4.3 4

روش طلایی برای محاسبه قیمت کمد دیواری؛ دیگه کلاه سرتون نمیره!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 مرداد 1402
کمد دیواری بدون درب زنانه سفید؛ دارای رگال لباس و قفسه و کشو

تا حالا راجع به الفبای محاسبه قیمت کمد دیواری چیزی به گوشت خورده؟ میدونی اگه این الفبا رو یاد نداشته باشی، موقع خرید کمد دیواری ممکنه سرت کلاه بره؟ اصلا میدونی وقتی میخوای کمد دیواری بخری، قیمتی که بهت میدن متری هست؟ و اینم میدونی که قیمت متری اصلا دقیق نیست؟ اونوقت چی میشه؟

اولا که متاسفانه ممکنه سرت کلاه بره. دوم اینکه هزینه نهایی با پولی که برای کار در نظر گرفتی، جور در نمیاد. میدونستی حتی ممکنه برای هر متر مربع کمد دیواری نزدیک 500 هزار تومان اضافه تر پول میدی؟ اما نگران نباش در این مقاله میخوایم همه فوت و فن مربوط به محاسبه قیمت و ابعاد دقیق کمد رو برات توضیح بدیم.

خوشبختانه یک روش طلایی هست که میشه باهاش قیمت دقیق رو به دست آورد. دکوراتورهای سلام ساختمان (دکوراتور همون کمدساز یا کابینت سازه) با این روش طلایی قیمت دقیق رو به صورت کاملا رایگان براتون محاسبه میکنن! میپرسی چطور؟ با ما همراه باش.

راستی در انتهای مقاله هم سه تا توصیه برات دارم که اگه اینارو در کنار “الفبای محاسبه قیمت کمد دیواری” بدونی قول میدم دیگه اصلا کلاه سرت نمیره! حواست باشه وقتی میخوام توصیه هامو بگم گوشتو بیاری جلو تا چیزی رو از دست ندی!!!

تضمین قیمت سلام ساختمان

الفبای محاسبه قیمت کمد دیواری چیست؟

الفبای محاسبه قیمت برای کمد دیواری 4 تا آیتم داره که خیلی مهم و تاثیرگذارن. به عبارتی همین 4 آیتم هستن که قیمت کمد دیواری رو شکل میدن. پس بهتره اونها رو بدونین تا خدایی نکرده کلاه سرتون نره:

آیتم شماره 1: مساحت بدنه و پشت

بدنه کمد، بخشی از کمد دیواری هست که در نمای کمد دیده نمیشه و مربوط به چارچوب داخلی کمد هست. حالا میپرسی این کجاش مهمه؟ از این نظر مهمه که قیمت کمد دیواری با احتساب بدنه با قیمت کمد دیواری بدون بدنه فرق داره. پس اگه نسبت بهش آگاه بشی اولا حق انتخاب داری که برای بدنه کمد ام دی اف بزنی یا از دیوار استفاده کنی؛ و ثانیاً با نحوه محاسبه قیمت کمدسازت آشنا میشی.

محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری؛ محاسبه کمد دیواری بدون پشت و با پشت

آیتم شماره 2: مساحت نمای کمد

آیتم بعدی که یکی از مهمترین بخش های کمد است (چه از نظر ظاهری و چه از نظر قیمتی)، مربوط به درب کمد هست. قیمت درب کمد بر اساس اینکه چه متریالی انتخاب کنین (مثلاً ام دی اف، یا هایگلاس یا ممبران و …) متغیر است. به این صورت که درب با نئوپان روکش ملامینه ارزان ترین و درب تمام چوب گران ترین متریال هستن.

برای محاسبه هزینه درب کمد دیواری، باید مساحت درب رو در قیمت متر مربع متریال ضرب کنیم:

عرض کلی کمد × ارتفاع کلی کمد = مساحت نمای کمد (درب)

محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری سفید؛ اندازه‌گیری طول، عرض، ارتفاع و عمق و کشوهای کمد

نکته مهم: آیا میدونستی مساحت بدنه و مساحت نمای کمد دیواری میتونن باعث ایجاد اختلاف قیمت 25 تا 30 درصدی در هزینه تمام شده کار بشن؟؟؟ یعنی اگه برای کمد از بدنه استفاده نکنی و یا کمد رو بدون درب (مثل کتابخونه ها) بسازی، هر کدوم بین 25 تا 30% هزینه ها رو کمتر میکنن.

مثلا در تصویر زیر که توسط یکی از دکوراتورهای سلام ساختمان اجرا شده، میتونه یک نمونه کمد دیواری بدون درب نما رو مشاهده کنی (در این نوع کمد محاسبه قیمت بر اساس متریال استفاده شده، بهترین کاره).

کمد دیواری کتابخانه دار چوبی بدون در به رنگ قهوه ای

نظرات مشتریان کمد
خانم حمزه
با اخلاق و خوش قول
بسیار با اخلاق، خوش قول و منصف. ازینکه با ایشون قرارداد بستم و کارمو انجام دادن بسیار راضی و خشنود بودم.
خانم شریفی
اجرای کار مطابق با طراحی
آقای زینلی بسیار مودب، کاربلد و منصف بودند. کار رو کاملا مطابق طراحی که بهشون دادیم سر موقع تحویل دادند. براشون آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
خانم رضایی مهر
حرفه ای
سلام وقت به خیر بسیار حرفه ای با وجدان کاری بالا
آقای مصطفی بیداروندی
متعهد و وقت شناس
آقای عبدالرزاقی فردی متعهد و وقت شناس و دقیق بودوخیلی با حوصله و خوش برخورد بود من خیلی از ایشان راضی هستم.
خانم مرضیا محمدرضائی
قیمت منصفانه
در کیفیت کار و اخلاق بهترین بودن و قیمتشون هم منصفانه بود
آقای محمدی
بسیار با اخلاق و کاربلد
آقای احمدی پور مجری بسیار با اخلاق و خلاق و کار بلدی هستند، با قیمت بسیار مناسب. بنده از کمد دیواری که برای بنده ساختن نهایت رضایت را دارم
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

آیتم شماره 3: مساحت طبقات داخلی و جدا کننده‌ها

طبق عکس زیر به هر کمدی که نگاه کنین، میشه یک سری جدا کننده رو داخلش دید. جدا کننده‌ها میتونن افقی و یا عمودی باشن. جداکننده‌ای که وسیله روی اون قرار میگیره افقی هست و جدا کننده‌ای که دو قسمت و یا دو کمد کناری رو از هم جدا میکنه، از نوع عمودی هست.

جدا کننده‌های افقی و عمودی در کمد دیواری چوبی به رنگ قهوه ای

آیتم شماره 4: تنوع در طرحها و مدل‌های کمد دیواری

محاسبه قیمت نهایی انواع کمد دیواری بسته به کم کار و یا پر کار بودن و همچنین تنوع در اجرای طرح مثل ریلی، کمدی، کشویی، پذیرایی و … ، میتونه متفاوت باشه.

به عنوان مثال مطابق شکل زیر داشتن کشو از موارد خیلی مهم در تعیین قیمت هست. اول اینکه در ساخت کشو متریال زیادی استفاده میشه، دوم اینکه ابزار و یراق های زیادی مثل دستگیره، پیچ، ریل و … برای ساخت اون لازمه که هزینه بر هستن. سوم اینکه زمان زیادی برای ساخت کشو نیازه و این زحمت زیادتر طبیعیه که هزینه زیادتری هم به دنبال داره.

محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری چوبی با کشو

حالا اگه از روش متری استفاده بشه تمام این هزینه های اضافه ای که گفتم کاملا ناگهانی در انتهای کار به فاکتور شما اضافه میشه. اینجوری با دیدن مبلغ نهایی فاکتور باید مواظب باشین که چشماتون از حدقه نزنه بیرون.

چرا محاسبه قیمت کمد دیواری بصورت متری باعث میشه ضرر کنیم؟

خب حالا بریم ببینیم که چرا نباید روی قیمت متری حساب باز کنیم؟

پاسخ: اول اینکه کاملاً حدودیه! دوم اینکه در اون به الفبای محاسبه قیمت توجه نشده یا اگر هم شده کامل و شفاف نیست. اما اگه میخوای باهاش بیشتر آشنا بشی، باهام همراه باش.

روشی که الان میگم به شدت توصیه نمیشه بهتون! ولی اینو فقط و فقط برای این میگم که اطلاعات عمومیت رو ببرم بالا تا کمدتو گرون نخری. برای محاسبه دقیق روش دیگه ای هست که در ادامه تحت عنوان روش طلایی بهت میگم.

فرمول محاسبه به روش غیر اصولی متری که توی بازار رایج شده ولی اصلا دقیق نیست به صورت زیر هست:

= فرمول محاسبه ی متری قیمت تمام شده ی کمد دیواری (روشی تقریبی و نامناسب)

طول کمد ×  ارتفاع کمد  × قیمت واحد یک مترمربع کمد دیواری

همونطوری که دیدین در این روش از 4 مورد مهم الفبای محاسبه قیمت خیلی استفاده نشده و قیمت به دست اومده از این روش اصلا و تاکید میکنم به هیچ وجه دقیق نیست. حتی ممکنه در انتهای کار هزینه نصب رو هم به طرز وحشتناکی به فاکتور نهاییتون اضافه کنن. اما……

مطالب بالا به این معنی نیست که بگیم قیمت متری کلا بدرد نمیخوره! محاسبه قیمت بصورتِ متری در واقع یک محدوده از قیمت رو بهمون میده، نه یک عدد ثابت رو. پس خیلی نمیشه روش حساب کرد! اگه میخوای راز محاسبه قیمت دقیق رو کشف کنی با من بیا.

حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

روش طلایی محاسبه آنلاین قیمت دقیق کمد دیواری: 100% بدون ضرر!

این همه برات قصه گفتم که بکشونمت اینجا و روش طلایی رو برات توضیح بدم! اگه کمدسازت از این روش استفاده کنه دیگه کلاه سرت نمیره! ابتدا برات یک فیلم گذاشتم که مربوط به آموزش محاسبه ی دقیق قیمت کمد دیواری توسط یکی از مهندسین با تجربه ی سلام ساختمان هست. اینو ببین تا با کلیات کار آشنا بشی و بتونی از محاسباتی که برات نوشتم سر در بیاری.

این روش رو روی مثالی که تو فیلم حل شد برات توضیح میدم، پس حواستو خوب جمع کن و بادقت بخون.

فرض کن یک کمد دیواری بدون پشت و بدنه داریم (توضیحشو بالا دادم) که نمای اون ام دی اف هست و قسمت داخلی کمد شامل طبقه ها و جداکننده هاش هم از نئوپان روکش ملامینه هست. ابعاد کمد دیواری هم به صورت زیر هست:

  • عرض: 3 متر
  • ارتفاع: 2 متر و 80 سانتی متر
  • عمق: 60 سانتی متر
  • تعداد کشو: 6

اندازه گیری ابعاد کمد (طول، عرض و ارتفاع) در محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری

خب حالا بریم سراغ محاسبات قیمت …

  1. ابتدا مساحت نمای کمد رو بدست میاریم:

(مترمربع) 8.4 = 3 × 2.80 = عرض (متر) × ارتفاع (متر)

  1. حالا مساحت جداکننده های افقی (به طول 3 متر)، عمودی (به طول 2.8) و یک جداکننده فرضی (به طول 1.2) که در نظر گرفتیم رو محاسبه می کنیم:

(مترمربع) 4.2 = 60 × 7 = عمق (متر) × طول مجموع (متر)

  1. محاسبه ی قیمت نمای کمد با متریال فرضی ام دی اف (قیمت روز برای نمای هر متر مربع کمد دیواری ام دی اف چیزی حدود 450 تا 500 هزارتومان است):

(تومان) 4,200,000 = 500,000 × 8.4 = قیمت پایه (تومان) × مساحت نما (متر)

  1. محاسبه ی قیمت جداکننده ها با متریال ملامینه یا ام دی اف یا نئوپان روکش ملامینه (قیمت روز این متریال چیزی حدود مترمربع 300 تا 350 هزارتومان)

(تومان) 1,260,000 = 300,000 × 4.2 = قیمت پایه (تومان) × مساحت جداکننده (متر)

  1. قیمت محاسبه شده برای 6 عدد کشو با ابعاد مشخص هم 2,100,000 هزارتومان درنظرگرفته شده.
  2. بنابراین، قیمت نهایی بدون درنظر گرفتن هزینه نصب عبارت است از:

(تومان) 7,560,000 = 4,200,000 + 1,260,000 + 2,100,000

  1. برای محاسبه قیمت تمام شده ی کل کار باید هزینه حمل و نصب رو هم به مقدار بالا اضافه کنیم. هزینه حمل و نصب حدود 10 درصد هست:

(تومان) 756,000 = (تومان) 7,560,000 × 10%

(تومان) 8,316,000 = (تومان) 756,000 + (تومان) 7,560,000

پس قیمت کل کمد دیواری مورد نظر ما 8 میلیون و 300 هزار تومان میشه.

نکته مهم: اگه متریال مصرفی متفاوت باشه، قیمت نهایی هم تغییر می کنه. مثلا تصویر زیر دو نمونه کمد ساخته شده توسط دکوراتورهای سلام ساختمان هست که قیمت ممبران (عکس اول) بیشتر و قیمت ام دی اف (عکس دوم) کمتر هست.

کمد دیواری ممبران سفید طلایی براق با درب های طراحی شده

کمد دیواری ام دی اف سفید قهوه ای

علت اختلاف در محاسبه قیمت کمد دیواری در تهران و سایر شهرها در چیست؟

گاهی قیمت کمدهای اجرا شده توسط سلام ساختمان در تهران با سایر نقاط کشور متفاوته! فکر نکنین سلام ساختمان حواسش نیست. ما کاملا حواسمون به قیمت دکوراتورامون در سراسر ایران هست.

این اختلاف قیمت واسه اینه که کمد هایی که در تهران اجرا میشن دارای بدنه و پشت هستن. یعنی شما درب کمد دیواری تون رو که باز کنین به جای دیوار، بدنه رو می بینید که با چوب یا ام دی اف پوشیده شده. این متریال اضافه باعث اختلاف 25 تا 30 درصدی در قیمت کل کار میشه.

به عنوان نمونه اگه بخوایم همین کمد مثال قبل رو در تهران اجرا کنیم، قیمت حدود 200 تا 300 هزارتومان بیشتر میشه چون معمولا در تهران کمد دیواری دارای بدنه و پشت ساخته میشه، در صورتیکه مثلاً در مشهد این طور نیست!

معرفی کابینت ساز

سه توصیه در گوشی در محاسبه آنلاین قیمت کمد دیواری

  1. معمولا در بازار عرفه که برای یک مترمربع از نمای کمد یک قیمت پایه رو میگن و جزییات تعداد کشوها طبقه و… رو در نظر نمی گیرن. توصیه ما به شما اینه که برای اینکه قیمت دقیق کار دستت بیاد:
  • وقتی میخوای قیمت بگیری طرحت کاملا آماده باشه.
  • حتما از کارشناس های سلام ساختمان در شهرخودت یک قیمت تمام شده، ثابت و بدون تغییر بگیر.

 

  1. توصیه آخر سلام ساختمان بهت اینه که میتونی برای قسمت داخلی کمد دیواری از نئوپان روکش ملامینه استفاده کنی. این متریال هم ارزان تره و هم سبک تر بودن اون باعث میشه تا لولاهای کمدت زود خراب نشه. ولی باید دقت کنی که نئوپان روکش ملامینه به هیچ عنوان نباید در معرض رطوبت قرار بگیره.

 

  1. یه توصیه درگوشی هم برات دارم. اگه میخوای که قیمت دقیق و شفاف کمد دیواری رو قبل از انجام کار بدونی و سرتون کلاه نره هرجای کشور که هستی به ما زنگ بزن تا مشاورمون رو به خونه شما بفرستیم. اینجوری قیمت دقیق رو هر لحظه که اراده کنی داری.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
sara.m
sara.m
14 تیر 1402 20:12

مطلب جالبی بود، من میخوام کمد سفارش بدم اما نحوه قیمت گیری دقیق کمد دیواری رو یاد نداشتم و خیلی به دردم خورد

لیلا
لیلا
13 فروردین 1401 00:41

عالی بود. کامل و جامع

مرتضی اطلس چیان
مرتضی اطلس چیان
23 خرداد 1400 16:20

من خیلی وسواس دارم و از کیلویی قیمت دادن ها خیلی بدم میمد، چون وقتی میدیدم کسی همینطوری قیمت میده پس قطعا موقع اجرا ظرافت و دقتی که من دنبالش هستم را هم درنظر نمیگیره! ( حتما دیدید وقتی میری یه تعمیرگاه و میبینی هرچی که باز میکنه پیچ هاشو آچارشو میریزه زمین یا میره دنبال یه آچار دو ساعت بعد میاد!! خوب قطعا این آدم اشتباهاتش بیشتر از کسی هست که مرتب و تمیز کار میکنه ! )
واقعا لذت بردم از مطلبی که در سایتتون گذاشتید. مطمئنم خیلی برای تهیه این مطلب زحمت کشیدید وقعاا عالی بود.

Raha
Raha
01 خرداد 1400 12:20

خیلی کامل بود. دستتون درد نکنه

دریافت قیمت دقیق کمد +