4.1 0

مدل های رنگ بلکا سفید و مزایای آن

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  4 اسفند 1401
مدل های رنگ بلکا سفید و مزایای آن

آیا تا به حال نام بلکا به گوش شما خورده؟ تا حالا به این موضوع دقت کردین که دیوارهایی با پوشش‌های متفاوت، چقدر می‌تونن در زیباتر کردن دکوراسیون خانه و یا محل کار شما مؤثر باشن؟! شاید الان بتونین حدس بزنین که بلکا دقیقاً چی هست و چه کاربردی داره! البته تعریف اساسی‌تر اون رو جلوتر خواهیم گفت. پس اگه به دنبال ایجاد یک تغییر اساسی برای سقف‌ها و دیوارهای خانه خود هستین، در ادامه با ما همراه باشین.

مقدمه ای در مورد بلکا

یکی از پرکاربرترین و بهترین انواع پوشش های سطح داخلی ساختمان بلکا هست. اگه برای سطح دیوارها و سقف‌ها از بلکا استفاده کنین، تونستین به بهترین حالت فضای داخلی ساختمان رو تزئین کنین. بلکا در واقع یک پوشش طبیعی هست که با روش‌هایی خاص روی بدنه داخلی ساختمان اجرا میشه. البته از پوشش بلکا فقط برای خانه ها استفاده نمیشه، بلکه در انواع محل‌ها مثل محیط کار، اداره و یا بیمارستان‌ها هم میشه از این پوشش استفاده کرد.

رنگ بلکا سفید ساده (1)

خب حالا بریم سراغ مدل های بلکای سفید…

مدل های رنگ بلکا سفید

پوشش بلکا رنگ‌های مختلفی داره که شاید بتوان گفت یکی از بهترین اون‌ها بلکا سفید هست. البته این که شما از چه رنگ بلکایی استفاده کنین کاملاً سلیقه‌ای هست، اما یکی از پرکاربردترین انواع بلکا، همین بلکا سفید ساده هست.

رنگ بلکا سفید ساده (2)

در قسمت پایین در این عکس می‌بینین دیواری که روی اون از بلکا سفید و طلایی استفاده شده چقدر به دکوراسیون محل کار جلوه بخشیده. این ترکیبِ رنگ، طرفداران زیادی داره.

بلکا سفید (3)

یا عکس زیر که در اون دیوار پشت مبل‌ها با استفاده از پوشش بلکا سفید از بقیه دیوارها متفاوت‌تر شده و همین باعث شده که دکوراسیون داخلی این خانه، یونیک و خاص بشه. استفاده از چنین طرح های ساده و خاصی، خیلی پر طرفدار هست.

بلکا سفید (4)

مزایای رنگ بلکا سفید چیست؟

1- یکی از مزایایی که میشه برای بلکا سفید در نظر گرفت، ارزان تر بودن اون نسبت به دیگر رنگ‌های ساختمانی هست. دلیل این تفاوت قیمت هم، اجرای ساده تر رنگ بلکا سفید نسبت به رنگ های دیگه هست.

بلکا سفید ساده (1)

2- البته نا گفته نماند که یکی از مهم‌ترین مزایای رنگ بلکا سفید، جلوه‌ی خاصی هست که به دکوراسیون داخلی منزل می‌بخشه. خاص‌تر شدن دیوارها نتیجه‌ای هست که با استفاده از بلکا سفید به دست میاد.

بلکا سفید ساده (2)

 

3- بلکا سفید ساده و البته بقیه رنگ‌های این نوع پوشش، به راحتی با وسایلی مثل فوم یا دستمال خیس قابل لکه بری هستن. پس دیگه لازم نیست مثل رنگ‌های معمولی نگران کم رنگ شدن و یا از بین رفتن رنگ روی دیوار با شست شو باشین. به راحتی می‌تونین با انواع مواد شوینده به کمک یک دستمال خیس، بلکا سفید ساده رو تمیز کنین.

بلکا سفید ساده (3)

 

4- یکی دیگه از نکات مثبت بلکا این هست که میشه اون رو، روی سطوح مختلف مثل آهن، شیشه، آلومینیوم و … استفاده کرد. پس با این حساب شما میتونین از بلکا سفید برای هر قسمت از خانه و یا محل کار که نیاز باشه، استفاده کنین. از ستون‌های آهنی گرفته تا دیوارهای گچی، همه میتونن به راحتی با استفاده از رنگ بلکا سفید و یا رنگ‌های دیگه از این نوع، پوشش داده بشن و دکوراسیونی خاص رو در اون محل ایجاد کنین.

رنگ بلکا سفید ساده (6)

ترمیم بلکا سفید ساده چگونه است؟

ممکن است بعد از گذشت چند سال یا به دلیل وارد شدن ضربه، پوشش بلکا تحت تأثیر قرار بگیره و قسمتی از اون دچار آسیب بشه. اصلاً لازم نیس که نگران باشین. چرا که به راحتی پوشش بلکا سفید قابل ترمیم هست. جالب میشه اگه بدونین که ترمیم اون حتی به مهارت‌های خاصی هم احتیاج نداره. فقط باید این دو مرحله رو انجام بدین:

1- در مرحله ی اول محدوده‌ای که صدمه دیده رو با آب پاش خیس کنین و حدود 5 دقیقه صبر کنین. بعد به راحتی بلکا سفید در اون منطقه از سطح دیوار جدا میشه.

بلکا سفید (1)

2- حالا نوبت ترمیم هست. در این مرحله پودر بلکای همرنگ سطح رو با آب و اندکی چسب رزین مخلوط کنین تا یک خمیر به دست بیاد. دقت کنین که خمیر بلکا سفید و یا رنگی شما، خیلی رقیق و یا خیلی غلیظ نشه. حالا خمیر رو به سطح بمالید و روی اون رو با هر وسیله‌ای مثل کف گیر، تا هنگام رسیدن به لبه‌های بلکای سالم صاف کنین. اینطوری میشه که به همین راحتی شما می تونین بلکا آسیب دیده رو ترمیم کنین.

بلکا سفید (2)

در نهایت میتونین با پوشش بلکا، خاص و شیک باشین

آنچه که اینجا به اون پرداختیم، پوشش بلکا بود. این پوشش که رنگ‌های مختلفی از جمله بلکا سفید ساده، طلایی، آبی و … رو موجود داره، می‌تونه یک فضای خاص و شیک ایجاد کنه. اگه دنبال یک اوستاکار حرفه ای میگردی که پوشش بلکا رو برات اجرا کنه، میتونی روی کمک ما حساب کنی.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments