5.0 0

کمد دیواری انزو چه قیمتی دارد + مدل ها و معایب و مزایا

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  16 بهمن 1400
کمد دیواری انزو سفید براق با درب لولایی

کمدهای دیواری انواع و مدل­های مختلفی دارن که در این بین، کمد دیواری انزو (Enzo) طرفداران زیادی رو در بازار به خودش اختصاص داده. در این مطلب قرار هست با کمد انزو، بیشتر آشنا بشین. متریالی مدرن که دری جدید به دنیای کمد دیواری‌های شیک رو به روی شما باز می­کنه. طراحی ساده درب‌های این کمد، باعث شده که در خانه‌های با سبک دکوراسیون داخلی مینیمال مورد استفاده قرار بگیره.

مثل همیشه، در ابتدا به معرفی این متریال می­پردازیم و سپس از مزایا، معایب و نحوه نگهداری کمدهای انزو حرف می­زنیم. در نهایت هم بعد از دیدن مدل­های مختلفی از این سبک، به بررسی قیمت کمد دیواری انزو می‌پردازیم.

کمد دیواری انزو را بیشتر بشناسیم

کمد دیواری‌های انزو نوعی از کمد دیواری هستن که دارای لایه‌ای با ضخامت حدود 3 میلی متر از رنگ پولیش روی بدنه‌ی خود هستن. این کمد دیواری‌ها به دلیل شباهت زیادی که به کمد دیواری‌های ساخته شده توسط شرکت zentique ایتالیا با برند اِنزو (Enzo) دارن، به نام کمد دیواری انزو هم شناخته میشن، اما در واقع فقط مشابه کمد دیواری‌های این برند معروف هستن و هیچ‌کدام تولید شرکت ایتالیایی نیستن و داخل ایران تولید میشن.

پولیش چیست و چه کاربردی در کمد انزو دارد؟

پولیش از جمله رنگ­‌های مورد استفاده برای جلادهی چوب­ یا ام دی اف به حساب میاد. این ماده، ساختاری خمیری شکل داره که به عنوان ساینده عمل می­کنه و سطوح رو فوق العاده هموار می­کنه. استحکام یک سطح، بعد از انجام تکنیک پولیش، بیشتر می­شه و مقاومت اون سطح در برابر نفوذ آب و ضربه رشد چشمگیری پیدا می‌کنه.

رنگ پولیشی، سطح کمد دیواری انزو سفید را براق می کند

به عبارت دیگه، کمد دیواری‌های انزو، ظاهری مشابه کمد دیواری ممبران، اما ساختاری متفاوت و پوششی از جنس رنگ دارن. سطوح پولیشی، معمولاً سفید رنگ هستن امّا هیچ الزامی برای این مسئله وجود نداره و صرفاً یک ترجیح در این دسته به شمار میاد. حالا که کمی با این تکنیک آشنا شدیم، بهتره خیلی مفصل و به صورت تفکیک شده به مزیت­‌ها و معایب کمد انزو بپردازیم:

کمد دیواری انزو چه مزایایی دارد؟

کمد Enzo رو به دلیل مزایایی که در زیر آوردیم، میشه انتخاب کرد:

  • کمدهای انزو، ظاهری براق و چشم نواز دارن. اگه از مدل­های معمولی کمد دیواری خسته شدین، جلوه­‌ی ظاهری این کمدها می­تونه به کمک شما بیاد و فضای اتاق رو زنده کنه.
  • ضخامت این ورق­ها بیشتر از حالت معمول هست، پس استحکام بالایی در برابر ضربه و بار زیاد دارن.
  • سطح این مواد به خوبی جلادهی شده و روکشی قوی دارن که در برابر نفوذ رطوبت و آب مقاومشون می­کنه. پس اگه کمد در معرض رطوبت بالا هست و یا در مناطق شرجی ساکن هستین، کمد دیواری انزو گزینه مناسبی خواهد بود.
  • به طور کلی، سطح کمد انزو در برابر هر گونه اکسیداسیون مقاوم هست.
  • نور خورشید و حرارت، دغدغه‌­ای جدی برای کمدهای انزو نیست.
  • رنگ روشن این کمدها می­تونه فضایی روشن و آرام ایجاد کنه و از طرفی، در اتاق خواب­‌هایی با متراژ کم، فضا رو دل بازتر نشون می­ده.
  • تعمیر، ترمیم و تعویض بخشی از بدنه کار راحتی هست و خوشبختانه هیچ نیازی به تعویض کل قسمت­های کمد نیست.

مدل کمد دیواری انزو سفید با درب آینه دار

کمد دیواری انزو چه معایبی دارد؟

اما کمد دیواری‌های مدل انزو با همه‌ی زیبایی و جذابیتی که دارن، یکسری معایب هم دارن از جمله:

  • تکنیک ساخت کمد دیواری­ سبک انزو، کاری دشوار و حساس هست. برای اینکه گرد و غباری روی سطح نباشه، لازمه که محیط ایزوله باشه، دستگاه­ها همه اتومات هستن و به طور کلی، فرآیندی هزینه بر به شما میاد.
  • به علت حساسیت بالای فرآیند، مجری این دسته کمدها باید فردی خبره و با تجربه باشه.
  • قیمت نهایی این کمد دیواری­ها کمی بیشتر از سایر کمد دیواری‌ها است.
  • بر خلاف مقاومت بالایی که در برابر اعمال بار دارن (استحکام بالا)، امّا صفحاتی بسیار آسیب پذیر در برابر خش هستن. پس شاید بهتر باشه در مکان­های پر تردد یا اتاق خواب کودک از این کمدها استفاده نشه.
  • تنوع رنگی محدودی دارن و عمدتاً به رنگ سفید تولید و عرضه می­شن.

کمد دیواری انزو سفید و براق

قیمت کمد دیواری انزو چقدر است؟

عوامل متعددی روی قیمت کمد انزو تاثیر داره. مواردی مثل:

  • طرح مورد نظر
  • متریال
  • مهارت مجری
  • طول و ابعاد کمد
  • ضخامت ورق
  • نوع روکش

حالا برای اینکه ذهنیتی از حدود قیمت‌­ها داشته باشین، باید بدونین قیمت برای هر متر مربع از این کمدها، با شرایط استاندارد و عمق 60 سانتی متر در مهرماه 1401، چیزی در حدود 5،200،000 تا 6،500،000 تومان هست. برای آگاهی از لیست قیمت روز انواع کمد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله قیمت کمد دیواری رو مطالعه کنین.

کمد دیواری انزو سفید طلایی با دستگیره کشیده طلایی رنگ

این نکته رو در ذهن داشته باشین که قیمت دهی کمد دیواری به صورت متری، روشی معقول و حرفه‌­ای نیست، بلکه بهتره قیمت رو به صورت قیمت تمام شده بدونیم. این مسئله در صفحات انزو اهمیتی دو چندان داره، چون عوامل موثر بر قیمت نهایی، عواملی بیشتر از یک کمد دیواری ام دی اف هستن. پس یادتون باشه با چند متخصص درباره طرح مورد نظر صحبت کنین و بعد از مشورت، محدوده­‌ی قیمتی دستگیرتون بشه. تیم سلام ساختمان می­تونه با کمال میل، مشاورانی مطلع از به­‌روزترین قیمت­ها رو رایگان در اختیار شما بذاره.

بد نیست بدونین سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای ساخت کمد دیواری هست که متخصص حرفه‌ای شهر شما رو رایگان بهتون معرفی می‌کنه. پس برای استفاده از خدمات رایگان سلام ساختمان اینجا کلیک کنین.

نحوه نگهداری و تمیز کردن کمد دیواری انزو چگونه است؟

در مورد شرایط نگهداری کمد Enzo چند نکته مهم رو در ادامه برای شما آوردیم:

  1. همان طور که در قسمت معایب اشاره شد، سطوح پولیشی، با وجود براق بودن و همگن بودن سطح (در نتیجه عدم نفوذ آب)، در مقابل خش و خراش عملکرد ضعیفی دارن. پس پاک کرن بدنه‌­ی این کمدها با اسکاچ یا دستمال­های زبر، خطری جدی محسوب می­شه.

دستمال­هایی با بافت ریز و فاقد پرز، بهترین گزینه برای تمیز کردن این سطوح هستن. ابر هم اثری مخرب روی سطح نداره و می­شه با مرطوب کردن ابر یا دستمال، سطح کمد رو از لکه و آلودگی پاک کنیم. پوشش دهی در کمدهای مدل انزو به خوبی انجام شده و نگرانی خاصی برای نفوذ آب به داخل کمد وجود نداره. امّا چه بهتر که بعد از مرطوب شدن، سطح رو بلافاصله خشک کنیم.

  1. امن‌­ترین محلول­های شوینده برای تمیزکاری کمد سبک انزو، محلول رقیق شده‌­ی آب و مایع ظرفشویی یا سرکه هستن. می­شه برای لکه­‌های جدی­‌تر از این موارد استفاده کرد. به این صورت که 1 فنجان سرکه رو با ۲ فنجان آب گرم ترکیب کنین، در قسمت لکه اسپری کنین و با ابر سطح رو پاک کنین. توصیه می‌­کنیم احتیاط کنین و در ابتدا، در قسمت­‌های داخلی کمد که در معرض دید نیستن، این محلول رو امتحان کنین تا اثری معکوس نداشته باشه.

تا حالا مدل‌های کمد دیواری انزو جذاب زیر رو دیدین؟

چطوره بعد از معرفی کمد انزو زیبا، چند مدل شیک و جذاب از اون رو بررسی کنیم؟! در کمد دیواری‌های انزو، می­شه از طرح­‌هایی که مخصوص این کمدها هست، در طراحی کار کمک گرفت تا از سادگی در بیان. آینه هم می­تونه کار رو جذاب­تر کنه.

کمد دیواری انزو سفید با درب آینه ای

انواع ریلی این کمدها هم طرفدارهای خاص خودشون رو دارن که حضور آینه هم می­تونه به زیباتر شدنشون کمک کنه.

کمد دیواری انزو سفید طلایی با درب ریلی

کشو زدن­‌های متعدد در قسمت پایینی کمد برای تا کردن لباس یا قرار دادن کفش، ایده‌­ی خوبی به نظر می­رسه:

کمد دیواری انزو سفید براق با کشوهای متعدد در پایین

و کمدهای جمع و جوری که می­شه برای کتابخانه یا قرار دادن وسایل دم دستی از اون­ها کمک گرفت. می­شه روی زمین یا حتی روی دیوار نصب بشن.

کمد دیواری انزو سفید کتابخانه دار کمد دیواری انزو سفید براق کمد دیواری انزو سفید

این جا هم آینه می­تونه به کمکمون بیاد!

کمد دیواری انزو سفید با درب آینه دار و طرح ضربدری

ترکیب انواع دیگه‌­ای از متریال هم طرح­های جالبی می­سازه. مثلا در این کارها که از چوب کمک گرفته شده:

کمد دیواری انزو سفید ترکیب شده با متریال چوب

کمد دیواری انزو سفید قهوه ای با طبقات متعدد

و یا در مدل­های لولا دار، میشه بخشی از کار رو به کمک شیشه ساخت تا برای دکوراسیون از اون کمک گرفت.

کمد دیواری انزو سفید با درب لولایی و ویترین دار

کمد دیواری انزو سفید با درب ویترینی

نقش رنگ­ها رو هم در طرح­های انزو نباید دست کم گرفت:

کمد دیواری انزو براق با دستگیره های کشیده کمد دیواری انزو با درب ریلی براق

زیبایی در عین سادگی این کمدها اجتناب ناپذیره! این طرح­های ساده و جذاب رو ببینین!

کمد دیواری انزو سفید با دستگیره های کشیده کمد دیواری انزو سفید با درب لولایی و دستگیره نقره ای

جمع‌بندی

اگر از طرفداران سبک دکوراسیون مینیمال هستید یا اینکه خیلی از طراحی‌های پیچیده و شلوغ کمد خوشتان نمی‌آید، کمد دیواری انزو یک انتخاب شایسته برای اتاق خواب و سایر فضاهای داخلی منزل شماست. خوب است که در کنار زیبایی‌ها و نکات قوت کمد انزو، معایب این کمد دیواری رو هم هنگام خرید و ساخت در نظر داشته باشید. همچنین با توجه به قیمت کمد دیواری انزو در مقایسه با سایر متریال‌ها، بهتر است از کمدسازها و کابینت‌سازها حرفه‌ای قیمت بگیرید.

رسیدیم به پایان مطلب کمد دیواری انزو. امیدواریم خواندن این مطلب کمک شایانی به شما در جهت معرفی این متریال کرده باشه. منتظر نظرات و نقدهای سازنده شما عزیزان هستیم.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +