4.5 7

کابینت روکش چوب؛ جدول مقایسه مزایا و معایب

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  20 مهر 1400
کابینت روکش چوب سفید و کابینت روکش چوب قهوه ای

آیا می‌دونین خرید کابینت روکش چوب (Wood veneer cabinet) چه مزایایی رو برای شما به همراه داره؟ آیا می‌دونستین که می‌شه با هزینه‌ای کمتر، صاحب کابینتی با طرح چوب بشین؟ شما می‌تونین با خرید کابینت آشپزخانه روکش چوب، لطافت و حس طبیعی بودن کابینت چوبی رو با قیمت خیلی کم‌تری در اختیار داشته باشین. البته این فقط ظاهر قضیه هست و ساختار کابینت با طرح چوب، با کابینتِ تمام چوب که به طور کامل از چوب طبیعی ساخته شده تفاوت زیادی داره. در این مقاله با این تفاوت‌ها آشنا می‌شین.

پس با ما همراه باشین تا در ادامه در مورد مزایا، معایب و قیمت کابینت روکش چوب صحبت کنیم. همچنین موضوعاتی مانند نحوه ساخت، روش نگهداری و کلی نکته مهم دیگه در مورد این کابینت‌ها رو به شما می‌گیم.

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت روکش چوب در واقع کابینت با مغزیِ (ورق سازنده در زیر روکش) ام دی اف یا نئوپان است که دارای طرح چوب بوده و روی اون روکشی (Veneer) از جنس چوب طبیعی، چسبانده و پرس می شه. این کابینت برخلاف کابینت تمام چوب که به طور کامل از چوب طبیعی ساخته می‌شه، تنها دارای لایه‌ای نازک از روکش چوب طبیعی در سطح و نمای ظاهری خود هست و مغزی اون اغلب از چوب مصنوعی MDF یا نئوپان ساخته میشه.

کابینت روکش چوب سفید، محسن بختیاری سلام ساختمان اصفهان

در کابینت‌های روکش چوب برای افزایش مقاومت و همچنین جلوگیری از خراشیده شدن روکش چوبی، روی اون رو با لایه‌ای از رنگ‌های مخصوص پوشش می‌دن. ساخت این کابینت خیلی راحت‌تر از کابینت چوبی هست و زیبایی فوق العاده چشم نوازی داره. رگه‌های منحصربه‌فرد چوب طبیعی که در روکش روی سطح این کابینت به کار رفته، حس زنده بودن رو به آشپزخانه‌ی شما هدیه میده.

دو تفاوت کابینت روکش چوب و کابینت تمام چوب، که باید قبل از خرید بدانید!

معمولا اکثر افرادی که قصد خرید و یا تعویض کابینت آشپزخانه خودشون رو دارن، کابینت روکش چوب رو با کابینت چوبی اشتباه می‌گیرن و با تفاوت‌های این دو نوع کابینت به طور دقیق آشنا نیستن. غافل از این که این دو نوع کابینت در دو مورد مهم زیر با هم تفاوت دارن:

  1. ساختار کابینت
  2. قیمت کابینت

بنابراین در این قسمت به طور کامل به بررسی تفاوت‌های کابینت چوبی و روکش چوب می‌پردازیم.

1.     تفاوت در ساختار کابینت روکش چوب و تمام چوب

در کابینت‌های چوبی، تماما از چوب طبیعی برای ساخت کابینت استفاده می‌شه و به همین دلیل این کابینت‌ها دوام بالاتر و ظاهر نسبتا طبیعی تری دارن. اما در کابینت‌های روکش چوب از ام دی اف شانزده میلی‌متری برای بدنه کابینت استفاده می‌کنن و فقط روی اون رو با روکش نازکی از چوب طبیعی می‌پوشانن.

2.     تفاوت در قیمت کابینت روکش چوب و تمام چوب

قیمت کابینت‌های روکش چوب کمتر از کابینت‌های تمام چوب هست. زیرا میزان چوب طبیعی به کار رفته در این کابینت‌ها خیلی کمتر هست و همین موضوع باعث کاهش قیمت کابینت روکش نسبت به کابینت تمام چوب می‌شه.

کابینت روکش چوب قهوه‌ای تیره-مجید گل محمدی سمنگانی-مشهد سلام ساختمان

در نهایت این نکته رو در نظر داشته باشین که کابینت‌های تمام چوب و روکش چوب با وجود تفاوت‌های بالا، در ظاهر با هم تفاوت چندانی ندارن و هر دو به وسیله رنگ پوشش داده می‌شن و هر دو در تمامی طرح‌ها و سبک‌ها ساخته می‌شن.

نحوه ساخت کابینت روکش چوب چگونه است؟

مراحل ساخت کابینت روکش چوب به شرح زیر هست:

  • ابتدا مغزی رو با توجه به طرح کابینت ابزار بزنین. این کار به کمک دستگاه cnc انجام می‌شه. به این صورت طرح نهایی مورد نظر، روی متریال ایجاد می‌شه. جنس مغزی می‌تونه ام دی اف یا نئوپانِ خام باشه.
  • سپس سطح ابزار خورده رو سنباده بکشین و صیقل بدین. بعد سطح رو با چسب مخصوص بپوشانین.
  • حالا روکش‌های نازک چوب طبیعی رو طبق طرحی که دارن، مرتب در کنار هم بذارین و اون‌ها رو با دستگاه پِرِس، به ورق ام دی اف یا نئوپانِ ابزار خورده بچسبانین.
  • بعد از خشک شدن چسبِ روکش‌ها، نوبت به محو کردن مرز بین روکش‌ها می‌رسه. برای این کار می‌تونین از سنباده و ماشین‌های مخصوص این کار استفاده کنین.
  • ورق روکش چوب شما آماده هست و باید قطعاتِ مختلفِ کابینت رو برش بزنین. از این ورق می‌تونین برای درب‌ها و قسمت‌های قابل رویتِ کابینت استفاده کنین. برای قسمت‌هایی از کابینت که دیده نمی‌شن، می‌تونین از ام دی اف ساده استفاده کنین.
  • حالا قطعات آماده شده رو با رنگ‌های مختلف از قبیل پلی اورتان و پلی استر یک مواد و دو مواد رنگ کنین. قطعه شما آماده‌ی ساخت و نصب کابینت هست. (توصیه ما به شما این هست که رنگ درب‌ها و محل‌هایی که در دید قرار دارن از نوع پلی استر باشه که نمای بهتری داره و در مقابل نفوذ آب نیز، مقاومت بهتری نسبت به رنگ‌های عادی داره. نفوذ آب به درب‌ها باعث پوک شدن این قسمت‌ها می‌شه و تعمیر و یا تعویض اون‌ها، باعث تحمیل هزینه‌های اضافی به شما می‌شه)
  • بعد از نصب کابینت هم باید لکه گیری‌های نهایی رو انجام بدین و مشکلات احتمالی رو برطرف کنین.

مراحل ساخت کابینت روکش چوب به پایان رسید.

کابینت روکش چوب طبیعی به رنگ صدفی، مهدی زینلی سلام ساختمان

البته گاهی اوقات برای شباهت بیشترِ کابینت‌های روکش چوب به کابینت‌های تمام چوب، کابینت‌های روکش چوب رو با روش‌های خاصی می‌سازن که در ادامه گفتیم.

برای شباهت بیشتر کابینت‌های روکش چوب به کابینت‌های چوبی، چه راه حلی وجود داره؟

برای چنین کاری می‌تونین از دو روش زیر کمک بگیرین:

  • باید از قاب‌ها و طرح‌های ساده و پیچیده‌ای که روی درب‌های کابینت‌های چوبی وجود داره، روی درب‌های کابینت‌های روکش چوب استفاده کنین. این طرح‌ها می‌تونن شامل یک خط ساده یا منبت کاری‌های پیچیده‌تر باشن. در بعضی طرح‌ها می‌تونین حتی CNC سه بعدی نیز، روی ام دی اف کار کنین.
  • همچنین برای ایجاد طرح‌های پیچیده‌تر می‌تونین از قطعات جداگانه‌ی چوب یا ام دی اف یا متریال‌های دیگری که از قبل طرح‌های منبت روی اون‌ها کار شده، استفاده کنین و اون‌ها رو به ورق ام دی اف پرس کنین و برای بخش‌هایی مثل تاج‌ها و پاخورها و … از این قطعات استفاده کنین. در این حالت کابینتی دارین کاملاً مشابه به کابینت تمام چوب که فقط مغزی اون با کابینت تمام چوب متفاوت هست.

در ادامه جدول مقایسه مزایا و معایب روکش چوب رو حتما ببینین.

مزایا و معایب کابینت روکش چوب در یک نگاه!

در جدول زیر، مزایا و معایب کابینت روکش چوب رو به صورت خلاصه آوردیم. اون‌ها رو مقایسه کنین و بعد به سراغ سفارش این کابینت برین.

مزایا

معایب
مقرون به صرفه

حساس به خراش

مشابه چوب

حساس به رطوبت در محل خش
ارزان‌تر از چوب

قیمت نسبتا بالا

زیبا

پیداکردن مجری مورد اعتماد
قابلیت ابزارخوری

اجرای دشوار رنگ سفید

مقاومت رطوبتی زیاد

رنگ‌‌بندی متنوع

دوام بالا

طراحی خاص و متنوع

در قسمت بعدی هر یک از مزایا و معایب مهم کابینت روکش چوب رو به طور جداگانه و با جزئیات بیشتری توضیح می‌دیم.

مزایای مهم کابینت روکش چوب چیست؟

مهم‌ترین مزایای کابینت روکش چوب عبارت‌اند از:

  • ظاهری مشابه به کابینت‌های چوبی گران قیمت داره.
  • به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از کابینت تمام چوب هست.
  • به علت استفاده از رنگ‌های پلی استر و پلی اورتان در سطح کابینت روکش چوب، این کابینت مقاومت خوبی نسبت به رطوبت داره و در صورتی که خراشیدگی در روکش به وجود نیاد، آب به داخل مغزی کابینت نفوذ نمی‌کنه و دچار خرابی نمی شه.
  • استحکام و مقاومت زیادی داره.
  • ظاهری زیبا و چشم نواز داره.
  • به دلیل داشتن روکش رنگ، سطح این کابینت کاملا یکدست و یکنواخت هست و هیچگونه خلل و فرجی در اون وجود نداره و تمام ناهمواری‌های سطح، با رنگ پوشش داده می‌شه.
  • به علت اینکه مغزی این کابینت از جنس ام دی اف هست، قابلیت ابزارخوری مناسبی داره (زیرا ورق ام دی اف خاصیت ابزارخوری بالایی داره) و در نتیجه اجرای انواع طراحی‌ها و منبت کاری‌ها برای این کابینت کاملا ممکن هست.

در کل می‌تونیم بگیم کابینت با روکش چوب عیب خاصی نداره، جز سه الی چهار موردی که در ادامه باهم بررسی می‌کنیم.

معایب مهم کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت روکش چوب عیب خیلی زیادی نداره و جزو بهترین کابینت‌ها هست. تنها ایرادات این کابینت هم، بیشتر به نوع رنگی که روی روکش چوبی به کار می‌ره، برمی‌گرده و نمی‌تونیم خیلی ایرادات رو به خود متریال کابینت نسبت بدیم. چند ایراد اصلی کابینت روکش چوب عبارت‌اند از:

  1. محدودیت رنگ آمیزی کابینت روکش چوب سفید
  2. مشکل ترمیم رنگ در کابینت روکش چوب
  3. محدودیت نوع روکش در کابینت روکش چوب
  4. استفاده از روکش‌های بی‌کیفیت در کابینت روکش چوب

در ادامه به بررسی چهار ایراد بالا می‌پردازیم.

1.     محدودیت رنگ آمیزی کابینت روکش چوب سفید

در کابینت روکش چوب سفید رنگ، نمی‌تونین از رنگ پلی استر دو مواد برای پوشاندن سطح روی کابینت استفاده کنین، چون لایه‌ای زرد رنگ روی کابینت تشکیل می‌شه و باید از رنگ پلی استر یک مواد استفاده کنین. اما مشکل اینجاست که رنگ پلی استر یک مواد مقداری در برابر رطوبت ضعف داره و به صورت کلی رنگ نسبتا ضعیفی هست. رنگ پلی استر یک مواد در برابر خش و ضربه نیز آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به رنگ دو مواد داره. اما راه حل چی هست؟ یعنی شما نمی‌تونین از کابینت روکش چوب رنگ سفید استفاده کنین که این معایب رو هم نداشته باشه؟

در پاسخ باید بگیم معلوم هست که می‌تونین استفاده کنین! فقط باید برای کابینت رنگ سفید، به جای پوشش رنگ پلی استر یک مواد، باید از رنگ پلی اورتان استفاده کنین.

2.     مشکل ترمیم رنگ در کابینت روکش چوب

مسئله زرد شدن رنگ کابینت روکش چوب که در قسمت قبل گفتیم، فقط در مورد پوشش‌دهی کابینت رنگ سفید هست و برای سایر رنگ‌های کابینت روکش چوب، می‌تونین از رنگ پلی استر دو مواد استفاده کنین که رنگی بسیار باکیفیت هست. اما تنها عیب اون این هست که در صورت آسیب دیدن رنگ، به راحتی قابل اصلاح نیست و نمی‌تونین فقط همان بخش آسیب دیده رو رنگ کنین. بلکه باید کل قطعه رو جدا کنین و در داخل کارگاه مجدداً رنگ کنین و یا از رنگ‌های مشابه برای ترمیم اون بخش استفاده کنین.

3.     محدودیت نوع روکش در کابینت روکش چوب

ما روکش‌های محدودی در اختیار داریم که قابلیت استفاده به عنوان روکش کابینت رو داشته باشن و بتونن تمام ویژگی‌های مد نظر ما رو برآورده کنن. بنابراین دست ما برای انتخاب نوع روکش خیلی زیاد باز نیست. برای مثال شما اگر بخواین کابینتی با رنگ روشن داشته باشین، نمی‌تونین از چوب گردو که رنگی تیره داره یا چوب راش که رنگی متمایل به قرمز داره به عنوان روکش کابینت خودتون استفاده کنین. در کل در بهترین حالت شما برای انتخاب روکش چوب کابینت، بیشتر از 4 یا 5 مورد حق انتخاب ندارین.

4.     استفاده از روکش‌های بی‌کیفیت در کابینت روکش چوب

آخرین ایراد کابینت روکش چوب، استفاده از روکش‌های بی‌کیفیت هست. در چنین حالتی، کابینت سازها از روکش‌هایی استفاده می‌کنن که جنس مطلوبی ندارن و برای اینکه روکش، رنگ و فرم بهتری به خودش بگیره، به اون رنگ تزریق می‌کنن. چنین روکش‌های بی‌کیفیتی دارای نمای بسیار زیبایی هستن. اما پس از مدتی با گذر زمان، رنگی زرد روی روکش ظاهر می‌شه. یعنی پس از اتمام کارِ رنگ آمیزی قطعات، به خصوص در قطعات پلی استر سفید رنگ، رنگ زرد در پس زمینه‌ی کار کم‌کم نمایان می‌شه. بنابراین باید در انتخاب روکشِ چوب و یا قطعه روکش شده، به کابینت ساز تأکید کنین که از روکش با کیفیت مناسب استفاده کنه تا درب‌ها و سایر قسمت‌های کابینت، به مرور زمان دچار تغییر رنگ نشن.

کابینت روکش چوب کلاسیک رنگ سفید، محسن بختیاری اصفهان سلام ساختمان

با توجه به نکاتی که در بالا گفتیم، اگر جایی رو دیدین که با تفاوت قیمتی فاحش نسبت به بقیه جاها برای شما کابینت روکش چوب می‌سازه، زیاد خوشحال نشین و مقداری در صحّت و کیفیت کار کابینت ساز دقت کنین. در نهایت تصمیم درست رو بگیرین..

قیمت کابینت روکش چوب در آذر 1401 چند است؟

قیمت کابینت روکش چوب رو در جدول زیر و برای یک متر استاندارد از این کابینت آوردیم.

تاریخ به روزرسانی قیمت‌ها توسط کابینت سازهای سلام ساختمان: 0

نوع کابینتحداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)توضیحات
قیمت کابینت روکش چوب00بستگی زیاد به طرح و رنگ دارد

نکته1: یک متر کابینت استاندارد یعنی هزینه متریال و اجرای یک متر کابینت زمینی با عمق ۵۵ و ارتفاع ۹۰ سانتی‌متر + یک متر کابینت دیواری با عمق ۳۰ و ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر و با طراحی کاملاً ساده

نکته2: قیمت های جدول بالا متری و حدودی هستن. زیرا عوامل زیادی بر تعیین قیمت دقیق کابینت روکش چوب تاثیر دارن.

چه عواملی بر تعیین قیمت نهایی کابینت روکش چوب تاثیر دارن؟

از عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت روکش چوب عبارت‌اند از:

  • کیفیت و جنس روکش چوب به کار رفته
  • نوع ورق ام دی اف بدنه
  • نوع رنگ به کار رفته برای روکش
  • مهارت اجرایی کابینت ساز
  • و . . .

موقع سفارش کابینت‌های روکش چوب، مورد آخر یعنی مهارت کابینت ساز حرف اول رو می‌زنه. زیرا مهارت اجرایی این فرد، تاثیر زیادی بر افزایش عمر و کیفیت کابینت شما داره. پس اگه برای پیدا کردن کابینت ساز حرفه‌ای شهر خودتون به کمک نیاز دارین، می‌تونین از طریق لینک زیر از سلام ساختمان به عنوان بزرگ‌ترین بازار آنلاین ساخت کابینت کمک بگیرین:

معرفی کابینت ساز حرفه‌ای شهر شما

تفاوت کابینت روکش چوب طبیعی و کابینت روکش چوب مصنوعی چیست؟

تفاوت اصلی کابینت روکش چوب طبیعی و کابینت روکش چوب مصنوعی، در نوع روکش کابینت هست. و گرنه جنس مغزی (قسمت پایه ورق کابینت در زیر روکش)، در هر دو نوع کابینت می‌تونه یکسان و از جنس ام دی اف، نئوپان و … باشه.

به طور کلی انواع روکش‌های چوب در تمام کابینت‌ها، یکی از دو دسته زیر هستن:

  1. روکش چوب طبیعی
  2. روکش چوب مصنوعی

در ادامه به معرفی کامل روکش‌های چوبی بالا و انواع اون‌ها می‌پردازیم.

1.     روکش چوب طبیعی کابینت چیست و چه انواعی دارد؟

روکش‌های چوب طبیعی، برش‌هایی از تنه‌ی درختان سوزنی و پهن برگ هستن که طی فرآیندهای خاصی، اون‌ها رو به شکل ورق نازک چوب طبیعیِ قابل استفاده برای پوشاندن انواع سطوح مثل کابینت و کمد در میارن. این روکش‌ها ظاهری زیبا و منحصر به فرد دارن و به دلیل وجود رگه‌های طبیعی درختان، منتقل کننده حس طبیعت و اصالت در محیط هستن. همین موضوع قیمت این روکش‌ها رو بالا می‌بره. معمولا روی این روکش‌ها رو با رنگ‌های مخصوصی مثل پلی استر یا پلی اورتان پوشش می‌دن تا مقاومت بیشتری در برابر خراشیدگی و رطوبت پیدا کنن.

کابینت ممبران-روکش چوب حمیدرضا کلانتری ساری سلام ساختمان

انواع روکش‌های چوب طبیعی که از درختان مختلف به دست میان، عبارت‌اند از:

  • روکش چوب درخت گردو: روکش گردو به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای تا قهوه‌ای تیره هست
  • روکش چوب درخت راش: روکش راش رنگ صورتی مایل به قهوه‌ای داره
  • روکش چوب درخت ملچ: رنگ روکش ملچ معمولا قهوه‌ای مایل به قرمز هست که در برخی موارد رگه‌های سبز هم داره
  • روکش چوب درخت بلوط: رنگ روکش بلوط از قهوه‌ای روشن تا تیره متغیر هست

در ادامه روکش‌های مصنوعی چوبی رو معرفی می‌کنیم.

2.     روکش چوب مصنوعی کابینت چیست و چه انواعی دارد؟

روکش‌های چوب مصنوعی، ورقه‌های نازکی هستن که از ترکیب کردن مواد مصنوعی مختلف، در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها ساخته می‌شن. از روکش‌های مصنوعی چوب برای پوشاندن سطوح مختلف از جمله کمد، کابینت و … استفاده می‌کنن. این روکش‌ها تنوع طراحی بالایی دارن و با طرح‌های مشابه چوب طبیعی هم ساخته می‌شن. قیمت انواع روکش چوب مصنوعی کمتر از روکش چوب طبیعی هست و روکش‌های مصنوعی، نمای ظاهری روکش‌های چوب طبیعی رو ندارن.

در تصویر زیر می‌تونین یک نمونه کابینت ام دی اف با روکش چوب مصنوعی ملامینه رو ببینین که توسط متخصصین سلام ساختمان اجرا شده.

کابینت ام دی اف با روکش چوب مصنوعی احسان آزادی تهران سلام ساختمان

رایج‌ترین انواع روکش‌های چوب مصنوعی عبارت‌اند از:

  • روکش هایگلاس (High Gloss): هایگلاس نوعی روکش پلاستیکی است که از یک سمت با پلکسی گلاس و از سمت دیگه با نوعی ماده ارزان تر پوشانده می‌شه و درخشندگی، مهم‌ترین ویژگی اون هست.
  • روکش ملامینه (Melamine): ملامینه از قرار گرفتن نوعی پلاستیک روی کاغذهای مخصوص به وجود میاد و قیمت مناسبی داره.
  • روکش پی وی سی (PVC): پی وی سی نوعی پلاستیک فشرده و البته انعطاف پذیر هست. این روکش بسیار زیبا و مقاوم هست و قابلیت کشیده شدن روی سطوح ابزار خورده رو به خوبی داره.
  • روکش اچ پی ال (HPL): اچ پی ال نوعی لمینت با فشار بالا و یا به عبارتی نوعی ورق ملامینه با مقاومت و فشردگی خیلی بالاتر از ملامینه هست که به عنوان روکش در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده می‌شه.

در ادامه بریم سراغ معرفی انواع سبک‌های کابینت روکش چوب.

کابینت روکش چوب، سَبکِ مدرن دارد یا کلاسیک؟!

کابینت روکش چوب رو بر خلاف باور اکثر افراد که فکر می‌کنن فقط در سبک کلاسیک ساخته می‌شه، می‌تونین در سه سبک دکوراسیونی زیر بسازین:

  1. کابینت روکش چوب کلاسیک
  2. کابینت روکش چوب مدرن
  3. کابینت روکش چوب نئوکلاسیک

در ادامه توضیح کوتاهی در مورد هر سبک ارائه می‌دیم.

1. کابینت روکش چوب کلاسیک

کابینت‌های روکش چوب رو اغلب در سبک‌های پر از نقش و نگار کلاسیک می‌سازن. کابینت‌های روکش چوبِ کلاسیک معمولا دارای تاج، ستون، سر ستون، پاخور و یا زیر چراغِ منبت کاری شده هستن. معمولا روی درب‌های این کابینت‌ها رو حکاکی می‌کنن و به طور کلی از جزئیات زیادی در طراحی اون‌ها استفاده می‌شه.

کابینت روکش چوب کلاسیک رنگ روشن مهدی سلطان زاده سلام ساختمان تهران

در تصویر بالا، یک نمونه کابینت روکش چوب کلاسیکِ ساخته شده توسط متخصصین سلام ساختمان رو می‌تونین ببینین.

2. کابینت روکش چوب مدرن

اما کابینت روکش چوب مدرن معمولا طراحی ساده‌ای داره و از هیچ اِلِمان اضافه‌ای برای ساخت اون استفاده نمی‌شه. گاهی حتی دستگیره‌های اون هم، به طور مخفی طراحی می‌شن.

کابینت هایگلاس و روکش چوب مدرن، مرتضی پیروی تهران سلام ساختمان

تصویر بالا یک نمونه کابینت روکش چوب مدرن هست که توسط تیم سلام ساختمان در تهران اجرا شده.

3. کابینت روکش چوب نئوکلاسیک

در نهایت اگه به هیچ کدام از سبک‌های مدرن و کلاسیکِ علاقه ندارین، می‌تونین از کابینت روکش چوب نئوکلاسیک استفاده کنین که طراحی اون مابین سبک کلاسیک و مدرن هست. یعنی نه به اندازه کابینت مدرن، ساده است و نه از اِلِمان‌های پیچیده و کلاسیک زیادی در اون استفاده می‌شه.

کابینت روکش چوب قهوه‌ای نئوکلاسیک مهدی نوایی مهر کلاردشت مازندران سلام ساختمان

تصویر بالا یک نمونه کابینت روکش چوبِ نئوکلاسیکِ اجرا شده توسط کابینت ساز سلام ساختمان در مشهد هست.

بهترین رنگ کابینت روکش چوب چیست؟

برای رنگ آمیزی کابینت روکش چوب از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شه که رایج ترین اون‌ها رنگ‌های پلی اورتان و پلی استر هستن. رنگ‌های پلی اورتان معمولا کیفیت و ماندگاری بالاتری دارن و در نتیجه نسبت به سایر رنگ‌ها کمی گران‌تر هستن. در رنگ آمیزی کابینت‌های روکش چوب، تنوع رنگی نسبتا خوبی وجود داره که در این بین، رایج‌ترین و پرطرفدارترین رنگ‌ها عبارت‌اند از:

  • سفید
  • سفید طلایی
  • گردویی
  • کِرِم
  • فندوقی
  • قهوه‌ای

شما می‌تونین هر یک از رنگ‌های بالا رو برای کابینت روکش چوب خودتون انتخاب کنین و یا حتی از کابینت ساز بخواین که چند تا از این رنگ‌ها رو همزمان و به صورت ترکیبی در کنار هم، برای کابینت شما استفاده کنه.

کابینت روکش چوب قهوه‌ای-مسعود ظریفی-اصفهان سلام ساختمان

البته ما پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب رنگ کابینت، سری به گالری مدل‌های کابینت سلام ساختمان بزنین تا بتونین رنگ دلخواه کابینت خودتون رو راحت‌تر انتخاب کنین:

گالری مدل‌های کابینت سلام ساختمان

روش صحیح نگهداری از کابینت روکش چوب چگونه است؟

نگهداری صحیح از کابینت روکش چوب، می‌تونه عمر این کابینت رو چندین سال افزایش بده. بنابراین در ادامه شما رو با مهم‌ترین نکات نگهداری از کابینت روکش چوب آشنا می‌کنیم.

  • اگه روی کابینت روکش چوب شما مرطوب و یا خیس شد، بهتر هست بلافاصله محل رطوبت رو خشک کنین.
  • اگه کابینت روکش چوب شما در معرض نور مستقیم آفتاب قرار داره، از پرده در آشپزخانه استفاده کنین تا کابینت شما دچار تغییر رنگ نشه.
  • قابلمه‌ها و ظروف داغ رو به طور مستقیم روی این کابینت قرار ندین و از یک لایه محافظ برای این کار استفاده کنین.
  • سعی کنین از پاک کننده‌های دارای سیلیکون، مواد شوینده شیمیایی قوی و یا اسکاج‌های زبر، برای تمیزکاری این کابینت استفاده نکنین.
  • مواظب باشین سطح کابینت دچار ضربه و یا خراشیدگی نشه، چون در صورت آسیب دیدگی روکش، رطوبت به راحتی به لایه‌های زیرین (مغزی ام دی اف کابینت) نفوذ می‌کنه و باعث پوسیدگی می‌شه.

با رعایت این نکات و سایر نکات مهمی که در مقاله روش نگهداری از انواع کابینت آشپزخانه آوردیم، می‌تونین چندین سال به عمر کابینت روکش چوب خودتون اضافه کنین.

چند مدل کابینت روکش چوب زیبا رو ببینید و ایده بگیرید!

در ادامه چند مدل کابینت روکش چوب که توسط متخصصین سلام ساختمان اجرا شدن رو برای شما آوردیم. در عکس اول، حکاکی‌های زیبای روی بدنه‌ و اُپن کابینت روکش چوب، بسیار خیره کننده هستن. مخصوصا اگه بدونین که قیمت همین طرح با متریال چوبی، خیلی گران‌تر برای شما آب می‌خوره!

کابینت روکش چوب کلاسیک سفید طلایی وحید طاهری سلام ساختمان قم

در عکس زیر هم، یک نوع دیگه از کابینت روکش چوبی رو می‌بینیم که رنگی کاملا مشابه چوب داره و هر کسی نمی‌تونه تشخیص بده که آیا کابینت شما چوب هست یا روکش چوب!

کابینت روکش چوب قهوه‌ای پیمان قربانیان سلام ساختمان-مازندران

به دلیل استفاده از روکش چوب طبیعی در این کابینت‌ها، آشپزخانه شما ظاهری شیک و لوکس پیدا می‌کنه. در ادامه، دو نمونه دیگه از انواع کابینت روکش چوب رو می‌بینیم.

کابینت روکش چوب طبیعی سفید مسعود زارعی سلام ساختمان مشهد

کابینت روکش چوب طبیعی رنگ روشن، محسن بختیاری سلام ساختمان اصفهان

تمامی تصاویر کابینت روکش چوب در این مقاله، توسط کابینت سازهای سلام ساختمان اجرا شدن.

جمع بندی مطالب…

بعضی از افراد به دنبال طرح‌های خاص کابینت چوبی هستن، اما به دلیل اینکه این کابینت‌ها خیلی گران هستن، شاید نخوان یا نتونن که از این کابینت استفاده کنن. اما خب پس باید چیکار کرد؟ آیا می‌شه با هزینه‌ای کمتر صاحب کابینتی با طرح چوب شد؟ پاسخ ما به این سؤال مثبت هست! چرا که نشه؟! برای این موارد می‌تونین از کابینت روکش چوب استفاده کنین. کابینت روکش چوب نوعی کابینت با مغزی ام دی اف یا نئوپان است که روی اون روکشی از جنس چوب طبیعی چسبانده و پرس می‌شه و ظاهری مشابه کابینت تمام چوب داره.

کابینت روکش چوب سفید-سیدمحمد اکبری-سلام ساختمان مشهد

ما در این مقاله سعی کردیم شما رو با کابینت روکش چوب، مزایا و معایب، قیمت و سایر نکات مهم اون آشنا کنیم. امیدواریم اطلاعات کافی برای خرید این کابینت رو در اختیار شما قرار داده باشیم. سوالات خودتون رو در بخش کامنت‌ها از ما بپرسین و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع کابینت، از پشتیبان‌های سلام ساختمان کمک بگیرین.

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اعظم
اعظم
16 آذر 1401 10:18

سلام من میخوام کابینت چوبی بخرم ولی پولم نمیرسه، شنیدم کابینت روکش چوب ارزون تره. سوالم اینه اینکه میگن کابینت روکش چوب و چوب یک شکلن راسته؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
19 آذر 1401 22:24
پاسخ به  اعظم

با سلام
کابینت روکش چوب درحقیقت کابینتی هست که مغز دربهای آن از جنس ام دی اف بوده و یک روکش نازک از چوب طبیعی روی مغزی قرار میگیرد و بعد معمولاً رنگ میشه. اما در کابینت چوبی، دربها تماما از چوب ساخته میشن. به همین دلیل امکان پیاده سازیِ طرح های عمیق تر و ظریف تر در کابینت چوبی بیشتره، اما خوب هزینه خیلی زیادی هم داره.
پیشنهاد ما اینه که از کابینت روکش چوب استفاده کنین و برای انتخاب طرح کابینت، از کابینت سازتون کمک بگیرین. اگه در این زمینه نیاز به مشاوره بیشتری داشتین، در لینک زیر ثبت نام کنین تا همکاران ما باهاتون تماس بگیرن:
https://salamsakhteman.com/product

علی
علی
13 آذر 1401 17:12

قیمت به روز روکش چوب رو شما چرا نمیزنین؟ لطفا قیمت ها رو اپدیت کنین.

پشتیبانی سلام ساختمان
ادمین
پشتیبانی سلام ساختمان
14 آذر 1401 09:44
پاسخ به  علی

سلام دست عزیز

قیمت ها به تاریخ آذر 1401 آپدیت شدن

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
19 آذر 1401 22:28
پاسخ به  علی

با سلام
سلام ممنون از همراهی شما
قیمت های این مقاله به روز هستند.

امیری
امیری
13 آذر 1401 17:11

من الان بین روکش چوب و ممبران موندم که چکار کنم. میشه لطفا بهم بگین که کدومش بهتره؟ قیمت کدومش ارزون تره؟ کدوم یکی موندگاریش بالاتره؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
19 آذر 1401 22:28
پاسخ به  امیری

با سلام
روکش چوب به صورت کلی قیمت بالاتری از ممبران دارد. به دلیل گران بودن ورق های برش خورده چوب و تنوع چوب های مختلف. برخی از روکش چوب های خاص با قیمت کمتر امکان دارد قیمت نسبتاً مشابهی با ممبران درجه یک داشته باشند.
ممبران های معمولی نسبت به روکش چوب معمولا ماندگاری کمتری دارد.