5.0 0

اگه آشپزخونه کوچیکه با این 7 ایده شیک و مجللش کن!

  10 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  10 آبان 1402
کابینت ممبران رنگ روشن با سوپری در آشپزخانه

آشپزخانه‌های کوچک و تاریک می‌توانند باعث تضعیف روحیه شما شوند، در حالی که کار کردن در یک آشپزخانه بزرگ و روشن، انرژی شما را بسیار افزایش می‌دهد. اما دلیلی وجود ندارد که یک آشپزخانه کوچک و تاریک، نتواند جادارتر و روشن‌تر به نظر برسد. ترفندهای زیادی مانند ساخت کابینت‌های کم جا، استفاده از رنگ‌های روشن و .. وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا آشپزخانه را بزرگ‌تر و روشن‌تر از آنچه هست نشان دهید. در ادامه، 7 ایده کاربردی برای بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دادن آشپزخانه را برای شما آورده‌ایم.

1.   از رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید

رنگ‌های روشن و براق نسبت به رنگ‌های تیره و مات، انعکاس نور بیشتری دارند و آشپزخانه شما را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند. بنابراین برای دیوارها، کابینت‌ها و لوازم آشپزخانه، از رنگ‌های سفید، بژ، یا سایر رنگ‌های روشن که ترجیحا براق باشند استفاده کنید. برای انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه، می‌توانید از پشتیبان‌ها و کابینت سازهای حرفه‌ای سلام ساختمان کمک بگیرید. سلام ساختمان بزرگ‌ترین بازار آنلاین معرفی کابینت ساز در ایران است.

حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

کابینت هایگلاس سفید براق در آشپزخانه

2.   به جای کابینت دیواری، شلف و قفسه‌های باز بسازید

قفسه‌های باز به فضا عمق می‌دهند، جلوی نور را نمی‌گیرند و فضا را خلوت‌تر نشان می‌دهند؛ درنتیجه باعث می‌شوند فضا بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. از قفسه‌های باز برای نگهداری از وسایل تزئینی، کتاب‌های آشپزی و یا ظروف ادویه می‌توانید استفاده کنید.

کابینت ام دی اف طرح چوب قهوه ای با شلف در آشپزخانه

3.   فضا را تا می‌توانید روشن کنید

هرچه نور طبیعی بیشتری به آشپزخانه وارد شود، فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین پرده‌های نازک یا شفاف نصب کنید تا نور بیشتری وارد شود. اگر امکان دارد، درها و پنجره‌ها را باز کنید تا نور بیشتری به آشپزخانه بتابد. در کنار این موارد، از نورپردازی‌های مصنوعی مناسب مثل لوسترها یا لامپ‌ها زیر کابینتی هم کمک بگیرید. کابینت زیر، متعلق به متخصصین سلام ساختمان است.

آَشپزخانه ممبران سفید کلاسیک با پنجره و نور زیر کابینتی

4.   از کشوها و کابینت‌های کم جا کمک بگیرید

به کمک کابینت‌های کم جا می‌توانید نهایت استفاده را از حداکثر فضا ببرید. برای مثال کابینت‌های کُنج، استفاده از گوشه‌های آشپزخانه را برای شما ممکن می‌سازند. کابینت پله‌ای، کابینت سوپری و یا کشوهای زیر کابینت، ایده‌های کم جای دیگری برای استفاده بهینه از فضای آشپزخانه هستند.

کابینت کنج و کشوی زیر کابینتی در آشپزخانه

5.   کابینت‌ها را با درب شیشه‌ای بسازید

کابینت‌های شیشه‌ای نور را به خوبی منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. از کابینت‌های دارای درب شیشه‌ای، برای نمایش ظروف تزئینی آشپزخانه هم می‌توانید استفاده کنید. کابینت زیر توسط کابینت ساز سلام ساختمان اجرا شده است.

کابینت سفید آشپزخانه با درب شیشه ای

6.   وسایل آشپزخانه را توکار نصب کنید

لوازم بزرگ آشپزخانه مانند فر، گاز و هود را به صورت توکار بسازید تا فضای کمتری اشغال کنند. حتی می‌توانید میز ناهار خوری را هم به صورت توکار نصب کنید و در مواقع لازم آن را بیرون کشیده و از آن استفاده کنید. کابینت آشپزخانه تصویر زیر با فر و گاز توکار، توسط یکی از کابینت سازان سلام ساختمان ساخته شده است. نظر مشتریان سلام ساختمان را در زیر می‌توانید ببینید.

نظرات مشتریان دکوراسیون داخلی
خانم گیتی وحیدی
کار تمیز
بسیار عالی بودن و کارشون هم تمیز و عالی.
خانم کشاورز
قیمت فوق العاده عالی و منصف
کارشون عالی بود. متریال عالی، قیمت فوق العاده عالی و منصف، طراحی عالی، اخلاق و مشاوره همه چی عالی بود. واقعا ممنون از شرکت سلام ساختمان که باعث شد با آقای رزمجو آشنا بشیم و کابینت مورد علاقمونو داشته باشیم. حتما به همه معرفیشون میکنم.عالی بودن
آقای وحید یاری
با اخلاق خوب و ایده پرداز
کار ایشون هم با کیفیت و هم با دقت بود ایده پردازیشون هم عالی. اخلاق هم خوب .تشکر ازشون بابت اجرای قشنگشون.
خانم سالارپور
خوش برخورد و مقید به کار
خیلی خوش برخورد و مقیدبه کار بودن و از ایشون خیلی راضی هستم.
خانم پاریاب
محترم و خوش اخلاق
ایشون انسان بسیار محترم و خوش اخلاقی هستند و در کارشون هم بسیار دقیق می‌باشند و اگر من باز هم کار کابینت داشته باشم ترجیح میدهم با ایشان قرار داد ببندم.
خانم نصیری
صاحب ایده و دارای سلیقه امروزی
از ایده های مدرن و امروزی بهره مندند و صاحب سلیقه هستند. تیم خوش‌اخلاق و فرزی هستند و تا حد امکان در کارشون دقت دارند.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

کابینت هایگلاس سفید قهوه ای با گاز و فر توکار

7.   از یک سبک دکوراسیونی ساده استفاده کنید

انتخاب سبک‌های دکوراسیونی مینیمال و مدرن برای آشپزخانه، باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. بنابراین بهتر است از سبک‌های دکوراسیونی شلوغ و الگوهای طراحی پیچیده، در آشپزخانه استفاده نکنید. طراحی‌های ساده و رنگ‌های خلوت، فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

کابینت آشپزخانه مدرن کرمی قهوه ای

در نهایت درهم‌ریختگی آشپزخانه باعث می‌شود فضا کوچک‌تر به نظر برسد. بنابراین علاوه بر استفاده کردن از روش‌های ذکر شده، همیشه آشپزخانه را تمیز نگه دارید و از وسایل تزئینی یا لوازم غیرضروری در آشپزخانه استفاده نکنید تا فضا روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه کند.

کلام آخر

اگر آشپزخانه شما کوچک یا تاریک است، ممکن است احساس کنید که فضای مناسب و کافی برای کار کردن و یا جا دادن وسایل مورد نیاز خود ندارید. اما خوشبختانه راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها آشپزخانه را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهید. مهم‌ترین این راه‌ها، انتخاب رنگ‌های روشن، نورپردازی مناسب و استفاده از سبک‌های مدرن در آشپزخانه است. پس با عمل به این موارد و سایر نکاتی که در این مطلب گفتیم، آشپزخانه‌ای دلباز و روشن داشته باشید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments