0

آموزش سفته نویسی؛ با سفته‌نویسی صحیح، جلوی هر نوع سوءاستفاده رو بگیرین!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  18 دی 1400
آموزش سفته نویسی؛ با سفته‌نویسی صحیح، جلوی هر نوع سوءاستفاده رو بگیرین!

وقتی پای چک و سفته درمیان است، بسیار از ما دچار ترس می‌شویم.البته این ترس و احتیاط طبیعی است احتمال میدهیم که مورد سوء استفاده قرار بگیریم. در صورتی که اگر اصول صحیح چک‌نویسی یا نوشتن سفته رعایت شود، میتواند جلوی هرگونه سوءاستفاده را بگیرد و جای هیچ نگرانی نیست.

این محتوا فقط مربوط به سفته هایی که به سلام ساختمان می‌دهید نیست. بلکه هر زمان که بخواهید سفته بنویسید، میتوانید از اصول بیان شده در این مطلب استفاده کنید.

چطوری سفته و چک را پر کنیم؟

به طور کلی چک و سفته همراه خودش بار حقوقی ایجاد می‌کند. بنابراین نگرانی شما متخصصین عزیز، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. برای رفع این نگرانی در ادامه شیوه تکمیل قسمت های مختلف چک و سفته را به شما می‌گوییم تا سوءاستفاده‌ای از چک و سفته شما نشود.

به تصویر زیر توجه کنید:

نمونه سفته

 

بخش بالای سفته

ابتدا به سراغ بخش بالایی سفته میرویم. یعنی جایی که اطلاعاتی مثل مبلغ، تاریخ، در وجه و شناسه ملی وجود دارد. شما در اینجا فقط باید دو قسمت “در وجه” و “شناسه ملی” را تکمیل کنید و در بقیه موارد نباید چیزی نوشته شود.

مقابل “در وجه……….” باید اسم کامل سلام ساختمان یعنی شرکت سامانه لاوان ماندگار ساختمان (سلام ساختمان) را بنویسید و در قسمت “شناسه ملی” باید نوشته شود: شناسه ملی 14009923415

بخش پایین سفته

اما بخش پایین سفته مربوط به نام متعهد، شماره ملی، محل اقامت، محل پرداخت و در نهایت امضا می‌شود. برعکس بخش بالایی سفته که بیشتر قسمت‌ها را خالی می‌گذاشتید، اینجا باید همه موارد به غیر از محل پرداخت را تکمیل کنید.

در قسمت “نام متعهد” باید نام و نام خانوادگی خودتان و برای “شماره ملی” باید کد ملی شما نوشته شود. مقابل “محل اقامت” باید شهر محل سکونت خودتان را بنویسید و در محلی که برای امضا مشخص شده، امضا کرده و اثر انگشت بزنید.

چک نویسی

برای نوشتن چک، قسمت تاریخ را خالی میگذارید. مبلغ صحیح را در محل مربوط به حروف و عدد وارد کرده و در برابر قسمت «در وجه…….» اسم کامل سلام ساختمان یعنی شرکت سامانه لاوان ماندگار ساختمان (سلام ساختمان) را می‌نویسید.

پاسخی به دغدغه متخصصین؛ قرارداد می‌بندید و خیال خودتون رو راحت می‌کنید!

ما در این مطلب، اصول صحیح سفته‌نویسی و چک‌نویسی را توضیح دادیم. اما باید بدانید سلام ساختمان به هیچ وجه قصد سوءاستفاده از چک و سفته‌های متخصصین را ندارد و این مدارک فقط برای مواردی استفاده میشوند که در قرارداد به متخصصین اعلام شده است.

هنگامی که شما قصد دارید برای سلام ساختمان سفته امضا کنید، قراردادی در اختیار شما قرار میگیرد و به امضای دو ظرف میرسد که تمامی موارد استفاده از سفته در آن ذکر شده است و غیر از آن موارد، حقی برای استفاده از سفته ها برای سلام ساختمان وجود ندارد. بدین صورت با نوشتن قرارداد، خیال شما هم راحت می‌شود!

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments