5.0 0

نحوه نصب کابینت آماده (پیش ساخته)؛ هزینه نصب و نکات مهم

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  25 خرداد 1402
طریقه نصب کابینت پیش ساخته؛ هزینه نصب و نکات مهم

کابینت آماده یا کابینت پیش ساخته همان‌طور که از نام آن پیدا است، از قبل به‌طور کامل آماده شده و فقط باید در آشپزخانه مورد نظر شما نصب شود. احتمالا وقتی عبارت «نحوه نصب کابینت پیش ساخته» را می‌شنوید، دلهره می‌گیرید و احساس می‌کنید از عهده‌اش بر نمی‌آیید. نصب کابینت پیش ساخته یک پروژه واقعاً پیچیده است، اما سخت و غیرممکن نیست.

شما با استفاده از یک دستورالعمل کاربردی و واضح و در اختیار داشتن زمان کافی و ابزارهای مورد نیاز، می‌توانید مراحل نصب کابینت آماده را پیش ببرید. در این مقاله به‌طور کامل به آموزش نحوه نصب کابینت آماده می‌پردازیم و همه نکته‌ها و جزئیات را نیز در اختیارتان قرار می‌دهیم. تا انتها همراه ما باشید.

چند نکته که قبل از نصب کابینت پیش ساخته باید بدانید!

لازمه‌ی نصب کابینت پیش ساخته، رعایت یکسری نکاتی است که باید قبل از شروع به نصب، حتما آن‌ها را بدانید. برخی از مهم‌ترین این نکات عبارت‌اند از:

  • تعمیرات لوله‌ها، دیوارها و انجام هرگونه اصلاحات
  • رنگ آمیزی آشپزخانه در صورت نیاز
  • بررسی پریزهای قدیمی، میزان نور محیط و سیم‌کشی‌ها
  • پوشاندن کف آشپزخانه با کفپوش جدید در صورت نیاز

در ادامه به طور مفصل در مورد هر کدام از موارد بالا توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

·        تعمیرات لوله‌ها، دیوارها و هرگونه اصلاح را از قبل انجام دهید.

قبل از اینکه تصمیم به نصب کابینت آماده بگیرید، بهتر است نگاهی دقیق به آشپزخانه بیندازید و انواع اصلاحات را انجام دهید. برای مثال ممکن است لوله‌های آب نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند و بهتر است حتما قبل از نصب کابینت‌ها، برای تعمیر آن‌ها اقدام کنید.

به‌علاوه بعضی از دیوارهای قدیمی صاف و تراز نیستند. توصیه می‌کنیم قبل از نصب کابینت پیش ساخته، دست به تعمیر دیوارها بزنید. در این‌صورت مراحل نصب کابینت‌ها خیلی سریع‌تر پیش می‌روند و ظاهر بهتری هم خواهند داشت.

·        آشپزخانه را در صورت نیاز رنگ‌آمیزی کنید.

ممکن است آشپزخانه شما نیاز به رنگ‌آمیزی یا تزئینات خاصی داشته باشد. قبل از نصب کابینت آماده به فکر این موارد باشید و اقدامات لازم را انجام دهید. در غیر این صورت باید مجدد کابینت‌ها را باز کنید و سپس رنگ آمیزی را انجام دهید.

·        پریزهای قدیمی، میزان نور محیط و سیم‌کشی‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

خیلی از آشپزخانه‌های قدیمی نور کافی ندارند. پریزهای این آشپزخانه‌ها هم دیگر قدیمی شده‌اند و ممکن است مثل روز اولشان کار نکنند. یا اینکه ممکن است سیم کشی‌های داخلی به مشکل خورده باشند. بنابراین اگر لازم است سیم کشی‌ها و یا پریزها را تعویض و تعمیر کنید و در صورت نیاز، پریز و لامپ‌های جدید بخرید و سپس اقدام به نصب کابینت آماده کنید.

·        در صورت نیاز کف آشپزخانه را با کفپوش جدید بپوشانید.

کف خانه‌هایی که حدود 40 سال پیش ساخته‌ شده‌اند چندان یکنواخت و میزان نیست و پستی و بلندی‌هایی دارد. بنابراین قبل از کسب اطلاعات در مورد طریقه نصب کابینت پیش ساخته، به فکر بهبود اوضاع کف آشپزخانه باشید.

نصب کابینت پیش ساخته سفید بعد از نصب کفپوش

بد نیست بدانید مشکل ناهمواری کف آشپزخانه با نصب پارکت لمینیت، کفپوش یا کاشی و… تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

در نهایت بعد از اینکه مقدمات لازم را چیدید و مشکلات را برطرف کردید، در ادامه در مورد طریقه نصب کابینت آماده بیشتر توضیح می‌دهیم.

گام به گام تا آموزش کامل طریقه نصب آماده

ابتدا به‌طور تیتروار مراحل نصب کابینت پیش ساخته را ذکر می‌کنیم. این مراحل عبارت‌اند از:

  1. حمل کابینت پیش ساخته و بررسی کامل قطعات آن
  2. اندازه‌گیری ارتفاع کابینت‌ها روی دیوار
  3. پیدا کردن بلندترین نقطه روی زمین، دیوارها و سقف
  4. نصب کابینت‌های پیش ساخته ردیف بالا و روی دیوار
  5. نصب کابینت‌های گوشه‌های پایینی
  6. نصب کابینت‌های پیش ساخته میانی پایینی
  7. سوراخ کردن جای لوله‌ها و پریزهای پشت کابینت‌ها
  8. نصب تزئینات کابینت‌های پیش ساخته
  9. کمک گرفتن از نصاب حرفه‌ای؛ بهترین روش برای نصب کابینت آماده

اما رسیدیم به اصل مطلب. بنابراین در ادامه این 9 مرحله را به طور کامل و با ذکر جزئیات بیشتری برایتان توضیح می‌دهیم. همراه ما باشید.

1.     حمل کابینت پیش ساخته و بررسی کامل قطعات آن

شما مراحل انتخاب و خرید کابینت‌های پیش ساخته را پشت‌ سر گذاشته‌اید. معمولا فروشنده، کابینت پیش ساخته را به همراه یک صفحه کابینت دوبل، در محل فروشگاه به شما تحویل می‌دهد. سپس حمل کابینت تا منزل به عهده خود شما است که در بخش انتهایی این مطلب، هزینه حمل و نصب کابینت آماده را به شما می‌گوییم.

قطعات خریداری شده برای نصب کابینت آماده سفید

در این مرحله باید حسابی حواستان را جمع کنید. کابینت‌های پیش ساخته معمولا به صورت مونتاژ شده و دارای درب‌هایی متصل خریداری می‌شوند. اما اگر کابینت پیش ساخته نوع دیگری، مثل «کابینت آماده نصب» را خریداری کرده‌اید که قطعات آن به صورت مجزا و در جعبه‌هایی مسطح هستند که خودتان باید آن‌ها را مونتاژ کنید، حتما جعبه‌های کابینت آماده را یکی‌یکی باز کنید و همه چیز را به دقت مورد بررسی قرار دهید. تصویر بالا یک نمونه کابینت آماده نصب است.

قبل از هر چیز به رنگ و مدل کابینت‌ها دقت کنید. آیا دقیقا همان رنگ و مدل مورد نظر شما برایتان ارسال شده است؟ سپس قطعه‌ها را خوب بررسی کنید تا از سلامت آن‌ها مطمئن شوید. در مرحله بعدی همه قطعه‌ها را بشمارید و تعداد کشوها، درب‌ها، پیچ‌ها، قطعه‌های تزیینی، نوارها و… را چک کنید. در این صورت خیلی زود متوجه کاستی‌ها می‌شوید و با فروشنده تماس می‌گیرید. اگر هم همه چیز مطابق لیست شما است که چه بهتر!

حالا می‌توانید سراغ بقیه مراحل آموزش نصب کابینت پیش ساخته بروید.

2.     اندازه‌گیری ارتفاع کابینت‌ها روی دیوار

ارتفاع کابینت‌ها را از زمین اندازه بگیرید. حالا این اندازه‌ها را روی دیوار علامت بزنید. این کار را در مورد همه کابینت‌ها و دیوارها تکرار کنید تا بتوانید کابینت‌های زمینی و دیواری را با ارتفاعی یکسان نصب کنید.

اندازه گیری ارتفاع کابینت ها روی دیوار آشپزخانه در فرآیند نصب کابینت آماده

برای انجام این مرحله به یک متر و مداد نیاز دارید. البته اگر سطح زمین آشپزخانه شما هموار نباشد، باید به مرحله بعد حتما توجه کنید.

3.     پیدا کردن بلندترین نقطه روی زمین، دیوارها و سقف

اگر کف آشپزخانه شما دارای ناهمواری است و یا در برخی نقاط آشپزخانه، زمین دارای شیب است، دیگر نمی‌توانید مرحله قبلی را به راحتی انجام دهید. یعنی فاصله سقف تا کف زمین در همه قسمت‌ها یکسان نیست. بنابراین برای این‌که مراحل نصب کابینت پیش ساخته شما دقیق‌تر و تمیزتر انجام شود، به اندازه‌گیری بالاترین نقطه سطح زمین از دیوارها و حتی سقف نیاز دارید.

پیدا کردن نقاط مرتفع کف زمین آشپزخانه برای نصب کابینت آماده

این کار کمک می‌کند، برای نصب کابینت پیش ساخته از این نقطه به عنوان تراز استفاده کنید و نصب کابینت را در تمام نقاط، از بالاترین سطح زمین که مشخص کرده‌اید، در نظر بگیرید تا کابینت‌ها بعد از نصب دارای شیب نباشند.

4.     نصب کابینت‌های آماده ردیف بالا و روی دیوار

برای این کار باید کابینت‌ها را روی زمین در کنار یکدیگر قرار دهید و آن‌ها را تراز کنید. سپس محل اتصال کابینت‌ها به دیوار را هم روی کابینت‌ها و هم روی دیوار مشخص کنید. بعد کابینت‌ها را در این محل‌ها سوراخ کنید. حالا به کمک پیچ‌های مخصوصی، کابینت‌ها را به یکدیگر و سپس به دیوار وصل کنید.

نصب کابینت پیش ساخته بالایی در آشپزخانه

البته گاهی اوقات کابینت‌ها به یکدیگر وصل هستند و شما فقط باید آن‌ها را به دیوار نصب کنید. درضمن بهتر است نصب کابینت‌ها را از کابینت کنج شروع کنید.در این مرحله می‌توان گفت بخش بزرگی از کار شما پیش رفته است و قدم اصلی را برداشته‌اید.

5.     نصب کابینت‌های گوشه‌های پایینی

فرض کنید کابینت‌های دیواری به‌طور کامل نصب شده‌اند. حالا نوبت به نصب کابینت‌‌های پیش ساخته ردیف پایین می‌رسد. برای نصب کابینت‌های دیواری هم، بهتر است از گوشه‌ها شروع کنید. پشت بیشتر کابینت‌های آماده جای پیچ از قبل در نظر گرفته شده است. شما با داشتن ابزارهای مورد نیاز می‌توانید، کابینت‌ها را به دیوار پیچ کنید.

نصب کابینت پیش ساخته زمینی کنج

اگر دیوار یا زمین ناهمواری داشته باشد کار برای شما سخت‌ می‌شود. برای حل این مشکلات باید راهکاری مناسب به کار ببندید. در این مواقع یا باید قمستی از کابینت را با ظرافت برش بزنید یا با استفاده از تخته‌های خیلی نازک، توازن را برقرار کنید. در هرحال مسیر سختی پیش رو دارید.

6.     نصب کابینت‌های پیش ساخته میانی پایینی

وقتی کابینت‌های کناری یا به اصطلاح کنج‌ها نصب شدند، حالا نوبت به کابینت‌های میانی آن‌ها (یا همان طرفین) می‌رسد. کافی است مطابق روشی که برای نصب کابینت‌های کنج گفتیم، این‌ها را هم به‌راحتی نصب کنید.

نصب کابینت آماده میانی

البته در این مرحله هم باید حواستان به ناهمواری‌های سطح زمین و روی دیوارها باشد. از طرفی باید با دقت و ظرافت هرچه تمام‌تر این کابینت‌ها را به کابینت‌های کناریشان وصل کنید، طوری‌که هیچ درز و فاصله‌ای بین آن‌ها نباشد.

7.     سوراخ کردن جای لوله‌ها و پریزهای پشت کابینت‌ها

لوله‌های ماشین ظرفشویی یا لباسشویی و پریزهای برق روی دیوار هم نباید نادیده گرفته شوند. شما باید هنگام نصب کابینت‌ها و یا حتی قبل از آن، فکری هم به حال این‌ها بکنید و جایی برایشان در نظر بگیرید. می‌توانید با دقت و احتیاط، قسمت‌هایی را روی کابینت پیش ساخته برش بزنید و این لوله‌ها و پریزها را آزاد کنید.

8.     نصب تزئینات کابینت‌های پیش ساخته

حالا دیگر نوبتی هم باشد، نوبت به نصب تزئینات می‌رسد. در این مرحله قسمت اصلی کابینت‌های آماده نصب شده‌اند و با نصب تزیینات، کار شما به پایان می‌رسد. در این مرحله خوب دقت کنید تا تزئینات را به محلی اشتباه وصل نکنید. هر قطعه باید دقیقا همان‌جای مشخص شده و اصلی خودش با دقت و ظرافت نصب شود. اگر درب کابینت آماده شما جدا است، آن را هم در این مرحله باید نصب کنید.

9.     کمک گرفتن از نصاب حرفه‌ای؛ بهترین روش برای نصب کابینت پیش ساخته

تا این‌جا طریقه نصب کابینت آماده را به‌طور کامل توضیح دادیم. اما آیا نصب کابینت پیش ساخته توسط شما بهترین راه است؟ راستش را بخواهید این کار، سختی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. زمین و دیوارهای هر آشپزخانه ناهمواری‌هایی دارند که ممکن است کار را برای شما پیچیده کنند. به‌علاوه ممکن است کابینت‌های شما آن‌طور که باید و شاید، تمیز و باظرافت از کار درنیایند.

نصب و تنظیم ریل کشوی کابینت پیش ساخته

بنابراین اگر ابزار کافی ندارید یا آشپزخانه‌تان تراز نیست، بهتر است کار را به یک نصاب حرفه‌ای بسپارید. نصاب‌ها با قیمتی خیلی مناسب‌تر از کابینت سفارشی، کابینت پیش ساخته را برای شما نصب می‌کنند و کاری ظریف و مناسب تحویل شما می‌دهند.

هزینه نصب کابینت پیش ساخته توسط نصاب چقدر است؟

توصیه ما به شما این است که نصب کابینت آماده را به نصاب مخصوص این کار بسپارید. زیرا ممکن است دیوار پشت کابینت شما ناهمواری داشته باشد و این موضوع برای شما دردسرساز شود. بنابراین قیمت نصب کابینت پیش ساخته در حالت عادی و بدون خرابی دیوار و … را در زیر برای شما آورده‌ایم.

این جدول شامل هزینه حمل و هزینه نصب به طور جداگانه است.

تاریخ به روز رسانی قیمت‌ها: 0

موضوع هزینه

حداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)
هزینه نصب هر متر کابینت آماده‌ی زمینی و دیواری00

هزینه حمل کابینت پیش ساخته

00

نکته: به طور کلی هزینه نصب کابینت آماده کمتر از کابینت سفارشی است، زیرا پشت این کابینت‌ها تجهیزات لازم برای نصب کابینت، از قبل وجود دارد. نصب کابینت پیش ساخته توسط نصاب، کار آسانی است و یک کابینت از پیش مونتاژ شده حدودا 3 یا 4 متری، در شرایط عادی و بدون خرابی دیوار، توسط نصاب در مدت زمان 2 تا 5 ساعت کاملا نصب می‌شود.

اما اگر دیوار پشت کابینت شما مشکلی داشته باشد، مدت زمان بیشتری برای نصب کابینت شما از نصاب گرفته می‌شود و به همین خاطر، در چنین شرایطی نصاب هزینه بیشتری را از شما دریافت می‌کند.

جمع‌بندی

همه چیز در مورد کابینت پیش ساخته سریع اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن این کابینت‌ها را بخرید و درب منزل تحویل بگیرید. نصب کابینت پیش ساخته هم، نسبت به کابینت‌های سفارشی ساده‌تر است و خیلی زودتر انجام می‌شود.

برخی افراد ترجیح می‌دهند کابینت آماده را خودشان نصب کنند. اگر با نحوه نصب کابینت آماده آشنا باشید، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. البته به زمان و ابزار کافی هم نیاز دارید. در غیر این‌صورت می‌توانید از نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید و کار را سریع‌تر از آن‌چه فکر می‌کنید، پیش ببرید. مشاورین «سلام ساختمان» هم می‌توانند در این مسیر همراه‌تان باشند و با کلیک روی لینک زیر، راهنمایی‌تان کنند:

 

ثبت درخواست مشاوره رایگان کابینت آماده

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments