5.0 0

کابینت روکش چرم؛ یک انتخاب لاکچری برای آشپزخانه رویایی شما

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  10 بهمن 1401
کابینت چرمی آشپزخانه با دستگیره چوبی

کابینت روکش چرم (Leather Kitchen Cabinets) با وجود گران بودن، می‌تواند دیزاین آشپزخانه شما را از این رو به آن رو کند؛ البته به شرطی که انواع چرم را بشناسید و از چرم باکیفیتی در ساخت آن استفاده کنید. پس اگر به دنبال ترندهای روز برای کابینت آشپزخانه خود می‌گردید و یا فردی مشکل پسند هستید، می‌توانید از کابینت‌های طرح چرم استفاده کنید.

البته در این مسیر تنها نیستید! ما در این مقاله، زیر و بم این کابینت‌ها اعم از قیمت، نحوه ساخت، مزایا و معایب و طول عمر آن‌ها و غیره را مورد بررسی قرار داده‌ایم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید تا به تمام سوالات ذهنیتان درباره کابینت‌های چرمی پاسخ دهیم.

معرفی کابینت روکش چرمی، ساختار و ویژگی‌های آن

منظور از کابینت روکش چرمی، کابینتی است که از چرم (مصنوعی با طبیعی) به عنوان روکش، در تمام و یا قسمت‌هایی از نمای کابینت استفاده شده باشد. از آنجایی که چرم، محصولی لوکس به حساب می‌آید، کابینت‌های چرمی به عنوان یک کابینت لاکچری، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند؛ چرا که با استفاده از چرم می‌توانید زیبایی کابینت‌ها را دو چندان کنید. البته این محصول کمی خاص است و انتخاب آن، کاملا به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. نگهداری از این کابینت کمی سخت است و باید مواظب باشیم چرم روی کابینت، آسیبی نبیند.

کابینت مدل چرمی قهوه‌ای رنگ با بدنه چوبی

بدنه کابینت‌های مدل چرمی را معمولا از جنس چوب یا ام دی اف می‌سازند و اغلب فقط برای قسمتی از آن‌ها مانند درب کابینت، از روکش چرم استفاده می‌کنند. به علاوه مانند سایر کابینت‌ها، می‌توانید برای صفحه کابینت چرمی، از انواع متریال‌های صفحه کابینت مثل سنگ، چوب و … استفاده کنید. کابینت چرمی ظاهری شبیه به چرم طبیعی و حتی بویی شبیه به آن دارد. جنس و طرح روکش چرم استفاده شده در این کابینت‌ها از تنوع بالایی برخوردار است که در ادامه به معرفی انواع روکش کابینت چرمی می‌پردازیم.

انواع چرم مورد استفاده در ساخت کابینت طرح چرم چیست؟

برای ساخت کابینت با روکش چرمی می‌توانید از دو نوع چرم زیر استفاده کنید:

  1. چرم طبیعی کابینت
  2. چرم مصنوعی (بازیافتی) کابینت

بنابراین دست شما برای انتخاب نوع چرم باز است. روکش چرم طبیعی از پوست حیوانات درست می‌شود و قیمت بالاتری دارد، درنتیجه کاربرد کمتری دارد و ما هم به بررسی انواع آن نمی‌پردازیم. اما در تهیه چرم مصنوعی، از مواد مصنوعی استفاده می‌شود و این نوع چرم دارای تنوع طرح و رنگ بالاتری است. از آنجایی که چرم مصنوعی کاربرد بیشتری در صنعت ساخت کابینت دارد، ما هم در این مطلب به معرفی انواع این نوع چرم می‌پردازیم.

به طور کلی انواع چرم مصنوعی مورد استفاده در ساخت کابینت چرمی عبارت‌اند از:

  1. چرم منفذدار روکش کابینت
  2. چرم اکلیلی روکش کابینت
  3. چرم پلی اورتان روکش کابینت
  4. چرم وینیل روکش کابینت
  5. چرم اشبالت روکش کابینت

در ادامه با ویژگی‌های بیشتر هرکدام از این 5 نوع چرم مصنوعی آشنا می‌شوید.

1.  چرم منفذدار روکش کابینت

همانطور که از اسم آن مشخص است، این چرم در ساختار خود منفذهایی برای تنفس لایه‌های چرم دارد. به علاوه لایه‌های چرم منفذدار شامل لایه پلاستیکی و لایه‌ای از فیبر پلی استر است.

انواع چرم مصنوعی منفذدار کابینت چرمی

احتمالا با دیدن تصویر بالا، بیشتر با انواع چرم منفذدار کابینت چرمی آشنا شده باشید.

2. چرم اکلیلی روکش کابینت

چرم اکلیلی را می‌توان یکی از پرکاربردترین و جذاب‌ترین انواع چرم مصنوعی دانست که بسیار مقاوم است و سطح درخشان و رنگ‌بندی متنوعی دارد. دقیقاً به همین علت است که به عنوان روکش کابینت و برای تولید مبل، کفش، کیف و … از آن استفاده می‌شود.

3.  چرم پلی اورتان روکش کابینت

از جمله ویژگی‌‌های این چرم باید به ضد حساسیت بودن، کیفیت بالا، ظرافت و سطح نرم آن اشاره کرد. همین خصوصیات باعث شده که از چرم پلی اورتان در صنعت کابینت سازی، مبلمان و … استفاده شود.

انواع چرم مصنوعی پلی اورتان قهوه‌ای کابینت

4.  چرم وینیل روکش کابینت

با وجود اینکه وینیل به چرم لطیف و انعطاف پذیر مشهور است، ولی در مقایسه با چرم پلی اورتان از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

چرم مصنوعی وینیل قهوه‌ای رنگ روکش کابینت چرمی

5.  چرم اشبالت روکش کابینت

چرم اشبالت از ترکیب چرم طبیعی و مصنوعی حاصل می‌شود و بسیار متنوع، دورو و پرزدار است.

چرم مصنوعی اشبالت برای ساخت کابینت چرمی

تا اینجا با انواع چرم مصنوعی کابینت مدل چرمی آشنا شدید. چرم‌های مصنوعی تنوع بیشتر و قیمت مناسب‌تری نسبت به چرم‌های طبیعی دارند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر قیمت انواع کابینت چرمی می‌پردازیم..

عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت روکش چرم چیست؟

اگر قصد خرید کابینت مدل چرمی را دارید، باید موقع مقایسه قیمت‌ها، حتما به عوامل مختلف موثر بر تعیین قیمت این کابینت‌ها توجه کنید. قیمت روکش چرم و قیمت بدنه که اغلب از جنس ام دی اف است، دو عامل مهمی هستند که قیمت کابینت چرمی را تغییر می‌دهند. به طور خلاصه، عوامل مختلفی که بر تعیین قیمت انواع کابینت چرمی تاثیر دارند عبارت‌اند از:

  • کیفیت و نوع متریال بدنه و بخش‌های غیرچرمی کابینت
  • سبک و طرح کابینت (کم کار و پرکار بودن طراحی)
  • رنگ، طرح و نوع چرم مورد استفاده
  • مصنوعی و طبیعی بودن چرم
  • ابعاد و اندازه کابینت
  • دستمزد سازنده کابینت

با وجود اینکه در برخی مواقع، قیمت کابینت‌های چرمی در مقایسه با سایر کابینت‌ها خیلی بیشتر است، اما اصالت و زیبایی تجهیزات چرمی، باعث شده که افراد زیادی به سراغ خرید این کابینت‌ها بروند. در هر حال اگر می‌خواهید خرید کابینت چرمی را به شیوه راحت‌تری تجربه کنید و یا از قیمت ام دی اف روکش چرم اطلاع پیدا کنید، می‌توانید با کلیک روی این قسمت، از متخصصین بزرگ‌ترین بازار آنلاین کابینت، یعنی «سلام ساختمان» هم کمک بگیرید.

کابینت با روکش چرمی چطور ساخته می‌شود؟

ابتدا باید بدانید که معمولا بدنه کابینت طرح چرمی، از ورق سفید صابونی و یا سایر ورق‌های ام دی اف درست می‌شود و تنها درب‌های آن با روکش چرم پوشانده می‌شوند. حالا برای ساخت کابینت روکش چرمی از دو روش زیر استفاده می‌شود:

  1. روش مکانیزه ساخت کابینت روکش چرمی
  2. روش دستی ساخت کابینت روکش چرمی

درباره نحوه اجرای هر یک از این دو روش و نکات مربوط به آن‌ها، در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

1. روش مکانیزه ساخت کابینت روکش چرمی چگونه است؟

نحوه ساخت مکانیزه کابینت‌های با روکش چرمی به این صورت است که ابتدا کارفرما باید طرح و رنگ روکش چرمی را تایید کند. سپس روکش چرمی که عمدتاً ضخامت آن 2 میلی متر است را در کارگاه و به کمک دستگاه مخصوص، روی ورق خام mdf پرس می‌کنند و ورق کابینت آماده می‌شود. سپس کابینت را از این ورق می‌سازند. تفاوت اصلی این روش و روش دستی، در همین مرحله، یعنی نوع پرس کردن چرم است.

کابینت آشپرخانه با روکش چرمی رنگ تیره

اصولاً فقط بخشی از درب کابینت که در معرض دید است را با این ورق‌های ساخته شده از چرم می‌سازند و بخش داخلی، بدون روکش باقی می‌ماند. ضمناً لبه‌های درب کابینت‌های چرمی آشپزخانه را هم، با نوار پی وی سی می‌پوشانند.

2. روش دستی ساخت کابینت روکش چرمی چگونه است؟

این روش بیشتر کاربرد خانگی دارد و زمانی مناسب است که قصد نوسازی کابینت‌های قبلی خودتان را، با روکش چرمی داشته باشید. در چنین شرایطی می‌توانید روکش‌های چرمی کابینت را به صورت جداگانه خریداری کنید و آن‌ها را با چسب، به درب کابینت یا حتی دیوار و میز هم بچسبانید.

روکش چرمی سفید و مشکی درب کابینت

البته به جز این دو روشِ ساخت کابینت با روکش چرمی که گفتیم، روش دیگری هم وجود دارد که در آن باید هر دو سمت کابینت و حتی لبه‌های آن را با روکش چرمی بپوشانید. با این همه چون این روش قیمت بالاتری دارد، به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3 نکته مهم که قبل از ساخت کابینت‌های روکش چرمی باید بدانید!

حالا که تا حدودی با روش‌های ساخت کابینت چرمی آشنا شدید، پس لازم است که چند نکته مهم را هم قبل از ساخت این کابینت‌ها بدانید:

  1. توجه به جنس روکش چرمی کابینت
  2. اهمیت مرغوب بودن چسب زیر کار
  3. شیوه پرس چرم روی درب کابینت

با ما همراه باشید تا به اطلاعات بیشتری درباره نکات مهم بالا، در استفاده از روکش‌های چرم کابینت آشپزخانه دست پیدا کنید.

1. توجه به جنس روکش چرمی کابینت

حتماً روکش‌های چرمی کابینت را از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید تا از جنس و کیفیت آن‌ها مطمئن باشید. عمدتاً بهترین روکش‌های چرمی از کشور ترکیه وارد ایران می‌شوند.

2.  اهمیت مرغوب بودن چسب زیر کار

توجه به مرغوبیت چسب و میزان چسبی که برای چسباندن روکش چرم کابینت استفاده می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است. درواقع اگر زیر روکش به خوبی چسب کاری نشود، به مرور زمان این روکش بر اثر حرارت بلند می‌شود و جلوه آشپزخانه را خراب می‌کند.

3. شیوه پرس چرم روی درب کابینت

همانطور که گفتیم، پرس چرم با دو شیوه مختلف یعنی، هم به صورت مکانیزه (توسط دستگاه) و هم به صورت دستی قابل انجام است. اما نباید فراموش کنید که قطعاً کیفیت پرس روکش چرم با دستگاه، با پرس این روکش به شکل دستی قابل مقایسه نیست!

چه متریال‌هایی در ساخت کابینت طرح چرمی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

برای ساخت بدنه و بخش‌های مختلف کابینت‌های طرح چرم ازجمله طبقات، پاخور و …، می‌توانید از متریال‌های مختلفی استفاده کنید. برخی از متریال‌هایی که برای ساخت کابینت چرمی استفاده می‌شوند عبارت‌اند از:

  • ام دی اف
  • نئوپان
  • چوب طبیعی
  • فلز
  • و …

شما بر اساس سلیقه خودتان می‌توانید از این متریال‌ها در بخش‌های مختلف کابینت چرمی استفاده کنید. در بین این متریال‌ها، ام دی اف بیشترین کاربرد و متریال چوب طبیعی، بیشترین قیمت را دارد. البته ناگفته نماند که ترکیب چوب طبیعی با چرم، اصالت و زیبایی کابینت را چندین برابر می‌کند!

کابینت طرح چرم طوسی تیره با بدنه فلزی

و یا حتی همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، استفاده از متریال فلز هم در ترکیب با چرم کابینت، نمای فوق العاده زیبایی را به وجود آورده است.

کابینت چرمی با چه سبک کابینتی همخوانی دارد؟

کابینت‌های طرح چرمی که روز به روز محبوب‌تر می‌شوند، می‌توانند با انواع سبک کابینت، یعنی مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک همخوانی داشته باشند. البته پرس کردن این روکش‌ها روی کابینت‌هایی با سبک کلاسیک که جزئیات و ظریف کاری بیشتری دارند، کمی سخت‌تر است و نیاز به سازنده ماهر دارد. با این حال استفاده از چرم در سبک کلاسیک، خاصیت کلاسیک بودن و لاکچری بودن فضا را بیشتر می‌کند.

کابینت آشپزخانه طرح چرم کرمی

به طور کلی روکش‌های چرمی با تمام سبک‌های دکوراسیونی به خوبی تلفیق می‌شوند و انتخاب سبک و نوع روکش چرمی کابینت، کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

کابینت با روکش چرمی چه مزایایی دارد؟

کابینت مدل چرمی که یکی از سبک‌های جدید در ساخت کابینت است، مزایایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.  زیباتر کردن فضا

اگر طراحی کابینت روکش چرم (Leather Kitchen Cabinets) به خوبی انجام شود، می‌تواند ظاهر لوکس و زیبایی به فضا ببخشد.

2. تمیز کاری آسان

سطوح چرمی به راحتی تمیز می‌شوند. برای این کار می‌توانید از پاک کننده‌های مخصوص چرم هم استفاده کنید.

3. تنوع رنگ و طرح

یکی دیگر از مزایای کابینت طرح چرمی این است که روکش‌های چرمی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی طراحی و عرضه می‌شوند، بنابراین با انواع دکوراسیون منزل ست می‌شوند.

4. کاهش سر و صدای محیط

از آنجایی که چرم خاصیت آکوستیک دارد، می‌تواند سروصدای مزاحم محیط را جذب کند تا موجب آزار شما نشود.

کابینت چرمی چه معایبی دارد؟

قطعاً کابینت‌های چرمی هم مانند سایر محصولات، در کنار مزایای خود، معایبی نیز دارند که از جمله آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

1. ایجاد خط و خراش روی آن

برخورد اجسام نوک تیز با روکش‌های چرمی باعث ایجاد خط و خراش در آن‌ها می‌شود. پس در نگهداری از این کابینت‌ها باید خیلی احتیاط کنید.

2. قیمت بالا

قیمت این کابینت‌ها به دلیل استفاده از چرم و همچنین ظریف کاری و ساخت پیچیده کابینت، در مقایسه با کابینت‌های دیگر بیشتر است.

طول عمر کابینت با روکش چرمی چقدر است؟

اصولاً چرم جزو محصولات با دوام به حساب می‌آید که در برابر آفتاب، گرما، سایش و غیره مقاوم است. به علاوه جالب است بدانید که چرم‌های باکیفیت بر اثر گذر زمان، انعطاف پذیری بیشتری پیدا می‌کنند و ظاهرشان زیباتر می‌شود. پس بدیهی است که انتخاب کابینت‌هایی با روکش چرمی مرغوب، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

کابینت چرمی کوچک قهوه‌ای

البته فراموش نکنید که باید از کابینت‌های چرمی به خوبی مراقبت کنید تا سال‌های سال به همان شکل قبلی باقی بمانند و مثل روز اول بدرخشند.

روند نگهداری و تمیزکاری کابینت روکش چرم چگونه است؟

اکثر افراد برای ساخت کابینت مدل چرمی از انواع چرم مصنوعی استفاده می‌کنند. این چرم در عین اینکه همان حس و حال چرم طبیعی را تداعی می‌کند، قیمت بسیار کمتر و به صرفه‌تری دارد. برخی نکاتی که باید در مورد نگهداری از چرم مصنوعی کابینت رعایت کنید عبارت‌اند از:

  • برای تمیز کردن کابینت‌های چرمی نباید از پاک کننده‌های خانگی یا آن‌هایی که حاوی الکل یا مواد معدنی هستند استفاده کنید. بهترین کار این است که از مواد تمیز کننده مخصوص چرم برای پاک کردن این کابینت‌ها بهره ببرید.
  • باید مراقب باشید که چرم کابینت خیس باقی نماند، زیرا رطوبت یکی از عوامل مخرب چرم محسوب می‌شود.
  • مواظب باشید اجسام تیز با چرم کابینت شما برخورد نکنند، چون سطح چرم به سرعت آسیب می‌بیند.

درنهایت در مورد تمیزکاری کابینت چرمی خیلی نگران نباشید، زیرا چرم مصنوعی مقاومت نسبتاً خوبی دارد و کمتر لکه می‌شود و اگر هم کثیف شود به سادگی تمیز می‌شود.

چگونه خط و خراش ایجاد شده روی چرم کابینت را از بین ببریم؟

یکی از سوالاتی که ذهن اکثر مشتریان را به خود مشغول می‌کند این است که چگونه باید از شر خراش‌هایی که روی چرم ایجاد شده خلاص شوند؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که ترمیم چرم به عنوان یک ماده‌ آلی کار سختی است، اما غیر ممکن نیست! شما به این منظور می‌توانید از پاک کننده‌ها و نرم کننده‌های مخصوص چرم کمک بگیرید تا خراش‌های ایجاد شده روی چرم کابینت از بین بروند.

کابینت طرح چرمی سفید رنگ

البته فراموش نکنید که در هنگام استفاده از این ترکیبات باید از پارچه‌ای نرم استفاده کنید و مواد را به شکل دورانی روی چرم بزنید. با انجام این کار شاهد از بین رفتن خراش‌ها و درخشش دوباره کابینت‌های روکش چرمی خود خواهید بود.

انواع دستگیره رایج برای کابینت چرمی براساس شکل و جنس دستگیره چیست؟

شما می‌توانید از انواع مختلف دستگیره برای کابینت چرمی استفاده کنید. این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. دستگیره‌های کابینت چرمی براساس دو پارامتر زیر، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

  1. شکل ظاهری
  2. جنس دستگیره

در ادامه انواع دستگیره کابینت چرمی را بر اساس دو آیتم شکل و جنس، به شما معرفی می‌کنیم.

1.  انواع دستگیره کابینت چرمی براساس شکل ظاهری:

از جمله رایج‌ترین انواع دستگیره موجود در بازار که می‌توانید برای کابینت چرمی استفاده کنید، به لحاظ شکل ظاهری دارای انواع مختلف زیر هستند:

  • دستگیره دکمه‌ای گرد کوچک
  • دستگیره کشیده (خطی)
  • دستگیره دولا (مانند تصویر زیر)

کابینت چرمی با دستگیره چرمی دولا

  • دستگیره مستطیلی یا مربعی
  • دستگیره مخفی در شکل‌های مختلف
  • دستگیره دولای لبه‌ای (نمونه آن را در تصویر زیر می‌توانید ببینید)

دستگیره لبه‌ای چرمی کابینت

شما می‌توانید با توجه به خلاقیت و سلیقه خودتان، از دستگیره‌هایی با شکل و شمایل مختلف استفاده کنید.

2. انواع دستگیره کابینت چرمی بر اساس جنس دستگیره

اما دستگیره‌های کابینت چرمی همچنین به لحاظ جنس، به انواع مختلف زیر تقسیم می‌شوند:

  • چوبی
  • چرمی (نمونه آن را در زیر می‌بینید)

کابینت روکش چرمی با دستگیره چرمی کشیده و منحنی شکل

  • فلزی
  • یا ترکیبی از انواع متریال‌ها

کابینت آشپزخانه با تلفیقی از دستگیره چوبی و چرمی

تصویر بالا یک نمونه دستگیره ترکیبی با ظاهری خطی را نشان می‌دهد که از تلفیق چرم و چوب ساخته شده است. قسمت چرمی این دستگیره به کمک یک بخش فلزی، به کابینت متصل می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سبک کابینت و سلیقه شخصی خودتان، هر کدام از انواع دستگیره را که می‌خواهید برای کابینت چرمی انتخاب کنید.

جمع بندی مطالب

به طور خلاصه می‌توان گفت که کابینت چرمی، نوعی کابینت است که از چرم، در تمام و یا بخشی از نمای آن استفاده می‌شود. بدنه این کابینت‌های زیبا، اغلب از جنس MDF یا چوب طبیعی است. ما در این مطلب ضمن بررسی عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت‌های روکش چرمی، دانستیم که این کابینت‌ها مزایا و معایبی هم دارند. از جمله مزایای آن‌ها می‌توان به راحت تمیز شدن آن‌ها و از جمله معایب آن‌ها می‌توان به امکان ایجاد خط و خراش روی آن‌ها اشاره کرد. ضمناً اطلاعات مفیدی درباره متریال و سبک کابینت چرمی، طول عمر، روش نگهداری و روش پاک کردن خط و خراش‌های این نوع کابینت هم، در اختیار شما قرار دادیم.

اما کار ما در این نقطه به اتمام نمی‌رسد! ما در سلام ساختمان به کمک تیمی کاربلد، آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان کابینت به شما عزیزان هستیم. شما با همراهی پشتیبان‌های ما، ضمن اطلاع از قیمت طراحی و نصب انواع کابینت طرح چرم، می‌توانید در صورت تمایل، کابینت خود را به متخصصین برتر شهرتان بسپارید. پس همین الان درخواست خود را از طریق این قسمت ثبت کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره رایگان کابینت، با شما تماس بگیرند.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments