5.0 0

برآورد قیمت کابینت روکش چوب در بهار 1403 چقدر است؟

  26 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  26 اسفند 1402
قیمت کابینت روکش چوب در زمستان 1400 چقدر است؟

ورود به دنیای کابینت با پای خودتونه، خارج شدن ازش با خدا! بس که این دنیا وسیع و متنوعه اما همیشه یه عده هستن که حرف و انتخاب‌شون یکیه؛ اونم چوب! اما الان که همه چیز خیلی گرون شده چکار باید کرد؟ غصه نداره، چون کابینت روکش چوب ساخته میشن که همون حس و حال رو دارن اما برای شما خیلی ارزان‌تر تموم میشه. دوست دارین بیشتر در این مورد بدونین؟ اگر قیمت‌ها رو هم بهتون بگیم چی؟ پس ما با همراه باشین.

کابینت روکش چوب رو بشناسیم!

اگر کابینتی می‌خواین که بهتون حس و حال چوب رو بده و به همون اندازه زیبا باشه اما به هر دلیلی نمی‌خواید خیلی هزینه کنید، می‌تونید کابینتی سفارش بدین که مغزی ام‌دی‌اف داشته باشه اما با لایه نازکی از چوب روکش بشه، به این نوع کابینت میگن روکش چوب.

درواقع اگر بخوایم تخصصی‌تر با کابینت روکش چوب برخورد کنیم، باید بگم این نوع کابینت رو میشه برای سبک‌های مختلف –کلاسیک و نئوکلاسیک و حتی مدرن- استفاده کرد. یونیت اصلی کابینت از ام‌دی‌اف ساخته میشه، اگر نیاز باشه طرحی داشته باشه به سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک، با سی‌ان‌سی (CNC) ابزار می‌خوره یا روی اون قطعاتی نصب میشن، بعد روکش نازکی از چوب‌های مختلف مثل بلوط، ملچ و … روی این ام‌دی‌اف پرس میشه، نهایتا با پلی‌استر یا پلی‌اورتان رنگ می‌خوره و کار نهایی نصب میشه.

قیمت کابینت روکش چوب پیش از سال 1403 چقدر است؟

عوامل متعددی در قیمت کابینت‌ها تاثیر گذاره؛ مثلا متریال مصرفی از ام‌دی‌اف نوع ایرانی یا خارجی گرفته تا کیفیت و نوع رنگی که روی کار زده میشه، طرح مدنظر شما، یراق‌آلاتی که استفاده میشه و روکشی که انتخاب می‌کنید، هم از لحاظ کیفیت و هم نوع روکش اهمیت داره. شما علاوه بر تمام این موارد باید هزینه دستمزد مجری کابینت رو هم در نظر بگیرید. در ادامه جدول قیمت کابینت روکش چوب رو خواهید دید، اما ادامه رو هم حتما بخونید، چون نکاتی داره که اگر ندونین، سرتون کلاه رفته!

جدول قیمت کابینت روکش چوب
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
نوع کابینتحداقل قیمت

(مترطول / تومان)

حداکثر قیمت

(مترطول/ تومان)

منبع قیمت
میانگین قیمت کابینت روکش چوب00

کابینت سازهای سلام ساختمان در سراسر ایران

برای سفارش کابینت و کمد، کلیک کن.

برآورد قیمت کابینت روکش چوب در بهار 1403

در برآورد قیمت کابینت، دو عامل نرخ تورم و قیمت دلار تاثیر گذار هستند. به طور کلی هزینه کابینت روکش چوب شامل 60 درصد هزینه متریال و 40 درصد هزینه دستمزد و اجرا است. تغییر قیمت دلار می‌تواند هزینه متریال کابینت را افزایش دهد و افزایش نرخ تورم هم، دستمزدهای ساخت کابینت را زیاد می‌کند. بنابراین، در ادامه برآورد قیمت کابینت چوبی در سال 1403 را برای سه سناریوی زیر در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • افزایش قیمت خوش بینانه متریال و دستمزد (کمترین افزایش قیمت)
  • افزایش قیمت واقع بینانه متریال و دستمزد (افزایش قیمت متوسط)
  • افزایش قیمت بدبینانه متریال و دستمزد (بیشترین افزایش قیمت)

در نهایت، جدول برآورد قیمت کابینت روکش چوب در اواخر بهار 1403 را براساس نرخ تورم اعلامی توسط مرکز ملی آمار و پیش بینی افزایش نرخ دلار در سال جدید، برای شما آورده‌ایم:

متریال کابینتسناریو افزایش قیمتبرآورد حداقل قیمتبرآورد حداکثر قیمتتوضیحات
قیمت کابینت چوبی-روکشخوش بینانه11,300,00017,800,000بستگی زیاد به طرح و رنگ دارد
واقع بینانه11,900,00018,900,000
بد بینانه13,100,00020,700,000

چطور قیمت کابینت بگیریم که سرمون کلاه نره؟

یادتون باشه قیمت گیری متری اصلاً روش درستی برای قیمت گیری نیست و توصیه می‌کنیم بجای اینکه قیمت هر متر کابینت روکش چوب رو جستجو کنین و دچار خطا در محاسبه بشین، به دستورالعمل ساده‌ای  که در مطلب  قیمت کابینت آوردیم مراجعه کنید. اما خلاصه بگم، اگه می‌خواین سرتون کلاه نره، به جای بررسیِ قیمت متری، حتما کابینت سازها رو بر اساس قیمت نهایی مقایسه کنین.

حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

معمولاً هرکسی وقتی می‌خواد هزینه کنه، تمام سعی‌ش اینه که پول کمتری خرج کنه اما در مساله‌ای مثل اجرای کابینت این قضیه به همین سادگی تمام نمیشه. اولا اینکه هزینه پایین‌تر به شرطی انتخاب درستیه که از کیفیت‌ش مطمئن باشیم، در غیر این صورت ظرف مدت زمان کوتاهی باید دوباره هزینه تعمیر یا تعویض بدین.

قیمت کابینت روکش چوب (4)

نکته دومی که در این قضیه وجود داره این هست که وقتی شما از مجریان کابینت مختلفی قیمت می‌گیرید، یه عده قیمت مترِ طول به شما میدن، یه عده قیمت نهایی که ممکنه بعد از محاسبه، قیمت مترِ طول ارزان‌تر باشه اما باید این رو در نظر بگیرید که این صرفا قیمت کابینته و مسلما هزینه‌های جانبی از دستمزد مجری تا حمل و نقل و … محسوب نشده، در نتیجه که بخواید حساب کتاب کنین، مطمئنا متعجب خواهید شد.

قیمت کابینت روکش چوب (5)

چه عواملی در قیمت نهایی کابینت روکش چوب تاثیر دارن؟

همونطور که در قسمت قبلی درباره‌ش صحبت کردیم، کیفیت متریال انتخابی تاثیر زیادی در قیمت داره. مثلا ورق‌های ام‌دی‌اف‌ خارجی از انواع ایرانی گران‌تر هستن یا یراق‌آلات انواع و کیفیات مختلفی دارن که در قیمت اون‌ها تاثیرگذاره و همین‌طور روکش‌های متفاوت. بعضی از روکش‌ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستن و مدت زمان کوتاهی بعد از نصب، به خصوص در انواع رنگ‌های روشن، لکه‌های زردی روی اون‌ها دیده میشه که کار رو خراب می‌کنه یا در برابر خش به شدت آسیب‌پذیرن. پس هیچ ارزونی بی‌حکمت نیست! البته این رو هم در نظر داشته باشید که اگر از مجری مورد اعتماد و ماهری استفاده نکنین، شاید همون روکش بی‌کیفیت رو به قیمت روکش عالی با شما حساب کنن و …. پس انتخاب هر مجری با قیمت ارزون‌تری هم بی‌حکمت نیست!

قیمت کابینت روکش چوب (6)

مساله بعدی که در قیمت نهایی کابینت روکش چوب تاثیرگذار هست، طرح کابینته؛ چون شما کابینت طرح چوب رو می‌تونید در انواع مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک استفاده کنین، هرچه طرح شما ظریف‌تر، پرکارتر باشه، مسلما هزینه بیشتری هم داره.

قیمت کابینت روکش چوب (7)

در انتخاب کابینت روکش چوب باید به چه نکاتی دقت کرد؟

نکات قیمتی رو تقریبا تا الان با هم مرور کردیم اما برای انتخاب کابینت روکش چوب چند مساله وجود داره که بهتره بدونین:

  • اگر می‌خواین طرح و نقش طبیعی چوب بیشتر حس بشه، بهتره از رنگ پلی‌استر استفاده کنین.

قیمت کابینت روکش چوب (8)

  • اگر کابینت روکش چوب سفید بخواین، باید بدونین که نمیشه از رنگ پلی‌استر دو مواد استفاده کرد چون باعث شکل‌گیری لایه‌ای زرد رنگ میشه، اما پلی‌استر یک مواد هم کمی از لحاظ کیفیت ضعیف و آسیب‌پذیره، برای همین در کابینت روکش چوبی سفید بهتره از رنگ پلی‌اورتان استفاده کنین.

قیمت کابینت روکش چوب (9)

  • وقتی قراره کابینت روکش چوب رنگ روشن داشته باشین، انتخاب نوع روکش چوبی با محدودیت بیشتری روبرو هست، چون برای مثال نمی‌تونین از چوب گردو تیره یا راش قرمز استفاده کنین.

قیمت کابینت روکش چوب (10)

  • این رو هم بگیم که ما بارها و بارها تاکید کردیم کابینت روکش چوب ارزانه اما باید بدونید نسبت به کابینت چوبی ارزانه، اما بازهم در رده کابینت‌های گران‌قیمت قرار می‌گیره، پس توقع صحیحی ازش داشته باشین.

هدیه ویژه سلام ساختمان برای سفارش کابینت روکش چوب به مشتری چی هست؟

تضمین قیمت! یعنی چی؟ یعنی سلام ساختمان هزینه و سفارش شما رو ضمانت می‌کنه و با سیستمی که به وجود آورده، به شما کابینت‌ساز متخصصِ معتمدِ ماهر معرفی می‌کنه، اما اگر پس از اتمام کار شما به هر دلیلی فرد متخصص دیگری رو پیدا کردید که با دلایل منطقی می‌گفت که زیادتر از حد معمول هزینه کردین، سلام ساختمان بدون فوت وقت، مابه‌تفاوت هزینه شما رو برمی‌گردونه. خدمات پس از اجرا و تضمین از این بهتر؟ پس با خیال راحت به متخصص ما اعتماد کنید و کارتون رو بهشون بسپرید!

 

قیمت کابینت روکش چوب (1)

 

سوالات متداول

  • قیمت کابینت روکش چوب به چه عواملی بستگی دارد؟
سبک طراحی (کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن)، جنس روکش رنگی، کیفیت متریال انتخابی (ایرانی یا خارجی) و نوع یراق آلات از عوامل موثر در قیمت کابینت روکش چوب هستند.
  • چرا نباید قیمت کابینت روکش چوبی را متری بگیریم؟ چرا قیمت متری گمراه کننده است؟
قیمت کابینت روکش چوب چیزی نیست که آن را حدودی و متری از کابینت ساز بپرسید! قیمت را فقط و فقط به صورت تمام شده و نهایی از کابینت سازی که طرح و جزئیات را به شما می‌دهد، بگیرید؛ یعنی برای مقایسه کابینت سازها، قیمت تمام شده را از آن‌ها بگیرید و بر اساس آن تصمیم بگیرید. برای آشنایی با چزئیات قیمت گیری کابینت روکش چوب، کلیک کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments