشه.

بازسازی آشپزخانه لوکس (2)

2. متریال مورد استفاده در بازسازی آشپزخانه لوکس

دومین عامل مهم در بازسازی آشپزخانه لوکس، انواع متریال مورد استفاده در این آشپزخانه هستند که برای: کف، کابینت، کاشی بین کابینتی، اکسسوری‌ها و یراق‌الات آشپزخانه لوکس استفاده میشن. این متریال که نقش تاثیرگذاری در لاکچری کردن آشپزخانه دارند عبارت‌اند از:

  1. کاشی و سرامیک آشپزخانه لوکس
  2. متریال لاکچری کابینت آشپزخانه لوکس
  3. نورپردازی کابینت در آشپزخانه لوکس
  4. یراق آلات آشپزخانه لوکس
  5. سقف آشپزخانه لوکس
  6. وسایل آشپزخانه لوکس

حالا تک تک این عوامل رو با هم بررسی می‌کنیم:

1. کاشی و سرامیک آشپزخانه لوکس

حتما شما هم به پررنگ بودن نقش کاشی و سرامیک‌ها در زیبایی و لوکس کردن آشپزخانه آگاه هستین. سرامیک‌هایی که برای کف آشپزخانه استفاده میشن و یا کاشی‌های بین کابینتی، می‌تونن تا چند برابر، آشپزخانه رو لاکچری کنن.

اما چطوری کاشی و سرامیک‌ها باعث لوکس شدن آشپزخانه میشن؟!

در پاسخ به این سوال در ادامه متوجه میشین که:

  • استفاده از سرامیک‌های اسلب با ابعاد بزرگ (بزرگ‌تر از 1 متر مربع)، یکی از این راهکارها هست. وقتی از سرامیک‌های بزرگ برای کف آشپزخانه استفاده می‌کنین، درزهای کمتری ایجاد میشه و این یک‌دست بودن، باعث چشم‌نواز شدن فضا میشه. قیمت این سرامیک‌ها از متری 400 هزارتومان شروع میشه و تقریبا دو تا 5 برابر سرامیک های معمولی هزینه بر هست.
  • علاوه بر کف آشپزخانه، از کاشی‌های بزرگی در ابعاد 60*280 که یک فضای بین کابینتی یکپارچه ایجاد میکنن هم، برای زیبایی آشپزخانه استفاده میشه. قیمت این کاشی‌ و سرامیک‌های بین کابینتی بالای 500 هزار تومن در هر متر است.
  • هم‌چنین استفاده از برندهای خارجی و درجه یک و رنگ‌های تیره، از عوامل تاثیرگذار دیگه‌ای هستن که خیلی در لوکس کردن آشپزخانه کمک می‌کنن.

بازسازی آشپزخانه لوکس (1)

2.  متریال لاکچری کابینت آشپزخانه لوکس

پرهزینه‌ترین بخش بازسازی آشپزخانه همیشه مربوط به کابینت‌ها است. جزئی که بیشترین فضا رو اشغال میکنه و خب قطعا بیشتر هم در معرض دید است. حالا اگه از یک متریال لاکچری و شیک برای کابینت لاکچری استفاده کنیم چی میشه؟ قطعا بزرگ‌ترین قدم رو برداشتیم.

حالا می‌دونین در آشپزخانه‌های لوکس از چه متریالی برای ساخت کابینت استفاده می‌کنن؟

در این قسمت این موضوع رو متوجه میشین:

  • در آشپزخانه های لوکس معمولاً کابینت تمام چوب، کابینت روکش چوب و پولیشی جزو پرطرفدارترین متریال ها هستن و برای نمونه قیمت هر متر کابینت پولیشی چیزی حدود تا 9 میلیون تومان است که بین 2 تا 3 برابر کابینت‌های عادی هزینه دارد.
  • در بازسازی لوکس برای کانتر یا سنگ روی اپن هم از سنگ‌های طبیعی با طرح‌های خاص یا صفحه‌های کوارتز و کورین استفاده میشه که علاوه بر زیبایی چشم‌گیر، قیمت بالایی هم دارن. اینجا اختلاف قیمت محسوس تر هست و از 5 تا 15 برابر بیشتر از صفحه‌های عادی کابینت در نظر گرفته میشه.

چه رازهایی در بازسازی آشپزخانه لوکس نهفته است؟

3. نورپردازی کابینت در آشپزخانه لوکس

یکی از کارهایی که برای لوکس کردن آشپزخانه انجام میشه، نورپردازی کابینت‌ها هست. گاهی برای افزایش زیبایی، کابینت‌ها رو بدون پایه طراحی می‌کنن و در عوض از نورپردازی برای جلوه بیشتر استفاده می‌کنن. هزینه نورپردازی بیرون و داخل کابینت برای یک آشپزخانه 12 متری چیزی حدود 5-6 میلیون تومان هست.

نورپردازی کابینت مخصوصا در شب، جلوه خاصی به آشپزخانه میده. بعضی‌ها معتقدن که چیزی حدود 40 تا 50 درصد لوکس‌سازی فضای آشپزخانه به نورپردازی (نور طبیعی و مصنوعی) تعلق داره که درصد کاملا قابل توجهی هست!

 

4.  یراق الات آشپزخانه لوکس

یراق آلات خاص و اکسسوری‌های کابینت از جمله اجزائی هستن که اگه نخوایم یک آشپزخانه لوکس داشته باشیم، هیچ ضرورتی ندارن و به راحتی میشه از اون‌ها چشم‌پوشی کرد. اما اگه بخوایم یک آشپزخانه لاکچری داشته باشیم و برای اون هزینه کنیم، استفاده از بهترین مارک یراق الات در رنگ و طرح جذاب، می‌تونه یک انتخاب تاثیرگذار باشه.

هم‌چنین نصب اکسسوری‌های کاربردی و شیک مثل:

  • کشوی با یراق برند بلوم
  • مجیک کورنر
  • سوپر زمینی

یراق آلات لوکس

و چیزهایی از این دست همه نشان‌دهنده یک آشپزخانه شیک هستن. در ضمن باید توجه کرد که رنگ و طرح یراق‌الات رو باید با توجه به نوع کابینت و دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کرد.

 

5.     سقف آشپزخانه لوکس:

یکی از آیتم‌هایی که در آشپزخانه معمولی به اون توجه نمیشه اما در آشپزخانه‌های لوکس خیلی روی اون مانور میدن، سقف‌های کاذب هستن که به دو حالت زیر استفاده میشن:

  • در آشپزخانه‌های معمولی اکثرا از سقف‌های گچی قدیمی و یا سقف‌های کاذب با تایل‌های 60*60 استفاده میشه که یک بافت چندتکه به وجود میاره.
  • اما برای آشپزخانه‌های لوکس معمولا از سقف‌های کناف طرح‌دار یا آسمان مجازی یا سقف کشسان استفاده می‌کنن که کاملا یکپارچه هستن و میشه با نورپردازی، زیبایی اون‌ها رو چندین برابر کرد. “قیمت تمام شده این سقف‌ها رو برای یک آشپزخانه 12 متری باید بالای 5 میلیون تومان در نظر گرفت.”

برای مشاهده مدل های سقف کاذب آشپزخانه روی لینک زیر کلیک کنین:

انواع سقف کاذب آشپزخانه

6- وسایل آشپزخانه لوکس

در بازسازی لوکس آشپزخانه، اجزایی مثل هود و سینگ و گاز و فر هم همزمان با کابینت نصب میشن و کیفیتی که این آیتم ها دارند خیلی در لوکس کردن آشپزخانه اثر داره. برای مثال دو نمونه از این آیتم ها عبارتند از:

  1. هودهای جدید که هم به صورت مخفی و هم به صورت جزیره ای طراحی شدند و قابلیت هایی مثل پخش موسیقی و تایم دارند.

هود توکار

  1. فرهای توکار هوشمندی که جلوی سوختن غذا رو می گیرند و به آشپزخانه جلوه قشنگی میدن. این فرها به فناوری های به روزی مجهز هستن.

 

تفاوت دستمزد اجرا در بازسازی آشپزخانه لوکس و معمولی

یکی از تفاوت‌هایی که در بازسازی آشپزخانه لوکس و معمولی اغلب نادیده گرفته میشه، اختلاف میزان دستمزد اجرای آشپزخانه لوکس و معمولی است. در آشپزخانه‌های لوکس از متریال گران‌تری استفاده میشه که اجرای متفاوتی دارن و از حساسیت بیشتری هم برخودار هستن، در نتیجه قیمت بازسازی این آشپزخانه‌ها خیلی بیشتر است.

برای مثال:

  • هنگام اجرای سرامیک کف و کاشی بین کابینتی در آشپزخانه‌های لوکس حتما از تکنیک فارسی‌کاری استفاده میشه که دستمزد بیشتری داره.
  • یا اینکه در بازسازی لوکس از کارگرهایی با تخصص بیشتر که دستمزد بیشتری هم می‌گیرن استفاده میشه، زیرا به خاطر گران بودن مصالح در آشپزخانه لوکس، استفاده از کارگرهای کم‌تجربه ممکن است که خسارت زیادی وارد کنه که به صرفه نیست.

هزینه مدیریت پیمان برای بازسازی لوکس چقدر است؟

برای اینکه بدونیم هزینه‌های مدیریت پیمان در بازسازی آشپزخانه لوکس چند درصد کل هزینه‌ها رو تشکیل میده، اول باید قیمت حدودی بازسازی آشپزخانه لوکس رو بدونیم.

قیمت حدودی بازسازی آَشپزخانه لوکس چقدر است؟

هزینه بازسازی آشپزخانه لوکس تقریبا سه تا چهار برابر هزینه بازسازی آشپزخانه معمولی است. بنابراین اول از همه باید بدونین که هزینه بازسازی آشپزخانه معمولی چقدر است؟ بنابراین به مثال قیمتی زیر توجه کنین:

در دی ماه 1400 برای بازسازی یک آشپزخانه معمولی 12 متری، چیزی بین 50 تا 120 میلیون تومان هزینه نیاز هست” که از این مبلغ چیزی حدود 20 درصد هزینه کل به مدیریت پیمان تعلق می‌گیره.

در نتیجه برای بازسازی لوکس، این هزینه تقریبا سه تا چهار برابر میشه، یعنی چیزی حدود 300 تا 400 میلیون تومان!

هزینه مدیریت پیمان در بازسازی آشپزخانه لوکس چقدر است؟

بین 15 تا 25 درصد از هزینه کل بازسازی لوکس به هزینه مدیریت پیمان تعلق می‌گیره. یعنی در مثال قبل که هزینه بازسازی آشپزخانه لوکس در دی ماه 1400 چیزی حدود 400 میلیون تومان بود، هزینه های مدیریت پیمان برای این پروژه بازسازی آشپزخانه لوکس، چیزی حدود 15 تا 25 درصد از این 400 میلیون تومان (60 تا 80 میلیون) در نظر گرفته میشه که البته اگر بقیه منزل هم بازسازی لوکس بشه هزینه مدیریت پیمان کمتر میشه.

به بازسازی آشپزخانه لوکس علاقه‌مند هستین؟

در نهایت اگه به بازسازی آشپزخانه لوکس علاقه‌مند هستین و هزینه این نوع بازسازی رو دارین، بهتر است که در انتخاب متخصص اون دقت کافی رو داشته باشین و از این موضوع غافل نشین! چون انتخاب متخصصی که حرفه‌ای نباشه، کل هزینه بازسازی آشپزخانه لوکس شما رو به هدر میده و نتیجه نهایی باب میل شما در نمیاد.

اما راه حل چیه؟

بنابراین برای انتخاب متخصص حرفه‌ای بازسازی لوکس، می‌تونین از سلام ساختمان کمک بگیرین. سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای پیدا کردن آنلاین متخصص بازسازی حرفه‌ای در سراسر ایران هست. در این مجموعه افرادی هستن که به شما مشاوره رایگان بازسازی میدن و اگه از خدمات اون‌ها استفاده کنین، بازسازی شما رو ضمانت هم می‌کنن. فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنین تا بتونین از خدمات رایگان سلام ساختمان استفاده کنین:

درخواست بازسازی سلام ساختمان

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments