0

مزایا و معایب کابینت انزو چیست ؟

  10 خرداد 1403     -      تاریخ انتشار:  10 خرداد 1403
تصویر شاخص مزایا و معایب کابینت انزو، انواع کابینت انزو سفید با دستگیره‌های مشکی، استیل و بدون دستگیره
آنچه می خوانید...

    کابینت انزو که از ورق ام دی اف با طراحی‌های جذاب و روکش‌های متنوع ساخته می‌شود، یکی از دلنشین‌ترین کابینت‌ها در دکوراسیون آشپزخانه است. نام انزو که روی این کابینت‌ها خوش نشسته است، به دلیل قاب فرورفته اطراف درب‌ها و بدنه این کابینت است که طراحی آن، از کابینت‌های یک برند ایتالیایی به نام انزو الگوگرفته شده است. اما قبل از اینکه مجذوب زیبایی این کابینت‌ها شوید، بهتر است مزایا و معایب آن‌ها را به دقت بررسی کنید. تیم کابینت‌سازان سلام ساختمان در این مطلب، 7 مزیت و 6 عیب کابینت انزو را به شما معرفی می‌کنند تا با اطلاعات کامل برای خرید این کابینت‌ها اقدام کنید.

    مزایای کابینت انزو چیست؟

    کابینت انزو به‌خاطر مزایای متعدد و طراحی بی‌نظیر خود، به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه‌ها تبدیل شده‌است. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین مزایای کابینت‌های انزو می‌پردازیم تا دلیل این محبوبیت را بهتر درک کنیم.

    1.    زیبایی و ظرافت بی‌نظیر

    کنده‌کاری‌های ظریف و قاب فرورفته سی ان سی شده اطراف درب‌ها و بدنه کابینت انزو، در کنار رنگ‌های براق پولیشی، فضایی لوکس و مجلل به آشپزخانه شما می‌بخشد. این کابینت‌ها اغلب در کابینت سبک‌ نئوکلاسیک و کلاسیک، و با طراحی‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند تا با هر سلیقه‌ای سازگار باشند.

    کابینت و جزیره انزوی سفید با صفحه کابینت و بین‌کابینتی مشکی

    2.    مقاومت و استحکام استثنایی

    کابینت‌های انزو از ام‌دی‌اف‌های ضخیم و باکیفیت ساخته می‌شوند که در برابر برشکاری و تحمل وزن، مقاومت بالایی دارند. روکش‌های رنگی و یا حتی پی وی سی استفاده‌شده در این کابینت‌ها نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در برابر خراشیدگی و رطوبت استحکام دارند.

    کابینت سفید انزو با دستگیره طلایی و بین‌کابینتی و صفحه کابینت مشکی

    3.    تنوع رنگی نسبتا مناسب

    اگرچه کابینت‌های انزو را بیشتر با طیف رنگی روشن در بازار می‌بینید، اما امروزه می‌توانید این کابینت‌ها را با رنگ‌های متنوع دیگری نیز سفارش دهید. از جمله رنگ‌های رایج برای کابینت انزو، می‌توان به رنگ‌های سفید، طوسی، مشکی و طلایی اشاره کرد. با این حال رنگ‌های دیگری از این کابینت نیز قابل خریداری هستند.

    کابینت انزو مشکی و سفید با دستگیره‌های طلایی

    4.    قابل ترمیم بعد از خط و خش

    یکی دیگر از مزایای مهم کابینت‌های انزو، قابل ترمیمبودن آن‌ها در صورت ایجاد خراشیدگی یا آسیب است. روکش کابینت انزو چه پولیشی باشد، چه پلی اورتان و چه پی وی سی، در هر صورت قابلیت ترمیم دارد. برای مثال کابینت انزوی زیر با روکش براق پولیشی که توسط کابینت ساز سلام ساختمان در تهران اجرا شده است، در صورت آسیب دیدن، به خوبی قابلیت ترمیم با همان مواد پولیشی را دارد.

    حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

    کابینت انزو سفید با دستگیره طلایی و صفحه کابینت سفید

    5.    درخشنده و دلباز برای آشپزخانه

    کابینت‌های انزو به ویژه از نوع دارای روکش رنگ پولیشی، با رنگ‌های روشن و درخشان، نور را به طور حیرت‌انگیزی در آشپزخانه شما منعکس می‌کنند و فضایی بزرگ‌تر و دلبازتر ایجاد می‌کنند.

    کابینت و جزیره سفید انزو با صفحه‌کابینت و بین‌کابینتی مشکی

    6.    نظافت آسان و بی‌دردسر

    روکش‌های صاف و صیقلی کابینت انزو به‌راحتی تمیز می‌شوند و نیازی به مراقبت‌های خاص ندارند. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب کابینت‌های خود را تمیز کنید.

    کابینت انزو سفید با دستگیره استیل و صفحه کابینت و بین‌کابینتی مشکی

    7.    طول عمر و دوام بالا

    کابینت انزو با توجه به کیفیت مواد اولیه و ساخت عالی، از طول عمر بالایی برخوردار است. با مراقبت و نگهداری صحیح از کابینت‌های انزو می‌توانید برای سال‌های طولانی، زیبایی و کارایی آن‌ها را حفظ کنید.

    کابینت انزو طوسی با جزیره سفید و صفحه کابینت مشکی

    معایب کابینت انزو چیست؟

    کابینت‌های انزو با وجود زیبایی و مزایای متعددی که دارند، معایبی هم دارند که باید قبل‌از خرید از آ‌‌ن‌ها آگاه باشیم. درادامه به معایب آن‌ها می‌پردازیم.

    1.    توجه به ظرافت طرح برای حفظ کیفیت

    کابینت‌های انزو با روکش پی‌وی‌سی، در طرح‌های ظریف برجسته و فرورفته، ممکن است با مشکل مواجه شوند. در این نوع طرح‌ها، روکش پی‌وی‌سی به طور کامل مغزی (ورق زیر روکش) کابینت را پوشش نمی‌دهد و این موضوع می‌تواند به کابینت آسیب برساند. حتی روکش کابینت در قسمت طرح‌های ظریف ممکن است برآمده شود. اما می‌توان با کاهش ظرافت و جزئیات طرح کابینت انزو، به طور کامل مغزی کابینت را با روکش پوشاند و از بروز مشکل در آینده جلوگیری کرد.

    کابینت و جزیره انزو سفید با صفحه کابینت مشکی

    2.    ترمیم سخت روکش برخی از کابینت‌های انزو

    اگرچه تمام کابینت‌های انزو قابلیت ترمیم دارند، اما ترمیم کابینت انزوی روکش پی وی سی نسبتا دشوار است. علت این موضوع این است که گاهی به دلیل گذشت زمان، نمی‌توان به راحتی همان طرح و رنگ روکش پی وی سی قبلی را برای ترمیم کابینت پیدا کرد.

    کابینت انزوی سفید با دستگیره استیل

    3.    سخت پیداشدن روکش کابینت انزو درصورت خرابی

    اگر کابینت انزوی شما با روکش پی‌وی‌سی دچار خراش شود، پیدا کردن متریالی دقیقا با طرح و رنگ قبلی کابینت، کار بسیار سختی است. این تطابق‌نداشتن می‌تواند به همخوان‌نبود در ظاهر کابینت‌های ترمیم‌شده منجر شود.

    کابینت انزوی سفید با دستگیره مشکی

    4.    حساسیت نسبت به ضربه و خش

    کابینت انزو با روکش پی‌وی‌سی نسبت به ضربه و خط و خش حساس است و در مقابل اجسام تیز یا ضربه شدید، دچار خراشیدگی و آسیب می‌شود.

    کابینت انزو سفید با دستگیره و شیرآلات طلایی

    5.    حساسیت بالای اجرا

    کابینت‌های انزو به‌علت برخورداری از طراحی‌های ظریف و پرکار روی بدنه و درب‌ها، نیاز به کابینت‌سازان معتبر و باتجربه برای اجرای سی ان سی کاری‌ها دارند. افرادی که علاوه بر تجربه بالا، از مواد اولیه مرغوب و یراق‌آلات باکیفیت نیز برای ساخت کابینت استفاده کنند. بنابراین، سفارش این کابینت را باید به افراد با تجربه بسپارید.

    علاوه‌بر این، کابینت‌های انزوی روکش رنگ برای اجرا، نیاز به محیط ایزوله دارند تا کیفیت رنگ آمیزی کابینت پایین نیاید و گرد و غبار روی آن ننشیند. کابینت انزوی روکش رنگ زیر، توسط کابینت ساز حرفه‌ای سلام ساختمان و در کارگاه ایزوله و استاندارد، در تهران اجرا شده‌است و کیفیت بالایی دارد.

    کابینت انزوی سفید با جزئیات طلایی و دستگیره‌های الماسی

    6.    قیمت نسبتاً بالا

    کابینت‌های انزو به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب، طراحی‌های منحصربه‌فرد و روکش‌های خاص، قیمتی بالاتر نسبت به سایر کابینت‌ها دارند.

    کابینت انزوی سفید با کانتر سفید و دستگیره استیل

    بالاخره کابینت انزو بخریم یا نه؟

    انتخاب کابینت انزو به سلیقه، بودجه و نیازهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال کابینت‌هایی با دوام بالا و با ظرافت و زیبایی بی‌نظیر هستید، کابینت‌های انزو مناسب شما هستند. نکته قابل‌توجه در خرید کابینت انزو، وابستگی زیاد کیفیت آن به مهارت کابینت ساز برای اجرا است. انتخاب یک کابینت‌ساز ماهر که بتواند کابینت را به خوبی اجرا کند، اهمیت زیادی دارد. سلام ساختمان با معرفی متخصصین حرفه‌ای خود و ارائه مشاوره رایگان قبل‌از سفارش، خرید کابینت انزو را برای شما آسان می‌کند.

    مشاوره رایگان سلام ساختمان

    کابینت انزوی سفید با دستگیره و شیرآلات طلایی

    جمع‌بندی

    کابینت انزو به دلیل قاب سی ان سی شده و کنده‌کاری‌های ظریف و زیبایی که دارد، در میان کابینت‌های آشپزخانه جایگاه ویژه‌ای یافته است. این کابینت خواستنی، مانند هر محصولی، مزایا و معایبی دارد که باید قبل از خرید به دقت سنجیده شوند. مقاومت و استحکام بالا از مزایای مهم کابینت انزو است و قیمت نسبتا بالا را می‌توان ایراد اصلی آن دانست. تیم کابینت‌سازی سلام ساختمان با ارائه تضمین قیمت برای خرید کابینت انزو، خرید این کابینت‌ها را برای شما آسان‌تر کرده‌اند.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: مریم   صبوری
    وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments