5.0 3

با چقدر هزینه بازسازی، چقدر روی قیمت خونه میاد؟ | تاثیر بازسازی بر فروش

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  2 مرداد 1402
با چقدر هزینه بازسازی، چقدر روی قیمت خونه میاد؟ | تاثیر بازسازی بر فروش

قصد بازسازی دارین و نمی‌دونین بعد از بازسازی چقدر سود می‌کنین؟ نمی‌دونین چه ملکی مناسب بازسازی است؟ خانه ویلایی دارین و می‌خواین بدونین که بازسازی کنین یا قبل از بازسازی خانه رو بفروشین؟ نگران رکود بازار هستین و نمی‌دونین در این شرایط چه کار کنین؟ می‌خواین بدونین بازسازی چه تاثیری بر فروش خانه داره؟ آیا از تاثیر متراژ خانه بر بازسازی و فروش ساختمان خبر دارین؟

برای اینکه جواب سوالات بالا رو بدونین، حتما این مقاله رو بخونین. ما در این مطلب از دانش و تجربه چند نفر از متخصصین خودمون (دکتر کوشا، مهندس مرادپور، آقای رمضان پور و جناب واحدی فر) در حوزه ساخت‌وساز و بازسازی کمک گرفتیم. اگه بازسازی در پیش دارین، قبل از شروع لازم است اطلاعات زیر رو بدونین.

تاثیر بازسازی در دوران رکود بر افزایش قیمت خانه چیست؟

ابتدا لازم است بدونید که هدف بازسازی در درجه اول افزایش قیمت ساختمان نیست، بلکه افزایش کارایی، طول عمر، زیبایی و .. است. اما همه بازسازی‌ها با هر هدفی که انجام بشن، باعث افزایش قیمت میشن. چیزی که مهم است، آگاهی به این نکته است که سود حاصل از بازسازی در دوران رکود با دوران رونق یکی نیست، پس انتظار سود خیلی زیاد نداشته باشین.

این سود در دوران رکود به طور میانگین، 30 تا 40 درصد است و اگه ساختمان‌های خوبی در مناطق خوب با هزینه معقول بازسازی بشن، تا سود 200 درصدی هم قابل افزایش است. پس بهتر است در این دوران هزینه‌های خیلی هنگفتی برای بازسازی در نظر نگیرید، چون هرچه قیمت نهایی ساختمان گران‌تر بشه، احتمال برگشت سرمایه شما کم‌تر میشه.

افزایش قیمت بازسازی

مقایسه تاثیر بازسازی بر فروش خانه‌های آپارتمانی و ویلایی!

احتمالا یکی از سوال‌هایی که در ذهن شما هم وجود داره، این هست که بازسازی یک واحد آپارتمانی در فروش بیشتر اثرگذار هست یا یک خانه ویلایی؟

خب بیاین هر کدام رو جداگانه بررسی کنیم:

تاثیر بازسازی بر فروش خانه‌های ویلایی چیست؟

برای بررسی تاثیر بازسازی بر فروش خانه‌های .ویلایی، بد نیست بدونید که خانه‌های ویلایی دو حالت دارن:

  1. یکی خانه‌های ویلایی‌ که تراکم ندارن و معمولا خارج شهر‌ هستن
  2. دومی خانه‌های ویلایی‌ که تراکم بالایی دارن و اکثرا داخل شهر هستن

بحث بازسازی برای این دو حالت کاملا متفاوت است که در پایین این موضوع رو توضیح دادیم:

1. تاثیر بازسازی بر فروش خانه ویلایی با تراکم بالا

خانه‌های ویلایی که تراکم زیادی دارن، بهتر است بازسازی نشن. چون این خانه‌ها برای انبوه‌سازی خریده میشن و اگه بازسازی بشن فایده‌ای نداره و حتی ممکنه مشتری‌های خودشون رو به خاطر قیمت بیشتر از دست بدن. پس خانه‌‌های ویلایی تراکم بالا بهتر است که در همان حالت کلنگی و بدون بازسازی فروخته بشن.

2. تاثیر بازسازی بر فروش خانه ویلایی با تراکم پایین

اما خانه‌های ویلایی‌ که برای سکونت انتخاب میشن یا خارج شهر هستن و تراکم ندارن، اگه بازسازی بشن خیلی سریع‌تر و حتی با احتمال سود بالای 30 درصد، فروخته میشن.

تاثیر بازسازی بر فروش خانه (1)

تاثیر بازسازی بر فروش خانه‌های آپارتمانی چیست؟

برای واحدهای آپارتمانی هم، بازسازی تاثیر خوبی روی فروش اون‌ها داره. به این صورت که واحدهای بازسازی شده، نسبت به واحدهای قدیمی، زودتر و با قیمت بالاتری فروش میرن.

برای مثال:

در منطقه گلبهار، یک واحد آپارتمانی 75 متری که قیمتی حدود 300 میلیون داره، بعد از بازسازی (با فرض 20 میلیون هزینه)، 360 میلیون فروخته میشه، یعنی 200 درصد سود! ( این مثال به عنوان نمونه انتخاب شده و قابل تعمیم نیست.)

تاثیر بازسازی بر فروش خانه (2)

اهمیت سبک بازسازی در فروش خانه چیست؟

ما سه نوع سبک در ساختمان‌ها داریم:

  • مدرن
  • کلاسیک
  • نئوکلاسیک

این سه سبک طراحی دکوراسیون و ساختمان، برای بازسازی هم در نظر گرفته میشن. حالا این سوال پیش میاد که موقع بازسازی بهتر است از کدام سبک طراحی استفاده کنیم؟

در پاسخ باید بگیم که این مساله، کاملا به منطقه ساختمان مورد نظر شما بستگی داره. برای جواب دادن به این سوال، باید موقع بازسازی به ساختمان‌های نوساز اون منطقه نگاه کنین و با توجه به سبک غالب در اون منطقه و شرایط مالی مصرف‌کنندگان اون محل، بازسازی رو انجام بدین.

برای مثال:

در منطقه‌ای که شرایط مالی اکثریت متوسط است، بازسازی لوکس، احتمال و سرعت فروش رو کم می‌کنه.

سبک بازسازی مناسب برای فروش خانه‌های ویلایی چیست؟

به طور خاص‌تر و برای خانه‌های ویلایی هم متخصصین ما پیشنهاد می‌کنن از سبک مدرن استفاده بشه، سبک مدرن، هم باعث کم شدن هزینه‌های بازسازی می‌شه و هم سرعت فروش رو بالا می‌بره. استفاده از سبک کلاسیک نیز، فقط برای مناطقی پیشنهاد می‌شه که توانایی مالی بالایی داشته باشن، تا از بابت بازگشت سرمایه نگرانی وجود نداشته باشه.

تاثیر بازسازی بر قیمت ساختمان (1)

تاثیر متراژ در بازسازی و فروش خانه چیست؟

تاثیر متراژ ساختمان بر بازسازی و فروش خانه‌های کوچک و بزرگ به شرح زیر  است:

1. تاثیر بازسازی بر فروش ساختمان‌های کوچک و معمولی

به عنوان اولین نکته باید بهتون بگم، ساختمان‌هایی که متراژ کمتری دارن، برای بازسازی مناسب‌تر هستن. این واحدها به خاطر اینکه کوچک هستن و خریدار توقع زیادی ازشون نداره، سریع‌تر به فروش میرسن.

2. تاثیر بازسازی بر فروش ساختمان‌های بزرگ و لوکس

در واحدهای با متراژ بزرگ، اگه مشاعات درست نباشه، آسانسور نداشته باشه یا پارکینگ مشکل داشته باشه، اصلا توجیهی برای بازسازی ندارن.

برای متراژهای زیر 200 متر هم معمولا نباید از بازسازی لوکس استفاده کرد. بازسازی لوکس برای متراژهای بالای 200 متر و مناطقی که مردم از لحاظ درآمدی بالا هستن، مناسب است و امکان فروش اون ساختمان بعد از بازسازی وجود داره.

تاثیر یازسازی بر فروش (1)

چه بخش‌هایی از بازسازی، تاثیر بیشتری بر افزایش قیمت ساختمان دارند؟

در هنگام بازسازی اکثر ساختمان‌ها، یک سری بخش‌هایی وجود دارن که تاثیر بیشتری بر سرعت فروش و افزایش قیمت ساختمان دارن. در زیر 3 مورد از این بخش‌ها رو معرفی کردیم:

1.     مشاعات و نمای ساختمان

برای واحدهای آپارتمانی، مشاعات و نَمای ساختمان، در سرعت و سود فروش خیلی تاثیرگذار هستن.

به عنوان مثال:

یک ساختمان متوسط و رو به بالا رو در نظر بگیرین که نمای مناسبی نداره. این ساختمان یک میلیارد و هشتصد میلیون فروخته شده، در حالی که اگه 200 میلیون برای نمای اون هزینه می‌کردن (این هزینه برای کل واحدهاست و برای یک واحد، خیلی کمتر میشه)، با قیمت دو میلیارد و چهارصد میلیون فروخته میشد. یعنی چند درصد سود؟ 200 در صد سود. (این مثال به عنوان نمونه انتخاب شده و نمی‌شه به همه موارد تعمیم داد.)

تاثیر یازسازی بر فروش (2)

2. آسانسور

بخش دیگه‌ای که برای واحدهای آپارتمانی خیلی اهمیت داره، آسانسور است. در منطقه‌ای که تمام ساختمان‌های اون آسانسور دارن، اگه واحدی برای بازسازی انتخاب بشه که آسانسور نداره، حتی امکان به فروش نرفتن اون هم وجود داره.

3. ظاهر و دکوراسیون داخلی خانه

در مرحله‌ی بعدی، ظاهر خانه و دکوراسیون داخلی اون یعنی آشپزخانه، سرویس‌ها، شیرآلات و دیوارها اهمیت دارن.

تاثیر بازسازی بر افزایش قیمت خانه (2)

تاثیر بازسازی بر فروش خانه در شرایط مختلف چیست؟

برای اینکه بدونین در شرایط مختلف، تاثیر بازسازی بر فروش خانه چگونه است و این که بازسازی بهتر است یا اینکه فروش خانه، یک سری سوالات پر تکرار رو به همراه پاسخ اون ها در ادامه برای شما آوردیم:

  • در چه شرایطی بهتر است اول واحد رو بازسازی کنین و بعد بفروشین؟

در شرایطی که می‌خواین واحد شما سریع‌تر به فروش بره یا این که با قیمت بیشتری فروخته بشه، بهتر است اول با یک هزینه معقولی بازسازی انجام بدین و بعد واحد رو بفروشین.

  • در چه شرایطی بهتر است به جای یک واحد نوساز، یک واحد قدیمی بخرین و بازسازی انجام بدین؟

در شرایطی که بودجه کافی برای خریدن یک واحد صفر و نوساز دلخواه رو نداشته باشین، بهتر است با هزینه کمتری، یک واحد قدیمی بخرین و اون رو به سبک مورد علاقه خودتون بازسازی کنین.

  • در چه شرایطی بهتر است واحد نوساز بخرین؟

در صورتی که شرایط زیر رو دارین، بهتر است که قید بازسازی رو بزنین و یک واحد نوساز بخرین:

اگه حوصله دردسرهای بازسازی رو ندارین

یا این که زمان کافی برای منتظر ماندن و انجام بازسازی خانه رو ندارین

یا ترجیح می‌دین یک واحد نوساز داشته باشین و بودجه لازم برای خرید اون رو هم دارین

 

جمع بندی!

همونطور که در این مقاله متوجه شدین، بازسازی در اکثر مواقع تاثیر بسیار زیادی روی افزایش قیمت خانه و حتی سرعت فروش اون داره. گاهی حتی شما می‌تونین بعد از بازسازی سود 200 درصدی هم داشته باشین.

اما رعایت یک نکته خیلی اهمیت داره و اون هم پیدا کردن متخصص بازسازی کاربلد و مطمئی هست که بتونه برای شما بازسازی رو حرفه‌ای انجام بده. حالا برای اینکه بتونید چنین فردی رو خیلی راحت پیدا کنید، می‌تونین به سایت سلام ساختمان هم سر بزنین. سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای پیدا کردن متخصص حرفه‌ای بازسازی در شهر شما هست و به شما مشاوره رایگان بازسازی میده. فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنین تا از خدمات رایگان سلام ساختمان استفاده کنین:

مشاوره رایگان بازسازی

تاثیر بازسازی بر افزایش قیمت خانه (1)

 

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ناصر
ناصر
08 تیر 1402 13:27

میشع 200درصد

محمد
محمد
30 خرداد 1402 07:09

سلام
وقتی ۲۰ میلیون هزینه کنید و ۶۰ میلیون گرون تر بفروشید ۲۰۰ درصد سود کردید نه ۱۰۰ درصد

علی
علی
26 آبان 1402 22:42
پاسخ به  محمد

کسی که بخواد وارد این کار بشه اصل سرمایه رو باید در نظر بگیرید با خرج کرد ن اینکه شما اصل پولو حساب نکردید فقط خرج کردو حساب کردین پس ۲۰۰درصد سود نداره دوست عزیز